Jump to content
O nouă casă pentru FORUMUL DESPRECOPII ×

Neinteresat de nimic din jurul lui


Recommended Posts

Cred ca sunt plictisiti pentru ca nu fac nimic - asta am observat la al meu, care si el are aproape 10 ani.

Stiti ca trebuie sa fii obosit ca sa poti sa te odihnesti. 

Ai nostrii copii isi folosesc creierele si cam atat. Si nici alea nu le folosesc la ceva care sa le dea vreo satisfactie. (exceptand jocurile pe diverse device-uri)

Eu am inceput de jumatate de an sa-i incredintez treburi prin casa: sters praf, aspirat, scos hainele din masina, inntins pe sarma, pus vasele in masina de spalat, scos vasele din masina de spalat, ajutor la pregatirea meselor - 

Devine mai animat - face ceva ce conteaza si o face impreuna cu noi, cot-la-cot cum ar veni. 

Cred ca fix grija asta a noastra de a-i scuti de orice "treaba" ca sa aibe cat mai mult timp liber ii omoara cu zile. Noi nu ne vedem capul de treburi prin casa si ei raman deconectati de tot ce inseamna viata de familie, cu ochii pe pereti asteptand ceva care sa le dea valoare. 

Valoare ai atunci cand faci ceva. Temele nu-ti dau valoare si, pentru cei mai multi, scoala e plictisitoare. 

Editat de
Link to comment
Distribuie pe alte site-uri

  • Răspunsuri 86
  • Creat
  • Ultimul răspuns

Cei mai activi membri în acest subiect

Cei mai activi membri în acest subiect

Va multumesc pentru raspunsuri si sfaturi! Nu le iar ca pe niste critici.. nicidecum! Tocmai de asta am si scris, sa pot intelege cum este cu alti copii si alte familii... Spre surprinderea mea, vad ca nu sunt singura care se confrunta cu acest gen de "interes" fata de temele pentru acasa si da, incerc sa il impulsionez si incurajez! Il recompensez atunci cand consider ca este cazul iar ca si pauze intre teme, il las sa faca ce vrea el.. de exemplu ii place acea emisiune "Art Attack" de unde a invatat sa confectioneze diverse... se relaxeaza... La teme il ajut destul de mult dar psihologul la care merge m-a sfatuit sa il las mai mult pe el si sa intervin doar in cazul in care nu stie sa faca un anume exercitiu... Din acest motiv dureaza atat de mult sa isi termine temele... Cum plec de langa el nu mai face nimic... este plictistit, stiu dar ce pot sa fac? Cand era in clasa a doua, l-am lasat o saptamana sa vad ce face... da, facea tema pe caietul de casa dar nu o mai trecea pe cel de teme pentru la clasa... deci, nu avea tema facuta... Nu il pot lasa asa la infinit! Nu?

 

Dar de ce trebuie sa faca tema in doua caiete?

Link to comment
Distribuie pe alte site-uri

Eu nu am copil asa mare, dar prin prisma ochiului de profa, poti sa-ti dau cateva sfaturi.

 

Pentru el totul a intrat intr-o rutina din care nu poate iesi. Asta e 'cercul vicios" care ti-a fost mentionat de cateva ori pana acum, nu un anturaj dubios.

Trezire, mers la scoala, mancat, somn, teme, somn. In weekend mers mult cu masina prin diverse locuri, cu parintii.

Trebuie rupta rutina asta, fara a devaloriza scoala.

E baiat, in principiu ar trebui sa fie plin de energie. Creierul se antreneaza si cu activitati fizice, statul pe scaun la birou il aduce mai deggraba in starea aia de letargie, de uitat pe pereti, de care vorbesti.

Deci, eu, in locul tau, as incerca pentru el:

 

1. minimum o ora  pe zi de activitate fizica sustinuta. Asta poate fi sport organizat (ceva de echipa ca e mai fun, eventual), sau pur si simplu batut mingea, cu tine, cu prieteni, cu taica-su. Inainte de teme sau dupa, depinde de programul vostru, al familiei.

 

Aici se insista f mult si se fac educatie parintilor pe ideea ca micutii au nevoie de activitate fizica zilnic, o ora cel putin.

 

2. responsabilitati acasa, cum spunea si Maria, bineinteles adaptate varstei si capacitatilor lui. Asta va institui o noua rutina, dar una benefica.

Eu ma uit la elevii mei (acum predau la sc. primara), ce fericiti sunt cand au responsabilitati in clasa. Fie sa dea cu matura, sa care echipamentul la sport, sa ude florile, sa scrie data la tabla, etc.

Ziua, pentru un copil care termina cursurile la 12, e destul de lunga pt toate astea.

 

Dpdv pedagogic, facutul temelor nu ar trebui sa depaseasca 2 ore pe zi maximum. Nu este grav daca mai greseste la teme, oricum ei vor corecta in clasa. Important este sa le faca singur, sa puna in aplicare ce a inteles el, sa vada invatatoarea ca a lucrat.

Eu cred ca perfectionismul tau l-a molipsit si pe el si lungeste la infinit temele ca mereu ceva nu e bine.

Pune-i un ceas la indemana, reaminteste-i periodic eventual sa se uite la ceas, si fix dupa 2 ore (sau inainte, depinde de el), gata temele. Nu e robot sa stea toata ziua la teme. Daca tine neaparat sa faca perfect toate exercitiile etc, asta il va obisnui in timp sa lucreze eficient. Daca nu, le va face oricum, chiar daca va mai gresi pe ici pe colo.

(Si mie mi se pare absurd sa scrie mai intai pe caietul de clasa, apoi pe cel de teme, nu vad rostul. Poate folosi o ciorna separat pt. calcule, e suficient.)

 

La inceput va fi dificil sa se adapteze la schimbarile astea, si pentru tine sa le planifici, eu cred insa ca merita.

Link to comment
Distribuie pe alte site-uri

Eu cred ca pui prea mult accent pe scoala.

Eu am mers pe ideea de recreere dupa scoala, cel putin o ora, chiar si acum in clasa a VII-a. La scoala muncesc, deci eu cred ca au nevoie de pauza.

Apoi spui ca astepti sa vina el cu cerereri pentru a merg undeva... eu cred ca putini copii sunt cei care stiu cu adevarat cam ce le-ar place la varsta asta. Eu am venit mereu cu o oferta... a facut canto, pian, dans, electronica, inot si in plus fata de astea engleza. La un moment renuntasem la toate, acum a reluat canto la cererea lui, dar stie despre ce este vorba. La Palatul Copiilor sigur au un curs genul emisiunii cu "art atack".

El cum asteapta weekendurile, pentru ca mie mi se pare obositor sa fi plecat mereu. 

Dar prieteni are, nu am vazut sa fi scris ceva de intalnirile cu prietenii in afara scolii, el cum se joaca???

Link to comment
Distribuie pe alte site-uri

Fleurdelise, desi cred ca e greu de crezut pentru un dascal, totusi exista copii la care ideea de "important e sa le faca singur" -temele nu merge. Nu stiu de ce dar asa sunt ei . Nici " le va face oricum, chiar daca va mai gresi pe ici pe colo." nu merge.

Copiii de genul asta nu reusesc sa le faca singuri decat intr-un timp enorm si in general cu greseli multe. Foarte neatent si urat scrise in general. Pe cand daca doar  stai langa ei si ii "organizezi " putin , chiar daca nu ii spui tu ce sa scrie ci doar esti atent putin si ii atragi atentia pe moment la greseala devin nesperat de eficienti. Si in timp inteleg ca se poate si au rezultate bune la scoala ceea ce le creste mult stima de sine. Pe cand daca ii lasi singuri si se intind pe toata ziua cu temele ce in final ies proaste doar in ideea ca la un moment dat "le va face oricum" se vor asimila multe goluri in timp si copilul va ajunge la concluzia ca "nu poate mai mult", "nu e in stare" etc. Se va autocomplace in situatia asta si gata. In nici un caz sa nu crezi ca ii va pasa de ceasul pus la doua ore. Poate doar prima oara sa incerce, nu va reusi si apoi ceasul va deveni inutil.

Pur si simplu teoriile astea pe care toti le-am citit despre cum invata un scolar sa lucreze singur, etc la anumiti copii nu se aplica. Si e pacat sa il lasi sa asimileze goluri la multe materii doar pentru ca are un alt stil pentru ca pot fi copii cu o mare putere de observatie, cu o mare capacitate  de intelegere, etc. Trebuie sa fie doar cu rabdare indrumati pana la o anumita varsta. Apoi , cu cat cresc eu am vazut ca "se aduna " de la sine. Nu stiu de ce.

 

Cu sportul si eu  sunt 100% de acord cu fleurdelise.Asa cum am scris si ieri  cred ca ar trebui totusi sa mai incercati ceva macar de cateva ori pe saptamana. La noi de exemplu la cel ce are acest stil a mers doar inotul Pentru ca la toate sporturile de echipa se cam complacea in faptul ca trageau ceilalti, se bucura foarte mult la victorii, suferea cu adevarat la infringeri dar ca joc nu era destul de atent si concentrat pentru a juca "in echipa"  

Inotul i-a fost "manusa" sa zic asa. Acolo ori dai din picioare ori te duci la fund:) nu a mai putut evita situatia. In timp a inceput sa-i placa cu adevarat . Si acum la competitional vad ca au si intreceri "de echipa "  deci eu ma bucur pentru ca ideea mea era ca trebuie cumva si sa invete sa conlucreze cu altii nu doar sa lupte cu cronometrul. Bine , nu e ca pe teren dar macar ii tine si celuilalt din aceeasi echipa pumnii in lupta lui cu ceasul pentru ca in final se aduna punctajele la intrecerile astea "pe echipe" .

Editat de
Link to comment
Distribuie pe alte site-uri

De acord cu Mamica11... nu toti copii pot fi invatati sa lucreze singuri eficient. Carla de exemplu are nevoie uneori sa stau langa ea la teme cateva zile sa intre intr-un "ritm" de a lucra, nu stiu cum sa ma exprim., altfel sta si viseaza, ceea ce mi se pare normal la varsta ei.

 

Sunt prea mici la varsta asta sa inteleaga ca invatatul e ecva in beneficiul lor, nu pot privi in perspectiva, la viitor. La varsta asta scoala si temele sunt ceva ce trebuie facut ca sa poata apoi sa se joace, si asa e si normal. De aceea trebuie sa fie ceva interesant dupa aceea, fie ca e activitate organizata, o iesire undeva, o plimbare, o mica surpriza.

 

Nu mai astepta sa-i vina lui idei de activitati pentru ca n-o sa-i vina, trebuie sa te gandesti tu ce i s-ar potrivi cat de cat si sa-l inscrii. Ii place, continui, nu-i place, incercati altceva. Dar el nu o sa aiba initiativa, la faza asta ai asteptari nerealiste.

De exemplu in veci fiica-mea nu s-ar fi gandit sa mearga la un club de teatru, unde eu am dus-o sa-si imunatateasca skills de comunicare. Ca sa nu mai zic ca mi se pare f important sa mai existe un grup unde sa socializeze in afara de colegii de clasa.

 

iarasi foarte importanta la noi e odihna dupa scoala - Carla nu doarme dar sta 2 ore la TV sau ce vrea ea. Apoi ne apucam de lectii care nu depasesc 2h. Apoii sta si lucreaza inca putin suplimentar daca e nevoie. Niciodata nu scrie tema de 2 ori, cum adica pe caiet de casa si apoi "pe curat", de ce sa munceasca in plus?

 

De iesirile in we nu comentez, pentru noi ar fi obositor sa iesim mereu dar voi sunteti diferiti si probabil vi se potriveste. Insa sa stii ca ei nu apreciaza la fel, de exemplu fi-mea se plictiseste in "city breaks" si prefera sa ramana la bunici, asa ca mi-am inghitit remarcile de genul "ati copii (si adulti) viseaza sa ajunga la Paris etc si tu te plictisesti". Pana la urma am inteles ca o plimb pentru ca mie mi-ar fi placut sa fiu plimbata la varsta ei dar ea nu vrea acelasi lucru. Ea nu o priveste ca pe o distractie, chiar daca se distreaza.

 

Mie mi se pare ca esti intr-o faza de "ambitie" acum fata de toata situatia si te simti nedreptatita si n-ar trebui. Copiii nu sunt niciodata asa cum proiectam noi si trebuie sa ne purtam in consecinta, adica sa stam dupa fundul lor pana cand nu mai au nevoie.

Link to comment
Distribuie pe alte site-uri

mamica11 si JG - partial aveti dreptate: exista copii pentru care temele nu functioneaza, copii care nu invata repetand ce-au invatat deja. Exista copii care n-au inteles ce li s-a predat si temele n-or sa-i ajute cu nimic si exista copii are stiau deja ce li s-a predat si temele sunt irelevante. 

Pentru ei solutia nu este nici sa le pui ceasul alaturi, nici sa-i "impingi" de la spate. 

 

Copiii care n-au chef de teme pentru ca stiu deja lucrurile respective si e o corvoada sa faca iar si iar ceva ce stiu deja - ar trebui sa lucreze ceva mai "incitant" (aici intra in scena profesorii care ar trebui sa dea teme diferentiat, in functie de nivelul copilului). Sau (noi, parintii) le-am putea oferi o "recompensa", o motivatie, ca sa-si faca temele intr-un interval acceptabil: o activitate care ii incanta (stelute/buline, extra timp la jocul preferat, intalniri cu prietenii, "intalniri" cu parintii, cluburi, etc).

 

Copii care n-au inteles notiunile cand le-au fost explicate isi lalaie temele pentru ca, pur si simplu, nu inteleg ce trebuie sa faca si ei au nevoie de o noua explicatie, o noua abordare a notiunii, ceva care sa-i ajute sa-si insuseasca, sa stapaneasca notiunea respectiva. 

Editat de
Link to comment
Distribuie pe alte site-uri

Problema sta in a se motiva acasa pentru a continua si a cimentui ceea ce le-a intrat in cap la scoala .  Acasa pierd timpul singuri . Daca insa in timpul asta pierdut de exemplu al lor, adica in timp ce se invart, se frichinesc, fac lego, etc tu citesti cu voce tare in aceeasi camera o carte despre sistemul respirator de exemplu sau o poveste pur si simplu sau lectia la istorie, orice, atunci  chiar si acasa vei avea apoi surpriza sa vezi ca au inteles foarte bine "notiunea" dar daca ii lasi cartea pe masa si pleci spunandu-i citeste tu in urmatoarele doua ore, sta si se uita pe pereti sau doar continua frichineala, lego, etc dupa primele doua pagini cel mult. Si in final trece ziua si in capul lui nu a intrat nici o poveste, nici un sistem, nici o istorie.

Editat de
Link to comment
Distribuie pe alte site-uri

Si sa nu crezi ca este o greseala a ta undeva, asta e foarte important. Mie imi face bine  cand imi tot explica sotul meu  logic: " avem 4 (copii) doar unul e asa, deci clar: nu e greseala ta"(ma rog, eu tot ma gandesc uneori ca am mai fost racita la sarcina cu el si mi-au dat cate un  paracetamol, mi-a fost foarte rau si mi-au prescris niste supozitoare cu vomex etc, etc) . Celorlalti copii (chiar si celui mic de 6 ani-clasa intai) le spun cel mult : "lectiile repede, sa iesim la 5 "si fiecare se imprastie pe la cate un birou si mai apare doar daca are vreo nelamurire.

Cu a insa, nu merge treaba, tot ceea ce stiu sigur daca fac asa este ca la 5 fix va fi primul gata de plecare . Primul. Daca ii deschid insa geanta e jale , cu atat mai mult cu cat urmareste ora intruna pana la 5  nu se poate concentra la lectii in zilele in care fac greseala asta.

Link to comment
Distribuie pe alte site-uri

Participă la discuție

Poți posta acum și te poți înregistra mai târziu. Dacă ai un cont, autentifică-te acum pentru a posta cu contul tău.
Notă: postarea ta va necesita aprobarea moderatorului înainte de a fi vizibilă.

Oaspete
Răspunde la acest subiect...

×   Lipire ca text formatat.   Lipește ca text simplu în schimb

  Sunt permise doar 75 de emoji.

×   Linkul tău a fost încorporat automat..   Afișează în schimb ca link

×   Conținutul tău anterior a fost restaurat.   Șterge editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini dintr-un URL.

Se încarcă...

×
×
  • Adaugă...