Jump to content
O nouă casă pentru FORUMUL DESPRECOPII ×

Ortodoxism din Postul Mare in Postul Mare (8)


adita

Recommended Posts

quote:
Originally posted by bagoiu Cataghe, nu stiu de ce dar eu mereu citesc printre randurile tale intentii rautacioase. Oare de ce?! Daca nu cunosti Ortodoxia (si ai intentia sa o faci), nu incerca, mama, sa o afli de la noi, mergi la o sursa mai sigura si nu te poticni in slabiciunile noastre.[flo]
Ihi, [:D], mersi de sfat, ai stat la povesti cu Conchita cumva?, ca asta e stilul ei[hot] Bun, citesti intentii rautacioase a propos de ce? De faptul ca am zis ca eu personal nu l-as amesteca pe Dumnezeu ca sa explic de ce Icsuleasca s-a maritat prost? Nu am zis sa se indeparteze de Dumnezeu, am zis ca dupa parerea mea nu e bine sa-i punem in carca lui Dunmnezeu chestii pe care ni le facem singuri sau care, pur si simplu, se intampla - cum a zis Sabina, poate cu un scop in viata "noastra". Adica nu pot fi de acord ca orice ti se intampla rau ti se intampla pentru ca esti pacatos. Conform rationamentului astuia, de ce se imbolnavesc copiii? De ce un uragan loveste si ucide zeci de mii de oameni? Ok, am divagat, te rog sa imi spui si mie ce legatura are ceea ce am scris eu cu cat de bine cunosc eu ortodoxia. _________________________________ In God we trust, all others bring data.
Link to comment
Distribuie pe alte site-uri

  • Răspunsuri 139
  • Creat
  • Ultimul răspuns
Anca, la multi ani tatalui tau!! Si finutei! sa va iubiti mereu!
Sabina si [hippi] [url="http://www.desprecopii.com/forum/topic.asp?TOPIC_ID=33789&whichpage=1"]Sofia Galagia[/url]
[url="http://community.webshots.com/user/sabinelu"]Cele mai frumoase fete[/url]
Cea mai lungã cale este calea care duce de la urechi la inimã.
Link to comment
Distribuie pe alte site-uri

quote:
Originally posted by cataghe
quote:
Originally posted by bagoiu Cataghe, nu stiu de ce dar eu mereu citesc printre randurile tale intentii rautacioase. Oare de ce?! Daca nu cunosti Ortodoxia (si ai intentia sa o faci), nu incerca, mama, sa o afli de la noi, mergi la o sursa mai sigura si nu te poticni in slabiciunile noastre.[flo]
Ihi, [:D], mersi de sfat, ai stat la povesti cu Conchita cumva?, ca asta e stilul ei[hot] Bun, citesti intentii rautacioase a propos de ce? De faptul ca am zis ca eu personal nu l-as amesteca pe Dumnezeu ca sa explic de ce Icsuleasca s-a maritat prost? Nu am zis sa se indeparteze de Dumnezeu, am zis ca dupa parerea mea nu e bine sa-i punem in carca lui Dunmnezeu chestii pe care ni le facem singuri sau care, pur si simplu, se intampla - cum a zis Sabina, poate cu un scop in viata "noastra". Adica nu pot fi de acord ca orice ti se intampla rau ti se intampla pentru ca esti pacatos. Conform rationamentului astuia, de ce se imbolnavesc copiii? De ce un uragan loveste si ucide zeci de mii de oameni? Ok, am divagat, te rog sa imi spui si mie ce legatura are ceea ce am scris eu cu cat de bine cunosc eu ortodoxia.
Ceea ce noua ni se pare pedeapsa (nevinovatii omoriti de uragan) in viziunea lui Dumnezeu poate fi o mintuire. Cei care mor de tineri desi traiesc crestineste si-au indeplinit misiunea pe pamint, are Domnul planuri mai bune pentru ei dincolo, de unde poate ca vegheaza chiar asupra ta. De ce sa il bagam pe Dzeu in toate ? Pentru ca "nu misca fir de par fara stirea lui, fetitzo" (citez un duhovnic actual, Papacioc daca nu ma insel). Daca X-leasca s-a casatorit din necredinta cu un betiv, aia e plata pacatului ei de a nu fi crezut in Dzeu. Daca s-a casatorit crestineste si sotul umbla dupa femei sau o violenteaza, biserica ii acorda divortul (atunci cind sotul nu se achita de obligatia de "a-si iubi femeia", femeia nu mai e obligata sa "fie supusa sotului"). Daca ea prefera sa sufere toata violenta si umilinta, cu ginduri bune, poate chiar cu dragoste, aia e mucenicie pe pamint printre mireni.(cam asta spun preotii din ce am citit pe site-urile de specialitate) Nu i se pune nimic in circa lui Dzeu, noi ne punem singuri in circa atunci cind nu sintem cu el, si apoi alergam la el sa ne usureze povara. A te plinge de Dzeu ca ti-a dat o viata grea e aproape "hula". Numai atunci cind esti fara el il gasesti vinovat, cind esti cu el ii multumesti si pentru necazuri, pentru ca se intimpla cu un scop anume (sa iti schimbi viata, sa fii mai bun cu cei de pe forum, sa taci cind te ard palmele sa trimiti un mesaj ironic...sa spui o rugaciune pentru cineva care te scoate din pepeni... si sa taci... sa faci rabdare si smerenie) De ce se imbolnavesc copiii ? Din cauza pacatelor parintilor, uneori. Alteori pentru ca asta a fost menirea lor pe pamint, sa sufere citeva zile, citeva luni, citiva ani, si sa plece spre orizonturi dumnezeiesti cu misiuni ingeresti ! ------------------------ Life is a pattern in which the design becomes clear only at the end !
Link to comment
Distribuie pe alte site-uri

quote:
Originally posted by mihiasiro Ceea ce noua ni se pare pedeapsa (nevinovatii omoriti de uragan) in viziunea lui Dumnezeu poate fi o mintuire. Cei care mor de tineri desi traiesc crestineste si-au indeplinit misiunea pe pamint, are Domnul planuri mai bune pentru ei dincolo, de unde poate ca vegheaza chiar asupra ta.
Perfect de acord cu tine, tocmai, de ce ceea ce li se intampla trebuie pus neaparat pe seama unui pacat?
quote:
De ce sa il bagam pe Dzeu in toate ? Pentru ca "nu misca fir de par fara stirea lui, fetitzo" (citez un duhovnic actual, Papacioc daca nu ma insel).
Nu m-ai inteles. Nu acest lucru il contest eu, ci nu mi se pare corect sa incerci musai sa iti gasesti tie sau altora un pacat pentru tot ce ti se intampla.
quote:
Daca X-leasca s-a casatorit din necredinta cu un betiv, aia e plata pacatului ei de a nu fi crezut in Dzeu.
Adica cum, s-a casatorit "din necredinta"? Eu stiam ca te casatoresti "din dragoste" sau nu, "din interes" sau nu, dar "din credinta" sau "din necredinta"... nu stiu.
quote:
Daca s-a casatorit crestineste si sotul umbla dupa femei sau o violenteaza, biserica ii acorda divortul (atunci cind sotul nu se achita de obligatia de "a-si iubi femeia", femeia nu mai e obligata sa "fie supusa sotului"). Daca ea prefera sa sufere toata violenta si umilinta, cu ginduri bune, poate chiar cu dragoste, aia e mucenicie pe pamint printre mireni.(cam asta spun preotii din ce am citit pe site-urile de specialitate) Nu i se pune nimic in circa lui Dzeu, noi ne punem singuri in circa atunci cind nu sintem cu el, si apoi alergam la el sa ne usureze povara. A te plinge de Dzeu ca ti-a dat o viata grea e aproape "hula". Numai atunci cind esti fara el il gasesti vinovat, cind esti cu el ii multumesti si pentru necazuri, pentru ca se intimpla cu un scop anume (sa iti schimbi viata, sa fii mai bun cu cei de pe forum, sa taci cind te ard palmele sa trimiti un mesaj ironic...sa spui o rugaciune pentru cineva care te scoate din pepeni... si sa taci... sa faci rabdare si smerenie)
Imi pare rau, se pare ca s-a inteles exact pe dos ceea ce am vrut sa spun (poate ca de aia sunt persoane care ma banuiesc de rautate). Eu nu am spus nimic de genul ca il gasesti pe Dumnezeu vinovat, am spus doar ca nu cred ca tot ce ni se intampla rau ni se intampla din cauza pacatelor noastre. Si am adus in sprijinul afirmatiei mele faptul ca lucruri rele li se pot intampla si copiilor, care se considera ca nu au pacate. Si cu asta ajung si la ceea ce ai spus despre copii care platesc pentru pacatele parintilor - biserica considera ca asa ceva nu exista, pentru ca insusi Isus spune la un moment dat ca copilul nu plateste pentru pacatele parintilor. Deci... cam asta a fost ideea mea. _________________________________ In God we trust, all others bring data.
Link to comment
Distribuie pe alte site-uri

Buna dimineata,dragelor! Citeam ceva despre parintele Teofil Paraian si am gasit o sinteza a invataturilor sale referitoare la un program de viata crestina .Vi-l postez si voua,desi poate unele dintre voi stiti despre ce e vorba: "Primul punct de program e prezenþa la bisericã, la Sfânta Liturghie în dumineci ºi sãrbãtori, pentru cã acolo ne aflãm în cuprinsul împãrãþiei lui Dumnezeu, ne împãrtãºim de binecuvântãrile Lui, date nouã prin mijlocire preoþeascã, slujim împreunã cu slujitorii sfinþiþi, aducând lui Dumnezeu cântare ºi închipuindu-i pe heruvimi, fiind de fapt ºi împreunã cu ei, pentru cã în bisericã fiind împreunã cu ceilalþi creºtini ne putem ruga împreunã, întãrim comuniunea noastrã întreolaltã ºi cu Dumnezeu constituindu-ne ca Trupul cel viu al lui Hristos, pentru cã în bisericã, în timpul sfintelor slujbe, suntem în "Cerul cel de pe pãmânt", ne pregãtim pentru atmosfera din veºnicie, pregustãm bunãtãþile viitoare. Cineva care nu merge la bisericã nici nu e considerat de pãrintele la "credincioºi", iar dacã cineva vrea sã fie credincios, trebuie neapãrat ca în "Ziua Domnului" sã fie acolo unde vrea Dumnezeu sã fie. Se înþelege cã cei bolnavi care nu pot împlini aceastã obligaþie sunt scutiþi de ea. "Sã începi ziua cu Dumnezeu ºi s-o sfârºeºti cu Dumnezeu" este al doilea punct al programului care concret înseamnã rugãciuni de dimineaþã ºi rugãciuni de searã, aici incluzând ºi rugãciunile înainte ºi dupã mese. Aceasta pentru cã în momentele principale ale zilei credinciosul sã se punã în faþa lui Dumnezeu ºi sub protecþia Lui, sã ºtie cã tot ce face este cu ajutorul lui Dumnezeu, cã tot ce are vine din darul lui Dumnezeu. Când nu se poate mai mult, cel puþin un minim de cinci minute acordate lui Dumnezeu, oricât de "grãbit" sau "ostenit" ar fi omul, nu-i prea mult. Dacã cineva crede în Dumnezeu nu se poate sã nu aibã ºi un timp anume pentru Dumnezeu. Al treilea punct este "citirea a douã capitole din Noul Testament în fiecare zi", pentru cã nu are cineva putinþa de a se raporta la Dumnezeu fãrã a ºti ceva despre El, despre modul în care poate intra în legãturã cu El. "Rugãciunea de toatã vremea" e al patrulea punct al programului. Aceasta pentru cã omul e o fiinþã gânditoare ºi toate ale omului pornesc de la gândul omului. Pentru cã nu noi ne mântuim ci Hristos ne mântuieºte, cerem aceasta printr-o rugãciune scurtã: "Doamne Iisuse Hristoase Fiul lui Dumnezeu miluieºte-mã pe mine pãcãtosul (pãcãtoasa)", rugãciune pe care o repetãm mereu în minte încercând sã o unim cu respiraþia pentru ritmizare. Al cincilea punct este "Postul" dupã rânduiala Bisericii Ortodoxe, care se face în vederea disciplinãrii noastre interioare, disciplinã ce o urmãrim ºi prin rugãciunea de toatã vremea. Cu acest program pãrintele mai conjugã ºi un îndreptar de viaþã pe care îl dãdea pãrintele Arsenie Boca ºi care e format din cinci puncte: 1. "Oxigen" adicã viaþã dusã într-un aer cât mai curat, 2. "Glicogen" - se referã la o hranã raþionalã. 3. "Somn" - pãrintele Arsenie, având ºi cunoºtinþe medicale, spunea cã avem nevoie de cel puþin ºase ore de somn continuu în 24 de ore pentru a putea lucra la capacitatea noastrã realã. 4. "Sã-þi pãstrezi hormonii" - adicã sã duci o viaþã sexualã corectã nefãcând risipã de energie sexualã ºi 5. "Sã ai concepþie de viaþã creºtinã" - adicã, viaþa sã þi-o pui în slujba lui Dumnezeu dupã rânduiala Bisericii Ortodoxe. O datã cu acestea ºi pe lângã ele pãrintele Teofil cere credincioºilor sã se îmbunãtãþeascã prin Sfânta Spovedanie, sã ocoleascã toate pricinile de pãcãtuire ºi mai ales sã pãrãseascã pãcatele în orice chip ar fi ele. În legãturã cu spovenia, le cere credincioºilor sã se spovedeascã de cel puþin patru ori pe an, afirmând mereu cã "nu are încredere în spovedania fãcutã doar o datã pe an", de multe ori poate doar ca obicei religios. Celor râvnitori pãrintele le recomandã spovedanie ºi, dacã duc o viaþã superioarã, împãrtãºanie cât mai deasã. El nu insistã prea mult pentru o împãrtãºanie deasã ci aºteaptã o dorinþã a oamenilor de a duce o viaþã superioarã, de a se curãþii de patimi, el vrea ca oamenii sã se spovedeascã ºi împãrtãºeascã nu dintr-o modã religioasã ci dintr-o dorinþã fierbinte de a fi mai buni ºi de a se uni cu Hristos. Celor ce vin cu pãcate grele, cu patimi, pãrintele nu le dã canoane aspre sau ani mulþi de canonisire, ci cere în primul rând pãrãsirea pãcatelor ºi o viaþã dupã voia lui Dumnezeu. Dupã ce omul s-a schimbat în bine, pãrintele îl dezleagã ºtiind cã ºi Dumnezeu îl iartã ºi nu cere o pocãinþã pentru toatã viaþa ci o bucurie din credinþã, din încrederea în bunãtatea lui Dumnezeu. Chiar în ce priveºte pocãinþa, pãrintele este pentru o pocãinþã cu bucurie, cu încredere în bunãtatea lui Dumnezeu care "se bucurã de un pãcãtos care se pocãieºte mai mult decât de 99 de drepþi care n-au nevoie de pocãinþã". Gandacel ,toate cele bune tatalui tau si sa va traiasca finuta![flo][flo][flo] Irina si bb Ilinca(26apr04) Traiesc in Romania si asta imi ocupa tot timpul [url="http://photobucket.com/albums/a146/ireneme/Ilinca/"]ILINCA[/url] [url="http://romark.ro/ortodox/"]carti[/url]
Link to comment
Distribuie pe alte site-uri

Doamne ajuta fetelor dragi, Gandacel la multi ani tatalui tau si finutei!!! Multumesc fetelor pentru urari. Irina.c. m-ai uns la suflet cu cuvintele parintelui Teofil, e preferatul meu, mi se potriveste ... Mai ales ca vine destul de des in Timisoara ...rar am vazut un om sa emane atata liniste si bucurie duhovniceasca. Mai fetelor, ma incearca pacatul invidiei , pe cineva de la lucru ...pomeniti-ma si pe mine in rugaciuni ca imi vin mereu ganduri care ma tulbura , si mai ales vin la rugaciune... Iertati-ma [url="http://pg.photos.yahoo.com/ph/fmoruz/my_photos"]POZE[/url] Irina + ingerasul Ioana (3 ani si 9 luni)
Link to comment
Distribuie pe alte site-uri

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Adaugă...