Administrators Admin Publicat Martie 29, 2016 Administrators Raport Distribuie Publicat Martie 29, 2016 Andrei Turtoi elev la Colegiul Dobrogean „Spiru Haret” a postat zilele trecute pe Facebook un mesaj în care îşi exprima dezamăgirea faţă de actualul sistem de învăţământ. Profesorii săi nu au privit însă cu ochi buni mesajul tânărului şi au decis să îl apostrofeze, obligându-l să şteargă ce a scris şi să posteze mesajul ”Să postez aşa ceva a fost o greşeală”. Asemenea practici aveau loc şi în regimul comunist atunci când cineva avea obiecţii la adresa sistemului. Iata ce a scris Andrei Turtoi, câştigător al consursului NASA Ames Space Settlement Design Contest din 2014 Sistemul educaţional din România. Cum să nu îl iubeşti?! După ce termini gimnaziul, te duci cu forţe proaspete la abatorul mental şi spiritual, căruia i se mai spune şi liceu. Totul pentru o diplomă de hârtie, cu poza ta spânzurată pe ea, pentru care înveţi din rupte 4 ani întregi, te trezeşti în fiecare dimineaţă cu spaimă şi scârbă, gândindu-te ce orori te mai aşteaptă în acea zi. Dar, de parcă nu ar fi de ajuns, mai trebuie să înveţi materii nefolositoare, să le memorezi aşa cum ţi se dictează, pentru că mai apoi să stai înţepenit 3 ore într-o bancă de un metru pătrat şi să tutui toate prostiile pe care le-ai reţinut, pentru că termenul învăţat este impropriu. But wait, there’s more. Toate astea le faci, cum am mai spus, pentru o coală A4 care atestă că, într-adevăr, ai fost distrus mental, fizic şi psihic în ultimii 4 ani cu brio. După cum ştim mare parte dintre noi, este perioada simulărilor, şi în viaţa mea nu m-am simţit mai indignat şi mai jignit decât astăzi, când mai aveam puţin şi ieşeam din clasă, pentru că în urmă eforturilor susţinute de a revizui materia predată în ultimii 3 ani, pe lângă temele zilnice, am fost anunţaţi într-un mod foarte plăcut că ne-am descurcat execrabil, că nu suntem buni de nimic, ce mai, încă un pic şi ne zicea că degeaba mai încercam să trecem anul şi să intrăm în bac, pentru că oricum nu vom reuşi să-l absolvim. Dar deja deviez de la subiect… Cum spuneam, mirificul, mirobolantul, inegalabilul sistem de învăţământ românesc şi unele cadre profesorale pur şi simplu mirifice, m-au făcut să îmi pun întrebări serioase cu privire la viitorul meu şi al colegilor mei, precum şi la viitorul tării… Un sistem care se bazează pe învăţare reproductivă, a unei materii învechite (predata câte-odată de nişte profesori mai învechiţi decât materia în sine), care cere elevului mai mult decât poate acesta duce, şi, de ce nu, nişte cadre didactice puse acolo numai ca să îl streseze, făcand cateodată şi abuz de putere, că doar de, e fain să faci asta, şi care consideră că materia lor e cea mai importantă, singura din programă chiar, aşa că temele pentru acasă şi lecţiile pe care elevul trebuie să le înveţe, sunt îndeajuns de stufoase încât să ocupe întregul timp al acestuia. Şi totuşi considerăm că ai reuşit să îţi iei bucătica aia de hârtie. Ajungi după la facultate, sau chiar mai rău, direct în piaţa muncii fără să ştii cu ce se mănâncă munca, dar, nu-ţi face griji, ştii în caz că vine un isteţ de la show-uri cu proşti să îi faci o analiză completă pe cele cinci scrisori ale lui Eminescu, să îi calculezi înclinaţia marginală spre consum a baicoianului tipic, să îi spui care sunt oasele care alcătuiesc membrul inferior (şi centura pelviană), ceea ce te duce mai apoi la strategiile militare ale lui Alexandru Macedon, îi mai explici cum să devină un antreprenor de succes, asta ca să îşi schimbe slujba de tot râsul. Îl convingi că slujba sa e de tot râsul cu ajutorul pătratului sap-sep-sip-sop, îi prezinţi o variantă mai profitabilă, făcand analiză pe piaţă muncii, îi afli profilul psihologic, ca să vezi şi ce i se potriveşte… Între timp faci gimnastică acrobatică şi îi explici domnului de ce uleiul nu se dizolvă în apa: pentru că apa este o moleculă polară, iar uleiul nu este polar (da, povestea cu densitatea este o prostie), îi derivi o funcţie logaritmică, pentru că mai apoi să poţi să calculezi cum se modifică rezistenţa într-un potenţiometru de volum de la radioul de buzunar, pe care l-ai luat oricum de la bunica-ta din debara. Vă întreb şi pe voi, cei care citiţi articolul… Vi se pare mult? Este! Şi asta e o mică parte a unui sistem ineficient, bolnav, din care eu personal mai am de îndurat un an. Şi mulţi o să spună: Dacă nu-ţi convine, lasă-te de şcoală! Principalul beneficiar al educaţiei este elevul, iar eu nu sunt singurul nemulţumit de acest sistem bolnav, nu sunt primul, şi până nu vom vedea o schimbare nu voi fi nici ultimul. Nu vreau să demonstrez nici cât de inteligent, răzvrătit, sau orice alt termen ar putea descrie (sau nu) atitudinea din acest articol. Vreau pur şi simplu să îmi exprim nemulţumirea faţă de un sistem care ar trebui să mă ajute, dar mai mult îmi face rău Ulterior Consiliului Judetean al Elivilor Tulcea a postat un mesaj de susţinere : ”Consiliul Judeţean al Elevilor Tulcea susţine dreptul la libera exprimare şi implicit elevul tulcean care şi-a expus zilele trecute, public, pe prezentul site de socializare, punctul de vedere în legătură cu sistemul de învăţământ românesc, sistem care, trebuie să fim conştienţi şi să recunoaştem toţi că are foarte mari probleme, atât la nivel curricular, cât şi la nivelul cadrelor didactice în activitate, o parte din aceştia utilizându-se de metode învechite şi anume predare rigidă, cu aşteptări ca elevii să memoreze cuvânt cu cuvânt şi apoi ascultare din ceea ce a memorat elevul. Elevul în cauză a postat un mesaj, o opinie proprie, pe care mulţi dintre noi o împărtăşim, dar multora le e frică să o expună tocmai din cauza posibilelor consecinţe. Mesajul, pe care îl considerăm cât se poate de legitim şi adevărat, a prins foarte bine în rândul tinerilor şi s-a răspândit foarte rapid. Acesta a ajuns şi la urechile profesorilor, care, aparent, au considerat că nu este normal ca un elev (normal, cine este elevul?) să îşi spună punctul de vedere în legătură cu sistemul. E ca şi cum ai cumpăra un produs, dar nu ai avea voie să spui dacă este bun sau nu. Mai exact dacă nu este bun. Oricine are dreptul la opinie, evident şi elevul, el fiind, de fapt, cel mai capabil să facă acest lucru, întrucât el este beneficiarul direct al sistemului educaţional. Elevul se confruntă zilnic cu problemele sistemului şi le cunoaşte cel mai bine, nicidecum profesorul. Ulterior, asupra elevului în cauza au fost făcute presiuni să şteargă postarea, că altfel va fi sancţionat. Acest lucru înseamnă ameninţare, care la rândul ei, constituie infracţiune. Mai mult de atât, profesorul nu are dreptul să judece elevul pentru faptele din afara şcolii. Profesorul nu este judecător, nici şcoala instanţă judecătorească, deci nu au dreptul să sancţioneze elevii pentru acţiuni desfăşurate în afara cursurilor sau fără a încalcă vreun regulament. Altfel fapta devine abuz”Citate preluate de pe Ziarul Gandul si Facebook. Citează Link to comment Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Administrators Admin Postat Martie 29, 2016 Autor Administrators Raport Distribuie Postat Martie 29, 2016 Iata ce scrie mai departe Andrei: Ok. Lucrurile au luat o intorsatura nedorita, departe e intentia mea originala. In cele ce urmeaza ma voi adresa tuturor celor care sunt intr-adevar interesati de ce s-a inamplat, si nu de relatarile mass-media. Ca sa incep ‘‘cu inceputul’’, voi reveni la ideea de baza a ceea ce am scris: sistemul educational. Acest lucru vreau sa fie clar: ma refeream la programa si la metodologie, in niciun caz la cadrele profesorale. Prin sintagma ‘profesori mai invechiti decat programa in sine’ faceam referire la acei profesori care isi agreseaza(verbal sau fizic) elevii, cazuri deja cunoscute de unii dintre noi, dar care nu sunt mediatrizate indeajuns. Profesorii liceului meu sunt oameni bine pregatiti. In al doilea rand, nu am fost : ‘‘ Cenzurat de profesori’’ ‘‘UMILIT si pedepsit de profesori’’ Cum de asemenea tin sa mentionez ca liceul nu a recurs la ‘Metode comuniste de cenzura’, cum se insinueaza rau-voitor. Un singur profesor, fara nici o functie in cadrul administrative al liceului mi-a facut niste amenintari nefondate, el neavand nicio putere in acest sens. Tin sa precizez ca nu este vorba despre doamna Mihaela Condrat, al carei nume a fost interpretat complet gresit in tot ‘‘SCANDALUL’’-asa cum este prezentat de mass-media. Termenul de ‘scandal’ este impropriu folosit in acest context, profesorul mai sus amintit (mentionez inca o data, NU dna. Condrat) fiind singurul care mi-a adus orice fel de referinta la stergerea articolului. In urma stergerii articolului, directorul colegiului mi-a spus ca, in fond, acest lucru a reprezentat greseala mea, si nu scrierea articolului in sine, asigurandu-ma nu numai ca nu vor avea loc repercusiuni, ci dimpotriva, ca nu exista vreun motiv fondat pe baza caruia sa pot fi acuzat. Directorul colegiului a fost intotdeauna acolo cand am avut nevoie de sustinere, el prin natura propriei sale fiinte tinand la libertatea de exprimare. Pozitia mea ramane ferma in privinta sistemului de invatamant, si consider ca elevii nu sunt singurii afectati de aceasta programa ''bine'' structurata, ci si profesorii, ei fiind nevoiti la randul lor sa se supuna unor presiuni externe. Ma indepartez total de toti cei care incearca denaturarea mesajului meu, dezavuarea profesorilor si instaurarea unei stari de tenisune in cadrul liceului. Tin sa precizez ca nu am furnizat nicio informatie catre mass-media, tot ce s-a scris fiind constituit din supozitii fara fond. Citează Link to comment Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
andaghe Postat Martie 29, 2016 Raport Distribuie Postat Martie 29, 2016 Deci, iar un mare circ, pe cine sa mai crezi.... ! Citează Link to comment Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
crisseis Postat Martie 29, 2016 Raport Distribuie Postat Martie 29, 2016 Daca nu se va schimba nimic cat de curand in sistemul de invatamant romanesc(si aici ma refer la schimbari serioase, privind cantitatea si calitatea informatiei si, nu in ultimul rand perceptia cadrelor didactice asupra actului educational in scoli), vor fi tot mai multi liceeni care se vor face auziti mai mult.Avem un sistem de invatamant invechit, cu multa informatie inutila, neracordat la realitate, cadre didactice(multe, insa nu generalizez) nepregatite sau depasite si din ce in ce mai mult dezinteres din partea elevilor. Din cele trei necunoscute ale ecuatiei, toate sunt "lovite", insa nu poti astepta schimbare din partea elevului, daca nu se rezolva intai informatia si cine o transmite. Citează Link to comment Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ad_b Postat Martie 29, 2016 Raport Distribuie Postat Martie 29, 2016 Foarte frumos si la obiect scris. O radiografie precisa a sistemului. Citează Link to comment Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Recommended Posts
Participă la discuție
Poți posta acum și te poți înregistra mai târziu. Dacă ai un cont, autentifică-te acum pentru a posta cu contul tău.
Notă: postarea ta va necesita aprobarea moderatorului înainte de a fi vizibilă.