Jump to content
O nouă casă pentru FORUMUL DESPRECOPII ×

Reluarea activitatii dupa CIC in "vremurile pandemiei"


Recommended Posts

Art. VI. – (1) In vederea aplicarii art. II din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 30/2020 pentru plata stimulentului de insertie prevazut la art. 7 din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 111/2010 privind concediul si indemnizatia lunara pentru cresterea copiilor, aprobata cu modificari prin Legea nr. 132/2011, cu modificarile si completarile ulterioare, precum si pentru plata indemnizatiei prevazute de art. 32 alin. (5) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 111/2010, aprobata cu modificari prin Legea nr. 132/2011, cu modificarile si completarile ulterioare, persoanele indreptatite transmit agentiei pentru plati si inspectie sociala judetene, respectiv a municipiului Bucuresti in a caror raza teritoriala isi au domiciliul sau resedinta, prin posta electronica, documentele doveditoare, dupa cum urmeaza:
a) pentru persoanele aflate in plata drepturilor, copia documentului care atesta ca se afla in una dintre situatiile prevazute la art. II alin. (1) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 30/2020;
b) pentru persoanele care urmeaza sa solicite drepturile, documentele doveditoare prevazute de art. 13 din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 111/2010, aprobata cu modificari prin Legea nr. 132/2011, cu modificarile si completarile ulterioare, precum si copia documentului care atesta ca se afla in una dintre situatiile prevazute la art. II alin. (1) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 30/2020.
(2) Documentul care atesta ca se afla in una sau mai multe dintre situatiile prevazute la art. II alin. (1) din Ordonanta de urgenta nr. 30/2020 poate fi, dupa caz, certificatul medical sau adeverinta de la angajator.
(3) Pentru situatiile prevazute la art. II alin. (1) lit. c) si d) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 30/2020, documentul doveditor poate fi adeverinta eliberata de angajator sau declaratia pe propria raspundere a persoanei ca se afla in una dintre aceste situatii. In cazul in care persoana depune declaratia pe propria raspundere, agentia pentru plati si inspectie sociala judeteana, respectiv a municipiului Bucuresti verifica in registrul general de evidenta a salariatilor veridicitatea celor declarate.
(4) Pentru persoanele beneficiare ale indemnizatiei pentru cresterea copiilor prevazute de art. 2 din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 111/2010, aprobata cu modificari prin Legea nr. 132/2011, cu modificarile si completarile ulterioare, care se afla in plata indemnizatiei pentru cresterea copilului la data instituirii starii de urgenta, plata acestei indemnizatii se asigura pe toata durata instituirii starii de urgenta si in situatia in care copilul a implinit varsta de 2 ani, respectiv 3 ani in cazul copilului cu handicap sau urmeaza sa implineasca varsta prevazuta de lege, in aceasta perioada.
(5) Persoanele prevazute la alin. (1) lit. b) pot opta intre acordarea stimulentului de insertie sau reintoarcerea in concediul pentru cresterea copiilor si acordarea indemnizatiei aferente acestuia.
(6) In situatia prevazuta la alin. (5) persoana indreptatita transmite, prin posta electronica, la agentia pentru plati si inspectie sociala judeteana, respectiv a municipiului Bucuresti numai cererea prevazuta la art. 13 alin. (2) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 111/2010, aprobata cu modificari prin Legea nr. 132/2011, cu modificarile si completarile ulterioare.
(7) Pentru persoanele prevazute la alin. (4) si (5), prin exceptie de la prevederile art. 7 alin. (2) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 111/2010, aprobata cu modificari prin Legea nr. 132/2011, cu modificarile si completarile ulterioare, acordarea stimulentului de insertie se face de la data depunerii cererii, daca acestea realizeaza venituri supuse impozitului pe venit, pana la implinirea de catre copil a varstei de 3 ani, respectiv 4 ani, in cazul copilului cu handicap.

Editat de
Link to comment
Distribuie pe alte site-uri

  • Răspunsuri 94
  • Creat
  • Ultimul răspuns

Cei mai activi membri în acest subiect

Cei mai activi membri în acest subiect

OK. A fost o tevatura, dar in final am aflat asa:

 

Trebuie sa fac o cerere de mana (nu exista formular) catre Directorul Agentiei de Plati si Indemnizatii pe care sa o transmit prin e-mail, insotita de copie dupa cartea mea de identitate si certificatul de nastere al lui Seb. Si un numar de telefon.

 

Ce urmeaza nu stiu, dar scriu aici de cum aflu. :)

Link to comment
Distribuie pe alte site-uri

Ooooooo, sunt atat de suparata!!!!!!

 

Uite ce mi-au scris:

 

Bună ziua,

Aveti atasate toate formularele necesare depunerii dosarului de ICC și alocatie
de stat pentru copii daca nu ati depus deja.

CI mama CI tata CN copil Certificat de casatorie pe toate aceste acte veți scrie conform cu originalul si semnati.
Decizia de suspendare a activitatii eliberata de angajator + adeverinta cu venitul net, iar daca sunt incluse
bonurile de masa angajatorul mentioneaza în adeverinta faptul că în venitul net este inclusa si contravaloarea bonurilor de masa.

Asteptam!
Păstram legătura pe această adresă de e-mail !""

 

M-au luat nervii de tot...

 

Am avut 5 contracte part-time acum doi ani.... de unde ma-sa sa iau iar de la capat alergatura dupa adeverinte de venit net?!?!?!?!

Link to comment
Distribuie pe alte site-uri

Black, mai trimite un mail, sa le explici ca dorești doar prelungirea CIC pe durata stării de urgenta. Adeverințele le au deja la dosarul pe care l-ai depus pentru indemnizația CIC. E problema lor sa le găsească, cum ar fi sa te pună acum pe drumuri, când multe firme sunt în șomaj tehnic/închise și nu ai cum sa le contactezi pentru a-ți elibera adeverinte.

La modul în care e formulat răspunsul, pare ca se refera doar la ultimul angajator. Nu înțeleg care e treaba cu decizia de suspendare a contractului, și aceea e la dosarul pe care l-ai depus.

Ori răspunsul e standard pentru toate solicitările legate de CIC, ori cine ți-a răspuns nu a citit cu atentie/nu a înțeles care este situația ta 

Editat de
Link to comment
Distribuie pe alte site-uri

Asa am facut:

 

"Buna ziua!

Toate documentele pe care mi le solicitati au fost depuse acum doi ani, atunci cand s-a nascut fiul meu. Conform art. VI par. (4) al Ordonantei 32/2020 se specifica clar ca se continua acordarea indemnizatiei pana la ridicarea Starii de Urgenta de pe teritoriul Romaniei, nu ca se intocmeste un dosar nou... Eu in momentul de fata primesc indemnizatia pe baza dosarului depus acum doi ani.

Va rog sa ma lamuriti daca aceasta este procedura de urmat in cazul meu, deoarece sunt in imposibilitatea de a obtine din nou declatatiile de venit net, colegii mei fiind deja in somaj tehnic. In plus, la vremea respectiva, in ultimele 12 luni anterior nasterii copilului, mi-am desfasurat activitatea pe baza mai multor contracte part-time si nu vad cum as putea sa alerg in situatia asta la cele 5 locuri de munca... Dar revin cu sublinierea ca aceste documente sunt deja in posesia dumneavoastra!

Va multumesc!
Catalina ......................"

Link to comment
Distribuie pe alte site-uri

Participă la discuție

Poți posta acum și te poți înregistra mai târziu. Dacă ai un cont, autentifică-te acum pentru a posta cu contul tău.
Notă: postarea ta va necesita aprobarea moderatorului înainte de a fi vizibilă.

Oaspete
Răspunde la acest subiect...

×   Lipire ca text formatat.   Lipește ca text simplu în schimb

  Sunt permise doar 75 de emoji.

×   Linkul tău a fost încorporat automat..   Afișează în schimb ca link

×   Conținutul tău anterior a fost restaurat.   Șterge editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini dintr-un URL.

Se încarcă...

×
×
  • Adaugă...