Jump to content
O nouă casă pentru FORUMUL DESPRECOPII ×

Umilirea copilului la scoala


Recommended Posts

Aduc în discuţie un alt aspect, deloc plăcut, dar care m-a revoltat şi dezgustat deopotrivă.

Fără să generalizez, dar menţionând că e des întâlnită, am observat că mediul în care se învârt olimpicii şi mai ales aşa-zişii olimpici se autodistanţează, uneori cu condescendenţă, de restul elevilor.
Această reacţie, care poate e explicabilă la copii, în loc să fie gestionată corect este mai degrabă întreţinută şi amplificată de unii părinţi sau apropiaţi ai acestor elevi şi, ceea ce e mult mai grav, e inoculată, voluntar sau involuntar (nu mai contează, tot nepedagogic este), de unii dintre profesorii sau meditatorii care-i pregătesc.
 

Am scris "aşa-zişii olimpici" pentru că termenul "olimpic" a degenerat în ultimii 10-20 de ani, fiind aplicat şi extins unei categorii mult mai largi de elevi, pierzându-şi astfel nobleţea iniţială şi riscând să se ducă în derizoriul în care, din nefericire, a ajuns titulatura de "doctor" (în ştiinţe). Criticile, din ce în ce mai justificate, la adresa fenomenului 'olimpicilor', aruncă o pată nemeritată asupra acelor, puţini, elevi cu adevărat olimpici.

 

Cauzele acestei degenerări, cu consecinţe inclusiv morale:

- proliferarea numărului de medalii la etapa naţională. De la trei medalii s-a ajuns acum la zeci şi zeci;

- goana după medalii şi premii la naţională de când cu deschiderea pieţei burselor în străinătate;

- primele, gradaţiile, premiile şi cv-ul profesorilor;

- industria concursurilor, culegerilor, meditaţiilor, cu filiere bine puse la punct şi cu oameni în punctele cheie (comisii, inspectorate, administraţie) care asigură locuri fruntaşe celor aleşi;

Această concurenţă acerbă naşte în unele cazuri râcă, invidie şi dispreţuirea adversarilor şi, prin extensie, a celor care nu ajung la acest statut sau ai căror copii nu ajung în acest cerc exclusivist.

E o isterie care de multe ori nu are de a face cu fair-play-ul, ci mai degrabă cu atmosfera meciurilor de box.

Evident nu majoritatea se comportă aşa, dar minoritatea este foarte vocală şi îndârjită.

Elevii sunt victimele acestei isterii. În pregătirea lor susţinută nu prea mai rămâne timp pentru educaţia adevărată, care să îi facă în primul rând oameni. De aceea unii au reacţiile nepotrivite pe care le vedem. Repet însă, vina nu e a lor ci a celor care-i împing în direcţia asta.

Link to comment
Distribuie pe alte site-uri

  • Răspunsuri 75
  • Creat
  • Ultimul răspuns

Cei mai activi membri în acest subiect

Cei mai activi membri în acest subiect

Totuși cuvântul ăsta „olimpic”, înseamnă participant la olimpiadă, nu asta a însemnat mereu? Premiat la olimpiadă e altceva. Și de ce adică sunt prea multe medalii? Că, din ce am văzut, sunt locurile 1,2, 3 și mențiuni cam până pe la locurile 4-5, adică așa a fost mereu. Eu nu am auzit de altfel de medalii vreodată la olimpiadă. Și în principiu la naționale participă cel care a obținut locul I pe județ, nu alții.

 

Eu personal nu am auzit ca orice medalie de olimpiadă la nivel de țară să asigure cuiva un loc la o universitate din străinătate. Poate contează acolo la portofoliu, dar nu acea medalie asigură admiterea. Din ce știu, cei care participă la olimpiadele internaționale sunt chiar „vânați” de universități de prestigiu, cei medaliați în special.

Link to comment
Distribuie pe alte site-uri

Adevărul este că profesorii cu adevărat buni sunt foarte puțini. Și în condițiile astea sunt preferați de către copii/ părinți cei care aduc performanță. Este și o bătălie acerbă între profesori pentru elevii excelenți, care pot da rezultate, dar și o goană a părinților/ elevilor de a ajunge în clasa unui anume profesor. Majoritatea celor care ajung la un nivel de premiu la olimpiada națională, nu mai zic de internațională, au un program de lucru aproape spartan și nu orice profesor poate susține acest efort. Practic este o presiune pe care o pun reciproc unii pe umerii celorlalți, atât profesorii cât și părinții/ elevii, iar relația care se creează nu e frumoasă și relaxată decât în cazuri rare. Desigur că asta nu ar trebui să se răsfrângă asupra comportamentului de la catedră, dar oamenii echilibrați sunt destul de rari.

 

Se pare că elevii și părinții îl vor pe acest domn profesor așa cum este el, dacă se manifestă atât în sprijinul lui. Altfel poate ar fi lăsat ancheta să decurgă de la sine și nu ar fi declarat ceva decât în cadrul restrâns în care li s-ar fi cerut asta. La urma urmei, nu se poate vedea pe lucrare dacă profesorul a modificat nota? Indiferent ce s-a petrecut însă, personal mi se pare foarte incorectă publicarea convorbirilor private ale elevilor în modul în care s-a făcut, unilateral. Dacă mama acelei eleve a contribuit la asta, cu atât mai urât. Când una din părțile implicate e formată din adolescenți, oameni în curs de formare, lucrurile sunt mai sensibile, părerea mea este că nu poți folosi orice mijloace

Link to comment
Distribuie pe alte site-uri

Totuși cuvântul ăsta „olimpic”, înseamnă participant la olimpiadă, nu asta a însemnat mereu? Premiat la olimpiadă e altceva. Și de ce adică sunt prea multe medalii? Că, din ce am văzut, sunt locurile 1,2, 3 și mențiuni cam până pe la locurile 4-5, adică așa a fost mereu.

 

 

Asa era mai demult.

Acum , sunt pe premii  1,2,3,....600,700 persoane si chiar mai multe [:)]

 

un exemplu: doar de la Vianu liceul despre care se vorbeste  "Anul scolar 2009 - 2010 a marcat un numar de 96 participanti la olimpiadele nationale, obtinand 62   premii si mentiuni"   iar Severius Moldoveanu este unul dintre cei ce pregatesc olimpici

 

si daca deschizi paginile oficiale de aici de exemplu http://www.edu.ro/index.php/articles/c156

 

o sa constati de exemplu ca "lista absolventilor de liceu promotia 2010 premiati la olimpiadele nationale si internationale care pot participa la admitere fara examen in invatamantul superior" are nici mai mult nici mai putin decat   609    nume.

 

Este dreptul lor ca un copil premiat la olimpiada sa nu mai sustina examen nu despre asta discut insa numarul 609 este destul de frumusel. Si da sanse multora nu este cum era pe vremea comunismului cand vorbeam de cateva persoane pe materie ci este o Industrie intreaga.

Editat de
Link to comment
Distribuie pe alte site-uri

Lista aceea cu 609 de nume (care datează din 2010) cuprinde elevi de la clasa a IX-a până la clasa a XII-a, numai ocupanți ai locurilor I, II, III (deci nu numai clasa a XII-a) și nu mi se par mulți deloc la câte materii sunt. Unii elevi au obținut premii ani la rând, la diferite concursuri naționale și internaționale. Și este lista cu elevii care pot fi admiși fără examen, asta depinde de facultatea la care se înscriu (depinde de politica facultății, în plus un premiat la franceză, de exemplu, nu va fi înscris automat la informatică).

 

Edit: e mult 62 de premii și mențiuni la 96 de participanți?

Editat de
Link to comment
Distribuie pe alte site-uri

Pentru un liceu? Nu nu e , daca il lasa in post pe domnul respectiv poate ajunge Vianu chiar la o suta de premii la anul [:)]

 

Si daca se elimina si restrictia cu numarul de participanti pe judet(care e o aberatie intre noi fie vorba) poate chiar mai multi:) Dar nu mai spune locurile 1,2, 3 și mențiuni cam până pe la locurile 4-5 ca si cum ar fi inca o persoana doua pe loc.

Editat de
Link to comment
Distribuie pe alte site-uri

Am pus întrebarea pentru că mie nu mi se pare o cifră mare, la câte olimpiade sunt, având în vedere că vorbim despre probabil cel mai bun liceu din țară (la care merg și unii dintre elevii cei mai buni din alte orașe, nu numai din capitală). Legea prevede că județele au alocat câte un singur loc pe fiecare an de studiu și disciplină, pe când București are alocate între 3 și 6 locuri pe fiecare an de studiu și disciplină. În condțiile astea, nu mi se pare o cifră exagerată (nu vorbim numai despre participanții la matematică).

Editat de
Link to comment
Distribuie pe alte site-uri

Între timp am consultat din curiozitate regulamentul care zice așa: „la etapa națională a competițiilor școlare (...) se acordă pentru fiecare an de studiu/ disciplină, secțiune, categorie, maximum 3 premii, de regulă un premiu I, un premiu II și un premiu III și un număr de mențiuni reprezentând 10% din numărul participanților” etc etc

Editat de
Link to comment
Distribuie pe alte site-uri

Si eu am terminat Colegiul Tudor Vianu…in a 12-a incepusera sa formeze si clasele mici…care fie vorba intre noi nu au ce cauta intr-un liceu. Liceul este unul de top dar recunsc ca ne-am si distrat grozav. Pe vreme mea fiecare generatie avea o clasa sau 2 de elita si restul erau normale.. Mie, in afara de fizica si info restul materiilor nu mi s-au parut grele si nici profii exigenti din cale afara. Pe Profu’ in cauza l-am cunoscut. PE vremea mea parintii se plansesera ca era foarte dur in sensul ca da lectii multe si de un grad de dificultate ridicat. Dar de aici si pana la umilire…e mult. In general pe timpul meu eram indemnati sa ne zicem parerile si vorbeam destul de deschis cu profii.

Mie mi se pare ciudat ca atacul vine de la cineva dintr-o scoala private…vad ca nu multi ati sesizat acest aspect. Mama fetei este ceva maer pe la o scoala private..mie asta mi se pare cusuta cumva.

Si inca o chestie..nu mi se pare normal sa fie data pet v si poza si acuzatii fara o ancheta finalizata..tatal meu e professor si stiu cat de rau i-ar fi facut si lui o astfel de situatie

Link to comment
Distribuie pe alte site-uri

Participă la discuție

Poți posta acum și te poți înregistra mai târziu. Dacă ai un cont, autentifică-te acum pentru a posta cu contul tău.
Notă: postarea ta va necesita aprobarea moderatorului înainte de a fi vizibilă.

Oaspete
Răspunde la acest subiect...

×   Lipire ca text formatat.   Lipește ca text simplu în schimb

  Sunt permise doar 75 de emoji.

×   Linkul tău a fost încorporat automat..   Afișează în schimb ca link

×   Conținutul tău anterior a fost restaurat.   Șterge editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini dintr-un URL.

Se încarcă...

×
×
  • Adaugă...