Jump to content
O nouă casă pentru FORUMUL DESPRECOPII ×

reclamele si copiii


Recommended Posts

in Austria toti pediatrii (de care am auzit sau ii cunosc) recomanda sa nu se lase copiii sa se uite la tv pana la 2 ani. dupa care f.f.f. putin, si numai impreuna cu un adult care sa-i explice ce-i acolo. nu se parcheaza copiii in fata TV-ului!

este foarte rau sa se invete copiii sa manance infata tv-ului, s-ar putea mai tarziu sa nu mai poata fara. reclamele sunt cele mai rele, episoade foarte scurte, cu imagini care isi schimba mereu decorul, lipsite de orice realitate.

personal sunt impotriva!

nu inteleg cum la unii de dimineata pana seara merge tv-ul! pur si simplu observ ca devin si eu agresiva. nu se mai poate sta in liniste? vorbi in liniste?

noi nu ne uitam decat f.f.f. rar la tv, jasminei nu-i place deloc. max. 10 minute.

 

asta e parerea mea. si eu ma uitam mai demult mai mult la tv, dar cu venirea jasminei m-am documentat si m-am schimbat, in favoarea ei si a mea!

 

 

Adina & Jasmina (24 iulie 2003)

Link to comment
Distribuie pe alte site-uri

  • Răspunsuri 33
  • Creat
  • Ultimul răspuns

este foarte adevarat ca un copil pus in fata televizorului este foarte cuminte. dar pretul pe care il va plati mai tarziu pentru asta e mult prea mare si eu personal nu pot sa ignor asta.

sunt multe studii care au demonstrat legatura intre televizor si probleme in dezvoltarea intelectuala a copiilor. am preluat si eu unul si am tradus pentru voi. nu este foarte lung, poate cineva isi va pierde cateva minute sa il citeasca si va afla ceva important.

 

Adevarul despre televiziune

by Lawrence Kelemen

 

Violenta

In 1993, un copil obisnuit in USA ar fi putut sa vada la televizor 10,000 crime, atacuri, si alte violente, iar in 1997 numarul a ajuns la 12,000 si creste in continuare.

Un raport din 2001 a subliniat legaturile statistice dintre urmarirea programelor tv si comportament violent.

 

Realizari si Inteligenta

Cercetatorii japonezi au studiat legatura dintre televiziune si performantele scazute in scoala. In 1962 au publicat rezultate care spuneau ca performantele la citire ale copiilor de la clasa a 5-a pana la a 7-a au scazut semnificativ din momentul in care familia a achizitionat un aparat tv.

Doi ani mai tarziu, Departamentul pentru Sanatate si Educatie al USA a inceput primul studiu american pe scara larga. Acest studiu, cu 650.000 de subiecti, elevi in 4000 de scoli americane, a inclus intrebari despre programele urmarite la televizor. Oficialii guvernamentali au fost surprinsi sa descopere ca, cu cat aveau un timp mai mare de urmarire a programelor tv, cu atat performantele respectivilor studenti erau mai mici.

 

Probleme Cognitive

De cand copiii nostri stau pasivi si urmaresc agitatia televizorului, capacitatea lor de aprofundare a cartilor, de implicare in activitatile predate in scoala si alte surse de cunoastere mult mai lente decat televiziunea, capacitatea lor de gandire scade. Nu ar trebui sa fie surprinzator faptul ca abandoneaza cartile, manifesta nivel redus al inteligentei si au aspiratii profesionale reduse.

Un studiu al elevilor talentati de clasele patru, cinci si sase, inclus in raportul Ministerului Sanatatii din USA, a aratat ca urmarirea unui tip de programe tv – de la desene animate la “televiziune educationala” – scade abilitatile creative ale elevilor.

O alta explicatie rezulta din munca profesorului la Harvard, T. Berry Brazelton. Brazelton a facut encefalograme unor nou nascuti expusi unei surse de lumina oscilante, similara cu cea a televizorului dar fara imagini. Dupa 15 min bebelusii nu au mai plans si au produs pe encefalograma unde similare celor produse in somn, desi ochii le erau inca deschisi si priveau lumina. Experimentul a demonstrat ca mediul insusi, fara continut, are efect direct asupra creierului oprind activitatea mentala. In 1982 studiul a fost confirmat, fiind raportat faptul ca undele cerebrale generate in timpul urmaririi celor mai incitante emisiuni, erau totusi similare cu starile de atentie scazuta. Cercetatorii au aflat ca in timp ce subiectii urmareau emisiunile tv, “ritmurile alfa au crescut, indicand ca sunt intr-o stare pasiva, ca si cum ar fi stat nemiscati pe intuneric”.

 

Interactiune sociala

Psihanalistul Bruno Bettelheim sugereaza ca televiziunea diminueaza capacitatea de interactiune sociala nu doar prin absenta jocurilor ci si prin obisnuirea copiilor cu personaje care ii stimuleaza in mod nerealist: "Copiii care au fost invatati sau conditionati sa asculte pasiv o mare parte din zi, discursul cald al ecranului televizorului, sunt adesea incapabili sa raspunda persoanelor reale, pentru ca acestea nu reusesc sa le starneasca aceleasi sentimente precum un actor talentat."

 

Obezitate

Televiziunea face copiii sa se ingrase. Cercetatori de la Harvard au descoperit ca riscul ca un copil sa devina obez creste cu 12 pana la 20% pentru fiecare ora in plus pe care acesta o petrece in fata televizorului. Epidemiologii sunt de acord ca urmarirea de doua sau mai multe ore pe zi de programe tv este un marker global pentru riscul pediatric de colesterol crescut.

...snacks-urile consumate de copii in timp ce privesc programe tv sunt bogate in grasimi, colesterol, sare si zahar si au foarte putine vitamine, minerale si fibre. Ministerul Sanatatii al USA atribuie aceste obiceiuri nesanatoase publicitatii tv. Un copil obisnuit vede cam 2500 de reclame pe an pentru produse bogate in calorii, zahar si cu coeficient nutritiv foarte mic. 70% dintre reclamele tv sunt pentru produse bogate in grasimi, colesterol, zahar si sare, in timp ce doar 3% sunt pentru fructe si legume. In emisiunile de duminica dimineata, pentru copii, cele mai frecvent prezente in reclame sunt cerealele cu continut mare de zaharuri. Comparand alimentele prezente in reclamele tv cu cele recomandate in dieta copiilor de catre Departamentul pentru Agricultura, cercetatorii au concluzionat ca ceea ce programele tv prezinta duminica dimineata este exact opusul unei diete sanatoase pentru copii. In plus, in cadrul acestor programe la fiecare 5 min sunt prezentate reclame, iar marea majoritate a acestora accentueaza promisiunea unei jucarii noi.

 

Deficit de Atentie

...Universitatea Yale, prin Centrul de Studiu si Consultatii, a remarcat ca"Sesame Street creeaza copiilor un tip de gandire care duce la deficit de atentie, lipsa reflectiei, asteptarea unor schimbari rapide in mediul inconjurator." Cercetatorii Yale au atentionat parintii ca "incurajarea urmaririi excesive de programe precum Sesame Street... ar putea de fapt incuraja supra-stimularea si comportamentul frenetic."

© Lawrence Kelemenid="size2">

 

 

 

cele mai frumoase

Link to comment
Distribuie pe alte site-uri

am uitat sa scriu ca puiul meu nu se uita la programe tv, nu se uita la reclame. din cand in cand, max 15 min intr-o zi, se uita la desenele animate cu "stallion of cimaron" sau "winnie the pooh" pe care le are pe dvd. interactiunea cu ceilalti, jucariile, plimbarile pe-afara, jocurile si carticelele sunt suficienta stimulare pentru ea. implineste in septembrie 2 ani si deja vorbeste in fraze, stie poezii si cantecele, are indemanare la desenat liniute si cerculete (in limitele varstei), are o imaginatie debordanta si o mare capacitate de invatare si de asociere. surprinzator, este si un copil intelegator, care intelege ce are si ce nu are voie si se comporta in consecinta. sunt convinsa ca televizorul nu este o metoda de invatare ci doar o metoda de a ii da copilului o ocupatie ca sa stea linistit. prefer sa imi intoarca toata casa pe dos si sa imi deseneze peretii cu rimelul bourjois, decat sa o vad zombie in fata televizorului.

mai ganditi-va o data.

 

cele mai frumoase

Link to comment
Distribuie pe alte site-uri

E foarte interesant articolul, Vrabiuta.

 

Iata insa si o alta opinie, cu referire insa mai limitata:

 

Statul in fata micului ecran este o metoda eficienta de a calma durerile copiilor, arata un studiu realizat de o echipa de cercetatori din Italia.

 

Desenele animate alunga suferintele seringii, au descoperit cercetatorii de la Universitatea din Siena, conform unui articol publicat pe BBC News Online. Ei au studiat nivelul de durere raportat de 69 de copii, cu varste cuprinse intre 7 si 12 ani, in timp ce acestora li se luau probe de sange. In timpul procedurii, o parte dintre ei au vorbit cu mamele lor, altii s-au uitat la desene animate, iar ceilalti au fost lasati singuri.

 

Rezultatele au aratat ca minorii carora nu li s-a distras atentia au simtit o durere de trei ori mai mare decat aceia care au urmarit desene animate. In urma experimentului, oamenii de stiinta italieni cred ca privitul la televizor poate reduce nivelul de perceptie a durerii si imbunatateste, in acelasi timp, toleranta copilului la suferinta.

 

"Aceasta nu inseamna ca prezenta mamei este negativa: desi ea nu are rolul de a reduce perceptia durerii, copiii isi vor aminti mai tarziu ca nu au fost lasati sa se descurce singuri cu o situatie stresanta", spune Carlo Bellieni, coordonatorul cercetarii. El explica efectul micului ecran prin faptul ca acesta stimuleaza eliberarea de endorfine, numite si "hormoni ai placerii". Autorii experimentului sunt de parere ca cei care lucreaza in sistemul de sanatate destinat copiilor ar trebui sa ia in considerare avantajele televizorului."

 

Sursa:

http://www.reclama mascata/stiri/s025.htm

 

 

 

Daniella id="teal"> si [copil] Alexisid="red"> 18 nov 2004

 

"Da-mi Doamne puterea sa schimb ceea ce poate fi schimbat, taria sa accept ceea ce nu poate fi schimbat si intelepciunea sa fac diferenta"id="size1">

Link to comment
Distribuie pe alte site-uri

daniella - foarte interesant articolul. mie personal mi se pare ca de fapt concluziile studiului completeaza tot imaginea nocivitatii televizorului. daca un copil e supus la o durere greu de suportat iar televizorul il face sa uite durerea, inseamna ca ii diminueaza capacitatea senzoriala.

 

 

cele mai frumoase

Link to comment
Distribuie pe alte site-uri

Tot legat de televizor, am observat ceva legat de pro tv: in general, daca nu sunt reclame, stirile de la pro tv il fac sa planga pe bb meu sau sa se enerveze. Nu stiu cum sa explic chestia asta, o fi ceva legat de frecventa lor de transmisie?

 

Ceva e cu transmisiile astea si cu reclamele, asta e sigur.

 

Daniella id="teal"> si [copil] Alexisid="red"> 18 nov 2004

 

"Da-mi Doamne puterea sa schimb ceea ce poate fi schimbat, taria sa accept ceea ce nu poate fi schimbat si intelepciunea sa fac diferenta"id="size1">

Link to comment
Distribuie pe alte site-uri

Daniela,chestia asta cu e ceva cu reclamele imi aduce aminte de ce-mi spusese soacra-mea dupa ce-am nascut.Cica,sa nu las televizorul deschis in camera copilului si mai ales el sa fie cu ochii spre televizor,ca sigur va deveni autist.

Parca m-am temut pana aum sa-ti spun asta stiindu-ti temerile,dar crede-ma ca nu i s-au adeverit spusele. [:)]

 

id="left">
Cand viata iti ofera lamai,fa-ti o limonada!id="size2">id="green">id="Comic Sans MS">
id="right">

 

http://www.paidmail.ro/?seite=bettel&user=mariussimiuc

Link to comment
Distribuie pe alte site-uri

Daniella id="red">si eu ma inscriu in randul mamicilor cu copii care NU id="green">se uita la reclame...si nici la TV!Consider ca e prea mic pentru vizionarea TV-ului, si oricum are cu ce-si "omori" timpul(activitati gen iesit in parc, joaca cu plastilina, carticele, masinutze...).

Si adevarul e ca intentionez sa-l las cat mai tarziu posibil in fata televizorului...ca nu pierde nimic!

 

Pupici!id="orange">

 

Ioana[gravi](36+)id="limegreen"> &id="maroon">[pirat] Alesio(08.10.2004)id="purple">

Pagina Alesioid="blue">

Poze Yahooid="red">

Povestea bazuculuiid="green">

Ingerasul mic din burtikid="limegreen">

Link to comment
Distribuie pe alte site-uri

Mesajul subliminal este inregistrat de subconstient. Sistemul nostru de receptie nu "reactioneaza" si mesajul este inregistrat pe scoarta cerebrala.

 

Aici este un articol despre mesaje subliminale, citez doar cateva lucruri, puteti urmari link-ul pentru intregul articol.

 

"Este o tehnica interzisa de toate legile audiovizualului din lume. Este arma secreta a tuturor agentiilor de publicitate care se respecta. Este unealta invizibila prin care o companie isi poate fideliza si disciplina clientii, facandu-i dependenti de produsele comercializate. Acest drog al societatii de consum este traficat peste tot, in muzica, politica, afaceri. Este vorba de mesajul subliminal, infiltrat in creierul uman intr-o fractiune de secunda, influentand deciziile si comportamentele a milioane de oameni.

 

Dupa ce psihologii au deschis aceasta cutie a Pandorei, descoperind forta mesajelor subliminale, a venit randul specialistilor in advertising sa o potenteze. Marile companii de pe intreg mapamondul cheltuie sume enorme cu producerea de clipuri si spoturi publicitare in care sa fie strecurati stimulii subconstientului. Zilnic, in intreaga lume sunt difuzate reclame ce contin mesaje ce nu pot fi percepute in mod constient de catre om. Conform specialistilor, perceptia acestor mesaje se face in mod subliminal, organismul inregistrand si raspunzand la stimuli ce nu ating pragul absolut minimal. Termenul de perceptie subliminala este folosit pentru a descrie situatii in care stimuli slabi sunt perceputi fara a constientiza, sau orice situatie in care stimulii sunt perceputi fara a observa acest lucru. Aceste informatii induse in subconstientul uman influenteaza puternic reactiile afective, determinand

comportamente care nu s-ar fi manifestat sub actiunea unor stimuli receptati in mod constient."

 

 

 


Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. id="size2">id="Courier New">id="purple">
Link to comment
Distribuie pe alte site-uri

2 ani si 4 luni, fetita.

 

A avut o perioada (1, 6 ani - 1,9 ani) cand era disperata dupa reclame; nu sa alerge la TV din alta camera, dar daca era TV deschis si erau reclame se uita fascinata.

 

Acum nu o mai intereseaza; daca se nimereste in fata TV la reclame, le ignora. Se uita doar la desene - rar la TV (numai la Minimax), in general pe DVD-uri, la Disney clasice; pe la 1 an si 4 luni a inceput sa se uite la DVD-urile cu Baby Einstein, pentru care a facut o pasiune.

 

La 2,4 ani vorbeste mult si de toate - in romana; in engleza, pentru incercam sa o invatam si engelza, stie o multime de cuvinte, intelege cam tot ce ii zici, dar nu vorbeste in propozitii.

 

Gabi

 

Balance diet means chocolate in both hands!

 

Link to comment
Distribuie pe alte site-uri

Archived

Acest subiect este acum arhivat și este închis pentru răspunsuri ulterioare.




×
×
  • Adaugă...