roxanaz Postat Aprilie 12, 2018 Raport Distribuie Postat Aprilie 12, 2018 oricum, am intrebat pe cineva de meserie, care m-a pus scurt la punct: sunt tuta eu, exista lungimea cercului sau lungimea circumferintei cercului, e ceva banal si sigur am invatat, dar nu-mi aduc eu aminte. ma impusc. ce chestie, deci toti cei care ti-au raspuns la subiect aveau dreptate. Citează Link to comment Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
marius Postat Aprilie 12, 2018 Raport Distribuie Postat Aprilie 12, 2018 Pepco simplifici foarte mult (sau mai degraba ai tendinta de a reduce) o teorie matematica (geometria) veche de ....muuulti ani la notiuni simpliste si care duc la confuzii de exprimare percepere si intelegere.Orgoliile personale nu vor ajuta deloc, tot ceea ce ti-a spus Viviana este concret, pe scurt si corect si desigur daca doresti sa asimilezi informatii corecte e bine sa le citesti cu detasare, sa le intelegi sensul, chiar daca acesta nu corespunde cu vreo viziune din viata personala. Citează Link to comment Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
MadalinaM Postat Aprilie 12, 2018 Raport Distribuie Postat Aprilie 12, 2018 As vrea si eu sa va anunt ca, in clasa a 2-a, dreptunghiul este o linie franta inchisa cu laturile egale 2 cate 2; trebuie sa mai verific daca a specificat ca are 4 laturi, ceva de genul: "o linie franta inchisa cu patru laturi si laturile egale 2 cate 2, dar inceputul definitiei e grotesc, ca sa nu mai zic ca aceasta definitie nu are nimic in comun cu ceea ce este un dreptunghi in realitate! :(( Citează Link to comment Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
viviana Postat Aprilie 12, 2018 Raport Distribuie Postat Aprilie 12, 2018 Si ce este un dreptunghi in realitate? Fac si eu un anunt: in geometrie exista niste figuri geometrice care se numesc linie franta si linie curba. Linie franta inchisa sau deschisa, linie curba inchisa sau deschisa.Linia franta este formata din mai multe segmente asezate in diferite directii si bineinteles au capete comune. Liniile frante si liniile curbe stau la baza tuturor figurilor geometrice.Linia este cea mai simpla figura geometrica si din ea deriva toate celelalte figuri. Citează Link to comment Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
MadalinaM Postat Aprilie 12, 2018 Raport Distribuie Postat Aprilie 12, 2018 (editat) Viviana esti acida fara temei! Definitia corecta a dreptunghiului(fara sa ma uit pe G) este: un patrulater convex cu laturile paralele si egale 2 cate 2 si cu un unghi drept. (avand laturile paralele, deriva imediat ca toate unhiurile sunt drepte) Daca nu specifici ca are un unghi drept, patrulaterul convex cu laturile paralele si egale 2 cate 2 este doar paralelogram.Ce vreau sa spun este ca ii chinuie degeaba cu aceste notiuni incomplete la clasele mici. Cand vor ajunge la geometria adevarata vor trebui sa stearga informatia incompleta/incorecta! Cand eram la scoala, la geometrie, eu am invatat intai ce e ala un poligon, patrulater(convex, concav), am trecut prin paralelogram si apoi dreptunghi, patrat, romb, etc....dar nu eram clasa a 2-a!Nu vreau sa epatez, vreau sa spun, inca o data, ca mi se pare inutila o informatie incompleta! Dar e parerea mea, poate cei deschisi la minte vor zice: "e ok sa ii familiarizeze!".Problema apare in momentul in care eu, adultul, stiu ca definitia asta nu e corecta(sau e incompleta). Cum sa il las asa?Are rost sa ii zic ca acele laturi trebuie sa fie paralele? ca unghiurile sunt drepte? ce e un unghi drept? etc. Editat de Aprilie 12, 2018 Citează Link to comment Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
roxanaz Postat Aprilie 12, 2018 Raport Distribuie Postat Aprilie 12, 2018 sigur, zi-i de patrulater convex unui copilas de clasa a 2-a!!cum sa nu fie normal sa le dai definitii pe care le inteleg, aprofundând apoi cunostintele?? nu sterg nimic... Citează Link to comment Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
CorinaDani Postat Aprilie 12, 2018 Raport Distribuie Postat Aprilie 12, 2018 madalina, dar e perfect logica descrierea pentru nivelul de cunostinte si termeni ai unui copil obisnuit de 8 ani.mi se pare prea complicat sa li se predea la varsta asta despre "figuri geometrice", patrulatere convexe, laturi paralele si alte bazaconii.acum se pun bazele unor cunostinte care vor fi aprofundate si consolidate in anii ce urmeaza.ca poate este prea devreme pentru ei sa invete asa ceva, da, este posibil. Citează Link to comment Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
MadalinaM Postat Aprilie 12, 2018 Raport Distribuie Postat Aprilie 12, 2018 (editat) Ca ii zici tu in vorbirea de toate zilele ca-i scurt sau lung e una, dar geometric are inaltime.Si inaltimea nu il are ca antonim pe scund. E doar perpendiculara dusa din varful corpului geometric pe baza.Depinde unde vorbesti de notiunea de "inaltime"!La comunicare(Limba Romana) la clasele mici, antonimul lui "inalt" e "scund" sau "pitic"(un om e inalt sau, daca nu e inalt, e scund), antonimul lui "lung" e "scurt"!(si, tot la clasele mici, antonimele se mai numesc si "cuvinte cu sens opus", ca sa ii ajute sa inteleaga ce e ala antonim. Sau, in clasele 0, 1, le mai punea intrebarea auxiliara: "daca nu e inalt cum e?", "Daca nu e lung, cum e?" etc).Daca vorbesti de inaltime la geometrie, nu exista un antonim pentru inaltime! Editat de Aprilie 12, 2018 Citează Link to comment Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
viviana Postat Aprilie 12, 2018 Raport Distribuie Postat Aprilie 12, 2018 Sunt acida, cu temei zic eu. Am sa incerc sa nu mai fiu asa. Ca doar doresc sa ajut nu sa fac pe cineva sa se simta prost.Altele sunt problemele scolii romanesti. Nu definitiile astea. Geometria se pune caramida cu caramida. E o poveste a carei introducere este foarte importanta pentru definirea cuprinsului.Daca parintele se cramponeaza de astfel de definitii (corecte geometric si corecte pentru capacitatea copilului de intelegere) ca nu-i suna lui bine cum il va ajuta pe copil la un viitor hop?Cum va invata copilul elementele intuitive ale geometriei? cum se va descurca mai tarziu la geometria in spatiu daca nu a auzit niciodata de punct, liniii samd? in geometrie bineinteles nu punctul de sfarsit de fraza si nici linia de dialog. Stii cand o sa-mi dai dreptate? Prin clasa VI-VII cand o sa te uiti in urma si o sa vezi cat de ajutor au fost definitiile astea.Important e sa nu-ti para rau ca le-ai respins la vremea respectiva. Citează Link to comment Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
MadalinaM Postat Aprilie 12, 2018 Raport Distribuie Postat Aprilie 12, 2018 Punctul, linia, punctul in spatiu, linia in plan toate le-am invatat la geometrie in clasa 6-a. Stiu clar fiindca sorbeam cuvintele si informatia venita de la profesorul de matematica din gimnaziu!Nu am avut nevoie de nimic predat in clasele 2-4 ca pregatire, pentru a le intelege la momentul potrivit dpdv cognitiv, de la un profesor dedicat! Citează Link to comment Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Recommended Posts
Participă la discuție
Poți posta acum și te poți înregistra mai târziu. Dacă ai un cont, autentifică-te acum pentru a posta cu contul tău.
Notă: postarea ta va necesita aprobarea moderatorului înainte de a fi vizibilă.