Jump to content
O nouă casă pentru FORUMUL DESPRECOPII ×

HELP - scolar cu ADHD ?!?!


Recommended Posts

Citat:
citat din mesajul lui carmen1967
Kari, nu "tin" de diagnostic, acum si mie imi pare o forma light, dar ACUM vorbind, ne-am confruntat cu mai multe dificultati la scoala, le-am depasit in timp cu bine. Poate eu nu am stiut cum sa procedez cu el, desi repet, am fost in permanenta incurajata ca e un copil istet si "isi va da drumul". Si pentru ca va tot contraziceti pe diagnostic, hai sa vedem concret ce am obsevat eu in timp, oarecum "anormale" : - lipsa de atentie si concentrare redusa - vorbire excesiva, mult si tare, zgomotos, iese in evidenta -in continua miscare, nu oboseste niciodata (noi da...) - preocuparea pentru lucruri banale, repetate la infinit, intrebari naive dar si de tip :intreaba-ma sa te intreb...adica stie oricum raspunsul, dar tot intreaba.... - nu respecta reguli, nu se poate integra la un joc de echipa(fotbal) pentru care unii copii il resping - nu se poate organiza, nu poate duce o sarcina la bun sfarsit (teme) - intrerupe, deranjeaza, nu-si asteapta randul... - i se pune "pata" pe cate ceva sau are preocupari "mai ciudate" si or mai fi fost si altele, nu-mi reamintesc acum. Carmen [flo]
Cand ai deschis subiectul ai scris "Scolar cu ADHD". Ai hotarat ca are ADHD, ca este bolnav, ca trebuie tratat, etc. Schimba subiectul in "Probleme scolare" de exemplu si o sa curga sfaturile si ideile. Din cele enumerate mai sus PE TOATE le-am vazut la copii, inclusiv fiul meu si TOATE au explicatii care nu au legatura cu ADHD: - "lipsa de atentie si concentrare redusa" - apare daca un copil obisnuit sa faca numai ceea ce-i place nu este suficient atras de ceea ce se preda la scoala. Copiii obligati de mici sa faca lucruri care nu le plac (aia mai chinuiti, pedepsiti, etc.) stau mai linistiti si "inghit" stoic orice li se preda. Mai este usor si pentru genul copilului cu fire de ceasornicar (il vezi ca poate sa petreaca ore in sir la o masuta rezolvand un puzzle). - "vorbire excesiva, mult si tare, zgomotos, iese in evidenta" - daca te ti de el se rezolva, este o chestie de educatie si de corectare a unor obiceiuri proaste. Se fac actiunile similare de la dezvatatul copilului sa-si bage degetul in nas, statul cocosat, mersul sleampat, etc. (adica il pisezi la cap cam 2-3 saptamani, minut de minut pana pierde obiceiul prost). Pe de alta parte Cristian Topescu turuia de mic verzi si uscate... . -"in continua miscare, nu oboseste niciodata (noi da...)"- va recomand voua sport zilnic (macar 1/2 de ora gimnastica sau iesit cu copilul la un baschet, drumetii montane, etc) - "preocuparea pentru lucruri banale, repetate la infinit, intrebari naive dar si de tip :intreaba-ma sa te intreb...adica stie oricum raspunsul, dar tot intreaba...." - si asta este absolut obisnuita la un copil vorbaret; o face ca sa-l bagi in seama. Poti sa nu-i raspunzi la astfel de intrebari sau sa raspunzi printr-o intrebare. - "nu respecta reguli, nu se poate integra la un joc de echipa(fotbal) pentru care unii copii il resping" - ai vazut copiii dintr-o scoala cand incearca sa faca ceva in echipa. Sunt ca personajele din fabula "Racul broasca si o stiuca", adica nu le iese nimic (Racul inapoi dadea/Broasca tot in sus salta/Stiuca foarte se izbea/ Si nimic nu ispravea). Pentru jocul de echipa este nevoie de exercitiu, exercitiu pe care un copil singur la parinti nu-l are. Asa ar trebui sa faca scoala, sa-i invete sa lucreze in echipa. Nu o face. O vad la scoala la baiatul meu. Si atunci trebuie sa-l dai tu la un sport de echipa daca vrei sa se prinda care-i ideea. - "nu se poate organiza, nu poate duce o sarcina la bun sfarsit (teme). Daca nu este atent in clasa inseamna ca nu-i place scoala (din varii motive, incepand de la invatatatoare de care nu se simte protejat" - dintr-o postare de-a ta am inteles ca a permis copiilor din clasa sa-l sicaneze sistematic (sa-l bata si sa-l tarasca zilnic) pe colegul lui Andrei - si continuand cu colegii care rad de el, modul de predare, ce se preda, etc. Daca nu-i place scoala nu-i plac nici temele si normal, nu duce sarcinile la bun sfarsit. Daca tema era sa urmareasca un desen animat preferat si apoi sa faca un rezumat despre el? Sau sa scrie un rezumat despre jocul de calculator care-i place cel mai mult? - "intrerupe, deranjeaza, nu-si asteapta randul..." - chestiune de educatie, se rezolva daca stai de el 3 saptamani minut de minut, secunda de secunda. - "i se pune "pata" pe cate ceva sau are preocupari "mai ciudate" si or mai fi fost si altele, nu-mi reamintesc acum" - Aici este chiar o zona in care nu-i treaba ta. Orice om liber, inclusiv un copil, are dreptul sa i se puna pata pe ce vrea si sa aiba ce preocupari ii plac atata timp cat nu raneste pe nimeni. Problema cu simptomele bolilor astora cultivate prin internet este lista cu formele de manifestare. Noi (sotul meu si cu mine) am citit mai de mult "liste" cu formele de manifestare la Asperger (o forma usoara de autism) si am ajuns la concluzia ca nimeni din anturajul nostru apropiat nu este sanatos. Toti suntem autisti, mai mult sau mai putin...[alcool] alice
Link to comment
Distribuie pe alte site-uri

  • Răspunsuri 228
  • Creat
  • Ultimul răspuns

Cei mai activi membri în acest subiect

Alice un buchet mare de [flo]. Citesc de la inceput acest subiect, n-am avut intentia sa intervin, poate pentru ca nu am ceva in plus sa spun fata de ceea ce spuneti voi. Incerc in schimb sa inteleg mai bine ce simt eu fata de faptul ca baiatul meu e diferit si ce simte el pentru ca este diferit.Sa inteleg si sa-l inteleg, pentru a nu fi niciunul dintre noi frustrat. Si baiatul meu de 6 ani si jumatate(nu mergem inca la scoala) are mare parte din "manifestarile" mentionate de Carmen mai sus. In plus mai are si cateva ticuri (isi roade maneca tricoului, da din maini- isi manifesta entuziasmul fata de propriile ganduri, zice el[:D])- a renuntat la unele, are altele noi si, in plus, motricitatea fina este sub nivelul varstei sale, in schimb dezvoltarea intelectuala si emotionala peste nivelul varstei tale. Problema ar fi frustrarea lui datorita dezechilibrului dintre dezvoltarea intelectual-emotionala si cea a motricitatii fine. Astea toate sunt citate de la psihologul care i-a facut o evaluare de curand. Mi-a spus ca nu putem vorbi de ADHD, pentru ca se poate concentra oricat daca discutia/activitatea este interesanta, in schimb este diferit, extrem de sensibil, usor de ranit, lipsit de incredere in el(cu precadere legat de activitatile care necesita indemanare). Intalnirea finala cu psihologul va fi saptamana viitoare cand ne va comunica concluzia si eventualele meiode de lucru, strategii de colaborare, reguli, etc. Opinia mea despre ADHD ??? Probabil ca exista acest "sindrom", dar cred ca, cel putin in Romania, se pune prea usor acest diagnostic, pentru orice copil usor diferit. Cred ca cei mai multi dintre cei diagnosticati cu ADHD sunt doar copii diferiti, copii de cristal sau indigo[:D], copii pe care-i intereseaza altceva decat scoala...., copii sensibili. Carmen, in ceea ce-l priveste pe Andrei, daca vrei si opinia mea de nespecialist[:D]si avand in vedere ceea ce am eu acasa, cred ca va deveni in curand foarte aproape de ce-ti doresti tu si nu cred ca are ADHD. Stiu ca nu ti-e de niciun folos asta, ca tu te confrunti cu niste probleme si vrei sa le rezolvi. Aici nu prea stiu sa te sfatuiesc, esti mult mai avansata decat mine. Eu inca invat...[asia] Cornelia si taurasul Rares Costin (22.04.2002) [url="http://s192.photobucket.com/albums/z230/corneliap33/"]Fotografii[/url] [url="http://s192.photobucket.com/albums/z230/corneliap33/Grecia%202008/"] Grecia2008[/url] [url="http://www.help-ema.puls-il.ro/"]Ajutati-o pe Ema![/url] ______________________ "Este mai bine sa taci si sa dai impresia ca esti prost, decat sa vorbesti si sa inlaturi orice dubiu."
Link to comment
Distribuie pe alte site-uri

Citat:
citat din mesajul lui simali
[quote]citat din mesajul lui carmen1967
Kari, nu "tin" de diagnostic, acum si mie imi pare o forma light, dar ACUM vorbind, ne-am confruntat cu mai multe dificultati la scoala, le-am depasit in timp cu bine. Poate eu nu am stiut cum sa procedez cu el, desi repet, am fost in permanenta incurajata ca e un copil istet si "isi va da drumul". Si pentru ca va tot contraziceti pe diagnostic, hai sa vedem concret ce am obsevat eu in timp, oarecum "anormale" : -1 lipsa de atentie si concentrare redusa -2 vorbire excesiva, mult si tare, zgomotos, iese in evidenta -3in continua miscare, nu oboseste niciodata (noi da...) -4 preocuparea pentru lucruri banale, repetate la infinit, intrebari naive dar si de tip :intreaba-ma sa te intreb...adica stie oricum raspunsul, dar tot intreaba.... -5 nu respecta reguli, nu se poate integra la un joc de echipa(fotbal) pentru care unii copii il resping -6 nu se poate organiza, nu poate duce o sarcina la bun sfarsit (teme) -7 intrerupe, deranjeaza, nu-si asteapta randul... -8 i se pune "pata" pe cate ceva sau are preocupari "mai ciudate" si or mai fi fost si altele, nu-mi reamintesc acum. Carmen [flo]
carmen, copilul tau este cat se poate in limite normale, este COPIL!!!! nu poti avea asteptari INALTE de la el...este COPIL! fiecare copil e DIFERIT, UNIC! 1) asta se poate rezolva, foarte usor, (ti-am dat exemplu in acele traduceri) sarcini usoare, rezolvabile in cateva minute, apoi pe parcurs se creste timpul! 2)doreste atentie, si daca nu i se ofera una de calitate, atunci va stii mereu sa o ceara prin vorbirea tare si galagioasa, se rezolva prin repetare zilnica, prin mici recompense daca se indreapta. 3)sport sub control, atat lui cat si voua. cat mai putine dulciuri, fructe cat mai multe, (sunt o sumedenie de combinatii pentru a-l face sa le manance!) 4)asa invata copii, prin repetare, intrebari, vesnic intrebari...rabdare , mereu rabdare ca sa-i raspunzi, si poti sa-i strnesti dorinta de a citi...."uite, daca citesti in cartea X, vei gasi mai multe raspunsuri decat poate mami sa-ti dea in acest moment!" 5)pai ori nu se integreaza din cauza ca-l resping copii, ori nu respecta regulile....nu toti copii s-au nascut cu mingea in brate, precum Hagi, Maradona...asa ca...nu cat de bine stie sa joace fotbal este important ci ca joaca si el acolo.... 6)fa-i Tu programul, (vezi exemplul cu lectiile din traducerea mea), dai mici sarcini, rasplateste-l si apoi mareste cate putin responsabilitatea. 7)repeta-i mereu ca nu e bine, nu-i frumos, trebuie sa-i respectam si pe altii....oare cati copii nu fac asta?? nu ai voie sa obosesti repetand...trebuie doar sa zambesti si sa mai repeti inca o data! 8)hai sa fim seriosi....si mie mi se pune pata cateodata...pe te miri ce...IO, ditai adultul....dar un copil...e perfect normal sa fie asa; fiimiu vroia intr-o vreme sa colectioneze muste [alcool] ca nu stiu unde auzise el ca se pot dresa[alcool] si cand a vazut cat de greu sunt de prins...de dresat nici vorba....i-a trecut pasiunea! spuneai de preocupari "ciudate"? la ce anume te referi? copii sunt itr-un vesnic proces de invatare, de cautare, de cunoastere, aceste nevoi trebuie satisfacute, canalizate cu grija de catre parinte...pe fagasuri bune, sanatoase...DAR la toate acestea trebuie RABDARE! numai si numai RABDARE! Kari Ferice de parintii care pot invata, caci cunostinta aduce intelegere, iar intelegerea aduce dragoste! Old Union Reminder
Link to comment
Distribuie pe alte site-uri

Draga Carmen lui Maili i-am raspuns aseara pe privat si daca vrei putem continua tot pe Pm discutia evidient la un alt nivel

 

Andrada cu tot respectul pentru tine si faptul ca esti moderator (desi la posturile mele atitudinea ta a fost nu de a modera ci de a-ti impune punctul de vedere)eu incetasem sa mai acord mare importanta raspunsurilor tale la acest subiect dupa ce ai zis ca ADHD este boala asa ca dupa ce ai mai afirmat si ca disorder se traduce (evident) tot prin boala (ce o fi disease atunci, pentru ca nu-s nici pe departe sinonime )chiar nu mai are sens sa mai continuam discutia pe aceasta tema!

Pusici

Link to comment
Distribuie pe alte site-uri

Buna,

sincer nu mai am timpul fizic de a mai "diseca" cele scrise de voi...e clar ca sunteti doua "tabere": ADHD - e o afectiune neurobiologica sau ADHD - "boala" inventata.

 

Simali, Filofteia, Andrada ,

nu am "hotarat" eu ca asta e diagnosticul, sincer eu nu-l accept, cred ca asta se vede si de la faptul ca nu sunt "pro" neuroleptice, refuz medicatia clasica in astfel de cazuri si prefer medicatia naturista (benefica oricarui scolar si clar eu vad rezultate de la ea.

De nenumarate ori mi-am pus intrebarea : DE CE?, ca am avut o sarcina absolut normala, o nastere super usoara, probleme de sanatate in copilaria mica nu au fost, ereditar nu (sau al trebui sa=l banuiesc pe al meu sot, asta ca sa am o explicatie cat de mica....

Oricum o sa mai recitesc toate cele scrise de voi toate si sa vad cum imi reorientez actiunile mele.

Ce cred eu, pornind de la scrierile voastre: initial au existat anumite manifestari, care la o analiza oarecum superficiala ar fi putut conduce la ideea de ADHD (nu mi-am dat singura diagnosticul, ulterior a fost reconfirmat, spre disperarea mea recunosc, ce mama se poate impaca cu faptul ca al ei copil e declarat cu "probleme"

Poate si eu am ridicat "stacheta prea sus"...

Dar avand in vedere ca partial s-au ameliorat (acum recent,in mod REAL) vreau sa cred ca problemele noastre "in mare " au fost generate DOAR de faptul ca nu ne-am ocupat de el suficient la vremea gradinitei, ca a avut un start mai lent la scoala,etc si altele de genul celor scrise de voi , scrise de mine ...

Important e ca lucrurile se indreapta, poate mai anevoios decat vroiam eu, imi da mari sperante pentru viitor!

Eu prezint aici o situatie de viata si voi la fel , vorbiti din experienta. Consider ca toti avem ceva de invatat din asta si sper sa foloseasca si altora ...candva....

 

Reiau finalul de aseara, nu am alta inspiratie : DOAR eu sa fiu aia "disperata" si copilul meu - un elev obisnuit.

Si inca ceva : Nimeni nu remarca progresele copilului meu si nici nu apreciaza eforturile mele !

(de altfel nimic special, cred ca orice mama ar proceda asa.)

 

O zi placuta,

Carmen [flo]

 

PS. Ma intrebi de preocupari "ciudate": asta imi vine in minte acum, sa mature frunzele afara linga bloc, sa vrea sa mature langa gunoierii(?)din parc, sa spele scarile la bloc, sa studieze "la infinit": tramvaiele sau taxiurile.

Ar fi cazul sa-lincurajez la astea???

Gasca aia de la bloc il privesc sia cum "stramb" si sincer si pe mine m-a ingrijorat atunci, cu multa munca de lamurire am depasit si asta...

 

 

Link to comment
Distribuie pe alte site-uri

Va multumesc pentru ultimele interventii... sa auzim de bine! Carmen [flo] PS: Alta "realizare", poate banala: Speddy (asa ii zic eu lui Andrei), astazi a venit la servici la mine incantat foc de o felicitare facuta la abilitati (e adevarat, cam uratel decupata , ca e stangaci) Si materia asta se face de prin clasa a I-a, dar neinteresanta pentru el pana acum...)
Link to comment
Distribuie pe alte site-uri

oanademuck nu sint moderator si tu esti cea care excludea parerile noastre ca fiind fara expertiza, eu doar ti-am negat prevalarea experientei tale. carmen nu va mai invinovatiti (sotul cu genele, ca n-ati facut destul cind era mic, etc), sentimentul de vinovatie paralizeaza si va incremeneste in trecut. Cum a facut progrese la restul, va avea sansa sa faca progrese si in prietenii daca va fi expus, eu zic sa il lasi pe strada chiar daca doare sa il vezi exclus acum. Preocuparile "ciudate" au o insemnatate ptr el (ordinea, repetitia, miscarea, culorile, ceva il fascineaza), aia conteaza si pe aia trebuie sa o descoperi ca sa o poti indrepta spre lucrurile bune. Eu asa zic, A L’amore che move il sole e l’altre stelle. [url="http://www.desprecopii.com/chatnew/Desprecopiichat/PaginapersonalaView.asp?nickname=Andrada"]Camera lui Marcu[/url]
Link to comment
Distribuie pe alte site-uri

parerea mea o stiti...nu are rost sa o mai spun [:D][asia]. mi s-a parut foarte interesanta postarea lui simali. a zis cam ce aveam si eu in minte, numai ca ea a reusit sa-i dea o forma mai citibila:) eu am creierii facuti popcorn, pe motiv de raceala la teo si eruptie dentara:) si alexutza duracella...sincer, citind 1, 2, 3...etc. ma gandeam ca asa e si alexutza mea!!! dar eu tot nu cred in adhd. parerea mea:) carmen, ma bucur ca ai luat legatura cu cadar. e un om si un medic bun. mi-a zis cineva sa-ti zic de argentum nitricum 7 ch, 1 granula de 3-6 ori pe zi si chamomilla 15 ch 1 granula dimineata si una seara. mami de alexutza (10.04.2003)[zana]si [bebic] Teodor Mihai (10.04.2008) Save the Earth /Is the only planet with chocolate!
Link to comment
Distribuie pe alte site-uri

carmen, uite ce am mai gasit azi, """care sunt motivele pentru care copii manifesta emotii negative, in timp ce altii manifesta emotii sanatoase, pozitive. problemele emotionale sunt adesea generate de evenimente si situatii extrem de stresante, din viata copilului. urmatoarea lista aminteste cateva dintre aceste perioade potential dificile. 1) divortul parintilor 2)conflictele intre parinti, 3)starea de tensiune a parintilor, din cauza problemelor personale sau a serviciului 4)tulburarea rutinei din camin, cum ar fi prezenta unor vizitatori straini pentru o perioada mai lunga 5)nemultumirea fata de proprioul comportament, cum ar fi incapacitatea de a se trezi noaptea pentru nevoile fiziologice, 6) situatii noi, inceperea scolii sau venirea unei noi bone7) 7)prea multe critici adresate copilului 8)asteptari nerealiste din partea copilului 9)tipete, strigate mult prea des si ades nejustificate 10) insuficient timp de calitate petrecut cu familia 11) presiuni si dificultati in activitatea scolara 12)boala sau moartea unuia din membrii familiei 13)neglijarea din partea parintilor, mult prea mult copilul petrece timp la Tv sau singur, ori in compania unei ingrijitoare neinteresata de copil 14)timpul mult prea putin, seara, sau la sfrsitul saptamanii petrecut cu copilul, (acel timp "negativ") cand un copil incepe sa manifeste emotii negative, iar parintii mult prea ocupati nu observa detaliile comportamentului sau negativ, acele emotii continua sa evolueze in deprinderi negative. nu este gresit ca un copil sa treaca prin emotii negative, dar parintii trebuie sa actioneze constructiv in tratarea acestora. chiar de la cele mai mici semnale. asteptarile parintilor trebuie sa fie pozitive si extrem de realiste, pe masura varstei. parintii sunt cei care tin sub control orice stimulare excesiva, (muzica, tv, filme cu violenta, imoralitate , jucariile inutile, excesul de dulciuri, etc) asa copilul stie ca are o autoritate asupra sa, va invata sa-si tina sub control propriul comportament. lucrul cel mai important, este ca copilul sa se simta acceptat, iubit, sustinut, incurajat, pretuit. pentru parinti, provocarea este aceea de a face schimbarile care trebuie facute. abandonati ideile gresite cu privire la cresterea copiilor, standardele false, asteptarile nerealiste si valorile "altora".este nevoie de "tone" intregi de valoare personala veritabila, pentru a putea reusi in aceasta "complexa" meserie, de crestere a propriilor copii."""" tradus din revista medicala, articol scris de medicul Ethel Young, medic psiholog specialist, in lucrarea cu copii cu deficiente emotionale. Kari Ferice de parintii care pot invata, caci cunostinta aduce intelegere, iar intelegerea aduce dragoste! Old Union Reminder
Link to comment
Distribuie pe alte site-uri

Participă la discuție

Poți posta acum și te poți înregistra mai târziu. Dacă ai un cont, autentifică-te acum pentru a posta cu contul tău.
Notă: postarea ta va necesita aprobarea moderatorului înainte de a fi vizibilă.

Oaspete
Răspunde la acest subiect...

×   Lipire ca text formatat.   Lipește ca text simplu în schimb

  Sunt permise doar 75 de emoji.

×   Linkul tău a fost încorporat automat..   Afișează în schimb ca link

×   Conținutul tău anterior a fost restaurat.   Șterge editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini dintr-un URL.

Se încarcă...

×
×
  • Adaugă...