Jump to content
O nouă casă pentru FORUMUL DESPRECOPII ×

Analfabetism funcțional, de 44%


Recommended Posts

Corina, sorry, degeaba dati din colt in colt acum, la 13 ani. Trebuie mai mult discernamant la 6-7 ani cand i se cumpara primul smartphone ca deh au prietenii, ca trebuie sa ne anunte daca s-a intamplat ceva la scoala. Cine le-a facut primul cont pe FB si  a mai si mintit in plus la varsta.

 

Absolut !  

Link to comment
Distribuie pe alte site-uri

  • Răspunsuri 94
  • Creat
  • Ultimul răspuns

Cei mai activi membri în acest subiect

Cei mai activi membri în acest subiect

Posted Images

Eu cred ca totul porneste de la programa, profesori, incompetenta si nepasarea celor din sistem.  Tot sistemul se invarte in jurul profesorilor, sa aiba toti catedra, sa aiba si ei unde merge sa ia un ban.

Nu, nu cred ca elevii se prostesc de la generatie la generatie, ci scoala romaneasca ii tampeste.  Mai iesiti un pic din bula voastra de "copilul meu e in cea mai buna clasa din cea mai buna scoala".  Copiii mei nu sunt la cea mai buna scoala din oras (depinde dupa ce criterii evaluezi pana la urma) , au si profesori buni, au si profesori care sunt praf ca si pedagogi  (dupa 2 ani jumate de studiat fizica aproape ca nu sunt in stare sa isi faca o tema fara ajutor de la noi, pt ca profa e absolut praf, nu ii ajuta sa inteleaga nimic din ce preda, vorbeste ca tv-ul chestii teoretice pe care copiii nu le inteleg, iar daca indraznesc sa spuna ca nu inteleg ii face prosti si lenesi si in toate felurile, ca ei ar fi de vina ca nu pricep, ea preda atat de bine!)  . 

Se vorbeste de limba romana, ca nu inteleg copiii ce citesc. Da, normal ca nu inteleg cand la gimnaziu fac abia cateva ore de literatura in care trebuie sa invete pe de rost definitii si formulari pt a scrie compuneri argumentative ce trebuie musai sa sune intr-un anumit fel, altfel iei nota mica. Nu i-a intrebat nimeni in aproape 4 ani ce cred ei personal despre un text , despre o poezie. Nu, trebuie sa scrie compuneri si sa se exprime in formulari-standard. Gramatica facuta in generala este f f f multa si grea (stiu, gramatica limbii romane nu este usoara) . Analizeaza pe texte clasice (adica formulari cu arhaisme, inversiuni) functii sintactice si morfologice care de multe ori sunt la limita dintre gramatica si filosofie sa iti dai seama daca si ce este. Foarte multi copii nu reusesc sa inteleaga, se blocheaza in informatiile care sunt abstracte si teoretice si ajung sa nu mai inteleaga nimic din "ce a vrut sa spuna poetul" . Programa este f incarcata , nu este timp sa aprofundeze, sa inteleaga si ultimul din clasa despre ce e vorba. Informatiile vin in valuri, 2-3 ore si gata, alta notiune total noua si eventual total abstracta/ teoretica. 

La matematica totul este definitie, teorie, "se da un tetraiedru regulat, calculatzi x, y, z ".. Nu le spune nimeni care e corespondentul in viata de zi cu zi a notiunilor alea care pentru un copil ce poate nu are ajutor acasa nu reuseste sa le inteleaga. 

 

Mai scoateti nasul din scolile unde merg copiii vostri sa vedeti cati profesori sunt suplinitori, cu note de toata jena la examenele pt titularizare , dar care au primit si ei un post, sa manace si gura lor ceva... 

Voi vorbiti de smartphonuri .. cati copii merg acasa si adorm flamanzi ? aveti idee? Cati copii nu isi fac temele pt ca trebuie sa munceasca in gospodarie ? Cati copii au parinti analfabeti sau care, cu toata vointa, nu ii pot ajuta la teme pt ca nu pot, intelectual, sa o faca? 

Generatiile astea sunt produsul nostru, ca adulti ... Noi , toata societatea: politicieni,  inspectori, profesori, parinti, i-am educat asa. Cand sunt profesori care ei la randul lor aveau in scoala doar maxim note de 7-8   si acum predau materii la care aproape erau corijenti, ce pretentii avem!?  

 

 

Testele astea PISA arata cum se va descurca un copil de 15-16 ani cand intra efectiv in campul muncii, ce poate face cu ce a invatat in scoala, in viata de zi cu zi . Da, cred ca ar trebui sa ne intereseze si sa privim cu mare ingrijorare. Generatiile astea ne vor plati noua pensiile. Ce tara vor construi ei, daca nu sunt in stare sa gandeasca, sa rationalizeze, sa rezolve probleme simple ? 

 

Trebuie sa fim realisti, nu toti vor ajunge ingineri, doctori si avocati, e nevoie si de meseriasi , mult mai multi. Daca acesti meseriasi nu sunt in stare sa aplice pe o problema simpla ce au invatat in scoala, la ce dracu' le mai bagi in cap gramatica la nivel de universitate, matematici avansate, formule si reactii chimice si denumiri latinesti la tot ce misca in biologie ?!!? 

 

 

 

Pe langa cei 5-10% copii ce au parinti precaum danavio mai sunt ceilalti,  care au parinti ce nu au pus mana pe o carte de cand au terminat liceul. Scoala e si pe ei, e treaba scolii sa ii ajute sa isi formeze o gandire critica, sa citeasca un text si sa inteleaga macar cateva idei din acel text.

 

Am vazut ieri un reportaj, una din scolile in care s-a dat acest test PISA e un colegiu tehnic din Tg Frumos la care nici un elev nu a reusit sa ia BAC-ul anul trecut.  Scoala e si pt acei copii, nu numai pt cei de la Vianu , Sava sau nu stiu ce colegiu din Sibiu , Brasov sau Iasi.  Ar trebui sa ii ajute pe toti sa aiba un nivel minim de intelegere a unui text, a unor probleme de matematica sau stiinte. Dezinteresul si proasta pregatire a profesorilor, programa super incarata, teoretica si fara practica ne-au adus copiii unde sunt azi. 

Link to comment
Distribuie pe alte site-uri

Laura mai bine de-atat nici n-ai cum spune  [flo2]  

 

sunt "profesori" care n-au dat in viata lor un examen de titularizare, dar au intrat in sistem. si au si pretentii,nestiind sa conjuge un verb de clasa 1.as putea scrie multe,dar degeaba. si cate cazuri sunt...eu sunt patita. si-mi pare rau,in cazul meu, ca n-am plecat din tara.scarbita,patita,lovita,...

 

Laura anul asta,pt ca mi-am pierdut norma intreaga,in favoarea unui"paduche", pe materia pe care-o predau de atatia ani si pt care am muncit de mica, a trebuit sa iau completare limba romana. la mine la ora copiii isi spun tot timpul parerea,creeaza, le spun sa se exprime liber,le explic teoria altfel, astfel incat sa inteleaga,nu sa ramana cu ochii cascati pe pereti. in legatura cuToparceanu au avut de ales ei 2 poezii , sa isi spuna parerea.sa citeasca cursiv,cu intonatie,sa inteleaga cratima si rolul ei.si rolul punctului,al virgulei,etc. asta la clasa a 5 a .

 

si le-am mai spus ca totul tine de atitudine. sa  fie cu capul sus,sa-si spuna punctul de vedere atunci cand stiu ca au dreptate, sa fie buni in ceea ce fac. la fiecare text pe care il au in carte, invatam morala si fiecare spune ce a inteles.

 

cel mai mult conteaza omul de la catedra. conteaza sa aiba vocatie si sa fie bine pregatit. in tara asta, balanta incepe sa se incline invers.

Editat de
Link to comment
Distribuie pe alte site-uri

Fata mea nu este in cea mai buna scoala din oras, dimpotriva, este liceu sportiv unde copiii merg sa faca sport si scoala e mai la coada. Dar am fost placut surprinsa sa vad cat se straduiesc profesorii si cum se preda. 

Nu noi vorbim de smatphone, ci doar eu. 

 

Discutiile astea le duceti dintr-o extrema in alta ! ba nu invata, ba invata prostii, ba n-au profesori, ba aia sunt nepregatiti, ba nu trebuie sa aiba toti note bune, ba au punctaj slab la teste. 

[smulgpar]

 

Nu , nu toti trebuie sa fie ingineri, doctori, etc, ok, care dintre voi este de acord cu asta ptr propriul copil, nu ptr al altuia !? 

Editat de
Link to comment
Distribuie pe alte site-uri

Fie`mea este la un liceu normal, sa zic asa (venind de la Arte care e varza, dar mergeau toti cu drag si unii chiar invatau :-)) si e la pedagogie, clasa a 9-a cu niste profi buni si cu atitudine pozitiva.

Dar la noi in oras daca nu esti la cele 2 licee de top, gata, esti pe nicaieri - asa gandesc parintii si copiii in general ...

Editat de
Link to comment
Distribuie pe alte site-uri

 

Nu , nu toti trebuie sa fie ingineri, doctori, etc, ok, care dintre voi este de acord cu asta ptr propriul copil, nu ptr al altuia !? 

Pai cum s-a mai spus...buba e la parinti, ca ei isi indeamna copiii spre studii care de fapt nu au legatura cu inclinatia si de ce s anu spunem, cu puterea intelectuala a copiilor.

 

Cind societatea romaneasca va realiza ceea ce a spus Laura , cu siguranta ca se va mai normaliza situatia.

 

Au mai fost subiecte pe tema asta(acum e bine cind spun cei din tara de situatia catastrofala, daca spunea unul ce nu traieste in Romania...era vai si amar), am spus si atunci si spun si acum...o societate normala si functionala nu are doar "intelectuali".Da...pun intre ghilimele, pentru ca intectual in ziua de azi...nu are absolut nimic de-a face cu notounea de intelectual, daca ai diploma in buzunar, nu inseamna ca esti si intelectual.

Link to comment
Distribuie pe alte site-uri

Nu , nu toti trebuie sa fie ingineri, doctori, etc, ok, care dintre voi este de acord cu asta ptr propriul copil, nu ptr al altuia !? 

 

Păi rezultatele de la testele PISA nu trebuie să indice ce va face copilul tău în viitor (sau copilul altui participant la acest subiect). Rezultatele de la testele PISA sunt pentru o întreagă cohortă de adolescenți și poți vedea cum performează ei față de cohorta de acum 3 ani. Lucru care ar trebui să ajute politicile publice din domeniul educației, dacă ar exista astfel de politici la un nivel mai mult decât cel declarativ.

 

Pentru specialiști se pot extrage date foarte interesante din rezultatele testelor combinate cu răspunsurile la chestionarele sociale pe care le completează copiii, vezi o scurtă analiză aici: PISA, o “enigmă” neînțeleasă și o șansă ratată…

 

Rezultatele testării PISA, în România, arată o deteriorare în 2018 față de 2015 a nivelului de competențe – așa cum sunt ele măsurate în această abordare – mai accentuată în rândul categoriilor de elevi vulnerabili în procesul educațional față de cei mai bine poziționați social. Efectul direct sugerat de acest fapt este că, alături de scădere în general la testul PISA, înregistrăm, fapt și mai grav, creștere a diferențelor educaționale, a nivelului de acumulări educaționale manifestat în diverse categorii de elevi. Ne îndreptăm către un model de societate tot mai polarizată educațional și, implicit polarizată socio-economic – fiind bine-cunoscut efectul educației la nivelul bunăstării individuale și dezvoltării sociale.”

 

Deci nu doar că în 2018 cohorta testată s-a prezentat ceva mai prost decât cea din 2015, dar la nivelul elevilor din medii vulnerabile performanța a scăzut și mai mult decât media. Tineri neinstruiți, care nu se vor putea integra pe piața muncii pentru că sunt situații în care nu înțeleg ce li se cere și care provin din medii vulnerabile, ăsta trebuie să fie semnalul de alarmă. 

Link to comment
Distribuie pe alte site-uri

Participă la discuție

Poți posta acum și te poți înregistra mai târziu. Dacă ai un cont, autentifică-te acum pentru a posta cu contul tău.
Notă: postarea ta va necesita aprobarea moderatorului înainte de a fi vizibilă.

Oaspete
Răspunde la acest subiect...

×   Lipire ca text formatat.   Lipește ca text simplu în schimb

  Sunt permise doar 75 de emoji.

×   Linkul tău a fost încorporat automat..   Afișează în schimb ca link

×   Conținutul tău anterior a fost restaurat.   Șterge editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini dintr-un URL.

Se încarcă...

×
×
  • Adaugă...