Laura25 Postat Februarie 13, 2019 Raport Distribuie Postat Februarie 13, 2019 Mie personal mi se pare ca cea mai mare vina o au programa si metodica predarii in clasele 1-8 a limbii romane. Se preda foarte, foarte multa gramatica teoretica pe care multi copii nu o inteleg. De ex. invata despre pronume, 10 tipuri diferite +adjective pronominale intr-un interval de 7-10 ore maxim, cu tot cu exercitii "de consolidare" , se fac analize pe text in care ar trebui sa faca direfernta dintre un anumit tip de pronume si adjectivul pronominal care are aceeasi forma etc, etc . Dar in tot acest timp nu sunt incurajati sa citeasca si sa scrie. Fac analize de "tz' timpuri si moduri ale verbului, dar nu sunt pusi sa citeasca 10 pagini de literatura si daca fac o compunere de jumate de pagina e mare lucru. Fac analize gramaticale, dar nu sunt pusi sa vorbeasca in clasa, sa isi spuna parerea , sa scrie si sa vorbeasca si sa citesca in limba romana pur si simplu.Multi copii intr-adevar nu au ajutor acasa (pt ca nu e timp, pt ca parintii nu se pricep sau nu vor sa ajute, punand in sarcina profesorului obligatia de a-i invata copilul), iar in clasa materia este atat de multa si atat de inghesuita, daca mai sunt si 25+ in clasa, intr-o ora pe zi, cat de mult poate profesorul sa ii faca pe toti sa inteleaga notiunile si sa stie sa le foloseasca? Cred ca multi copii "raman in urma", sunt descurajati de avalansa de notiuni si pur si simplu se pierd pe drum. Eu vorbesc din experienta copiilor mei, care sunt in clasa a 7-a. Citit literatura, facut compuneri, scris si vorbit fac foarte, foarte, foarte putin. Citează Link to comment Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
viviana Postat Februarie 13, 2019 Raport Distribuie Postat Februarie 13, 2019 Am sa dau un exemplu concret, poate se intelege. Nu am exemple decat cu cei care au terminat un liceu. In grupul de prieteni ai fii-mii s-a strecurat o oarecare. Era la un liceu relativ OK Un liceu tehnologic. 18 ani.Nu avea capacitatea sa sustina o conversatie indiferent de domeniu. De expus idei nici vorba. De povestit intamplari, greu, cu mari poticneli. Bagaj de cuvinte limitat drastic. Nu e admisibil sa ma intrebi la 18 ani ce inseamna ipocrit.Stia capitalele tuturor tarilor din Europa si a judetelor. Nu le putea localiza pe harta, in schimb. Memora foarte bine chestii. S-au uitat la un film banal. La final a rugat-o pe fii-mea sa-i explice filmul si sfarsitul ca nu a inteles nimic de el. Nu a fost in stare sa extraga din filmul ala nicio idee pentru a-l intelege. Citează Link to comment Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
viviana Postat Februarie 13, 2019 Raport Distribuie Postat Februarie 13, 2019 Atunci sa rescriem.definitia, eu sunt de acord. Exista multe, enorm de.multe.nuante, dar , daca te citez, aici vorbeam despre analfabetii functionali. Cei din definitie.Definitia este scrisa foarte bine, nu trebuie rescrisa. Depinde fiecrea ce intelege din ea. Citează Link to comment Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Laura25 Postat Februarie 13, 2019 Raport Distribuie Postat Februarie 13, 2019 Eu inteleg ca analfabetul functional e cel care stie sa citeasca un text dar nu poate scoate 3 idei din acel text, nu poate sa raspunda la intrebari legate de text. Si ma intorc la ce fac copiii mei in scoala. Pot numara pe degete de cate ori au luat un text la prima vedere , l-au citit si l-au discutat, s-au dat cu parerea copiii pe marginea lui, in clasa. Daca in scoala nu citesti si nu povestesti pe marginea unui text, de unde sa stii cand termini scoala?! In schimb trebuie sa stii definitia verbului copulativ / auxiliar si cum sa analizezi pronumele reflexiv ... In plus, cred ca accesul "la liber' la internet a accentuat starea de prostie a natiei. Pt ca acum orice prost scrie pe net si orice prost il citeste si ia de bun forma si continutul informatiei. Citează Link to comment Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
viviana Postat Februarie 13, 2019 Raport Distribuie Postat Februarie 13, 2019 Din punctul meu d evedere , problema este ca aceste persoane (analfabete , semianalfabete) sunt majoritar detinatoare de diplome pompoase, deci au titluri de specialisti. In alte vremuri, analfabetii si semianalfanetii se opreau undeva la clasele 8-9 maxim(tot datorita scolarizarii obligatorii d ecare pomeneai anterior), nu puneau "in pericol"cu renumele lor generatii intregi. Nu am contact cu scoala romaneasca, insa sunt pur si simplu ingrozita de felul cum se scrie, de modul de exprimare, as spune chiar d enivelul intelectual actual.Anda, analfebtul nu se oprea nicaieri. Pentru ca un analfabet nu stie sa citeasca si sa scrie.Un semianalfabet abia, abia, stie sa citeasca si sa scrie. Citează Link to comment Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
andaghe Postat Februarie 13, 2019 Raport Distribuie Postat Februarie 13, 2019 :)) Andacos, unii nu se opreau , tovarasa si tovarasu erau mari savanti si cercetatori, chiar cred ca sunt un model perpetuat si reperpetuat in societatea noastra.Falsii intelectuali. Adevarata tragedie si cu ei Citează Link to comment Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
viviana Postat Februarie 13, 2019 Raport Distribuie Postat Februarie 13, 2019 Eu inteleg ca analfabetul functional e cel care stie sa citeasca un text dar nu poate scoate 3 idei din acel text, nu poate sa raspunda la intrebari legate de text. Si ma intorc la ce fac copiii mei in scoala. Pot numara pe degete de cate ori au luat un text la prima vedere , l-au citit si l-au discutat, s-au dat cu parerea copiii pe marginea lui, in clasa. Daca in scoala nu citesti si nu povestesti pe marginea unui text, de unde sa stii cand termini scoala?! In schimb trebuie sa stii definitia verbului copulativ / auxiliar si cum sa analizezi pronumele reflexiv ... In plus, cred ca accesul "la liber' la internet a accentuat starea de prostie a natiei. Pt ca acum orice prost scrie pe net si orice prost il citeste si ia de bun forma si continutul informatiei. Si daca are capacitate de memorare o duce asa pana la bacalaureat. Pentru ca programa nu ii ajuta pe copii sa faca corelatii intre fenomene.Sa poata corela istoria cu geografia de exemplu, sau matematica cu fizica in explicarea unor anumite fenomene. Citează Link to comment Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Mada Postat Februarie 13, 2019 Raport Distribuie Postat Februarie 13, 2019 (editat) Citeste poezia asta si dupa discutam. Editat de Februarie 13, 2019 Citează Link to comment Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Laura25 Postat Februarie 13, 2019 Raport Distribuie Postat Februarie 13, 2019 O, daaa! Si manualele care sunt curat instrument de tampire! Citează Link to comment Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Mada Postat Februarie 13, 2019 Raport Distribuie Postat Februarie 13, 2019 (editat) manual clasa a 4 a, limba romana.In vocabular sunt explicate 2 cuvinte : bogheti si zadufNori cirus... pauzaCe sunt norii cirus?Un analfabet functional, stie sa citeasca poezia, macar o silabiseste, intelege o parte din cuvinte si cam atat. Editat de Februarie 13, 2019 Citează Link to comment Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Recommended Posts
Participă la discuție
Poți posta acum și te poți înregistra mai târziu. Dacă ai un cont, autentifică-te acum pentru a posta cu contul tău.
Notă: postarea ta va necesita aprobarea moderatorului înainte de a fi vizibilă.