Jump to content
O nouă casă pentru FORUMUL DESPRECOPII ×

Despre Pasaport si CI


Mickyyy

Recommended Posts

Exact asta spuneam despre alocatie: pentru ca un copil are cetatenie Romana este normal sa I se dea alocatie.

Cat despre banci, un Roman ce nu Mai are buletin romanesc  ci doar pasaport cu domiciliul afara daca nu detine alta cetatenie  nu poate deschide cont in Romania ceea ce este un mare dezavantaj. 

Exista Carte de identitate provizorie

 

Orice cetatean roman ce are pasaport cu domiciliul in strainatate poate sa-si faca o Carte de identitate provizorie. Asta e valabila intre 30 de zile si 1 an. Ai nevoie de o adresa de resedinta, daca nu,  ai nevoie de un gazduitor. 

 

Pe baza ei poti face o gramada de lucruri inclusiv pasaport, cont bancar, sa mergi la banca sa vorbesti, sa lasi acolo datele si copia pasaportului ca sa stie atunci cand scoti bani sa te legitimieze dupa pasaport.

Link to comment
Distribuie pe alte site-uri

  • Răspunsuri 261
  • Creat
  • Ultimul răspuns

Cei mai activi membri în acest subiect

Cei mai activi membri în acest subiect

Posted Images

Pai n-ai spus ca poți deschide cont fără rezidenta oriunde in Europa? România nu e in Europa? De ce nu poți deschide cont doar cu pașaportul străin, așa cum romanii pot cere sa li se deschidă cont in Europa fără dovada de rezidenta? Legile alea pe care le-ai pus nu-s și pentru România?

 

Eu nu am putut fi trecută nici pe contul lui taica-miu, dapai sa îmi deschid cont fără CI! Deci ca sa vedeți ca una e teoria, alta practica!

 

PS ai spus ca doi britanici, cunoștințe de-ale tale au deschis cont la ING cu pașaport britanic. Cum au făcut?

Editat de
Link to comment
Distribuie pe alte site-uri

daca tot am trecut de la pasapoarte la cocnturi bancare, sa va spun cu ce imi bat capul de o vreme in coace si nu mai am somn noaptea...ca stau pe telefoane cu tata.

tata a primit bani de la fondul proprietatea dupa 25 de ani+ de alergaturi.

a impartit banii si a trebuit sa mi-I trimita.

banii de la fondul propr. I-a primit la CEC, asa ca I-am spus sa nu se plimbe cu banii prin oras, si daca poate sa mi-I trimita de acolo.

​eu banii iin Romania am trimis, dar sa primesc aici nu prea s-a intimplat ...si totul e nou pt mine.

I-am dat contul banccii, numele bancii, contul meu...numele tot ce aveam. Tipa de acolo a zis ca "calculatorul' nu I-a primit contul meu personal doar contul bancii...si asa I-a trimis...in America pe dreapta.

Repede I-am spus lui tata sa opreasca transferul, am vorbit si cu ea...I-am explicat eu, cca nu poate sa trimita banii sa-mi ajunga mie daca nu sunt in contul meu personal. astia de aici de la banca au spus cca nu au ccum sa imi caute ei banii...banii treb trimmisi unde trebuie adica in contul meu.

anyway, dupa ore si ore de discutii cu tipa de la CEC, cu tata, cu frate-miu ca sa-i conving ca nu pot sa primesc banii daca nu sunt in contul meu personal...au reusit sa ia banii inapoi si apoi sa ii transmita la BRD.
ma scoteau tot pe mine vinovata ca nu am contul bun, ca nu are mai multe numere, ca nu le intra lor in system.  [batcap] 

​eu banuiesc ca CEC-UL nu are corespondenta cu banca asta din America...si de aia nu le merge. dar ea trebuia sa stie de la inceput si sa nu accepte sa faca un transfer incomplet.Nu?

acum de la BRD...imi cer IBAN number [smulgpar] Bancile din America nu au cont IBAN, doar SWIFT si  zic ca ei inccearca sa trimita dar nu stiu daca eu pot sa-i primesc... [fal] 

​totul e pe incercate!

pur si simplu ieri le-am spus sa lase banii acolo si sa luam o pauza sa respiram...sa ne reculegem...si oi mai vedea sapt viitoare. treb sa vorbesc personal cu cei de la banca.

mi-am amintit zilele astea de ce am plecat din Romania.

 

edit. scris pe fuga ...scuzati greselile

 

Editat de
Link to comment
Distribuie pe alte site-uri

Michelle, plecarea ta din RO nu are legătură cu faptul că America nu a aderat la standardul IBAN :). În Europa IBAN-ul e obligatoriu, așa știu. Dacă o să cauți pe forumuri vei vedea că sunt și elvețieni care se plâng că nu pot trimite în SUA fără IBAN, deci nu e o problemă românească.

 

CEC-ul e o bancă rămasă în secolul trecut, nici nu mă mir că n-au reușit să facă o tranzacție.

 

SWIFT e un cod de identificare a băncii (uneori și a filialei băncii). IBAN e o codificare pentru contul titularului. Deci nu-s același lucru.

 

Trebuie să găsească ai tăi în RO o bancă care are între băncile corespondente în America și banca ta (să lucreze cu banca ta), comisionul cred că e mai mic în cazul ăsta. Apoi ar trebui să fie suficient: numele băncii tale, codul BIC al băncii (Bank International Account) sau codul SWIFT, contul tău, numele tău.

 

Dar să se ducă ai tăi la sucursala băncii din orașul lor, nu la orice agenție (sucursala e peste o agenție obișnuită). Agențiile mai mici nu fac astfel de transferuri în fiecare zi și pot apărea probleme.

Link to comment
Distribuie pe alte site-uri

Viviana, daca nu ai nici adresa de rezidenta nici gazduitor? Atunci nu iti poti face un cont in propria tara.

 

Banca cere documente de identitate pentru a ști rezidența juridică / fiscală, pentru că sunt convenții de evitare a dublei impuneri și trebuie să știe ce regim juridic ți se aplică.

 

Se poate deschide cont și în baza pașaportului CRDS, de exemplu la BRD (ăsta mi-a căzut în mână, posibil să fie și altele):

 

46. Ţara de rezidenţă juridică: ţara în care Clientul are domiciliul.

Acest fapt este dovedit prin prezentarea de către Client a următoarelor documente:

- pentru cetățenii români: buletinul de identitate, cartea de identitate, cartea de identitate provizorie eliberată în condițiile legii și cartea electronică de identitate;

- pentru cetățenii români cu domiciliul în străinătate se acceptă cu titlu de excepție : pașaportul însoțit de un document oficial, în original, din care să rezulte adresa în țara de rezidență;

- pentru cetățenii din Uniunea Europeană, Spațiul Economic European sau Confederația Elvețiană: documentul național de identitate, sau un document de identitate valabil eliberat în condițiile legii de autoritățile române, certificat de înregistrare, carte de rezidență permanentă, respectiv permis de ședere, sau Carte albastră a UE ;

- pentru cetățenii străini–rezidenți: Permis de sedere temporară, Permis de sedere în scop de muncă, Permis de ședere pe termen lung, Carte albastră UE, eliberate de autoritățile române abilitate, în condițiile legii;

- pentru apatrizi și refugiați: documentul temporar/ permanent de identitate eliberat de autoritățile române abilitate (inclusiv Inspectoratul General pentru Imigrări).

- pentru cetățenii rezidenți și străini, se acceptă, cu titlu de excepție, pentru cazurile de furt dovedite cu sesizare adresată organelor competente, titlul de călătorie.

- pentru clienți persoane din SUA : documente emise de autoritățile române pentru persoane SUA (certificat de înregistrare, permis de ședere temporară, permis de ședere în scop de muncă, etc.), eliberate în condițiile legii precum și documente emise de autoritățile oficiale americane pentru cetățenii americani cu condiția ca acestea să facă dovada identității, a cetățeniei, a adresei de domiciliu și după caz a adresei de rezidență (ex. pașaport și/sau permis conducere și/sau green card,etc.)

 

47.Ţara de rezidenţă fiscală este țara în care, din punct de vedere fiscal, o persoană fizică este supusă impozitării în funcție de criteriile prevăzute în legislația țării respective. Banca va considera ca țara de rezidenţă fiscală a persoanei fizice este cea menţionată în documentul de identitate oficial, în paşaport, sau în oricare alt document doveditor de identitate prezentat de persoana fizică.

Excepții: în cazul în care persoana fizică comunică altă țară de rezidență fiscală decât cea înscrisă în documentul de identitate oficial, în paşaport, sau în oricare alt document doveditor de identitate prezentat, țară de rezidenţă fiscală va fi dovedită de către persoana fizică prin prezentarea unui certificat de rezidenţă fiscală emis de către autoritatea fiscală / autoritatea competentă conform legislației țării respective să emită aceste documente. În lipsa prezentării acestui certificat, Banca va considera ca țară de rezidenţă fiscală, țara care a emis actul de identitate oficial, paşaportul sau alt document doveditor de identitate.

Persoana fizică care nu este rezidentă fiscal în România și este rezidentă fiscal într-o țară care are încheiată o convenție de evitare a dublei impuneri cu România, și care încasează venituri cu regim de reținere la sursă, inclusiv dobânzi platite de Bancă, pentru a beneficia de aplicarea convenției fiscale care prevede reținerea la sursă a unui impozit pe venit în cotă mai mică decât cea din Codul Fiscal, are obligația, conform legislației românești, de a prezenta unității Băncii la care are deschis contul, înainte de încasarea venitului, certificatul de rezidență fiscală emis de autoritatea fiscală / autoritatea competentă să emită astfel de documente din țara rezidenței sale fiscale, în original și însoțit de traducerea autorizată în limba română a acestuia . În cazul veniturilor din dobânzi, se consideră data încasării venitului, data înregistrării dobânzii în contul persoanei fizice. Certificatul de rezidență fiscală prezentat într-un an în care se efectuează de către Bancă plăți de dobandă este valabil tot anul curent și încă 60 de zile din anul calendaristic următor, dacă nu conține prevederi exprese care limitează valabilitatea la o anumită perioadă de timp.

 

De aici.

Link to comment
Distribuie pe alte site-uri

Participă la discuție

Poți posta acum și te poți înregistra mai târziu. Dacă ai un cont, autentifică-te acum pentru a posta cu contul tău.
Notă: postarea ta va necesita aprobarea moderatorului înainte de a fi vizibilă.

Oaspete
Răspunde la acest subiect...

×   Lipire ca text formatat.   Lipește ca text simplu în schimb

  Sunt permise doar 75 de emoji.

×   Linkul tău a fost încorporat automat..   Afișează în schimb ca link

×   Conținutul tău anterior a fost restaurat.   Șterge editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini dintr-un URL.

Se încarcă...

×
×
  • Adaugă...