Jump to content
O nouă casă pentru FORUMUL DESPRECOPII ×

Analfabetism funcțional, de 44%


Recommended Posts

Foarte bun comentariul Laurei, pertinent ca intotdeauna.

 

O sa va spun putin cum e in UK, lucrez intr-o scoala secundara (11-16 ani) am avut timp un an sa aprofundez sistemul. Aici scoala este orientata spre aptitudini practice, telul ei este sa scoata angajabili. in primii 4 ani toti copiii studiaza aceleasi materii, apoi in ultimii 2 studiaza doar materiile de GCSE- examenul de final de scoala secundara pe care il dau toti la 16 ani. Materiile de examen sunt unele obligatorii  (mate, engleza si stiinte) iar restul la alegere. Dupa GCSE fie merg la colegiu (invata o meserie doi ani, apoi pot lucra sau pot mege mai departe la universitate), sau la sixth from unde dau examenele de A-levels, cu traseu Universitate. Sunt insa si foarte multi care de la 16 ani se duc direct in campul muncii.

 

Toata materia e orientata spre practic, cu aplicara in situatii de viata reala. La mate toate problemele sunt puse in context: George are un teren in forma patrata cu latura x si vrea sa puna iarba. O rola de iarba acopera y m patrati, cate role ii trebuie pentru o treime din curte? Genul asta. Fetei mele i-a fost foarte greu sa se acomodeze cu genul asta de probleme, invatand 6 ani mate "seaca". Eu, la varsta mea, n-am nicio sansa. Orice problema fac, scot datele si fac ecuatie. Matea din mintea mea nu se va cupla niciodata la mediul inconjurator.

Nu se preda la toti la fel, sunt organizati in seturi, setul 1 cei mai buni, dar profesorii predau egal la toate seturile, nu cei mai buni seturile superioare, cei mai slabi la seturile inferioare.

Materia e conceputa pentru copii, e atragatoare, mult multimedia, proiecte, experimente. Nu e nimic sec, abstract.

 

Si toti muncesc sa ridice elevii, pentru ca daca au rezultate proaste la CCSE scade "rank-ul" scolii si nu mai atrag studenti si fonduri, asa ca interesul e mare. Scolile sunt independente si angajeaza singure profesori si administreaza fondurile, care acopera toate nevoile copiilor (cumparam doar ghiozdan si penar echipat).

 

Si aici copiii stau non-stop cu telefonul in mana, nu are nicio treaba telefonul cu problema asta. Dar e obligatoriu sa aiba mereu carte la ei si isi petrec timpii morti citind (adica ai terminat testul, scoti cartea si citesti. daca nu ai carte in ghiozdan iei detentie).

 

Au bineinteles o gramada de probleme si aici in scoli, dar atitudinea e alta. O gramada de resurse sunt dedicate copiilor cu dificultati de orice fel, cu scopul de a-i tine in scoala si de a scoate persoane care sunt apte de munca. Adica resurse sunt pentru toti - si pentru varfuri, si pentru cei medii, si pentru cei de jos.

Editat de
Link to comment
Distribuie pe alte site-uri

  • Răspunsuri 94
  • Creat
  • Ultimul răspuns

Cei mai activi membri în acest subiect

Cei mai activi membri în acest subiect

Posted Images

 

 

Aici nu e vorba de sistem, ci de individ!!! Daca voia, putea sa invete sa dea bac-ul, a lasat-o balta ca asa a vrut, nu ca sistemul nu a ajutat-o(desi sistemul din Germania nu se compare sub nicio forma cu cel din Romania)

 

Fals, dacă a învățat la Hauptschule. , nu prea mai ai șansa sa iei nici un bac, dacă era la Realschule , e f greu sa revii, trebuie sa repeți minim un an, cerintele sunt destul de mari.

 Sistemul german e departe de a fi perfect. 

Link to comment
Distribuie pe alte site-uri

Fals, dacă a învățat la Hauptschule. , nu prea mai ai șansa sa iei nici un bac, dacă era la Realschule , e f greu sa revii, trebuie sa repeți minim un an, cerintele sunt destul de mari.

 Sistemul german e departe de a fi perfect. 

Judoka, daca faci Hauptschule si apoi faci un Ausbildung, se poate) echivala cu Realschule .

 

Nu a spus nimeni ca e usor, dar nu imposibil,Sistemul german de invatamint de astazi este foarte flexibil, in comparatie cu acum min. 15 ani cind am venit noi in Germania.

Link to comment
Distribuie pe alte site-uri

Anja, aici trebuie să fiu într-un ușor dezacord cu tine. Școala trebuie să fie incluzivă, să îi ajute și pe cei care nu pot învăța la vârf și intensiv. Asta nu înseamnă că trebuie să fie uniformă însă, dacă sunt elevi care pot și vor mai mult, ei trebuie ajutați să se dezvolte mai mult.

Daniela, nu, nu suntem deloc in dezacord :))) Tocmai ca eu zic ca si tine si asta reprosez scolii suedeze ca nu este diferentiata si nu se modeleaza dupa capacitatea elevului. De aia au rezultate bune la Pisa, pt ca scoala este interesata sa aduca toti elevii la nivel mediu, dar aproape deloc pregatita pt elevii mai buni. Asa cum zice si Laura, in RO, sunt cateva scoli cu copiii ff bine pregatiti,, indopati si fortati cu materie, pe cand restul sunt la pamant, la podea. Calitatea profesorilor este ff slaba, programa este facuta de incompetenti, etc, etc.. Laura si Rox au zis totul, nu mai repet.

Link to comment
Distribuie pe alte site-uri

Of topic , 

Jg , se apelează așa mult la voi la meditații ? Era o idee care mi a atras atenția scrisă de Collins la un alt topic. 

 

On topic: rezultatele sunt consecinta guvernării dezastruoase, a reformelor mereu începute , a corupției din sistem ( vezi diplome cumparate și profesori slab pregătiți ) , a subfinanțării . 

Dar cu un loc așa prost e sumbru viitorul. 

Link to comment
Distribuie pe alte site-uri

Iar cu Realschule nu ai bac, un Ausbildung durează și el 1-2 ani. 

Raman la părerea mea , ca tine de sistem.

Judoka, nu am sa insit, depinde de Realchule(care pote fi Dual, Integrative, Fachobere schule), iar Ausbildung-ul poate fi echivalat si poti face Abitur.

 

Sigur ca e d emunca si invatat ca in Germania nu da oricine Bac-ul...si sistemul nu e perfect, a nu s eintelege ca asta incerc sa spun.

Link to comment
Distribuie pe alte site-uri

 

Jg , se apelează așa mult la voi la meditații ? Era o idee care mi a atras atenția scrisă de Collins la un alt topic. 

 

Exista meditatii (tutoring) dar nu e ceva raspandit, in niciun caz dintr-a treia ca in Ro. Sunt putini copii care iau meditatii, cel putin din ce aud eu.

Link to comment
Distribuie pe alte site-uri

Eu cred ca totul porneste de la programa, profesori, incompetenta si nepasarea celor din sistem.  Tot sistemul se invarte in jurul profesorilor, sa aiba toti catedra, sa aiba si ei unde merge sa ia un ban.

Nu, nu cred ca elevii se prostesc de la generatie la generatie, ci scoala romaneasca ii tampeste.  Mai iesiti un pic din bula voastra de "copilul meu e in cea mai buna clasa din cea mai buna scoala".  Copiii mei nu sunt la cea mai buna scoala din oras (depinde dupa ce criterii evaluezi pana la urma) , au si profesori buni, au si profesori care sunt praf ca si pedagogi  (dupa 2 ani jumate de studiat fizica aproape ca nu sunt in stare sa isi faca o tema fara ajutor de la noi, pt ca profa e absolut praf, nu ii ajuta sa inteleaga nimic din ce preda, vorbeste ca tv-ul chestii teoretice pe care copiii nu le inteleg, iar daca indraznesc sa spuna ca nu inteleg ii face prosti si lenesi si in toate felurile, ca ei ar fi de vina ca nu pricep, ea preda atat de bine!)  . 

Se vorbeste de limba romana, ca nu inteleg copiii ce citesc. Da, normal ca nu inteleg cand la gimnaziu fac abia cateva ore de literatura in care trebuie sa invete pe de rost definitii si formulari pt a scrie compuneri argumentative ce trebuie musai sa sune intr-un anumit fel, altfel iei nota mica. Nu i-a intrebat nimeni in aproape 4 ani ce cred ei personal despre un text , despre o poezie. Nu, trebuie sa scrie compuneri si sa se exprime in formulari-standard. Gramatica facuta in generala este f f f multa si grea (stiu, gramatica limbii romane nu este usoara) . Analizeaza pe texte clasice (adica formulari cu arhaisme, inversiuni) functii sintactice si morfologice care de multe ori sunt la limita dintre gramatica si filosofie sa iti dai seama daca si ce este. Foarte multi copii nu reusesc sa inteleaga, se blocheaza in informatiile care sunt abstracte si teoretice si ajung sa nu mai inteleaga nimic din "ce a vrut sa spuna poetul" . Programa este f incarcata , nu este timp sa aprofundeze, sa inteleaga si ultimul din clasa despre ce e vorba. Informatiile vin in valuri, 2-3 ore si gata, alta notiune total noua si eventual total abstracta/ teoretica. 

La matematica totul este definitie, teorie, "se da un tetraiedru regulat, calculatzi x, y, z ".. Nu le spune nimeni care e corespondentul in viata de zi cu zi a notiunilor alea care pentru un copil ce poate nu are ajutor acasa nu reuseste sa le inteleaga. 

 

Mai scoateti nasul din scolile unde merg copiii vostri sa vedeti cati profesori sunt suplinitori, cu note de toata jena la examenele pt titularizare , dar care au primit si ei un post, sa manace si gura lor ceva... 

Voi vorbiti de smartphonuri .. cati copii merg acasa si adorm flamanzi ? aveti idee? Cati copii nu isi fac temele pt ca trebuie sa munceasca in gospodarie ? Cati copii au parinti analfabeti sau care, cu toata vointa, nu ii pot ajuta la teme pt ca nu pot, intelectual, sa o faca? 

Generatiile astea sunt produsul nostru, ca adulti ... Noi , toata societatea: politicieni,  inspectori, profesori, parinti, i-am educat asa. Cand sunt profesori care ei la randul lor aveau in scoala doar maxim note de 7-8   si acum predau materii la care aproape erau corijenti, ce pretentii avem!?  

 

 

Testele astea PISA arata cum se va descurca un copil de 15-16 ani cand intra efectiv in campul muncii, ce poate face cu ce a invatat in scoala, in viata de zi cu zi . Da, cred ca ar trebui sa ne intereseze si sa privim cu mare ingrijorare. Generatiile astea ne vor plati noua pensiile. Ce tara vor construi ei, daca nu sunt in stare sa gandeasca, sa rationalizeze, sa rezolve probleme simple ? 

 

Trebuie sa fim realisti, nu toti vor ajunge ingineri, doctori si avocati, e nevoie si de meseriasi , mult mai multi. Daca acesti meseriasi nu sunt in stare sa aplice pe o problema simpla ce au invatat in scoala, la ce dracu' le mai bagi in cap gramatica la nivel de universitate, matematici avansate, formule si reactii chimice si denumiri latinesti la tot ce misca in biologie ?!!? 

 

 

 

Pe langa cei 5-10% copii ce au parinti precaum danavio mai sunt ceilalti,  care au parinti ce nu au pus mana pe o carte de cand au terminat liceul. Scoala e si pe ei, e treaba scolii sa ii ajute sa isi formeze o gandire critica, sa citeasca un text si sa inteleaga macar cateva idei din acel text.

 

Am vazut ieri un reportaj, una din scolile in care s-a dat acest test PISA e un colegiu tehnic din Tg Frumos la care nici un elev nu a reusit sa ia BAC-ul anul trecut.  Scoala e si pt acei copii, nu numai pt cei de la Vianu , Sava sau nu stiu ce colegiu din Sibiu , Brasov sau Iasi.  Ar trebui sa ii ajute pe toti sa aiba un nivel minim de intelegere a unui text, a unor probleme de matematica sau stiinte. Dezinteresul si proasta pregatire a profesorilor, programa super incarata, teoretica si fara practica ne-au adus copiii unde sunt azi. 

 

Si atunci ce le-a spus PISA nou ? 

Link to comment
Distribuie pe alte site-uri

In Romania trebuie incurajate si sustinute puternic scolile profesionale si scolile de maistrii, Trebuie investit foarte mult in directia asta, cauti in disperare un mecanic bun, un electrician bun, sudorii sunt specie pe cale de disparitie.

Din al meu pdv nu 12 clase cu liceu trebuie sa fie obligatorii ci 8clase + 4clase de liceu/scoala profesionala. Piata muncii in Romania ar arata cu totul altfel. 

Link to comment
Distribuie pe alte site-uri

Participă la discuție

Poți posta acum și te poți înregistra mai târziu. Dacă ai un cont, autentifică-te acum pentru a posta cu contul tău.
Notă: postarea ta va necesita aprobarea moderatorului înainte de a fi vizibilă.

Oaspete
Răspunde la acest subiect...

×   Lipire ca text formatat.   Lipește ca text simplu în schimb

  Sunt permise doar 75 de emoji.

×   Linkul tău a fost încorporat automat..   Afișează în schimb ca link

×   Conținutul tău anterior a fost restaurat.   Șterge editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini dintr-un URL.

Se încarcă...

×
×
  • Adaugă...