Jump to content
O nouă casă pentru FORUMUL DESPRECOPII ×

🎉 Alătură-te Comunității Noastre! 🎉

🔹 Membrii înregistrați beneficiază de:

  • ✨ Funcționalități suplimentare
  • 💬 Participare la discuții active
  • 🏆 Puncte pentru tombole lunare cu premii atractive
  • 🗣️ Oportunitatea de a-ți exprima opinia
  • 🤝 Ajutor reciproc între părinți
  • 🎁 Șansa de a câștiga premii

🚀 Ce te oprește?

De ce nu suntem în stare să facem o reformă a educație?


Recommended Posts

  • Administrators

Sursa articolului aici: http://www.digi24.ro/Stiri/Digi24/Actualitate/Educatie/Moise+Guran+Mircea+Miclea+reforma+educatiei
 
Nu suntem în stare, în continuare, să facem o reformă a educației, iar aceasta explică parțial lipsa de perspective pentru România, spune Moise Guran, aducând în discuție un articol publicat de profesorul Mircea Miclea.
 
N-a fost întotdeauna așa. Nu e ca și cum n-am ști ce trebuie făcut pentru educație. Mircea Miclea, fostul ministru al educației și consilier prezidențial pe probleme de educație al fostului președinte Traian Băsescu, a publicat pe HotNews un material interesant, în care desființează planul-cadru făcut de actualul Minister al Educației. Miclea nu contează pentru că a fost consilierul lui Traian Băsescu. Mircea Miclea a făcut în 2011 singura reformă cu cap și coadă din România, care însă nu s-a aplicat niciodată. După ce a trebuit implementată reforma de către guvernul Boc, pur și simplu a dispărut esența legii respective. Miclea, care a rămas un tehnocrat, vine și pune punctul pe i: aceasta nu e reformă. Ceea ce știe toată lumea. În momentul în care începi prin a mări numărul orelor pe care copiii trebuie să-l petreacă la școală doar pentru a asigura cadrele didactice cu un loc de muncă, de-acolo nu mai poate fi vorba de nimic.
Planul-cadru n-a schimbat nimic din ce trebuia schimbat, ba, dimpotrivă, a adăugat mai multe ore în orarul elevilor. Ceea ce n-ar fi obligatoriu rău, dar orele alea se fac fără nicio noimă şi fără niciun scop, în mare parte ca să-i calmeze pe profesori că nu se schimbă nimic şi nu rămâne nimeni fără normă.
Noul plan-cadru pentru învăţământ pune în continuare carul înaintea boilor. Mircea Miclea critică în primul rând faptul că punctul de pornire al reformei nu este, aşa cum ar fi normal, ce ar trebui să ştie un elev la terminarea cursurilor, ci numărul de ore pe care elevul trebuie să le petreacă la școală.
Miclea observă sec faptul că obiectivul aparent al planului de reformă este siguranţa locurilor de muncă ale profesorilor. Pentru asta, elevii de gimnaziu vor sta de la 33 la 34 de ore în clasă săptămânal, adică aproximativ şapte ore pe zi. Or, spune profesorul Miclea, pentru tratarea cu seriozitate a subiectelor predate ar mai fi nevoie de încă trei-patru ore de studiu individual acasă, iar această supraîncărcare poate avea două rezultate - fie acapararea timpului personal al elevului până când școala și studiul devin o corvoadă, fie neglijarea de către acesta a studiului.
Profesorul Miclea subliniază şi rigiditatea orarului. În acesta pot fi prinse între una şi trei materii opţionale, limitând flexibilitatea şcolilor de răspunde nevoilor şi preferinţelor de învăţare a elevilor. Este adevărat, introducerea mai multor opţionale ar putea lăsa unii profesori fără norme întregi, dacă materiile propuse de ei nu se regăsesc între opţiunile elevilor.
O mare problemă a învăţământului românesc în acest moment este abandonul şcolar. Cei mai mulţi elevi renunţă la terminarea clasei a IX-a, din cauza notelor mici de la evaluările naţionale sau a dificultăţilor de a se muta la oraş pentru a face un liceu. Or, asta înseamnă că aceşti elevi nu vor termina douăsprezece clase.
Mai multe soluţii au fost propuse, dar niciuna nu s-a regăsit în noul plan-cadru.
Ultimul punct ridicat de profesorul Miclea este numărul mare de materii, care dispersează cunoştinţe, limitând utilitatea cunoştinţelor acumulate în școală de către copii.

Link to comment
Distribuie pe alte site-uri

  • Răspunsuri 4
  • Creat
  • Ultimul răspuns

Cei mai activi membri în acest subiect

Cei mai activi membri în acest subiect

Nu stiu exact care - i Negativul sau care- i pozitivul in reforma Asta. 

Am cazut ca e bold- uit numarul de ore.

copilul meu de clasa a 5-a La un gimnasium in Germania Are 35 sapt , ca sa ajunga in clasa a 10 parca La 38. 

scoala e grea, si daca parintele nu se implica, nu Are sanse. 

Copill meu lucreaza mult Acasa. Miercuri Are ore de La 7:45 La 16:15

zilnic de La 7:45.

are 6 ore germana ,

6 ore engleza, 

5 ore Mathe ,

3 ore Sport,3 ore muzica ( canta Instrument ), 2 ore Bio , 2 ore Geografie , 2 ore desen, 2 ore Etika , si nu Mai stiu,

au examene ca La facultate, cam La 2/3 luni au Examen DIN toata meteriA. Pe lucrarea scrisa primeste si nota La ora. Mai sunt evaluari, cum se comporta in grup, cat de activ e La ora,..

 

deci , da se Face carte.

din clasa a 4 jumate au mers La gimnasium , jumate La Scoala reala sau prefosionala,

sa fii om, nu e nevoie de bac .

Link to comment
Distribuie pe alte site-uri

Nu suntem in stare sa facem o reforma care sa schimbe lucrurile in bine pt ca in prim plan nu sunt puse nevoile si interesele copilului.

 

Problema nu este numarul mare de ore, ci lipsa conditiilor pt a face acest lucru asa cum trebuie. Modul in care este structurat la noi procesul educational (o pondere importanta se intampla acasa, prin studiu individual & teme) intra in contradictie cu aceasta initiativa (ar fi necesara o schimbare si din acest punct de vedere, nu cred ca este normal ca un copil sa aiba scoala + studiu asezat in banca / la birou mai mult de 8 ore pe zi). Vorbesc in cunostinta de cauza, noi frecventam scoala in regim privat si stim ce inseamna un astfel de program (si cat de greu ar fi daca nu ar avea pauza de masa, lectii interactive in afara scolii, sau daca ar primi teme de pe o zi pe alta). Nu stiu daca este posibila si /sau daca poate fi sustinuta material o astfel de schimbare in scolile publice, ma uimeste insa faptul ca nici macar nu s-au adus in discutie aceste aspecte in momentul in care s-a luat decizia cresterii numarului de ore (pe principiu ca "asta isi doresc parintii romani").

 

Sunt multe de spus despre lipsa de integrare a materiilor de studiu, despre criteriile de evaluare si bonificatie a activitatii cadrelor didactice, despre birocratie... toate astea ii afecteaza atat pe copii, cat si pe profesori (chiar daca, la prima vedere, lipsa unei reforme mai ferme a curriculei a fost in avantajul acestora din urma).

 

Noi suntem in prima generatie care se va confrunta cu aceste schimbari... sunt aproape sigura ca nu vor fi pregatiti corespunzator (trecem prin povestea asta an de an). Ma refer aici la finalizarea la timp a programei (astfel incat sa avem manuale), la pregatirea profesorilor (schimbarile din programa nu sunt putine, s-au devansat multe notiuni fata de cum se predau pe vechea structura)... ma ingrijoreaza lipsa unor actiuni concrete, in conditiile in care mai au la dispozitie doar 1 an si jumatate pt a face toate aceste lucruri :(

Editat de
Link to comment
Distribuie pe alte site-uri

  • 4 weeks later...

aiai in clasa 6-a au urmatorul program

7:45-2 (miercurea pana la ora 1)

 

"orele" la scoala sunt de 50 de min si au pe fiecare zi:

 

limba engleza

matematica

istorie

stiinte

educatie fizica

exploratory (diverse);teatru, yoga...

citire

 

masa de prinz 30 min

 

acasa nu prea au teme, sunt zile in care nu au de loc.

de multe ori temele le fac de multe ori in acea ora de exploratory.

rareori are de invatat pt a 2-a zi la test.

 

aici "temele pt acasa" sutn f descurajate si f multi profesori sunt impotriva, sustinind ca nu aduc nici un beneficiu copilului si tot ce treb, trebuie sa invete si sa practice in clasa .

eu, personal sunt impotriva si ii dau sa mai lucreze acasa cite 30 min-1 ora, il pun sa mai citeasca o data lectia care urmeaza la test...greu accepta 2-3 ori pe sapt.. dar asta e.

 

nu stiu cum sunt ceilalti copii , cit de mutl invata si daca invata acasa...am auzit de unii copii care mai fac si meditatii pt a fii cit mai avansati, iar unii doar pt a tine pasul.

 

al meu nu face meditatii, nu invata acasa...doar Dumnezeu stie cum de ia notele astea.

Editat de
Link to comment
Distribuie pe alte site-uri

ce am mai observant in scolile publice de aici e ca in clasa se lucreaza f mult in grup.

proiecte, lucrat in clasa , lectii majoritatea se fac in grup.

daca se preda o lectie noua de ex., se dau explicatiile si apoi se trece la classwork si apoi la teme.

daca un copil nu a inteles intii isi intreaba grupul si treb sa fie ajutat...daca nimeni din grup nu stie sa-i explice, sa il faca sa inteleaga abia atunci se duce la doamna.

 

pt teme nu se pun note, doar treb facute...cum-necum, bine sau gresit.temele se discuta pe fiecare zi in clasa intii cu grupul si apoi cu intreaga clasa.

 

mi-a placut sitemul, invatati de mici sa colaboreze in grup, sa se ajute.,...si sa invete sa explice si altora ce si cum au lucrat.

Link to comment
Distribuie pe alte site-uri

Participă la discuție

Poți posta acum și te poți înregistra mai târziu. Dacă ai un cont, autentifică-te acum pentru a posta cu contul tău.
Notă: postarea ta va necesita aprobarea moderatorului înainte de a fi vizibilă.

Oaspete
Răspunde la acest subiect...

×   Lipire ca text formatat.   Lipește ca text simplu în schimb

  Sunt permise doar 75 de emoji.

×   Linkul tău a fost încorporat automat..   Afișează în schimb ca link

×   Conținutul tău anterior a fost restaurat.   Șterge editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini dintr-un URL.

Se încarcă...



×
×
  • Adaugă...