Jump to content
O nouă casă pentru FORUMUL DESPRECOPII ×

39% dintre elevii români sunt analfabeți funcțional


Recommended Posts

Mie personal mi se pare ca cea mai mare vina o au programa si metodica predarii in clasele 1-8 a limbii romane. Se preda foarte, foarte  multa gramatica teoretica pe care multi copii nu o inteleg. De ex. invata despre pronume, 10 tipuri diferite +adjective pronominale intr-un interval de 7-10 ore maxim, cu tot cu exercitii "de consolidare" , se fac analize pe text in care ar trebui sa faca direfernta dintre un anumit tip de pronume si adjectivul pronominal care are aceeasi forma etc, etc . Dar in tot acest timp nu sunt incurajati sa citeasca si sa scrie. Fac analize de "tz' timpuri si moduri ale verbului, dar nu sunt pusi sa citeasca 10 pagini de literatura si daca fac o compunere de jumate de pagina e mare lucru. Fac analize gramaticale, dar nu sunt pusi sa vorbeasca in  clasa, sa isi spuna parerea , sa scrie si sa vorbeasca si sa citesca in limba romana pur si simplu.

Multi copii intr-adevar nu au ajutor acasa (pt ca nu e timp, pt ca parintii nu se pricep sau nu vor sa ajute, punand in sarcina profesorului obligatia de a-i invata copilul), iar in clasa materia este atat de multa si atat de inghesuita, daca mai sunt si 25+ in clasa,  intr-o ora pe zi, cat de mult poate profesorul sa ii faca pe toti sa inteleaga notiunile si sa stie sa le foloseasca? 

Cred ca multi copii "raman in urma", sunt descurajati de avalansa de notiuni si pur si simplu se pierd pe drum.  Eu vorbesc din experienta copiilor mei, care sunt in clasa a 7-a. Citit literatura, facut compuneri, scris si vorbit fac foarte, foarte, foarte putin.  

Link to comment
Distribuie pe alte site-uri

  • Răspunsuri 139
  • Creat
  • Ultimul răspuns

Cei mai activi membri în acest subiect

Cei mai activi membri în acest subiect

Posted Images

Am sa dau un exemplu concret, poate se intelege. Nu am exemple decat cu cei care au terminat un liceu.

 

In grupul de prieteni ai fii-mii s-a strecurat o oarecare. Era la un liceu relativ OK Un liceu tehnologic. 18 ani.

Nu avea capacitatea sa sustina o conversatie indiferent de domeniu. De expus idei nici vorba. De povestit intamplari, greu, cu mari poticneli. Bagaj de cuvinte limitat drastic. Nu e admisibil sa ma intrebi la 18 ani ce inseamna ipocrit.

Stia capitalele tuturor tarilor din Europa si a judetelor. Nu le putea localiza pe harta, in schimb. Memora foarte bine chestii.

 

S-au uitat la un film banal. La final a rugat-o pe fii-mea sa-i explice filmul si sfarsitul ca nu a inteles nimic de el. Nu a fost in stare sa extraga din filmul ala nicio idee pentru a-l intelege.

Link to comment
Distribuie pe alte site-uri

Eu inteleg ca analfabetul functional e cel care stie sa citeasca un text dar nu poate scoate 3 idei din acel text, nu poate sa raspunda la intrebari legate de text.  Si ma intorc la ce fac copiii mei in scoala. Pot numara pe degete de cate ori au luat un text la prima vedere , l-au citit si l-au discutat, s-au dat cu parerea copiii pe marginea lui, in clasa.  Daca in scoala nu citesti si nu povestesti pe marginea unui text, de unde sa stii cand termini scoala?! In schimb trebuie sa stii definitia verbului copulativ  / auxiliar si cum sa analizezi pronumele reflexiv ... 

In plus, cred ca accesul "la liber' la internet a accentuat starea de prostie a natiei. Pt ca acum orice prost scrie pe net si orice prost il citeste si ia de bun forma si continutul informatiei. 

Link to comment
Distribuie pe alte site-uri

Din punctul meu d evedere , problema este ca aceste persoane (analfabete , semianalfabete) sunt majoritar detinatoare de diplome pompoase, deci au titluri de specialisti.

 

In alte vremuri, analfabetii si semianalfanetii se opreau undeva la clasele 8-9 maxim(tot datorita scolarizarii obligatorii d ecare pomeneai anterior), nu puneau "in pericol"cu renumele lor generatii intregi.

 

Nu am contact cu scoala romaneasca, insa sunt pur si simplu ingrozita de felul cum se scrie, de modul de exprimare, as spune chiar d enivelul intelectual actual.

Anda, analfebtul nu se oprea nicaieri. Pentru ca un analfabet nu stie sa citeasca si sa scrie.

Un semianalfabet abia, abia, stie sa citeasca si sa scrie.

Link to comment
Distribuie pe alte site-uri

Eu inteleg ca analfabetul functional e cel care stie sa citeasca un text dar nu poate scoate 3 idei din acel text, nu poate sa raspunda la intrebari legate de text.  Si ma intorc la ce fac copiii mei in scoala. Pot numara pe degete de cate ori au luat un text la prima vedere , l-au citit si l-au discutat, s-au dat cu parerea copiii pe marginea lui, in clasa.  Daca in scoala nu citesti si nu povestesti pe marginea unui text, de unde sa stii cand termini scoala?! In schimb trebuie sa stii definitia verbului copulativ  / auxiliar si cum sa analizezi pronumele reflexiv ... 

In plus, cred ca accesul "la liber' la internet a accentuat starea de prostie a natiei. Pt ca acum orice prost scrie pe net si orice prost il citeste si ia de bun forma si continutul informatiei. 

Si daca are capacitate de memorare o duce asa pana la bacalaureat. Pentru ca programa nu ii ajuta pe copii sa faca corelatii intre fenomene.

Sa poata corela istoria cu geografia de exemplu, sau matematica cu fizica in explicarea unor anumite fenomene.

Link to comment
Distribuie pe alte site-uri

Participă la discuție

Poți posta acum și te poți înregistra mai târziu. Dacă ai un cont, autentifică-te acum pentru a posta cu contul tău.
Notă: postarea ta va necesita aprobarea moderatorului înainte de a fi vizibilă.

Oaspete
Răspunde la acest subiect...

×   Lipire ca text formatat.   Lipește ca text simplu în schimb

  Sunt permise doar 75 de emoji.

×   Linkul tău a fost încorporat automat..   Afișează în schimb ca link

×   Conținutul tău anterior a fost restaurat.   Șterge editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini dintr-un URL.

Se încarcă...

×
×
  • Adaugă...