Jump to content
O nouă casă pentru FORUMUL DESPRECOPII ×

🎉 Alătură-te Comunității Noastre! 🎉

🔹 Membrii înregistrați beneficiază de:

  • ✨ Funcționalități suplimentare
  • 💬 Participare la discuții active
  • 🏆 Puncte pentru tombole lunare cu premii atractive
  • 🗣️ Oportunitatea de a-ți exprima opinia
  • 🤝 Ajutor reciproc între părinți
  • 🎁 Șansa de a câștiga premii

🚀 Ce te oprește?

Vorbirea: un joc in 2! - metoda Hanen


Oaspete Otilia

Recommended Posts

va multumesc ca existati!! am citit pe nerasuflate, acum aranjez frumos traducerile sa le pregatesc de printare. trebuie musai sa i le dau si lui tati, ca avem si noi de lucru. o data cu baietelul, apoi fetita care abia incepe! MarianaV, mi se pare fooooaarte ciudata reactia educatoarelor! nici andrei nu vorbea, nu te intelegeai cu el cand l-am dus la gradi. (adica nu-l intelegeau altii, ca eu da) dar noua ne-au zis c-am facut bine ca l-am dus, desi e cel mai mic din grupa mica. sa nu ne facem probleme, o sa=si dea drumul, o sa comunice. avem inca probleme (L si R...[:D], dar am vazut solutie aici [;)]), dar sunt optimista, le vom rezolva. deja e un progres fantastic, dupa 2 luni de gradinita, +2 sapt de vacanta, +2 sapt de bolit acasa... dar abia astept sa experimentez pe fetita ceea ce-am citit! multe dintre metode le aplicam, dar din nefericere pe jumatate. acum ramane sa perfectionez metoda. si astept cu sufletul la gura celelalte capitole! ps. vreau si eu paginile cu stadiile de dezvoltare. chiar si scanate, as prefera franceza, dar e ok si engleza. [pup] si [flo]. mail: hornoiuc@yahoo.com Cristina [bicla]Andrei-Razvan(2.08.2003) si [copil]Iris-Sabina(17.11.2005) [url="http://www.andreirazvan.home.ro"]Andrei[/url] si [url="http://www.iris-sabina.home.ro"]Iris[/url] [url="http://www.nazdravani.ro"]Nazdravani de august-septembrie 2003[/url]
Link to comment
Distribuie pe alte site-uri

  • Răspunsuri 247
  • Creat
  • Ultimul răspuns
UNDE ESTE? PT INCEPUT Ia jucaria! Alegeti o jucarie ce sare rapid in ochi copilului.puneti-o aproape de manuta copilului,in asa fel incat sa o apuce isor. vorbiti-i despre jucarie.Jucariile zgomotoase sunt foarte amuzante Apoi... A disparut! Atrageti atentia copilului plansand una din jucariile preferate in campul sau vizual.incurajati copilul sa priveasca jucaria in timp ce o indepartati usor.nu uitati sa numiti jucaria si sa descrieti ce se intampla.repetati jocul Mai tarziu Gaseste-o! Plasati o jucarie la vedere, apoi lasati-o sa cada pe podea sau ascundeti-o.Incurajati copilul sa o caute.utilizati exclamatii si interogatii:"buuum" -in timp ce jucaria cade sau "unde e?" apoi"ai gasit..." in caz ca o ascundeti.apoi vine randul copilului sa ascunda jucaria. JOCURI CU CUBURI PENTRU INCEPUT Incerc si eu! Lasati copilul sa se joace cu cuburi.daca duce unul la gura, loveste cu el,il lasa sa cada sau il arunca imitati-l asteptand reactia lui.Dupa ce va jucati in acest fel alternativ, aratati-i alte modalitati de utilizare a cuburilor. APOI In cutie Puneti cu randul cuburi in cutie .de indata ce le-ati pus pe toate, goliti cutia SUPRAPUNERE suprapuneti mai multe cuburi, asteptand ca bebe sa faca si el la randul sau acelasi lucru MAI TARZIU Iata o masinuta construiti masini, poduri sau casute din cuburi.incurajati copilul sa va ajute, apoi sa realizeze propriile constructii.intrebati-l ce anume a reusit sa construiasca. SA CONSTRUIM Cereti copilului sa construiasca un anumit lucru,un pod de exemplu.planificati impreuna cine /ce anume trebuie sa faca.insistati asupra secventei ce trebuie respectaa in fiecare etapa. JOCURI CU ALIMENTE Sa desenam cu budinca Puneti budinca intr-un recipient (de exemplu pe o tavita de biscuiti) puneti copilului o tablita in fatasi instalati-va in fata lui.incurajati copilul sa exploreze budinca cu degetele.lasati copilul sa preia initiativa si urmati-i exemplul.daca ezita,aratati-i diverse miscari ale degetelor si mainii ,acompaniindu cu sunete comice(pluff,etc) .ne murdarim,dar ne si distram! ALEXIA,2 ANI ,7 LUNI http://s127.photobucket.com/albums/p127/alexis1980_photo/
Link to comment
Distribuie pe alte site-uri

Pentru cele care vor sa stie cum se stabileste stadiul de comunicare al copilului: Stadiul de comunicare al copilului meu Pentru a afla mai multe despre stadiul de comunicare al copilului dvs., completati urmatoarea lista. Pe masura ce cititi urmatoarele declaratii, puneti un I, U, R sau N la fiecare pentru a arata cit de bine il descrie declaratia respectiva pe copilul dvs.: I = Intotdeauna U = Uneori R = Rar N = Niciodata Uneori, abilitatea unui copil de a intelege linmbajul este mult mai dezvoltata decit abilitatea sa de a se exprima. Este posibil ca “piticul” dvs. sa se afle la un stadiu in ceea ce priveste exprimarea si la un altul mult mai avansat in ceea ce priveste intelegerea. DESCOPERITORUL Intelegere (Descoperitorul inca nu intelege ce inseamna cuvintele) Copilul meu... ____ se uita la mine atunci cind vorbesc sau ii cint ____ zimbeste atunci cind ii zimbesc sau cind ii vorbesc ____ recunoaste vocile familiare ____ isi intoarce capul catre sunetele pe care le aude ____ raspunde cind este strigat pe nume uitindu-se catre mine, miscindu-si trupul sau oprindu-se ____ recunoaste citeva gesturi (ca de exemplu gesturile pentru “sus” sau “nu” ____ anticipeaza urmatoarea etapa dintr-o rutina zilnica Exprimare Copilul meu... ____ plinge sau miriie atunci cind e somnoros, ii este foame sau nu se simte comfortabil ____ foloseste diferite feluri de plinset, in functie de nevoile sale ____ scoate sunete atunci cind i se vorbeste sau i se zimbeste ____ pronunta vocale ca de exemplu “a”, “u” si “e” ____ pronunta consoane ca de exemplu “bu”, “gu” sau “ma” ____ imita sunete pe care le aude ____ ma imita inapoi atunci cind imit la rindul meu un sunet pe care l-a scos ____ imita actiuni simple ca de exemplu sa loveasca tavita de la scaunul de masa ____ repeta sunete ca de exemplu “ba-ba-ba” sau “nu-nu-nu” ____ inchide ochii sau se intoarce atunci cind nu vrea ceva ____ se uita la, se intinde catre sau se misca catre obiecte sau persoane de care este interesat COMUNICATORUL Intelegere Copilul meu... ____ intelege cuvinte familiare in situatii de rutina ca de exemplu “pa-pa” sau “sus” ____ intelege numele obiectelor familiare ca de exemplu “biberon”, “apa”, “biscuite” ____raspunde la intrebari simple ca de exemplu “unde este ursuletul” deplasindu-se catre obiect, uitindu-se la el sau aratindu-l ____ poate urma indicatii simple insotite de gesturi (ca de exemplu atunci cind facem cu mina si spunem in acelasi timp “pa”) ____ cunoaste intelesul interdictiei “nu” Exprimare Copilul meu... ____ ma ia de mina si ma trage catre obiectele pe care le doreste ____ imi atrage atentia catre obiecte sau persoane dindu-mi-le sau aratindu-mi-le sau aratind inspre ele ____ imita actiuni cum ar fi batutul din palme (aplaudatul) ____ imita sunete ____ foloseste citeva gesturi, ca de exemplu da din cap pentru a exprima “nu” sau face cu mina pentru a exprima “pa” ____ se uita la sau arata catre ceea ce vrea sau in ceea ce este interesant si apoi se uita la mine ____ scoate sunete care seamana cu niste cuvinte ____ face alaturari de sunete care aproape ca suna ca un limbaj COPILUL CARE FOLOSESTE PRIMELE CUVINTE Intelegere Copilul meu... ____ poate arata parti ale corpului sau obiecte familiare ____ poate urma instructiuni simple chiar si fara a le insoti de gesturi (ca de exemplu “pupa baiatul”) ____ poate raspunde prin da sau nu la intrebari ca de exemplu “vrei o banana?” ____ raspunde la intrebari de tipul “unde este cana?” ____ intelege numele multor obiecte familiare, persoane si animale Exprimare Copilul meu... ____ foloseste cel putin 3 cuvinte (sau semne, sau arata catre poze) pentru a comunica ____ foloseste mai multe gesturi sau sunete decit obisnuia sa foloseasca ____ imita sunete (ca de exemplu cele scoase de animale) si cuvinte ____ foloseste intre 10 si 25 de cuvinte sau semne ____ arata catre 10 sau mai multe poze pentru a comunica ____ foloseste 25 pina 50 de cuvinte sau semne COMBINATORUL Intelegere Copilul meu... ____ poate raspunde la intrebari ca de exemplu “Ce vrei sa incalti?” ____ intelege intrebari care incep cu “cine” ca de exemplu “cine e la usa?” ____ stie intelesul urmatoarelor concepte: pe...., in....., sub....., ......mare, ......mic ____ poate sorta obiecte pe categorii, ca de exemplu animale si jucarii ____ poate asculta povesti simple Exprimare Copilul meu... ____ combina 2 cuvinte sau semne impreuna, ca de exemplu “vrei suc”, “nu somn” ____ foloseste cel putin 50 cuvinte ____ pune intrebari folosing un ton ascendent (ca de exemplu “mami dormi?”) ____ pune intrebari care incep cu “ce” si “unde” ca de exemplu “Ce e asta?” ____ combina 3 cuvinte impreuna ca de exemplu “Vrei mai mult suc?” sau “Eu nu caciula” ____ se refera la sine folosindu-si numele Pentru a afla in ce stadiu se afla copilul dvs. urmariti stadiul cel mai avansat de la Intelegere la care ati raspuns cu I sau U pentru cel putin 3 afirmatii. Acesta este stadiul de comunicare al copilului dvs. pentru Intelegere. Acum uitati-va pentru cel mai avansat stadiu sub Exprimare la care ati marcat un I sau U la prima afirmatie in respectiva lista. Acesta este stdiul in care se afla copilul dvs. la capitolul Exprimare. De obicei, stadiul pe care ar trebui sa-l aveti in vedere va fi cel de Exprimare. Gabriela si [patut] Stefan David (8 Iulie 2004) [url="http://pg.photos.yahoo.com/ph/ggalatanu/my_photos"]Poze nou-noutze cu Stefanutz[/url] Giving is the secret of a healthy life. Not necessarily money, but whatever a person has of encouragement and sympathy and understanding John D. Rockefeller, Jr. Echipa neagra: Leeloo - Olo - ZisaCami - Miag = 274.9 kg
Link to comment
Distribuie pe alte site-uri

Leeloo2004, scrie in carte si la ce varsta se afla copilul la un anumit stadiu? De ex, baietelul meu are 1 an si 5 luni. Unde ar trebui sa se incadreze? Multumesc si eu pentru efortul pe care il faceti ca sa traduceti cartea asta interesanta. Pupici [pup] Andreea si Teo (26.08.2005) [url="http://b2.lilypie.com/GBR4p3/.png"]Cat de mari suntem[/url]
Link to comment
Distribuie pe alte site-uri

Acusor, nu, nu scrie la ce stadiu ar trebui sa se afle in functie de virsta. "Chestionarul" privitor la stadiul de comunicare te ajuta in aplicarea diverselor activitati recomandate de carte. Unele din ele se aplica in functie de stadiul de Intelegere, altele in functie de cel al Exprimarii. Oricum, copiii evolueaza in mod diferit si nu cred ca scopul chestionarului este sa stabilesti cit de "in urma" este copilul, doar sa aplici cit mai bine (cu rezultate cit mai bune) exercitiile din carte. Gabriela si [patut] Stefan David (8 Iulie 2004) [url="http://pg.photos.yahoo.com/ph/ggalatanu/my_photos"]Poze nou-noutze cu Stefanutz[/url] Giving is the secret of a healthy life. Not necessarily money, but whatever a person has of encouragement and sympathy and understanding John D. Rockefeller, Jr. Echipa neagra: Leeloo - Olo - ZisaCami - Miag = 274.9 kg
Link to comment
Distribuie pe alte site-uri

Multumesc, Leeloo. Sunt putin ingrijorata ca, baietelul meu nu spune nimic la 1 an si 5 luni. Zice doar tata (dar fara adresa) si ga ga (nu stiu la ce). Un factor in plus de stres si ingrijoare este mama, care mi-o da exemplu pe fetita vecinei ei, care vorbeste f. mult. E mai mare cu 3 sapt. decat Teo. Toata ziua vorbesc cu el, dar nu da semne ca ar vrea sa vorbeasca. Eu zic ca intelege multe. Imediat prinde, daca ii arati o "schema" noua. De ex, are o masinuta gen excavator, si alaltaieri, i-a aratat tati cum sa care in cuva excavatorului o minge. S-a prins imediat la ce foloseste cuva. Acum isi pune si biscuitii acolo [;)]. Poate ma ingrijorez prea devreme, dar nu ma pot abtine. Pupici [pup] Andreea si Teo (26.08.2005) [url="http://b2.lilypie.com/GBR4p3/.png"]Cat de mari suntem[/url]
Link to comment
Distribuie pe alte site-uri

Ma alatur si eu mamicilor care va multumesc pentru initiativa. Va citesc cu mult interes... Acusor, a mea e in stadiul de "comunicator" ca exprimare si "combinator" ca intelegere. Si are un an si noua luni.[bang] Am fost si la psiho, pur si simplu nu vrea sa vorbesca si imita sunete foarte putin. Pe limba ei leaga silabe toata ziua, dar de imitat se fereste cat poate...o originala, ce sa zic... Precizez ca nu zice nici un cuvant in mod curent si nici nu prea raspunde cand o strigam...Zic in mod curent pentru ca i-a mai scapat un "tata", "apa", "perete"[:D](ala de care imi vine mie sa ma dau cu capul, cred)-odata la cateva saptamani[bang] Psiho ne-a recomandat sa nu insistam cu intrebarile-de genul "unde e..." (Pentru ca o data arata si de patru se face ca nu aude). Ne-a zis ca daca ne-am lamurit ca stie cuvantul respectiv sa il mai amintim noi din cand in cand, dar fara sa insistam...mai mergem peste o luna pentru evaluare... Oricum, decat sa stai si sa-ti faci griji mai bine vorbeste cu pediatrul si eventual mergi si la psiho daca nu-si "da drumul" la vorbit in cateva luni...ei vad mult mai usor decat noi daca ceva nu e in regula cu copilul, si oricum conteaza mult cum evolueaza copilul in timp...De ex, noi am fost acum o luna, a pus-o sa faca diverse chestii, a urmarit-o cum reactioneaza, si-a notat ce face si ce nu si ne-a zis sa revenim peste 2 luni sa vedem cum evolueaza. Fran si Patricia Annelise (05.05.05) [url="http://community.webshots.com/user/annelise05"]Iepurete mititel[/url] [url="http://community.webshots.com/user/annelise05_2"] Iepurete a crescut[/url]
Link to comment
Distribuie pe alte site-uri

Fran, multumesc frumos pentru sfat. Chiar o sa-l intreb pe pediatru ce parere are, si eventual, sa-mi recomanda un psiholog. Din cate am vazut, baietii vorbesc mai greu, dar asta nu e o regula si nu vreau sa ma "culc pe o ureche" ca asa e si la Teo. Sper totusi sa nu semene cu bunicu-sau, care a vorbit la 4 ani [bang]. Pupici [pup] Andreea si Teo (26.08.2005) [url="http://b2.lilypie.com/GBR4p3/.png"]Cat de mari suntem[/url]
Link to comment
Distribuie pe alte site-uri

  • 2 weeks later...
Ma alatur si eu celor care sunt extrem de recunoscatoare pentru traduceri. David are 2 ani si aproape 2 luni ,de la 1 an a inceput pasareasca si de atunci numai asa o tine,cuvintele pe care le spune sunt mama,tata,papa(asa se zice aici la tata),caca ;cand il leagan canta hinta,cand pleaca face cu mana si zice pa. Atat.Cand vrea ceva se multumeste sa arate cu mana,iar cand ma cheama nu ma striga mama,prefera sa planga. Sincer am cam inceput sa imi fac griji,saptamana urmatoare o sa mergem la medic sa ii cerem parerea si daca o sa ne recomande la un specialist. [flo] Stefania, mami de David(24 dec.2004) si Patricia(12 iul.2006)
Link to comment
Distribuie pe alte site-uri

buna ! va multumesc inc-odata pentru efortul vostru.. va citesc periodic.. vroiam sa intreb daca are cineva toata cartea intr-un singur document.. am citit si eu tot.. am salvat si am ramas fara document.. nu mai stiu de ce.. acum trebuie sa o iau de la capat.. si stiu ca parca vorbeacineva de tot documentul.....daca da// saru-mana.. s-auzim numai de bine! si [pup][pup][pup]
Link to comment
Distribuie pe alte site-uri

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Adaugă...