Jump to content
O nouă casă pentru FORUMUL DESPRECOPII ×

🎉 Alătură-te Comunității Noastre! 🎉

🔹 Membrii înregistrați beneficiază de:

  • ✨ Funcționalități suplimentare
  • 💬 Participare la discuții active
  • 🏆 Puncte pentru tombole lunare cu premii atractive
  • 🗣️ Oportunitatea de a-ți exprima opinia
  • 🤝 Ajutor reciproc între părinți
  • 🎁 Șansa de a câștiga premii

🚀 Ce te oprește?

Radar familia Bodnariu


redactor

Recommended Posts

  • Răspunsuri 1,7k
  • Creat
  • Ultimul răspuns

Cei mai activi membri în acest subiect

Cei mai activi membri în acest subiect

Posted Images

Madanic, eu am copilul in clasa I si pot sa-ti spun ca manualul de matematica este complet altfel structurat decat era in trecut. Se numeste "Matematica si explorarea mediului" si contine numeroase proiecte care stimuleaza gandirea si creativitatea.

 

Materia este grea, intr-adevar, dar exista si aceste lectii de relas.

Asta este un off-topic. Manualul nu este una si aceeasi chestie cu atitudinea si aptitudinea profesorului. Manualul poate fii perfect structurat si profesorul sa-ti faca copilul sa urasca materia aia cu pasiune.

Eu de exemplu nu am avut nici o problema cu manualele dupa care am invatat. Nu am zis niciodata ca urasc o materie, insa profesorul e cu totul altceva. Sa iti fie frica sa deschizi gura pentru ca daca gresesti iti iei scatoalce sau esti tratat ca ultimul gunoi in fata al 30 de alti copii de varsta ta (face minuni pentru respectul de sine - not). Si mai e si un mod mai subtil de a distruge personalitatea unui copil, pe care eu l-am simtit in mod direct pe pielea mea. Profesorul iti preda ceva apoi iti ofera exercitii si probleme care au nevoie de un nivel mai mare decat beginner, pentru ca elevului trebuie sa i se arate cat de incuiat si idiot este. Fara tranzitie, fara nimic iar daca exista cativa care reusesc pe cont propriu sa abordeze nivelul intermediar, sunt trecuti doua nivele mai sus sa sa fim siguri ca se simt prosti. 

Am invatat, am reusit dar raportat la altii eu sunt mereu mai nesigura decat altii care nu au nivelul meu de cunostinte dar au beneficiat de alta abordare in educatie. Si intotdeauna eu calculez de unde o sa vina viitoarea lovitura.

Editat de
Link to comment
Distribuie pe alte site-uri

poohy, sa vorbesti urat nu inseamna neaparat sa injuri (si "prost", "tampit", "handicapat" sunt cuvinte urate pe care copiii le folosesc intre ei). D-na care tipa la copii la acea scoala nu este invatatoarea , ci o pedagoaga /ingrijitoare ceva care supravegheaza copiii ce raman la after , dupa ore. 

 

Nu as vrea sa se mai speculeze si sa se croseteze pe marginea motivelor pt care prietena mea a plecat. Nu isi batea copilul, nu il abuza in nici un fel. Din discutie a reiesit ca au fost cateva momente povestite de copil pe care acea persoana (asistenta, psiholog, nu am inteles exact ce era) le-a considerat ca faze in care parintele a pus interesul propriu mai sus de interesul copilului.

 Nu li s-a sugerat ca li se ia copilul sau ca ar fi probleme(directorul scolii i-a sunat dupa ce au plecat si le-a spus sa se intoarca, ca nu e nici un dosar deschis, nu e nici o problema), dar baiatul a fost incurajat sa mearga sa vorbeasca orice problema cu acea persoana mai degraba decat cu parintii.  Pe fondul discutiilor si isteriilor legate de protectia copilului din Norvegia (mai multe familii de romani, despre care si prietenii mei stiau, au venit cu copiii inapoi in Romania in ultimele luni) , ei ales sa nu riste nimic.

Link to comment
Distribuie pe alte site-uri

Da, Madanic are dreptate. Orice initiativa de exprimare a copilului este strivita din fasa in invatamantul si societatea romaneasca ("nu vorbi neintrebat", "nu te baga in discutia intre adulti", "coloreaza in chenar!" ,"Nu ai desenat frumos, nu asa se face floarea si cerul!" "lectia e despre fotosinteza, nu ma intreba despre soare si cosmos!", "fa 100 de calcule, chiar daca le stii perfect!", "nu fa aia, ca te murdaresti!" " nu alerga, ca transpiri!", "nu cumva sa indraznesti sa contrazici profesorul!", "nu ai luat 10, esti prost! gigel cum a putut?!" etc, etc, etc) 

Link to comment
Distribuie pe alte site-uri

Dar din nou zic, ce am povestit eu nu era ca sa disecam de ce a venit prietena mea cu copilul in tara, daca a facut bine sau nu. Ci sa subliniez ideea ca sunt diferente f. mari de mentalitate, stil de educatie si asteptari de la parinti si copii intre societatea romaneasca si cea norvegiana. Si asa cum noua ni se par deplasate si daunatoare mentalitatile si obiceiurile pe care alte popoare le considera normale, asa trebuie sa intelegem ca nu tot ce facem si credem noi este normal si acceptabil  pentru  alte natii.  Nu suntem nici mai buni, nici mai rai, suntem diferiti. 

Link to comment
Distribuie pe alte site-uri

Da, Madanic are dreptate. Orice initiativa de exprimare a copilului este strivita din fasa in invatamantul si societatea romaneasca ("nu vorbi neintrebat", "nu te baga in discutia intre adulti", "coloreaza in chenar!" ,"Nu ai desenat frumos, nu asa se face floarea si cerul!" "lectia e despre fotosinteza, nu ma intreba despre soare si cosmos!", "fa 100 de calcule, chiar daca le stii perfect!", "nu fa aia, ca te murdaresti!" " nu alerga, ca transpiri!", "nu cumva sa indraznesti sa contrazici profesorul!", "nu ai luat 10, esti prost! gigel cum a putut?!" etc, etc, etc) 

 

Perfect de accord cu ceea ce ai spus, cu mentiunea ca asta se intampla, de multe ori inclusive in sanul familiei.

 

Dar daca ar fi sa judec numai dupa majoritatea postarilor de la acest subiect, as ajunge la concluzia ca abuzul nu e abuz decat daca e in forma grava spre foarte grava, pe de o parte, iar pe de alta parte, abuzul parca nu mai e asa de... abuz daca provine din familie.

Link to comment
Distribuie pe alte site-uri

S-au speriat multi romani pe fondul acestei isterii, ma gandesc totusi ce decizie grea a fost si pt parinti sa plece, sa-si lase slujbele si sa isi schimbe din nou locatia, cumva sa o ia de la inceput. Apoi copiii care deja erau in scoli, aveau prietenii lor, ce or fi inteles ei din toate astea?

Link to comment
Distribuie pe alte site-uri

Orice initiativa de exprimare a copilului este strivita din fasa in invatamantul si societatea romaneasca ("nu vorbi neintrebat", "nu te baga in discutia intre adulti", "coloreaza in chenar!" ,"Nu ai desenat frumos, nu asa se face floarea si cerul!" "lectia e despre fotosinteza, nu ma intreba despre soare si cosmos!", "fa 100 de calcule, chiar daca le stii perfect!", "nu fa aia, ca te murdaresti!" " nu alerga, ca transpiri!", "nu cumva sa indraznesti sa contrazici profesorul!", "nu ai luat 10, esti prost! gigel cum a putut?!" etc, etc, etc) 

E off-topic, dar unele chestiuni din cele enumerate sunt banalizate pentru că sunt privite în forma sintetică, dar punctul de plecare al unora merită menționat:

- „nu vorbi neîntrebat” - asta are la bază o chestie chiar „adâncă”, înseamnă mutarea accentului de pe vorbire pe ascultare, a nu te pune în prim plan, a da întâietate;

- „nu te băga în discuția dintre adulți” - nici adulții nu se „bagă” unii în vorba altora pur și simplu, politețea cere un anume „protocol”;

- „colorează în chenar!”  - ține de fapt de formarea unor aptitudini, hai să ne gândim că pentru copiii cu probleme de dezvoltare coloratul în chenar este un progres

etc

Multe din aceste îndemnuri au la bază o logică, dar depinde cum este adresat/ explicat ca să se vadă dincolo de forma sintetică.

Link to comment
Distribuie pe alte site-uri

Participă la discuție

Poți posta acum și te poți înregistra mai târziu. Dacă ai un cont, autentifică-te acum pentru a posta cu contul tău.
Notă: postarea ta va necesita aprobarea moderatorului înainte de a fi vizibilă.

Oaspete
Răspunde la acest subiect...

×   Lipire ca text formatat.   Lipește ca text simplu în schimb

  Sunt permise doar 75 de emoji.

×   Linkul tău a fost încorporat automat..   Afișează în schimb ca link

×   Conținutul tău anterior a fost restaurat.   Șterge editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini dintr-un URL.

Se încarcă...

×
×
  • Adaugă...