Jump to content
O nouă casă pentru FORUMUL DESPRECOPII ×

Concediu medical

andira

Recommended Posts

Buna,

Am si eu niste intrebari, poate ma ajuta cineva (sper sa nu vi se para puerile)[:I]: din cate stiu, o persoana poate beneficia pe an de 90 de zile de concediu medical pe an, dupa care Comisa de Expertiza poate prelungi cu inca 180 zile. E corect?

Situatia mea: sunt in medical din 10 feb, gravida in 29 de saptamani.

As vrea sa raman in medical pana la expirarea celor 90 zile, adica 10-12 mai, si apoi sa intru in prenatal pt inca 2-3 saptamani cate voi mai avea pana la nastere.

Nu ma avantajeaza deloc material sa intru mai devreme in prenatal, pentru ca asta inseamna sa ma intorc mai devreme la servici. Acum, concediul medical imi este emis cu 100% la plata salariului.

Insa medicul de familie a venit cu minunata idee ca de la 1 aprilie sa ma bage in prenatal. Nici nu-mi raman 42 de zile pt postnatal.

El zice ca ca nu mai imi poate da concediu medical dupa 45 zile.

Nu e vorba totusi de 90 zile?

Pot sa stau in medical fara sa intru in prenatal pana la expirarea celor 90 zile?

Inca ceva: daca se plateste concediul medical 100%, nu ar trebui sa iau cumva mai mult la salariu, avand in vedere ca nu se opresc asigurarile de sanatate? Puteti sa-mi spuneti cum se calculeaza salariul in cazul meu?

Va multumesc![flo]

Distribuie pe alte site-uri

• Răspunsuri 4
  • Creat
  • Ultimul răspuns

Pai dupa cate stiu eu medicalul nu se plateste 100% numai in cazuri grave(tbc, sida ,hepatita, urgente medico chirurgicale( primele 3 zile)ci numai 75%.

Dupa parerea mea ai putea sa ti iei concediu de risc maternal inainte de a intra in prenatal daca se considera ca exista riscuri pentru tine sau bebe

Eu sunt la urgente medico-chirurgicale.

Concediu de risc maternal nu intrs in discutie, la el trebuie constatat ca locul de munca prezinta conditii de risc pt sarcina, si trebuie facuta dovada ca angajatorul nu poate sa imi ofere alt post, din cauza asta.

Nu stie nimeni? [:(]

1. Ordin 60/2006: "Art. 24. - (1) Concediile medicale pentru incapacitate temporarã de muncã se acordã pe o duratã de cel mult 183 de zile id="red">în interval de un an, socotite de la prima zi de îmbolnãvire.

(2) Începând cu a 90-a zi concediul medical se poate prelungi pânã laid="red"> 183 de zile, cu avizul medicului expert al asigurãrilor sociale."

2.

quote:Acum, concediul medical imi este emis cu 100% la plata salariului.
id="quote">id="quote">

Asta nu se poate pe perioade mai mari de 5 zile calendaristice decat daca figurezi internata in spital:

"Art. 31. - În caz de urgenþe medico-chirurgicaleid="red">, pentru care gradul de severitate al bolii nu impune internarea în spitalid="red">, concediul medical se acordã de medicul care a asistat urgenþa (medic de familie, medic din ambulatoriu de specialitate, de la camera de gardã, ambulanþã, centru de permanenþã), pentru o perioadã de maximum 5 zile calendaristiceid="red">. Dacã incapacitatea temporarã de muncã se menþine, concediul medical poate fi prelungit de medicul curant, pentru aceeaºi afecþiune, dar nu pentru cod de indemnizaþie de urgenþã (06)id="red">, în condiþiile ºi pe duratele stabilite de lege. "

3.

quote:El zice ca ca nu mai imi poate da concediu medical dupa 45 zile. Nu e vorba totusi de 90 zile?

id="quote">id="quote">

"Art. 25. - (3) Durata cumulatã id="red">a concediilor medicale acordate de medicul de familie id="red">pentru un asigurat pentru incapacitate temporarã de muncã nu poate depãºi 45 de zile calendaristice în ultimul anid="red">, socotite de la prima zi de îmbolnãvire, indiferent de cauza acesteia. Dupã totalizarea a 45 de zile calendaristice acordate de cãtre medicul de familie, eliberarea certificatelor de concediu medical se va face numai de cãtre medicul curant din ambulatoriul de specialitate sau spital, în caz de internare, cu încadrarea în duratele maxime prevãzute de lege."

4. Din indemnizatia de concediu pentru incapacitate de munca, bruta, se scad 1% somaj (daca acest concediu este mai scurt de 30 de zile), 9,5% din 330 ((proportional cu nr de zile de CM) si impozit.

Din indemnizatia de maternitate se scade doar 9,5% din 330 (proportional cu nr de zile de CM).

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Adaugă...