marius Publicat Septembrie 21, 2016 Raport Distribuie Publicat Septembrie 21, 2016 În 2004, când ajungea pe Şoseaua Borşului, Celestica primea „Oscarul” pentru cea mai mare investiţie în România, realizată pe teritoriul comunei Borş. În 2016, Celestica Oradea se mândreşte cu o promovare spectaculoasă în ierarhia companiei: începând din această săptămână, aici funcţionează cel mai important dintre cele trei Centre de Servicii Globale pe care Celestica le deţine la nivel mondial, unul mai existând în China, iar altul în Malayesia. Concret, acest lucru înseamnă că specialiştii care lucrează la Oradea (mai exact la Borş) pentru compania desprinsă acum două decenii din celebra IBM sunt atât de buni şi că în cei 12 ani de activitate au demonstrat atât de multă eficienţă încât de la Oradea se vor face, de pildă, achiziţii de materii prime şi materiale la nivel global, va fi administrată contabilitatea şi chiar se vor face recrutări de personal.Dovadă a saltului calitativ, la deschiderea Centrului au asistat, miercuri, ambasadorul Canadei în România, Bulgaria şi Republica Moldova, Kevin Hamilton, vicepreşedintele companiei Celestica, Rodney Bergman, precum şi directorul general financiar, Darren Myers.Rol cheie„Am ales Oradea din mai multe motive, printre care rolul cheie pe care operaţiunile locale Celestica îl joacă în reţeaua noastră globală, baza solidă de activităţi de tip shared services (n.r. - servicii puse în comun) de aici, precum şi profesionalismul forţei de muncă”, a declarat vicepreşedintele Celestica, Rodney Bergman la inaugurarea desfăşurată miercuri, la care au fost invitaţi reprezentanţi ai oficialităţilor locale şi ai mass media.Managerul Celestica Oradea, Cristian Gulicska, a amintit că aici compania realizează nu doar aşa numite produse „end to end” (complete, nu subansamble sau semifinite) pentru industria aerospaţială şi de apărare, sisteme de memorie, servere şi soluţii de tip Cloud, comunicaţii, industrie energetică regenerabilă, echipamente medicale şi semi-conductori, ci şi servicii complete atât pentru furnizorii de materie primă, cât şi pentru clienţi, începând de la contabilitate, resurse umane, IT, achiziţii, design, inginerie. Practic, în acest fel, Celestica livrează partenerilor soluţii inteligente care contribuie şi ele la succesul acestora pe pieţele unde activează.5 în 1Tot vicepreşedintele Rodny Bergman, care a luat decizia înfiinţării la Oradea a Centrului de Servicii Globale, a explicat că până acum departamentele de specialitate ale companiei funcţionau „pe verticală”, oarecum autonom, elementul de noutate fiind că aceste funcţiuni sunt în prezent îmbinate aşa încât să dea maximum de eficienţă în toate activităţile.Concret, cei aproximativ 150 de specialişti de la Oradea vor asigura pentru Celestica aceste servicii la nivel mondial, aşa încât angajaţii de aici vor lua decizii în materie de achiziţii de materie primă şi materiale, vor gestiona resursele umane, având menirea până şi de a decide ce angajări să se facă inclusiv în Canada, „ţara-mamă” a companiei.„A fost decisivă forţa de muncă calificată, personalul care poate comunica în limbi străine”, a spus vicepreşedintele Celestica, acesta fiind completat de managerul din Oradea, care a apreciat parteneriatul cu Universitatea şi cu Şcoala Eurobusiness, pentru pregătirea atât a angajaţilor cu studii superioare, cât şi a celor cu studii medii.Centrul de Servicii Globale Celestica a fost amenajat pe două nivele, „lipit” de fabrica de pe Şoseaua Borşului (ocupând, practic, o parte din amplasamentul parcării) şi constă în două săli de lucru moderne şi luminoase, necompartimentate, unde managerii lucrează în mijlocul echipelor de angajaţi din toate cele cinci domenii. O particularitate este folosirea aşa numitelor tabele GEMBA, prin intermediul cărora, conform principiilor de management nipone Kaizen, angajaţii pot face propuneri de îmbunătăţire a activităţii, iar managerii urmăresc rezultatele municii.Brand de miliardeAvând sediul la Toronto, Celestica are în portofoliul de clienţi aproximativ 100 de productori de echipamente originale din industria aerospaţială şi de apărare, comunicaţii, industrie energetică verde, tehnologie şi echipamente medicale, industria semiconductorilor, pieţe de consum, servicii after-market, volumul vânzărilor depăşind anul trecut 5,6 miliarde dolari.Înfiinţată în 1994 şi ajunsă în prezent la 26.000 angajaţi, compania are subsidiare în 13 ţări de pe trei continente, în America (Canada, SUA şi Mexic), Europa (Irlanda, Spania şi România) şi Asia (China, Japonia, Taiwan, Malayesia, Tailanda, Singapore şi Laos).Dintre valorile majore declarate de Celestica sunt specializarea continuă a personalului, acordarea unui tratament etic tuturor angajaţilor, indiferent de nivel, şi implicarea în comunităţile unde activează, în România compania fiind laureată anul trecut cu premiul pentru cea mai implicată companie în activităţile sociale.Sursa Citează Link to comment Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Recommended Posts
Participă la discuție
Poți posta acum și te poți înregistra mai târziu. Dacă ai un cont, autentifică-te acum pentru a posta cu contul tău.
Notă: postarea ta va necesita aprobarea moderatorului înainte de a fi vizibilă.