greieras Publicat Iunie 30, 2016 Raport Distribuie Publicat Iunie 30, 2016 http://inliniedreapta.net/jurnal/tvp-dezvaluie-planul-germaniei-ue-superstat-tarile-renunta-complet-la-suveranitate/?utm_source=twitterfeed&utm_medium=twitter&utm_campaign=Feed%3A+InLinieDreapta+%28Abonament+%C3%8En+Linie+Dreapt%C4%83%29 Citează Link to comment Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
andaghe Postat Iulie 1, 2016 Raport Distribuie Postat Iulie 1, 2016 Pai eu credeam ca asta s a propus si urmărit de la inceput, ca ue sa fie un stat, e noua propunerea? Oricum, nu am studii care sa ma ajute sa înțeleg deplin implicațiile, astept cu interes părerile celor mai in masura ! Citează Link to comment Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
marius Postat Iulie 1, 2016 Raport Distribuie Postat Iulie 1, 2016 Este la nivel de proiect/propunere. Cred ca este destul de delicat subiectul din punct de vedere practic. Deja discutam de Constitutii. Nu este imposibil in timp. Citează Link to comment Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Deceneus Postat Iulie 2, 2016 Raport Distribuie Postat Iulie 2, 2016 (editat) Nu e o noua viziune, este una mai veche, dar a fost readusa pe agenda zilei si probabil asta a si declansat brexitul. Planul celor 5 președinți Cei cinci președinți, și anume Jean-Claude Juncker, președintele Comisiei Europene, Donald Tusk, președintele Consiliului, Jeroen Dijsselbloem, președintele Eurogrupului, Mario Draghi, președintele Băncii Centrale Europene și Martin Schulz, președintele Parlamentului European au prezentat împreună un plan pentru o uniune politică mai avansată a celor 19 țări care folosesc moneda comună. E un plan pe 10 ani care cuprinde trei etape....Prima nu aduce nimic nou, fiind mai curând un răgaz politic menit să pregătească țările vizate pentru marea noutate care consta în constituirea unei trezorerii a zonei Euro și a unui supra-minister de finanțe. Acest lucru ar trebui să se întâmplă treptat după 2017. În fine, reforma ar trebui să se încheie cel târziu în 2025, atunci când pe harta politică vor apărea două Europe, una strâns unificată din punct de vedere fiscal și o alta cuprinzând țările ce vor avea posibilitatea să adere la nucleul central când vor fi pregătite.Există un aspect, poate singurul, asupra căruia și federaliștii europeni și oponenții lor eurosceptici au căzut de acord: moneda comună nu poate funcționa fără o trezorerie comună și fără o unificare a politicilor fiscale. Situația de acum nu mai poate continua multă vreme.Oponenții monedei comune înțeleg și ei foarte bine acest lucru și de aceea reclamă pur și simplu revenirea la monedele naționale. A treia cale nu există. Ca urmare pozițiile politice s-au radicalizat într-un mod fără precedent. Chiar și în Parlamentul European, acolo unde lumea se plictisea metodic, tonul dezbaterilor a devenit pătimaș.Tabloul acesta relativ simplu se complică însă din cauza Marii Britanii. Londra apare celor de pe continent ca o parte indispensabilă a construcției europene, dar britanicii rămân reticenți față de moneda comună chiar dacă sunt, în general, favorabili Uniunii. Planul celor 5 ar fi, politic vorbind, destabilizat de o Londră rămasă în afară, căci integrarea euro atrage după sine o unificare inevitabilă a pozițiilor politice în toate planurile. Britanicii cer stoparea proiectului de unificare a Europei Potrivit ziarului The Telegraph, la Consiliul European aflat în desfășurare la Bruxelles, premierul britanic ar fi expus 4 condiții pentru a recomanda la referendum rămânerea în cadrul Uniunii.Prima dintre ele solicită ca Marea Britanie să fie exceptată de la planurile creării unui stat supranațional....A doua condiție a britanicilor este ca euro să nu devină moneda oficială a Uniunii, permițând concurența monedelor existente...A treia condiție ar consta în ceea ce dincolo de Canalul Mânecii se numește ”repatrierea unor puteri”, adică în posibilitatea ca parlamentele naționale să infirme regulile stabilite la Strasbourg. De fapt e singura condiție care contează căci ea le presupune apoi pe toate celelalte....În sfârșit, a patra condiție (care privește direct și România) este o consecință logică a primelor trei, dar se prezintă, totodată, și ca încercare de seducție adresată statelor mai mici și mai slabe. În opinia britanicilor, ar trebui găsită o nouă organizare care să nu transforme țările ce nu participă la moneda comuna - și prin urmare la nucleul tare al Europei - în țări de rangul al doilea, menite doar să aprobe deciziile celorlalte. Evident UK se profilează astfel în leader și ”protector” al săracilor Europei în fața blocului franco-german. Britanicii au avut mereu o viziune diferita de Germania si de Franta si nu au gasit sustinatori in liderii din Europa, asa ca au decis sa negocieze un statut separat.Referendumul a schimbat lucrurile si a decis iesirea oficiala din UE, desi erau doar partial in uniune, pentru ca au moneda proprie si au si alte facilitati. Romania nu are nici o pozitie, "se inclina dupa cum bate vantul".Pentru oficialii nostrii nu conteaza opinia cetatenilor, si pentru cei de la Bruxelles nu contreaza opinia oficialilor romani. Editat de Iulie 2, 2016 Citează Link to comment Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
andaghe Postat Iulie 2, 2016 Raport Distribuie Postat Iulie 2, 2016 Pe scurt, principalele avantaje si dezavantaje? In special pentru România intreb?! Citează Link to comment Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Pepco Postat Iulie 3, 2016 Raport Distribuie Postat Iulie 3, 2016 Ce avantaje si dezavantaje, ca Romania e tara de categoria a III-a in UE, planul ala se adresa grupului Vise-cum era, din care Romania nu face parte. Deceneus, nu, nu aia a declansat Brexitul. Sau nu numai aia. Citează Link to comment Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Recommended Posts
Participă la discuție
Poți posta acum și te poți înregistra mai târziu. Dacă ai un cont, autentifică-te acum pentru a posta cu contul tău.
Notă: postarea ta va necesita aprobarea moderatorului înainte de a fi vizibilă.