Jump to content
O nouă casă pentru FORUMUL DESPRECOPII ×

interpretare articol metodologie


Recommended Posts

Deschid aici subiectul pentru ca nu stiu in care alta sectiune s-ar potrivi. Daca in alta parte e locul lui sau considera moderatorii ca am mai multe sanse sa il vada cineva care ar putea sa imi raspunda ii rog sa il mute.

Am nevoie de o opinie legata de aplicarea unui articol din Metodologia de organizare și desfășurare a admiterii în învățământul liceal de stat, 

Art. 11.
(9) Candidaţii, care au susţinut şi promovat proba de verificare a cunoştinţelor de limbă modernă şi nu au fost repartizaţi la clase bilingve, vor putea opta, în cadrul liceului la care au fost repartizaţi, pentru clasele cu predare intensivă a unei limbi moderne, fără a mai susţine altă probă de verificare a cunoştinţelor de limbă.
(10) Dacă, după repartizarea la clasele cu predare în regim intensiv a unei limbi moderne a candidaţilor care au susţinut proba de verificare a cunoştinţelor de limbă modernă, menţionată la alin. (1), mai rămân locuri libere, unităţile de învăţământ organizează o nouă probă de verificare a cunoştinţelor de limbă.


Cazul meu este asa: copilul a dat si a luat proba de limba engleza, fara a fi repartizat la o clasa de bilingv. In urma repartizarii computerizate a fost admis la specializarea stiintele naturii unde sunt 56 de locuri (un singur cod de specializare). Aici se vor forma doua clase. O clasa va fi intensiv engleză, cealalta nu.

La depunerea dosarului de inscriere la liceu am solicitat conform articolului de mai sus din metodologie posibilitatea sa optam pentru clasa cu predare intensiv engleza. Ni s-a spus ca nu avem acest drept deoarece liceul inscrie in acea clasa primii 28 de elevi din cei 56 si doar ei au avut pe cererea de inscriere posibilitatea sa bifeze daca doresc engleza intensiv sau nu.

Doresc sa stiu daca este corect, eu negasind nicaieri in legislatie ca acest articol se aplica diferit copiilor admisi la aceeasi specializare pentru ca asa este hotararea conducerii liceului sau a comitetului de administratie. Nu cred ca un regulament intern poate avea decizii care sa contravina legislatiei.

Daca insa exista ceva in legislatie ce nu am gasit eu as vrea sa stiu. Sau poate interpretez eu gresit articolul ala. Poate cineva sa imi explice? 

Si daca am dreptate ce pot sa fac?

Multumesc. 

 

Link to comment
Distribuie pe alte site-uri

  • Răspunsuri 17
  • Creat
  • Ultimul răspuns

Cei mai activi membri în acest subiect

Cei mai activi membri în acest subiect

Am depus o solicitare scrisa la care consider ca trebuie sa primesc raspuns scris in termen de 30 de zile conform legii.

 

Neoficial si verbal mi s-a spus ca au dreptul conform hotararii consiliului de administratie sa imparta cei 56 de copii asa cum o fac. 

 

Daca nu era articolul ala care sa reglementeze clar dreptul de a opta pentru clasa de intensiv engleza nu as fi comentat. Dar mi se pare ca ei fac un abuz. Am citit tot ce am gasit legat de admitere si regulamente de functionare. Nicaieri nu am gasit nimic care sa imi contrazica opinia. Si tocmai de aceea nu stiu ce sa fac in acest caz.

 

De aceea as avea nevoie de opinia unui jurist sau cineva din sistem care ma poate lamuri. 

Link to comment
Distribuie pe alte site-uri

Au fost 56 de locuri. Un singur cod.

Se fac 2 clase si copiii se repartizeaza pe clase in  ordinea mediilor. Prioritate o are clasa bilingva - in clasa asta intra primii 28 clasati care doresc bilingv si au sustinut acel test.

 

 

Daca intre primii 28 exista copii care nu vor clasa bilingva sau care nu au dat testul inainte ei intra in cea de a doua clasa, iar in prima clasa se vor aduce urmatorii copii doritori, dar tot in ordinea mediilor si cu acel test dat.

 

Daca fata ta este pe locul 45 sa zicem, ca medie, si deja sunt inaintea ei 28 care au vrut bilingv nu are sanse.

Link to comment
Distribuie pe alte site-uri

Au fost 56 de locuri. Un singur cod.

Se fac 2 clase si copiii se repartizeaza pe clase in  ordinea mediilor. Prioritate o are clasa bilingva - in clasa asta intra primii 28 clasati care doresc bilingv si au sustinut acel test.

 

 

Daca intre primii 28 exista copii care nu vor clasa bilingva sau care nu au dat testul inainte ei intra in cea de a doua clasa, iar in prima clasa se vor aduce urmatorii copii doritori, dar tot in ordinea mediilor si cu acel test dat.

 

Daca fata ta este pe locul 45 sa zicem, ca medie, si deja sunt inaintea ei 28 care au vrut bilingv nu are sanse.

Aia spun si eu ca intra primii in ordinea mediilor care au testul dat. Doar ca liceul afirma ca intra primii 28 fie ca au testul dat sau nu.

Eu cred ca in acest fel e incalcat articolul 11 din metodologie si nu stiu ce pot face.

Copilul meu e pe locul 30 si stiu sigur ca sunt inaintea lui copii care nu au testul dat, ba mai mult care nici nu vor sa faca engleza intensiv. Dar vor fi repartzati la acea clasa numai fiindca asa vrea liceul, sa ii ia strict in ordinea mediilor. 

Link to comment
Distribuie pe alte site-uri

Participă la discuție

Poți posta acum și te poți înregistra mai târziu. Dacă ai un cont, autentifică-te acum pentru a posta cu contul tău.
Notă: postarea ta va necesita aprobarea moderatorului înainte de a fi vizibilă.

Oaspete
Răspunde la acest subiect...

×   Lipire ca text formatat.   Lipește ca text simplu în schimb

  Sunt permise doar 75 de emoji.

×   Linkul tău a fost încorporat automat..   Afișează în schimb ca link

×   Conținutul tău anterior a fost restaurat.   Șterge editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini dintr-un URL.

Se încarcă...

×
×
  • Adaugă...