flaviutza Publicat Decembrie 9, 2006 Raport Distribuie Publicat Decembrie 9, 2006 ...am gasit-o azi, la curatenia generala. e scrisa de ANNE BACUS. e o carte care mi-a schimbat radical modul de a privi interactiunea mea cu fi-mea. daca sunt fete care nu o au, daca intereseaza pe cineva, pot sa o pun pe tapet..aa..pardon pe forum.cuprinde o introducere foarte interesanta referitoare la inteligenta- ereditate/educatie . si apoi 150 idei de jocuri, cum spune si titlul, pt bebele de o zi si pt piciul de 6 ani. filmulete si pozici cu bebita la 2 anisi"patu luni" http://s127.photobucket.com/albums/p127/alexis1980_photo/ Link to comment Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ankalaura Postat Decembrie 10, 2006 Raport Distribuie Postat Decembrie 10, 2006 da! da! da! Anca si papusica Eliza (26.august.03) Eliza Link to comment Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
flaviutza Postat Decembrie 10, 2006 Autor Raport Distribuie Postat Decembrie 10, 2006 stai sa bag o tzigare mica si incep..:) filmulete si pozici cu bebita la 2 anisi"patu luni" http://s127.photobucket.com/albums/p127/alexis1980_photo/ Link to comment Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
flaviutza Postat Decembrie 10, 2006 Autor Raport Distribuie Postat Decembrie 10, 2006 INTRODUCERE Numeroase cercetari au incercat in ultimii 50 de ani sa faca o distinctie intre ceea ce tine de mama natura si ceea ce tine de dezvoltarea functiilor cognitive la copil,respectiv de modul in care acesta invata , in care isi dezvolta si isi organizeaza cunostiintele. mai recent,capacitatile celor foarte mici au atras atentia cercetatorilor si i-au surprins pe cei care au studiat rezultatele lor.Ca sa rezumam pe scurt, bebelusii nostri sunt cu mult mai capabili, mai dotati , mai precoce si mai interesati de viata decat se credea pana acum.Aceste descoperiri ne-au schimbat viziunea asupra copiilor mici. Pe langa dotarea nativa, copilul mic este si foarte interesat de orice joc care i-ar putea stimula capacitatile si care l-ar ajuta sa dezvolte ceea ce a asimilat. CUM FACILITAM DEZVOLTAREA MIJLOACELOR INTELECTUALE Scopul principal al jocurilor pe care le prezentam aici , pe langa rolul lor de amuzament este de a stimula dezvolatrea inteligentei copilului dumneavoastra.O functie este cu atat mai performanta cu cat a fost mai antrenata si mai stimulata.Nu este vorba de a privilegia functiile intelectuale,nici de a pune in valoare precocitatea.Aceasta carte nu va invata cum sa fabricati un mic geniu.Dar nici nu este indicat sa adoptati o atitudine pasiva relativ la dezv. mentala a copilului si sa asteptati sa evolueze singur.Imbogatirea proceselor spontane si naturale ale inteligentei nu poate decat sa-i stimuleze potentialul si sa-i aprofundeze dorinta de a invata.Trebuie sa-l invatati sa invete, sa creeze,sa-si foloseasca agerimea spiritului. Educatia, privita astfel, nu vizeaza fabricarea super-bebelusilor,ci cresterea intr-o ambianta calduroasa si stimulatoare. Pt noi inteligenta nu este o valoare simpla si uniforma, pe care unii au mostenit-o si altii nu. este o aptitudine complexa,variata,formata din numeroase componente.La toti copiii exista o dorinta de a invata,de a explora,de a cunoaste,o imensa curiozitate innascuta,o pofta de a creste si a progresa , un simt al efortului atunci cand este vorba sa atinga un scop fixat.aceasta este baza pe care ne sprijinim in ceea ce ne propunem sa realizam cu copiii dvs. aceste calitati se intretin si se dezvolta, de preferinta, odata cu placerea de a va "juca" impreuna cu ei filmulete si pozici cu bebita la 2 anisi"patu luni" http://s127.photobucket.com/albums/p127/alexis1980_photo/ Link to comment Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
flaviutza Postat Decembrie 10, 2006 Autor Raport Distribuie Postat Decembrie 10, 2006 FIECARE CU INTELIGENTA SA Toti copiii au, in dezv. lor, anumite puncte comune legate de maturizarea fiziologica si psihica.Dar, daca putem afirma ca un copil mai intai va sedea in fund si apoi va merge, nu stim sa spunem cu exactitae cand anume se va produce asta,si mai ales cand anume va reusi un copil si cand altul.copiii sunt foarte diferiti si nici unul nu seamana in totalitate cu al dumneavoastra. Ritmul acumularilor variaza de asemenea, de la un copil la altul.de aceea e dificila elaborarea unei carti care sa se adreseze tuturor.este absolut normal ca unii copii sa inceapa sa vorbeasca mai repede decat altii, care, in schimb invata sa numere mai repede pana la 10.in aceasta carte prezentam intervale de varsta care , poate, nu corespund exact cu cele ale copilului dvs. Nu suntem la scoala.copilul are dreptul sa nu agreeze un joc si sa prefere un altul, chiar daca nu se integreaza la intervalul sau de varsta.esentiala este placerea de a va juca impreuna cu copilul dvs..este mai placut sa ii gasiti un joc,care in plus ii dezvolta propriile capacitati,decat sa va enervati atunci cand mergeti cu masina sau in parc. in cl, se poate spune ca exista tot atatea forme de inteligenta cati copii sunt,si este sigur ca nici unuia nu-i lipseste.Putem mentiona inteligenta creatoare, int . mainilor, vizuala,auditiva,pe cand altii au o inteligenta motrice sau tactila filmulete si pozici cu bebita la 2 anisi"patu luni" http://s127.photobucket.com/albums/p127/alexis1980_photo/ Link to comment Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
flaviutza Postat Decembrie 10, 2006 Autor Raport Distribuie Postat Decembrie 10, 2006 ROLUL MEDIULUI INCONJURATOR INTELIGENTA DEPINDE CONCOMITENT DE O COMPONENTA EREDITARA SI DE MEDIUL INCONJURATOR.S-A DEMONSTRAT CA EXPERIENTELE multiple,un mediu afectuos pot sa contribuie la dezv. in cel mai bun mod posibil a potentialului propriu fiecarui copil. Se spune destul de des ca, inanite de o anumita varsta, totul e un joc.in realitate,nimic nu e numai o joaca.in orice caz,primii ani au un rol esential in dezv si nu trebuie subestimat nimic din ceea ce s-ar putea face cu copilul mic in aceasta perioada,care i-ar permite acestuia sa-si construiasca baze solide pentru viitor. Dezv creierului este cu atat mai rapida cu cat copilul este mai mic,si este aproape completa inainte ca acesta sa mearga la scoala.Marile procese intelectuale, structurile legate de gandire,adica modul in care copilul isi organizeaza cunostiintele si-si foloseste inteligenta,au deja, la varsta de 6 ani locul lor bine definit. Se pare ca atat cantitatea cat si calitatea primelor experiente stau la baza dezvoltarii mentale ulterioare.Asadar,nu uitati niciodata,in calitate de parinti sau educatori, ca prin joaca puteti sa furnizati copilului mecanisme de gandire,de inventie,de invatare si toate procesele care presupun functionarea inteligentei si care ii sunt foarte pretioase acum,dar mai ales mai tarziu. filmulete si pozici cu bebita la 2 anisi"patu luni" http://s127.photobucket.com/albums/p127/alexis1980_photo/ Link to comment Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
flaviutza Postat Decembrie 10, 2006 Autor Raport Distribuie Postat Decembrie 10, 2006 Intr-un studiu referitor la comportamentul educational al parintilor ai caror copii au devenit mai tarziu scilpitori,intr-un domeniu sau altul,s-au observat punctele comune legate de educatia copiilor.s-au identificat efectiv anumite caracteristici.Copiii erau foarte de timpuriu intr-un mediu suficient de instarit incat sa le permita, in timpul liber,dezvoltarea propriilor capacitati,dar si explorarea mediului inconjurator.Parintii lor stiau ca orice proces de invatare trebuie sa treaca prin joc si placere.Isi incurajau cu ardoare copiii,ei insisi dovedindu-se indivizi curiosi si motivati.Ii permiteau sa-si aleaga singur propriile centre de interes si dadeau dovada de o mare deschidere de spirit. FACTORII DEZVOLTARII MENTALE Modul in care copilul percepe si reflecta lumea este diferit de al adultului.Cu cat copilul este mai mic, cu atat modul sau de a gandi este mai diferit de al nostru.Crescand, el va dobandi progresi structurile noastre mentale.Piaget este cel care,printre primii, a pus in evidenta evolutia treptata a inteligentei copilului, in functie de anumite intervale de varsta,destul de largi.Pentru piaget,gandirea copilului este un caz particular al adaptarii biologice.Patru factori esentiali explica dezvoltarea sa. Primul este maturizarea : bebe se naste dotat cu anumite capacitati,numite reflexe,care nu trebuie sa fie antrenate si care vor disparea la cei mai multi,si cu anumite capacitati potentiale,care vor aparea pe masura ce sistemul nervos se va maturiza.Numarul si varietatea ocaziilor pe care le are copilul pentru a-si exersa capacitatile sunt cele care determina posibilitatea dezvoltarii sale depline. Al doilea factor este experienta fizica.copilul intra in contact cu mediul sau inconjurator,cu obiectele,cu locurile,cu persoanele.etcDoar manipuland obiectele copilul invata sa descopere,sa distinga ce este normal de ce este neobisnuit si sa inteleaga care este consecinta actiunilor sale.Acum,probabil se contureaza bazele spiritului sau stiintific si logic. A treia regula este transmiterea culturala si sociala.explorarea mediului inconjurator nu-l invata pe copil sa vorbesca,sa se joace,sa se spele,micile obiceiuri din viata de zi cu zi,specifice fiecarei tari,respectiv fiecarei familii.fiecare cultura a inventat propria sa muzica, valorile sale, regulile sale de politete etc. A patra regula este autoreglarea. Copiii se nasc cu o forta interioara care ii conduce in directia unei adaptari intelectuale din ce in ce mai performante.ei merg de la simplu la complex,de la obiectul real la simbolul sau,de la concret la abstract.Conceptul de reglare explica modul cum se petrece aceasta.Este vorba de un proces de echilibrare interna,care adapteaza in permanenta cunostiintele copilului astfel incat acesta sa integreze noile sale experiente .Primul demers mental va consta in stabilirea unei legaturi intre un lucru nou si lucruri sau categorii de lucruri cunoscute deja,astefl incat sa le poata preciza sau sa le poata largi.Daca acest lucru este imposibil,el creeaza o noua categorie mentala.dezvolatrea de noi concepte nu este totusi posibila decat in cazul in care copilul a avut impul necesar ca sa le asimileze pe cele precedente. Sa luam un exemplu: Alina stie care sunt cainii,dar considera drept caini si animale care sunt diferite de acestia.Ea nu a vazut niciodata caini mari.Prima data va incerca sa gaseasca niste puncte comune intre animalul necunoscut si cele pe care ea le cunoaste pana acum.Dar daca acest lucru se dovedeste a fi imposibil(sunteti la gradina zoo si este vorba de fapt de un lup,o hiena sau alt animal) ea va trebui sa creeze un alt clasament in mintea sa filmulete si pozici cu bebita la 2 anisi"patu luni" http://s127.photobucket.com/albums/p127/alexis1980_photo/ Link to comment Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
flaviutza Postat Decembrie 10, 2006 Autor Raport Distribuie Postat Decembrie 10, 2006 0-1 an imitare dezv simt. vedere tactil auz motorie olfactiv/ gustativ acasa 9,14,19,20, 4 8,17,20 7,15,16 3,10,11 5.19.21 22,23 21,24,25 12,13,20 22,24,25 21,22 26 la baita 14,19,20,23 4 20 1,7,15,21 10,20,21 5,19,21 la masa 9,14,19,22,23 4 20,24 15,16,21,24 12,13,20 19,21, 21,22 22,24, 26 iesiri 23 4 20 15,21 20,21 5,21 in leagan 14 2,8 1,7,18 6,10,12 6 filmulete si pozici cu bebita la 2 anisi"patu luni" http://s127.photobucket.com/albums/p127/alexis1980_photo/ Link to comment Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
flaviutza Postat Decembrie 10, 2006 Autor Raport Distribuie Postat Decembrie 10, 2006 bieintele ca nu mi-a iesit tabelul....grrrrrrr filmulete si pozici cu bebita la 2 anisi"patu luni" http://s127.photobucket.com/albums/p127/alexis1980_photo/ Link to comment Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
notquiteso Postat Decembrie 10, 2006 Raport Distribuie Postat Decembrie 10, 2006 Multumim pt initiativa. E super interesant cartea, se pare. Eu astept cu nerabdare continuarea. POZE Mami de Dora-Maria (30.09.2006) Link to comment Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Recommended Posts
Archived
This topic is now archived and is closed to further replies.