monicabo Postat Noiembrie 4, 2016 Raport Distribuie Postat Noiembrie 4, 2016 Exact, aia vroiam si eu sa spun. Contribuabilul nici nu are acces la serviciul informatic al ANAF. Deci nu poate duce nimic acolo. Contribuabilul are acces direct la inspectorul fiscal la care este alocat, si el trebuie sa se ocupe de remedierea erorilor, in caz ca acestea s-au produs. Sa predea situatia la cei ce se ocupa de sistemul infirmatic, cei de acolo sa introduca datele corect etc etc. Dar pentru asta trebuie sa existe niste proceduri de lucru clare. Daca acestea nu exista, atunci fiecare functionar de acolo actioneaza dupa cum crede el de cuviinta, sau dupa cum ii e lui mai comod la momentul acela si se face totul "varza". De aici situatiile incalcite de care se tot vaita lumea, plati redundante etc etc. Am mai zis, ar trebui sa se inchida Anaf-ul pe timp de un trimestru (adica fara program cu publicul), timp in care sa se puna la punct cu actualizarea bazelor de date, unificare acestora, crearea de proceduri de lucru, instruiri personal, etc. Sa se redeschida numai cand sunt in stare sa lucreze ca lumea. Nici noi, contribuabilii, nu suntem bataia lor de joc sa ne puna pe drumuri toata ziua si sa ne "frece" cu tot felul de hartii, hartiute, pe care ar trebui sa le aiba ei in sistem. Citează Link to comment Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
marius Postat Noiembrie 4, 2016 Raport Distribuie Postat Noiembrie 4, 2016 Nu contribuabilul, ci inspectorul care a constatat eroarea trebuia să o semnaleze serviciului informatic. Dar pentru ca lucrurile să decurgă corect ar trebui să existe niște proceduri clare care să stabilească pașii de urmat în fiecare situație care apare. Contribuabilul a procedat corect, s-a prezentat la serviciul care a emis notificarea.Da, chestiue de proceduri... dincolo de ele insa problemele sunt solutionabile la modul concret, real ... asta e baza defapt. Citează Link to comment Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
marius Postat Noiembrie 4, 2016 Raport Distribuie Postat Noiembrie 4, 2016 Și eu spun ca și Brilla, dacă eroarea este a ANAF-ului, ei trebuie să corecteze intern problema. În plus, eu dacă sunt contribuabil nu ar trebui să am treabă cu serviciul informatic din ANAF. Serviciul informatic din ANAF execută corecții în baza de date în baza unor solicitări interne care vin de la inspectori. Cum ar fi ca toți contribuabilii care au probleme cu fișele (și sunt, slavă Domnului) să se ducă la serviciul informatic să le ceară angajaților de acolo să corecteze sume? La o bancă, dacă sunt erori de sistem nici nu știi unde să te duci la serviciul informatic, eroarea este investigată de un lucrător de la front office care comunică angajatului de la sistemul informatic ce corecții trebuie să facă, nu se duce clientul cu o hârtie de la front office la informaticieni să le spună ce să facă.Cel mai probabil nu ai citit atenta ce am scris. Serviciul informatic are competente informatice si opereaza modifcari in baza de date in baza documentelor emise de inspectorii fiscali chiar daca acestea sunt prezentate de contribuabil. (Aici discutam ca e o chestiune de procedura (sau lipsa a ei). Dar exista solutia reala operativa a acestor probleme. Citează Link to comment Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
danielag Postat Noiembrie 4, 2016 Raport Distribuie Postat Noiembrie 4, 2016 Marius, eu susțin sus și tare că nu există motiv care să mă implice pe mine (contribuabil) să mă duc la serviciul informatic. Dacă procedura e așa, e greșită. Serviciul informatic nu trebuie să lucreze cu publicul. Lucrătorul ANAF, dacă descoperă o greșeală trebuie să informeze el serviciul informatic să o corecteze, nu să mă pună pe mine pe drumuri să mă duc cu hârtia emisă de ei tot la ei (la alt departament) să o rezolve! Citează Link to comment Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
monicabo Postat Noiembrie 4, 2016 Raport Distribuie Postat Noiembrie 4, 2016 Cel mai probabil nu ai citit atenta ce am scris. Serviciul informatic are competente informatice si opereaza modifcari in baza de date in baza documentelor emise de inspectorii fiscali chiar daca acestea sunt prezentate de contribuabil. (Aici discutam ca e o chestiune de procedura (sau lipsa a ei). Dar exista solutia reala operativa a acestor probleme.Problema este vloumul mare pe care il au inspectorii, sunt prea putini inspectori cu prea multi contribuabili pe cal, D-zeu stie... dar nici noi, contribuabilii nu avem nici o vina... Daca vii cu un document, o dovada de plata ,o nota justificativa, o predai inspectorului ca el sa mearga la serv. info sa o opereze.In realitate se intampla asa: predai documentele la inspector, se uita in treacat peste ele, si le arunca undeva intr-un raft cu mentiunea "vor fi procesate, se va opera in baz de date". Hartiile alea zac in continuare in raft, se depune praful pe ele, nu ajung la serv. info, vine trimestrul urmator, cand, neactualizadu-se bata de date in timp util, tu apari tot cu sume restante, sau cu alte nereguli. Pentru ca modificarile nu s-au produs in timp util. Practic exista un mare decalaj intre hartii inspector si sistemu info. Care are repercursiuni directe majore asupra contribuabilului: apar notificarile, somatiile, blocarea conturilor etc.Sistemul merge ffff greu acolo.... au volum mare, or avea personal putin.... nu stiu ce au si ce nu au, dar trebuie facut ceva in sensul asta... Citează Link to comment Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
marius Postat Noiembrie 4, 2016 Raport Distribuie Postat Noiembrie 4, 2016 Marius, eu susțin sus și tare că nu există motiv care să mă implice pe mine (contribuabil) să mă duc la serviciul informatic. Dacă procedura e așa, e greșită. Serviciul informatic nu trebuie să lucreze cu publicul. Lucrătorul ANAF, dacă descoperă o greșeală trebuie să informeze el serviciul informatic să o corecteze, nu să mă pună pe mine pe drumuri să mă duc cu hârtia emisă de ei tot la ei (la alt departament) să o rezolve!De acord cu faptul ca nu esti de acord. Am spus doar ca in prezent exista aceasta procedura la nivel ANAF si este functionala.Nu am sustinut ca trebuie sa fie cineva de acord sa nu, cu ea. Poate pe viitor (eu sunt convins) se vor modifica aceste proceduri se vor simplifica sau cel mai probabil nu vor mai fi necesare. In guvernarea Ciolos cum spuneam exista deja demarat un proiect.... deci .... atentie cu cine votati ... cu ce care v-au bagat si v-au mentinut in situatia actuala sau cei care vin deja c schimbari concete? Citează Link to comment Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
danielag Postat Noiembrie 4, 2016 Raport Distribuie Postat Noiembrie 4, 2016 Poți să-mi dai un link, te rog, unde spune că serviciul informatic al ANAF poate lucra direct cu contribuabilii? Mulțumesc. Citează Link to comment Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
danielag Postat Noiembrie 4, 2016 Raport Distribuie Postat Noiembrie 4, 2016 Uite ce am găsit eu. R E G U L A M E N TDE ORGANIZARE SI FUNCTIONAREAL DIRECTIILOR GENERALE ALE FINANTELOR PUBLICE JUDETENE SERVICIUL (BIROUL, COMPARTIMENTUL) EVIDENTA ANALITICA PE PLATITORI Art. 128 Serviciul (biroul, compartimentul) evidenta analitica pe platitori are urmatoarele atributii, competente si responsabilitati:...d) asigura corectarea erorilor materiale din evidenta analitica pe platitori, in conditiile legii; Informațiile sunt luate de pe site-ul ANAF: https://static.anaf.ro/static/10/Vrancea/Anexa%202_atributii-departamente.pdf Deci responsabilitatea corecțiilor în fișa plătitorilor revine Serviciului de evidență analitică pe plătitori. Cum fac ei corecția asta (că se duc la serviciul informatic sau nu), nu e treaba contribuabilului. Citează Link to comment Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Pepco Postat Noiembrie 4, 2016 Raport Distribuie Postat Noiembrie 4, 2016 Pepco ... cu regret dar ce spunea si Daniela faci confuzii majore. Citeste Codul fiscal si vezi la care categorie de contribuabil se aplica ce spui tu ca faci ciorba. Am inteles ce a spus danielag, insa greseala ANAF indicata de Admin ramane. Citează Link to comment Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ch_dana Postat Noiembrie 5, 2016 Raport Distribuie Postat Noiembrie 5, 2016 Am citit titlul si...am vazut rosu. Momentan am un dosar pe rol cu ANAF-ul, la Judecatoria Sectorului 2. Un PFA facut in 2005, inchis in 2009 cu toate declaratiile vietii cum ca NU am realizat venituri...continua sa imi vina somatii, am facut contestatie la ei, in loc sa raspunda mi-au pus direct poprire pe salariu...Din ianuarie pana acum au ajuns de la 620 lei la ...9000 lei. Si la proces, le-am zis ca isi bat joc...acum le cer si cheltuieli de judecata. Kafka... Citează Link to comment Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Recommended Posts
Participă la discuție
Poți posta acum și te poți înregistra mai târziu. Dacă ai un cont, autentifică-te acum pentru a posta cu contul tău.
Notă: postarea ta va necesita aprobarea moderatorului înainte de a fi vizibilă.