Jump to content
O nouă casă pentru FORUMUL DESPRECOPII ×

🎉 Alătură-te Comunității Noastre! 🎉

🔹 Membrii înregistrați beneficiază de:

  • ✨ Funcționalități suplimentare
  • 💬 Participare la discuții active
  • 🏆 Puncte pentru tombole lunare cu premii atractive
  • 🗣️ Oportunitatea de a-ți exprima opinia
  • 🤝 Ajutor reciproc între părinți
  • 🎁 Șansa de a câștiga premii

🚀 Ce te oprește?

Vorbirea: un joc in 2! - metoda Hanen


Oaspete Otilia

Recommended Posts

Scuze ca n-am mai avansat cu traducerea, n-am mai avut timp, a fost fie-mea in vacanta si apoi bolnavioara, nici eu n-am mai citit... Sa continuam putin: Cum putem îmbogati limbajul prin experiente? Ce interes avem sa invatam cuvintul "leagan" daca nu putem cere sa fim impinsi ca sa ne leganam??? Prin imitatie Unul dintre cele mai simple moduri de a ne ajuta copilul sa invete sa comunice consista in a imita gesturile si sunetele pe care le produce si apoi a adauga un cuvint sau un gest nou. Daca vrem ca el sa ne imite la rindul lui, trebuie sa alegem cuvinte pe care le poate pronunta. E simplu: trebuie - sa repetam ceea ce spune copilul - sa facem ceea ce face el - si apoi sa adaugam un cuvint nou in legatura cu ceea ce am imitat Prin interpretare Pentru a ne face copilul sa simta ca il intelegem, putem interpreta ceea ce simte sau ce-si doreste, folosind cuvintele/gesturile pe care el le-ar fi folosit daca ar fi putut vorbi mai clar. Interpretarea ii ofera copilului informatia de care are nevoie in momentul in care simte aceasta nevoie. Exemplu: Copilul: Oh!!! Oh!!! (ne arata o pata pe pantalon) Mama: Oh!!! O pata! O pata mare pe pantaloni!!! Daca propunem copilului nostru intotdeauna acelasi model pe care il poate urma, cuvintele ii vor deveni familiare pina cind, intr-o buna zi (si va fi o zi maaare) va incepe sa le foloseasca. Prin dezvoltare In primul stadiu de evolutie al copilului e important sa utilizam cuvinte simple, insa trebuie sa evitam limitarea vocabularului la expresii de 2-3 cuvinte si la replici "de-a gata". Un vocabular asa de restrins va parea in curind artificial si va limita posibilitatile de cunoastere ale copilului. Atunci cind dezvoltam mesajele pe care ni le comunica copilul: - il ajutam sa inteleaga mai bine - il ajutam sa pronunte cuvinte noi In functie de nivelul de intelegere al copilului putem dezvolta un subiect in mai multe feluri: Exemplu: copilul se joaca cu o masinuta 1. o putem numi: "e o masina" 2. o putem descrie: "masina merge repede" 3. putem explica: "tata pleaca la lucru cu masina" 4. putem sa ne jucam: "vom impinge scaunul acesta ca si cum ar fi o masina" 5. putem vorbi de sentimente: "iti place sa mergi cu masina cu tata?" 6. putem vorbi de viitor: "miine vom merge la plimbare cu masina lui tata" 7. putem face proiecte: "cind o sa fii mare, si tu vei conduce o masina" Tema: alegeti o activitate pe care copilul o indrageste. Pe aceasta tema, scrieti cuvintele pe care le puteti adauga pentru a ajuta copilul sa-si dezvolte limbajul: 1. numiti 2. descrieti 3. explicati 4. jucati-va 5. vorbiti de sentimente 6. vorbiti de viitor 7. faceti proiecte Dezvoltind mesajele copilului nostru, ii dam posibilitatea sa auda cuvinte noi si sa le inteleaga mai bine.
"La beauté est une demi-faveur des dieux, l’intelligence en est une entière." [i]
Link to comment
Distribuie pe alte site-uri

  • Răspunsuri 247
  • Creat
  • Ultimul răspuns
[grup]OAMENII S-AR PUTEA SA NU-SI AMINTEASCA EXACT CEEA CE AI FACUT SAU CEEA CE AI SPUS, DAR INTOTDEAUNA ISI VOR AMINTI CUM I-AI FACUT SA SE SIMTA!!!
Draga Otilia, Multumesc mult pentru continuarea acestei traduceri.[flo] Ma bucur sincer ca nu te-ai oprit...[pup]Cred ca cheia succesului este... sa nu ne oprim niciodata din faptele bune si frumoase pe care le facem pentru noi si pentru cei care au nevoie de noi.[si-eu]
Cu respect, Simina [gravi]Diana [huta]si Andrei
Link to comment
Distribuie pe alte site-uri

Otilia, eu lucrez la tema data de tine [pup] si multumim mult pentru straduinta, astept si eu cu mare interes continuarea. Voi reveni si eu dupa ce ne facem temele[:D] si reusesc sa pun pe hartie rezultatul obtinut [loveyou]Ana, amica lui Stefan, pui mic si frumos(19.08.2004)[copil] [url="http://community.webshots.com/user/pozici2_ana"]poze[/url] Haideti sa-l ajutam pe Alex, haideti la bazar!!
Link to comment
Distribuie pe alte site-uri

Stefan, are un an si 7 luni, de ceva vreme incoace este foarte atent la tot ceea ce vorbim cu el si incearca pe cat posibil sa spuna dupa noi mai toate cuvintele...dar ii ies stalcite si ciudate chiar, uneori departe cu mult de ceea ce ar trebui sa zica...un exemplu ar fi "shushu" care este ..."fumul, neputand probabil sa zica inca litera "f" dar ne arata peste tot "fumul" daca il vede la vreun horn de casa[:D] sau chiar si la televizor...a remarcat o reclama pe Animal planet unde sunt de fapt niste nori, dar el a vazut acolo "fum".Ei bine...dupa mintea mea, nu ar trebui sa-l fortez sa zica corect, nici nu are cum, eu repet intodeauna cuvantul corect, nici nu pot mereu sa zic cum zice el...intrebarea mea este: Toate astea, scoase de guritza lui, trebuie luate ca si cuvinte, nu? adica el chiar comunica...asa stalcit, si nu ar trebui de la varsta asta sa ma sperie stalceala...si sa continui al stimula sa le zica asa cum poate pe limba lui...ma gandesc ca nu va ramane asa mereu, pana la urma le va zice si corect.... Va intreb pentru ca zilele trecuta ma gandeam eu asa...cum o fi mai bine?sa nu zica nimic pana le zice corect, sau sa zica asa pe pasareasca lui...si cine stie cand va vrea sau va fi pregatit sa le zica corect...nu mi-ar place sa-l aud si pe la 3 ani glasuid pasareste[:D] [loveyou]Ana, amica lui Stefan, pui mic si frumos(19.08.2004)[copil] [url="http://community.webshots.com/user/pozici2_ana"]poze[/url] Haideti sa-l ajutam pe Alex, haideti la bazar!!
Link to comment
Distribuie pe alte site-uri

[grup]OAMENII S-AR PUTEA SA NU-SI AMINTEASCA EXACT CEEA CE AI FACUT SAU CEEA CE AI SPUS, DAR INTOTDEAUNA ISI VOR AMINTI CUM I-AI FACUT SA SE SIMTA!!!
Draga Otilia, Asteptam cu nerabdare continuarea...[bascket]Macar cate o pagina pe saptamana. Ce s-a intamplat? Te putem ajuta cu ceva? [greutati]Tu ne-ai ajutat mult pana in prezent.[flo]
Cu respect, Simina [gravi]Diana [huta]si Andrei
Link to comment
Distribuie pe alte site-uri

  • 2 weeks later...
[grup]OAMENII S-AR PUTEA SA NU-SI AMINTEASCA EXACT CEEA CE AI FACUT SAU CEEA CE AI SPUS, DAR INTOTDEAUNA ISI VOR AMINTI CUM I-AI FACUT SA SE SIMTA!!!
Draga Otilia, Te asigur eu ca lumea este destul de mult interesata de aceasta traducere...[flo][flo][flo], priveste numai cate subiecte (in care mamicile sunt disperate de dificultatile verbale si comportamentale pe care le intampina cu copii lor) sunt pe forum. Si eu o buna perioada de timp am citit si salvat in calculatorul meu tot ce ai tradus tu [pup],am listat la imprimanta si cat am stat in spital (probleme cu sarcina) am citit in liniste, au citit si celelalte mamici din salon [si-eu] dar mult mai tarziu ti-am scris, doar atunci cand am vazut ca nu m-ai traduci... Eu nu stiu exact cum sa fac rost de carte (n-am mai dat comanda in strainatate, nu stiu cum sa platesc...desi nu este scumpa in comparatie cu cat bine face), in plus nu am incredere in traducerea mea...cred ca as plati sa mi-o traduca cineva...dar sunt constienta ca tot acest procedeu ar dura luni bune de zile [ups] in care copii nostrii sunt cei mai mult dezavantajati (au cel mai mult de pierdut)[hopsieu]
Cu respect, Simina[gravi]Diana [huta]si Andrei
Link to comment
Distribuie pe alte site-uri

Cum putem accentua informatiile? 1. Prin gesturi. Gesturile ne vin intotdeauna natural: un zimbet, un frison, o ridicare de umeri… Gesturile sunt un mijloc eficace si adesea neglijat de a ajuta copilul sa inteleaga ceea ce-i spunem. Gesturile atrag si concentreaza atentia copilului. Gestuile pot transmite informatii, pot comunica emotii, pot indica o atitudine, stimuleaza imaginatia si creativitatea copilului, doua calitati importante pentru achizitionarea limbajului. Gesturile permit copiilor sa se exprime inainte de a vorbi. Cind intinde miinile inseamna "ia-ma in brate", cind da din mina inseamna "la revedere", cind da din cap inseamna "nu" sau "da", cind ne imbratiseaza ne arata dragostea… Pentru a ne ajuta copilul sa asocieze un cuvint la o actiune trebuie sa: - folosim mereu acelasi model - sa fim fata in fata cu copilul - sa pronuntam cuvintul si sa facem gestul corespunzator in acelasi timp 2. Insistind pe cuvinte-cheie Exemplu: Tatal lui Lea foloseste expresii scurte si simple si ii face placere sa accentueze cuvintele si sunetele pentru a o ajuta pe Lea sa invete cuvintul "desert". Tata: (aratind cu degetul desertul) Uite, Lea… DESERT. Lea priveste. Tata: E DESERTUL tau preferat. Lea priveste, ochii ii stralucesc, ea se inclina putin in fata. Tata: este DESERT cu capsuni! (el da o lingurita fetitei) Lea maninca desertul, se uita la tata. Tata: Mmmmmm!!! Ce DESERT bun! Ca in acest exemplu putem ajuta copilul sa invete: - marcind o pauza inaintea cuvintului-cheie ("vrei… DESERT?") - prelungind cuvintul-cheie ("DEESEERT") - soptind sau strigind cuvintul-cheie - aratind cu degetul obiectul reprezentat de cuvintul-cheie Insistind pe cuvinte le facem mai interesante si mai amuzante si punem in relief elemente de informatie pe care copilul incepe sa le invete. 3. Prin repetare Un om adult intelege un cuvint in general daca-l aude o data sau de doua ori in context, insa nu la fel se intimpla cu copiii. Unii copii au nevoie sa auda un cuvint de 10 ori inainte de a incerca sa-l foloseasca, altii trebuie sa-l auda de 100 de ori. Nu exista nici o regula, nici un numar "normal" de repetitii. Actiunile, gesturile, apropourile copilului ne indica daca a asimilat ceea ce i-am spus. Cu cit gasim mai multe maniere diferite de a folosi acelasi cuvint, cu atit ne ajutam copilul sa invete mai bine. De exemplu, dezbracind copilul putem gasi diferite maniere de a folosi verbul "scoate": "scoate pantofii, scoate sosetele, scoate pantalonii, scoate bluza" etc… Repetind sistematic aceleasi cuvinte intr-o situatie data ajutam copilul sa inteleaga aceste cuvinte si , mai tirziu, sa le foloseasca. La inceput, copilul nu este capabil intotdeauna sa inteleaga si sa pronunte cuvintele pe care le folosim. Totusi, cu cit aude mai des cuvintele asociate obiectelor si situatiilor cu atit va intelege mai repede ce ii zicem… ca intr-o zi sa foloseasca si el aceleasi cuvinte ca noi. Repetitia este esentiala.
Link to comment
Distribuie pe alte site-uri

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Adaugă...