Jump to content
O nouă casă pentru FORUMUL DESPRECOPII ×

Alta problema de matematica


Recommended Posts

Am aceeasi rezolvare cu a Vivianei, nimic de adaugat.

 

Vreau doar sa spun ca nu e normal sa li se dea copiilor ca tema exercitii/ probleme pe care nu stiu de unde sa le apuce. Temele ar trebui sa fie o practicare a metodelor matematice invatate in clasa. Altfel ce relevanta are o astfel de tema in care parintii se dau de ceasul mortii sa explice copilului un exercitiu pe intelesul lui.

Link to comment
Distribuie pe alte site-uri

  • Răspunsuri 121
  • Creat
  • Ultimul răspuns

Cei mai activi membri în acest subiect

Cei mai activi membri în acest subiect

Si logica lui 5 e? De unde vine 5 ala? De la 20 la 40 e dublu si de la 20 la 60 e triplu. Il tampesc asa, il fac sa incurce doime cu dublu si treime cu triplu. Inca nu pricepe ca impartirea e inversul inmultirii.

Toata logica vine de la modul in care copiii au fost invatati sa priveasca matematica , un copi se uita ca la pasarea phoenix la o problema care se rezolva prin metoda grafica daca nu o intelege , si eu cred ca majoritatea nu inteleg aceste metode , si mai ales parintii cand vor sa ii ajute ii dau cu X si Y . Nu e asa .

Pana sa inteleaga metodele aritmetice de rezolvare trebuie sa parcurga niste etape logice ,si mie mi se pare ca se trece peste ele .

 

Baiatul tau nu are cum sa inteleaga metoda grafica daca nu a compus si descompus numere cu ajutorul rigletelor . Stii , acele benzi de diferite culori , fiecare culoare reprezinta unitati si zeci. Poti sa le confectionezi acasa cu baiatul siel sa le coloreze . Ajuta foarte mult in reprezentarea numerelor .

Daca nu s-a ajuns inca la notiunea de algebra ecuatiile nu au ce cauta .

Incearca sa ganditi problema fara nici un artificiu matematic , doar logic si prin desen .

 

 

La adunarea si scaderea cu trecere peste ordin ce medoda a folosit ?

Editat de
Link to comment
Distribuie pe alte site-uri

Au facut metoda grafica, cu ea se rezolva. In caietul de clasa ar trebui sa fie ceva similar.

 

Este, dar nu intelege ce copiaza de pe tabla. Nu intelege inca ce si cum cu segmentele astea. Au facut foarte putin cu segmente, cred ca doua probleme. Nu intelege nici cum sa afle cat reprezinta 1 daca, de exemplu, 5 mere costa 10 lei. Cand il intreb cum aflam cat costa un mar, zice ca 10-5.

Link to comment
Distribuie pe alte site-uri

Collins, nu au lucrat cu "riglete". Nu am vazut asa ceva. Adunarea si scaderea cu trecere peste ordin le-au facut mental. Pentru scadere, de exemplu, 15-8, copilul face asa: nu stiu 15-8, stiu 10-8, obtin 2, adun cu 5 si obtin 7.

 

La inceput, socoteau cu degetele, acum nu mai au voie, sunt "avansati". Nici sa scrie punctuletul ala de imprumut pentru scadere/un 1 mic deasupra cifrei unde se adauga pentru adunare nu mai au voie. Totul mental.

Link to comment
Distribuie pe alte site-uri

daca-s de abia la inceput cu metoda grafica, o sa inteleaga, incet-incet. e vorba de timp. daca e ceva ce nu intelege, eu întotdeauna ma uit sa vad ce au facut in clasa, asa te ghidezi la ce metoda sunt si ce vrea problema aia de la ei.

 

Toate caietele dintr-o zi le verific pagina cu pagina dupa-amiaza. Asa de anapoda a desenat segmentele alea, cand au lucrat alea doua probleme, ca nici eu n-am priceput. Linii trase de la un segment la altul, un amestec fara sens.

Link to comment
Distribuie pe alte site-uri

asa te ghidezi la ce metoda sunt si ce vrea problema aia de la ei.

 

Uneori primim teme care nu au nici o legatura cu ce se lucreaza la clasa. De exemplu, am primit o tema cu o problema in care trebuia sa impartim 70 la 2. Nu au lucrat aceste impartiri in clasa. Nici nu stiu cum sa-i explic, stiu cum se facea pe vremea mea, dar acum nu stiu cum se face.

Link to comment
Distribuie pe alte site-uri

Uneori primim teme care nu au nici o legatura cu ce se lucreaza la clasa. De exemplu, am primit o tema cu o problema in care trebuia sa impartim 70 la 2. Nu au lucrat aceste impartiri in clasa. Nici nu stiu cum sa-i explic, stiu cum se facea pe vremea mea, dar acum nu stiu cum se face.

 

 

ai nostri au inceput sa faca impartirile, dar nu asa avansate. poti imparti 70 la 2 cu jumatate, nu cu operatie de impartire, tot cu segmente.

Link to comment
Distribuie pe alte site-uri

Participă la discuție

Poți posta acum și te poți înregistra mai târziu. Dacă ai un cont, autentifică-te acum pentru a posta cu contul tău.
Notă: postarea ta va necesita aprobarea moderatorului înainte de a fi vizibilă.

Oaspete
Răspunde la acest subiect...

×   Lipire ca text formatat.   Lipește ca text simplu în schimb

  Sunt permise doar 75 de emoji.

×   Linkul tău a fost încorporat automat..   Afișează în schimb ca link

×   Conținutul tău anterior a fost restaurat.   Șterge editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini dintr-un URL.

Se încarcă...

×
×
  • Adaugă...