Jump to content
O nouă casă pentru FORUMUL DESPRECOPII ×

Evaluare la finalul clasei a II-a - DEZBATERE si INFORMARE


SONDAJ cu privire la subiectul dezbatut  

9 membri au votat

  1. 1. Sunteti de acord cu introducerea evaluarii la finalul clasei a ||-a?

    • Da (argumentati raspunsul in mesaj)
      8
    • Nu (argumentati raspunsul in mesaj)
      1
    • Nu stiu / Nu am suficiente informatii ca sa ma pronunt
      0


Recommended Posts

Laura, cum a fost informarea? Invatatoarea a spus la copii sau v-a informat printr-o scrisoare, in sedinta cu parintii, etc.

Copiilor le-a spus doamna in clasa in prima zi de scoala si le-a tot amintit pana acum. Noua ne-a explicat mai pe larg la sedinta cu parintii. Fara scrisori (nu se poarta corespondenta scrisa, din pacate, doar prin viu grai mai afli ce ai de aflat de la invatatoare). 

Luni avea invatatoarea o culegere de asta de care zicea si JG, cu teste-exemplu si a facut cu copiii in clasa.  Nu ni s-a cerut sa cumparam culegerea

Link to comment
Distribuie pe alte site-uri

  • Răspunsuri 31
  • Creat
  • Ultimul răspuns

Cei mai activi membri în acest subiect

Cei mai activi membri în acest subiect

  • Administrators

Da, asa e. Subiectele sunt de nivel mediu, accesibile. Noi am dat aceasta evaluare si-n clasa a II-a (s-a facut pe esantion de scoli si noi am intrat). S-a tinut in sala de clasa, cu invatatoarea in clasa. Rezultatele nu s-au intors nici la invatatoare, nici la noi, din pacate.

 

Interesant ca avem parte de un parinte din proiectul pilot. in materialul preluat de pe blogul fostului ministru scrie ca scopul este "sa știe, atât părinții, cât și învățătoarea, în ce măsură copilul și-a însușit elementele de bază specifice vârstei: scris, citit,socotit;". Mi se pare ciudat ca nu s-au dat / primit rezultatele. Poate a fost o conditie a proiectului pilot. Vi s-a spus de la inceput ca nu o sa primiti rezultatele.

Link to comment
Distribuie pe alte site-uri

  • Administrators

Insa am remarcat ca multi parinti nu sunt informati la fel de bine, am auzit inclusiv ca testarea ar fi un examen pentru trecerea in clasa a 3-a. Probabil nu peste tot invatatoarele s-au implicat sa informeze corect parintii.

 

Asta este si motivul pentru care m-am decis sa pornesc acest subiect. Exista parinti cu copii in clasa a 2-a care habar nu au despre acest lucru?
Link to comment
Distribuie pe alte site-uri

Interesant ca avem parte de un parinte din proiectul pilot. in materialul preluat de pe blogul fostului ministru scrie ca scopul este "sa știe, atât părinții, cât și învățătoarea, în ce măsură copilul și-a însușit elementele de bază specifice vârstei: scris, citit,socotit;". Mi se pare ciudat ca nu s-au dat / primit rezultatele. Poate a fost o conditie a proiectului pilot. Vi s-a spus de la inceput ca nu o sa primiti rezultatele.

Nici invatatoarea n-a stiut daca i se vor intoarce rezultatele sau nu. Nu i s-au intors, asta-i cert. Noi avem o invatatoare care este foarte interesata de rezultatele copiilor.

Cred ca ar trebui schimbata regula cu nepublicarea rezultatelor. Macar sa fie inmanate fiecarui cadru didactic, prin conducerea scolii respective.

Link to comment
Distribuie pe alte site-uri

Noi nu suntem inca la scoala, suntem in Kindergaten (din cate mi-am dat eu seama un fel de clasa 0). Insa invatatoarea ne-a facut o evaluare la final de trimestru pe fiecare obiect studiat (invatat litere si scris, invatat cifre, forme si patterns, proiecte, stiinte). Din ce a spus ea the grade card (carnetul de note dar arata foarte diferit) este standard pentru statul WA. Avea fiecare skill evaluat, mi-a explicat care sunt punctele forte ale copilului, daca mai are de lucrat la ceva si ce va face ea in directia asta, ce pot face eu. Toate astea intr-o sedinta doar cu mine nu cu toti parintii. 

Mi se pare mai normala evaluare periodica a copilului pe parcursul anului. Asta da ocazia cadrului didactic si parintelui sa intervina acolo unde copilul are carente. O evaluare trebuie sa existe, pentru ca un invator/profesor nu poate lucra fara sa stie daca baza cunostintelor e acolo sau nu.

Link to comment
Distribuie pe alte site-uri

Consider ca evaluarile sunt importante atat pentru elevi, cat si pentru dascali.

 

Si nu doar in sistemul de invatamant. In orice domeniu, acolo unde sunt aspiratii de evolutie. Update urile, noile tendinte, tehnici si proceduri e necesar sa ti le insusesti pentru a ramane in pas cu vremurile.

 

La ciclul primar, invatatoarea si un parinte care se implica in activitatea scolara ma gandesc ca stiu care e nivelul si unde se situeaza cunostintele acumulate ale copilului.

Personal, vad important demersul, mai degraba ca exercitiu de prima intelegere a notiunii si conditiilor de examen.

 

Poate e o idee ca aceste evaluari sa se sustina cu alta invatatoare decat cea de la clasa si evaluarea lucrarilor sa se faca de asemenea, de alt cadru didactic.

 

Analiza si discutia finala despre directia de urmat - in baza rezultatelor evaluarii si a aprecierii personale a invatatoarei de pe parcursul cls I si II - sa se realizeze intre invatatoarea de la clasa si parinte.

Editat de
Link to comment
Distribuie pe alte site-uri

Nu cred ca e necesara o presiune suplimentara pe copil pentru aceasta evaluare.

 

Personal, voi lasa lucrurile sa curga firesc.

 

Iar copilului ii voi prezenta aceasta evaluare, ca pe orice examen important la care urmeaza sa participe si pe care e necesar sa il trateze cu responsabilitate.

Editat de
Link to comment
Distribuie pe alte site-uri

Facand un rezumat al metodologiei, avem raspunsuri la mai multe intrebari:

  • Copiii vor sustine evaluarea in timpul orelor de curs, pe parcursul a doua zile.
  • Testele vor fi in concordanta cu programa si la un nivel mediu de dificultate.
  • Testarea se va da la clasa, cu invatatorul, evaluarea lucrarii va fi facuta de un cadru didactic din afara scolii de unde provine elevul.
  • conducerile scolilor  aduc la cunoștința celor interesați prevederile prezentei...

     

COORDONAREA EVALUĂRII

 

Art. 4 (1) Coordonarea la nivel național a proiectării și a organizării Evaluării competențelor fundamentale la finalul clasei a II-a, precum și valorificarea rezultatelor acesteia, sunt asigurate de MECTS, prin Centrul Național de Evaluare și Examinare, denumit în continuare CNEE.

 

Art. 6 (1) Coordonarea la nivel judetean/al municipiului București a proiectării și a organizării Evaluării competențelor fundamentale la finalul clasei a II-a, precum și valorificarea rezultatelor acesteia, sunt asigurate de inspectoratul școlar.

 

Art. 8 (1) În unitățile de învățământ în care funcționează mai mult de o clasă a II-a, se înființează Comisia de organizare și administrare a Evaluării competențelor fundamentale la finalul clasei a II-a.

(2) Comisia de organizare și administrare a Evaluării competențelor fundamentale la finalul clasei a II-a din unitatea de învățământ se compune din:
a) președinte - directorul sau directorul adjunct al unității de învățământ;
b) membri - toate cadrele didactice din unitatea de învățământ care au elevi cuprinși în clasa a II-a.

 

(3) Cadrele didactice evaluatoare sunt selectate de la alte unități școlare decât cele din care provin elevii ale căror teste sunt evaluate.

 

III. ELABORAREA TESTELOR

 

Art.10 (1) Testele pentru Evaluarea competențelor fundamentale la finalul clasei a II-a se elaborează de către CNEE, ținând seama de următoarele cerințe: a) să fie formulate clar, precis și în concordanță cu programele școlare în vigoare pentru fiecare disciplină de studiu; b) să aibă un nivel mediu de dificultate

 

IV. DESFĂȘURAREA EVALUĂRII

 

Evaluarea competențelor fundamentale la finalul clasei a II-a se desfășoară pe parcursul a două zile, în timpul orelor de curs.

(2) Responsabilitatea administrării la clasă a Evaluării competențelor fundamentale la finalul clasei a II-a aparține administratorului de test - învățătorul/ institutorul/ profesorul..

 

V. EVALUAREA TESTELOR
Art.14 (1) Inspectoratele școlare organizează evaluarea testelor în centre de evaluare la care sunt arondate mai multe unități de învățământ.

 

DISPOZITII FINALE

 

Art.23 Conducerile unităților de învățământ aduc la cunoștința celor interesați prevederile prezentei metodologii prin următoarele activități:
a) afișarea la avizierul școlii;
b) prezentarea în cadrul consiliului profesoral;
c) prezentarea în colectivele de elevi în clasa a II-a;
d) organizarea unor întâlniri cu părinții/ reprezentanții legal instituiți în vederea informării acestora.

Editat de
Link to comment
Distribuie pe alte site-uri

Cine face evaluarea? Daca la scris/socotit dau un test si poate fi corectat de alt invatator, la citit cum facem? Vine o comisie si fiecare trebuie sa citeasca in fata comisiei? Ce facem cu copiii timizi?

 

Anya eu nu cred ca se refera la citit ..ca si cum ar sustine o proba orala.

 

Copiii vor primi un text pe care il vor citi si probabil in baza lui vor completa o grila.

 

[flor]

Din metodologie, inteleg ca evaluarile sunt teste scrise.

Editat de
Link to comment
Distribuie pe alte site-uri

Participă la discuție

Poți posta acum și te poți înregistra mai târziu. Dacă ai un cont, autentifică-te acum pentru a posta cu contul tău.
Notă: postarea ta va necesita aprobarea moderatorului înainte de a fi vizibilă.

Oaspete
Răspunde la acest subiect...

×   Lipire ca text formatat.   Lipește ca text simplu în schimb

  Sunt permise doar 75 de emoji.

×   Linkul tău a fost încorporat automat..   Afișează în schimb ca link

×   Conținutul tău anterior a fost restaurat.   Șterge editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini dintr-un URL.

Se încarcă...

×
×
  • Adaugă...