Jump to content
O nouă casă pentru FORUMUL DESPRECOPII ×

Recommended Posts

Clasa I

 

Autori: familia Pârâială

 

Clasa a II-a - manual + auxiliar

 

Autori:

 

- pentru manual: Marcela Peneş, editura Peneş

- pentru auxiliar: Viorica, Dumitru D. şi Cristian-George Pârâială

 

Mi s-a semnalat că aceste manuale omit niste reguli gramaticale, copiii ajungand astfel sa scrie si sa vorbeasca incorect romaneste. Ma refer la urmatorul lucru:

 

Varianta din manual: 

 

Alina pune ochelarii bunicului.

 

Corect este: Alina îi/îşi pune ochelarii bunicului.

 

Ciprian a dat mamei un cadou.

 

Corect este: Ciprian i-a dat mamei un cadou.

 

Varianta din manual (clasa a II-a)

 

Cui credeţi că a mulţumit Costache atunci când a descoperit tâlcul cuvintelor?

 

Corect este: Cui credeţi că i-a mulţumit...

 

Citat din auxiliar:

 

Înainte de Învierea Sa, Domnul nostru Iisus Hristos a suferit chinuri îngrozitoare (pagina 93).

 

Şi din manual: 

 

Rătăcit, dulăul de la stână a poposit chiar la poarta şcolii. La început, copiii l-au alungat cu pietre, crezând că e turbat. Dar el tot pe lângă şcoală a rămas. (pagina 98)

 

____________________

 

Ştiu că politica DC este permisivă în ceea ce priveşte exprimarea scrisă, însă... cum se schimbă situaţia când copiii noştri sunt oficial învăţaţi să scrie şi să vorbească greşit? Sau când li se prezintă exemple precum cele de mai sus? Manualele au fost primite gratuit, doar auxiliarul a fost cumpărat. 

 

 

Link to comment
Distribuie pe alte site-uri

  • Răspunsuri 60
  • Creat
  • Ultimul răspuns

Cei mai activi membri în acest subiect

Cei mai activi membri în acest subiect

Eu nu sunt de acord. Nu vad rostul invatarii gresite pentru ca apoi sa se invete corect - exista riscul ca unii sa nu mai ajunga sa se corecteze, greseala cu lui/ei, ii, i, lor, le, li e atat de frecventa, incat am ajuns si eu sa ma intreb daca nu cumva e o alternativa de scriere, acceptata, si daca mai are rost sa o corectez.

 

Sunt persoane adulte care folosesc tamburet si tranverseaza. Sau comfort.

 

Plus, din experienta mea de meditator, sunt copii care s-au obisnuit sa scrie in engleza cum se aude si nu i-am mai putut scoate din asta.

 

Parca e suzeta, intai o introduc, pe urma nu mai stiu cum sa scap de ea.

 

Eu imi corectez copilul de fiecare data, nu astept sa faca 10 ani ca sa fac asta.

Link to comment
Distribuie pe alte site-uri

Plus, chestia asta nu creeaza confuzie? Cum ar veni, copilul care se raporteaza la invatatoare sau invatator ca la o autoritate careia ii acorda incredere nu isi pierde aceasta incredere cand, brusc, invatatoarea sau invatatorul vine si spune: ce-am invatat pana acum e gresit, de azi invatam corect?

Link to comment
Distribuie pe alte site-uri

 

 

Sunt persoane adulte care folosesc tamburet si tranverseaza. Sau comfort.

 

Regilile cu folosirea lui m si n ,nu se invatza la clasa I.

 

Nu stiu cum sunt manualele d eclasa I(si de ce le gasesti pe ele vinovata de proasta invatare si folosire a gramaticii limbii romane)dar gramatica,scrisul si folosirea corecta in scris si vorbit,a limbii romane,este un proces ce dureaza cel putin pina in clasa a VIII.

 

Dana

Link to comment
Distribuie pe alte site-uri

Regilile cu folosirea lui m si n ,nu se invatza la clasa I.

 

 

Al meu le-a invatat la cl I.

Nici mie nu mi se pare normal sa invete gresit de la inceput si il corectez de cate ori il aud ca spune ceva gresit. Chiar daca nu stie ce e ala acuzativ, il corectez atunci cand tb sa zica "pe care" in loc de "care", cand zice "vreau decat aia..", in loc de "doar aia.." si multe altele.

Link to comment
Distribuie pe alte site-uri

Eu nu sunt de acord. Nu vad rostul invatarii gresite pentru ca apoi sa se invete corect - exista riscul ca unii sa nu mai ajunga sa se corecteze, greseala cu lui/ei, ii, i, lor, le, li e atat de frecventa, incat am ajuns si eu sa ma intreb daca nu cumva e o alternativa de scriere, acceptata, si daca mai are rost sa o corectez.

 

Sunt persoane adulte care folosesc tamburet si tranverseaza. Sau comfort.

 

Plus, din experienta mea de meditator, sunt copii care s-au obisnuit sa scrie in engleza cum se aude si nu i-am mai putut scoate din asta.

 

Parca e suzeta, intai o introduc, pe urma nu mai stiu cum sa scap de ea.

 

Eu imi corectez copilul de fiecare data, nu astept sa faca 10 ani ca sa fac asta.

Persoanele care spun "tamburet" si "transverseaza" au invatat corect la scoala, insa daca din familie se vorbeste asa le este greu sa accepte ceea ce e corect.

 

====

 

Nu sustin "greselile" astea din manuale, insa ai sa ajungi cu fetita la scoala si ai sa vezi ce greu este sa inteleaga diferenta dintre "ia" si "i-a", diferenta dintre "la scoala" si "l-a dus".

Greu sa priceapa ca "parchet" nu se scrie "parchiet" cand ei il aud parchiet.

Sau ca se scrie "el, ea, eu" si nu "iel, ia, ieu"

 

Cand a invatat fii-mea sa scrie cifra 5 il facea in caiet ca un "s". Cand i-am atras atentia ca este gresit mi-a spus ca asa i-a invatat doamna.

Cand am mers si am vorbit cu "doamna" mi-a spus ca 5-ul este foarte greu de facut si mai intai il invata asa pentru a-si obisnui mana apoi, a doua zi il vor invata corect.

 

Mie personal nu mi se pare o tragedie cand dintr-o fraza lipsesc anumite elemente de gramatica. Pentru ca una peste alta pana la sfarsitul clasei a 8-a vor invata sa vorbeasca corect.

Link to comment
Distribuie pe alte site-uri

Participă la discuție

Poți posta acum și te poți înregistra mai târziu. Dacă ai un cont, autentifică-te acum pentru a posta cu contul tău.
Notă: postarea ta va necesita aprobarea moderatorului înainte de a fi vizibilă.

Oaspete
Răspunde la acest subiect...

×   Lipire ca text formatat.   Lipește ca text simplu în schimb

  Sunt permise doar 75 de emoji.

×   Linkul tău a fost încorporat automat..   Afișează în schimb ca link

×   Conținutul tău anterior a fost restaurat.   Șterge editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini dintr-un URL.

Se încarcă...



×
×
  • Adaugă...