Jump to content
O nouă casă pentru FORUMUL DESPRECOPII ×

Cum poti sa iti cresti singura ghimbirul


Recommended Posts

  • Răspunsuri 3
  • Creat
  • Ultimul răspuns

Cei mai activi membri în acest subiect

Cei mai activi membri în acest subiect

am gasit niste informatii interesante pe un alt forum. se pare ca radacina de ghimbir de la supermarket e cumva tratata sa nu incolteasca.

 

"Sunt mare amator de curry și bere de ghimbir ( de casă) , de-aceea am zis să încerc să-mi "produc" recoltă proprie din ambele. Turmeric am găsit pe ebay, ghimbir la un magazin bio ( cel din supermarket este tratat și rar încolțește). Pentru a grăbi procesul de înmugurire se ține în apă caldă cel puțin 24 de ore...eu am ales varianta pe un "pat" de vată cu apa până la jumătatea grosimii tuberculilor, a durat câteva zile ( 5-7 la turmeric, mai repede la ghimbir), să se formeze muguri și rădăcini aferente. De plantat eu am ales un pâmănt de pădure, "ușor" , permeabil , astfel încât să nu rețină apa ( ceea ce ar duce la putrezirea rizomilor).
Odată ieșiți la suprafață se dezvoltă rapid ajungând până la 40-60 cm. ( nu am folosit niciun fel de îngrășământ chimic sau tratament). Când temperatura minimă afară nu mai scade sub 18 grade pot rămâne afară, în loc luminos, dar nu direct în razele soarelui și ferit de vânt. Toamna le-am readus în casă la geam și atunci când se îngălbenesc frunzele, nu se mai udă, până în primavara viitoare când se sortează tuberculii sănătoși, fermi la atingere și se transplantează în ghivece largi și nu adânci. Necesită pâmănt umed și pulverizări pe frunziș în perioada de vară.