Jump to content
O nouă casă pentru FORUMUL DESPRECOPII ×

Copil pedepsit la Grădinița


Recommended Posts

Povestesc 2 cazuri diferite de la 2 grădinițe diferite.

1. Copilul meu a început grădinița. Totodata a început din nou sa muște si sa faca numai prostii. Eu incerc sa ii explic ca nu e frumos, ii spun ca nu mai vine Mos Crăciunescu si nu ii mai aduce jucării. " Nu vreau jucărie." Răspunsul lui. 

  Doamna educatoare ne spune in fiecare zi că nu e cuminte. Umbla la calculator, azi l-au găsit urcat pe dulap. 

  Eu sunt mulțumită caci nu se comportă urat cu el si incearca sa nu îl pedepsească. 

2. Nepotul a început grădinița. Alta grădiniță aceeasi poveste de mai sus. Copil neastîmpărat. Cu multe boacane. De cateva ori părinții l-au găsit in colț fara sa se joace cu copii. Azi l-au găsit pedepsit iar ceilalți copii radeau de el. 

  Ce facem in aceste cazuri si cat de neastâmpărati sunt copii vostri la Grădinița. 

  Cum sa il fac sa nu mai muște si sa asculte de educatoare? 

Link to comment
Distribuie pe alte site-uri

  • Răspunsuri 38
  • Creat
  • Ultimul răspuns

Cei mai activi membri în acest subiect

Cei mai activi membri în acest subiect

Ce reguli respecta in general? Copiii în general iubesc regulile, sunt puncte foarte bune de reper pentru ei. Se pornește de la reguli generale, care nu afectează direct acțiunile lui, de genul " trebuie sa mancan fructe și legume că sa creștem in inaltime" " trebuie sa ne descălțăm când intram să nu ducem mizerie in casa noastră"... Etc când începe să respecte regulile generale prezentate de părinți (puține, normal că doar nu ii punem in carca bietului copil toate responsabilitățile), se trece la reguli legate strict de persoana lui. " Trebuie sa îți strangulare jucăriile" "trebuie sa te speli pe dinți cssa plecam"...etc. apoi vin cele de comportament " trebuie sa ne ținem în autobuz" " trebuie sa porti casca ca sa mergi cu bicicleta" " trebuie sa faci liniște când așteptăm la doctor".

Toate merg însoțite de explicația scurta siăsiăla obiect "pentru că..." 

In pparalel se arată copilului cum alții respecta reguli " vezi, toate mașinile opresc la roșu",  " vezi, puii de leu așteaptă cuminți să aducă mama mâncare" "vezi, oamenii aruncă la cos".

 

Respectarea regulilor nu se întâmplă dintr-o dată, trebuie construit puțin câte puțin.

Permanent trebuie sa fie in contact cu reguli, altfel nu va înțelege niciodată de ce așa, de ce acum, de ce eu....

Link to comment
Distribuie pe alte site-uri

Cumințenia depinde și de temperamentul copilului. Asta nu se poate schimba, sunt unii mai liniștiți de la natura, alții mai energici și mai zvăpăiați. Dar toți copiii trebuie sa inceapa de acasă respectarea regulilor simple pentru a putea reuși să respecte și reguli mai complexe în exterior.

Nu va incepe niciodată un copil sa urmeze o regulă compusa din mai multe cerințe dacă nu a "digerat" încă părțile componente ale acesteia, deja din familie.

De exemplu " la grădiniță trebuie sa asculți de doamna" presupune fracționat sa înfrâneze curiozitatea, să își coordoneze mișcările înspre inhibare, să își concentreze atenția la vorbele doamnei, să execute comenzi.

Toate astea se exersează : învata să infraneze curiozitatea învățând să aștepte câteva minute până primește obiectul pe care îl cere pentru studiat, învață să țină mâinile și picioarele "cuminți" învățând să le miște in toate felurile ai jucandu-se prin diverse mișcări, apoi prin jocul de-a statuia cu timp crescând, să asculte vorbele prin exersarea și repetarea cuvintelor celor din jur, mama ii poate vorbi foarte încet când întreabă ceva și se străduiește să auda fiind mai atent...etc.

 

Sunt doar exemple, fiecărui copil și părinte li se potrivesc alte, și alte moduri de învățare, dar ideea de baza este că fără o pregătire în sensul acesta, regulile de la grădiniță sunt greu de respectat din prima.

 

Reguli există și pot fi respectate la orice vârstă.

 

Link to comment
Distribuie pe alte site-uri

La 3 ani jumătate are nevoie de un program destul de bine conturat, prin respectarea căruia mama in primul și în primul rând ii ofera exemplul de cum se respecta regulile. Rutina înseamnă reguli și induce copilului confort.

Apoi are nevoie de trăncăneala maxima. Orice i se cere să facă trebuie explicat și explicitat și demonstrat, și iar discutat și tot așa....

Are nevoie de recompense și pedepse specifice vârstei. De exemplu eu o pedepsesc pe fata mea (3,8 ani) prin "time-out" adică îi dau câteva minute pauza in camera ei, în pătuț, în liniste, până ne gândim cum reparam greșeală și cum facem sa ne impacam. In In caz că nu cine vine cu vreo propunere, tot eu ii dau soluția (să ceri scuze, sau să strângă, sau depinde de ce boroboață a făcut).

Printr-un sistem de argumente și prin conectare permanenta la copil , îl poți învăța și determină să facă destul de.multe la 3,6 ani, numai să te hotărăști ce ai vrea sa îl înveți să facă.

Link to comment
Distribuie pe alte site-uri

Mianda ce ar trebui să facă un copil la 3 ani? Isi strânge jucăriile dacă ii spun. Dacă îl rog să îmi aducă ceva face. Se incalta singur cu unele perechi de papuci. 

A explicat foarte bine Andaghe.

Nu e vorba de ce trebuie sa faca copilul ci de ceea ce trebuie sa faca adultii din jurul copilului si in special mama.

Link to comment
Distribuie pe alte site-uri

Participă la discuție

Poți posta acum și te poți înregistra mai târziu. Dacă ai un cont, autentifică-te acum pentru a posta cu contul tău.
Notă: postarea ta va necesita aprobarea moderatorului înainte de a fi vizibilă.

Oaspete
Răspunde la acest subiect...

×   Lipire ca text formatat.   Lipește ca text simplu în schimb

  Sunt permise doar 75 de emoji.

×   Linkul tău a fost încorporat automat..   Afișează în schimb ca link

×   Conținutul tău anterior a fost restaurat.   Șterge editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini dintr-un URL.

Se încarcă...

×
×
  • Adaugă...