Jump to content
O nouă casă pentru FORUMUL DESPRECOPII ×

Ghetarul la scoala


Recommended Posts

Mianna, un fel de comunicare asertiva?

 

si daca trebuie sa dai cuiva vestea neplacuta ca e concediat incepi cu "vai, imi pare rau, traiesc sentimente de tristete ca vin cu aceasta veste" - cand de fapt ai sentimente de usurare pentru ca acea persoana chiar nu era potrivita postului?

 

sesiunea respectiva se numea "Delivering Tough Messages" si a acoperit o arie destul de vasta, inclusiv pe partea personala (de exemplu de a anunta pe cineva de decesul cuiva apropiat); la astea inteleg partea cu feelingul, si chiar si la cea in care concediezi pe cineva; dar exercitiul pe care l-am facut, fix cu aceasta abordare cu feeling-urile, era cand critici pe cineva - de exemplu fiindca nu-si face treaba, sau fiindca are o atitudine nepotrivita in timpul meeting-urilor. no, la astea nu mi-e clar de ce ar avea ce cauta feeling-urile mele in discutie. n-as putea zice decat ca ma simt enervata sau dezamagita - ori colegul/subalternul ar cam trebui sa aiba alte chestii care sa-l determine sa-si faca treaba bine, nu felul in care ma simt eu.

Editat de
Link to comment
Distribuie pe alte site-uri

  • Răspunsuri 1k
  • Creat
  • Ultimul răspuns

Cei mai activi membri în acest subiect

Cei mai activi membri în acest subiect

Posted Images

Noi când am avut training cum sa spunem o critica, între colegi, ne-au antrenat spunând ceva pozitiv înainte și apoi spunând nemulțumirea. De ex: știu ca știi lucrurul asta, vreau doar sa îți spun ca ai făcut așa, ceea ce e greșit.

 

Recunosc ca rar pot sa fac asta in realitate ;). Dar mi s-a făcut mie :). Și e cam fain :).

 

Despre aservire, ne-au sugerat sa procedam așa intr-o disputa. Exact ca acasa.

Dar nu, nu când criticam sau spunem vesti proaste. Mie mi se pare impropriu momentul.

Editat de
Link to comment
Distribuie pe alte site-uri

alte traininguri ne-au invatat tehnica sandvisului. adica ceva pozitiv, critica, si apoi iar ceva pozitiv. recunosc ca asta nu-mi reuseste. cand critic pe cineva cu adevarat - aici nu intra chestii de genul "vezi c-ai uitat sa faci asta" sau "vezi c-ai arhivat gresit un document", pentru mine astea-s chestii minore, nu critici - nu stiu ce-as putea baga in cele doua "felii" pozitive. faptul ca a reusit sa se dea jos din pat in dimineata respectiva si ca reuseste sa respire si sa paseasca in acelasi timp? [:)]

Link to comment
Distribuie pe alte site-uri

Ultimul curs obligatoriu in materie de comunicare a fost "Handling Difficult People"...sincer nu prea mi s-a parut pertinent. M-a iritat (ca tot vorbim de "difficult") ca a fost sub forma unui desen animat iar protagonistul avea o voce de prostanac...parca era pe jumatate ametit de o tarie la bodega din colt.

 

Am un meniu cam zbanghiu. Am la aperitiv 3 feluri de crostini. Am facut ricotta de casa pe care o impart in doua: una o frec cu usturoi si jalapeno si una am facut rosii mici coapte in ulei cu herbs de Provence. Ultimul crostini este cu un amestec de fasole alba, ceapa rosie, verdeturi si usturoi.

 

Apoi am pus la marinat niste felii de ceafa de porc cu zeama de lime, ceapa, usturoi, cumin, corinandru, fennel si ulei de masline. Le arunc repede maine pe gratar. Garnitura fac colcannon (un piure de cartof cu varza si ceapa verde...dar eu pun varza de Savoia feliata foarte subtire). Salata de arugula cu mere verzi, gorgonzola si ceapa rosie.

 

La desert am clatite Ana Lugojana.

 

Un meniu de pe tot mapamondul :) 

Editat de
Link to comment
Distribuie pe alte site-uri

Sa va zic ca eu aplic cu totul alceva:)) 19 de pozitive si doar 1 negativ...Eu cred ca oamenii de langa tine reactioneaza mult mai bine la pozitiv. Sunt sigura ca stiu exact cand fac ceva gresit, si daca ii tii motivati vor incerca sa nu mai repete greseala. Daca este o greseala pur tehnica, aia e foarte usor de dat feedback... Plus eu apreciez cand amenii fac greseli,, inseamna ca au incercat ceva, si au si invatat ceva:))) La noi e cu totul alt management style, si asta chiar mi se potriveste ca o manusa cum sunt eu si cum ma port

Link to comment
Distribuie pe alte site-uri

Eu nu sunt șef, dar aici ierarhia e cam nula in multe privințe :). Șefii sunt mai mult colegi. Sunt șefi la decizii :). De aceea tot ce învățam noi la trainingurile astea este despre relația între colegi. Sunt și traininguri Pt manageri, dar acelea nu știu cum sunt :).

 

Subalternii sunt ascultați. Critica pozitivă ni se mai spune sa facem :). De asta ați auzit?

 

La noi Greșelile înseamnă pacienți care nu își primesc la timp rezultate, primesc rezultate greșite, pot însemna vieți. 

Tot timpul învățam din greșeli si rutinele se schimba Pt ca sa nu se mai repete Greșelile. Greșelile sunt Pt a învăța din ele, sunt ca sa aduca schimbări pozitive. 

 

 

Link to comment
Distribuie pe alte site-uri

Sa va zic ca eu aplic cu totul alceva:)) 19 de pozitive si doar 1 negativ...

huh? detalii, please. e vreo tehnica?

 

si pentru mine e important sa zic (si sa aud) chestiile pozitive. si o fac de cate ori e posibil - si cred ca si de-asta ma iubesc colegii cu care lucrez (da' le e si "frica" de mine [:)] ). insa nu-mi reuseste sa transform in lauda constatarea unei chestii normale. da, laud si pe cineva care-si face bine munca de zi cu zi, dar nu-l laud zilnic.

Link to comment
Distribuie pe alte site-uri

Oaspete
Acest subiect este acum închis pentru alte răspunsuri.

×
×
  • Adaugă...