Jump to content
O nouă casă pentru FORUMUL DESPRECOPII ×

🎉 Alătură-te Comunității Noastre! 🎉

🔹 Membrii înregistrați beneficiază de:

  • ✨ Funcționalități suplimentare
  • 💬 Participare la discuții active
  • 🏆 Puncte pentru tombole lunare cu premii atractive
  • 🗣️ Oportunitatea de a-ți exprima opinia
  • 🤝 Ajutor reciproc între părinți
  • 🎁 Șansa de a câștiga premii

🚀 Ce te oprește?

Piatra Neamt, Perla Moldovei (73)


Recommended Posts

Nu stiu daca la Andrada in clasa stiau sau nu copiii sa scrie si sa citeasca dar inv a mers cu toti odata. Ritmul lsa ei e de o litera/cifra pe zi. Mie imi este indiferent unde ne intalnim. Eu vin fara copiii daca am cu cine sa ii las. Daca nu nu vin deloc [:D]. Criss [mamica] de [copil] Alessia si [zana] Andrada
Link to comment
Distribuie pe alte site-uri

  • Răspunsuri 205
  • Creat
  • Ultimul răspuns

Cei mai activi membri în acest subiect

Cei mai activi membri în acest subiect

Vai, ce ritm aveti la scris, abia pot tine pasul cu voi. Ma bag si eu in discutia despre cat invata copiii nostri in gradinita si la scoala. Ei nu invata sa scrie si sa citeasca in gradinita in adevaratul sens al cuvintelor, cum spunea bine adina, nu e "metodic", dar in schimb isi formeaza deprinderea de a scrie semnele grafice (liniute, bastonase, buclele), care mai tarziu - in clasa I - vor forma literele si cifrele. Ceea ce fac ei in gradinita este o exersare a mintii si mainii, care sa-i ajute sa faca mai usoara trecerea la scrierea si cititul din clasa I, plus trecerea la operatii matematice. Nici copilul meu nu stia sa citeasca literele la inceputul clasei I, le recunostea pe cele mari de tipar pe toate, dar nu stia sa le lege intre ele, sa formeze un cuvant, asa cum nu stia nici sa recunoasca sunetele din interiorul unui cuvant. De altfel, nici un alt copil din clasa ei nu stia sa citeasca la inceputul scolii si au mers cumva toti in acelasi ritm. Nici nu am incercat sa fortez la partea cu cititul, pentru ca nu ma simteam eu stapana pe mine - din pct de vedere metodic - si nu voiam sa imi invat copilul intr-o anumita metoda si sa descoperim apoi ca nu a fost corect instruit (de exemplu, la citit, la noi, doamna le-a spus de la inceput sa citeasca pe silabe - or eu nu m-as fi gandit asa, as fi inceput cu cititul pe litere, si ar fi fost mult mai greu sa trebuiasca sa dezvat mai intai copilul de metoda mea si apoi sa invete alta). Prin comparatie, baiatul meu era varza la scris la sfarsitul grupei mari. Si nu ma refer la scrisul de litere, nici nu aveam pretentii pentru asta, ma refer la semnele grafice: linii, linii oblice, bastoane, oval, carlige, bucle, etc. Nici macar nu avea deprinderea de a pastra un anumit spatiu intre semne, de a le face toate pe acelasi rand, de o anumita marime, erau unele mai sus, altele mai jos, dupa cateva semne apareau unele cat pagina, caci se vedea ca se plictisise si a vrut sa incheie mai repede, era cumplit ce era in caietele de la gradinita. Ei, acum, ca e in grupa pregatitoare, am inceput si eu sa-l mai pun la lucru si acasa. Nu mult, lucram in week-end cate putin, cate un semn grafic, pe un caiet de tip II, dar s-a vazut progresul si chiar doamnele educatoare mi-au spus ca si-a corectat mult scrisul de ceva timp. Nu fac asta pentru ca vreau sa iasa din el vreun geniu, ci pentru ca nu vreau sa-i fie greu la scoala, e altceva sa ne putem permite un ritm lejer, lipsit de presiune, si altceva sa fi inceput cu lucrurile astea abia in clasa I, cand ar fi facut cate un semn pe zi, caci se presupune ca aceste semne ar fi trebuit cunoscute si exersate destul in gradinita. Mai facem despartirea cuvintelor in sunete, oral, nu in scris, caci acasa nu scriem deloc litere, si nu facem niciodata exercitii de citire, in primul rand pentru ca nu cunoaste toate literele si apoi pentru ca nici eu nu vreau sa o iau inaintea scolii. Asta e si ideea: nu de a fi inaintea scolii, a programei, etc., ci de a completa prin lucru individual acasa ceea ce fac ei in gradinita. Mai ales ca in scoala nu se va zabovi prea mult asupra lor, fiind considerate a apartine perioadei preabecedare, adica grupele mari din gradinita. De temele din scoala, da, se pare ca e un trend deja, initiat de scolilele asa-zis cu pretentii, si la care s-au aliniat intre timp toate scolile, ca sa tina pasul cu nivelul de cunostinte al elevilor, dar din cauza caruia copiii nostri au din ce in ce mai mult de lucrat si din ce in ce mai putin timp pentru joaca si relaxare. Uneori, chiar si parintii sunt cei care incurajeaza asta si chiar e un criteriu serios pentru selectarea scolii copilului(am auzit suficiente replici de tipul "ma duc la scoala cutare, la doamna x, ca ea le da multe teme si face multa carte cu ei). Mai sunt multe de spus, dar ma opresc pentru moment, m-am lungit deja prea mult. "Unii oameni vãd lucruri care existã si întreabã "De ce?". Alti oameni viseazã la lucruri care nu au fost niciodatã si întreabã "De ce nu?". Unii oameni se duc la serviciu si nu au timp de toate astea." http://loredanadinu.wordpress.com/
Link to comment
Distribuie pe alte site-uri

dinubebe mai zi, mai zi, ca le zici bine! [pup]
[url="http://forum.desprecopii.com/forum/topic.asp?TOPIC_ID=146490"] Bazar pentru Robi[/url]
Laura, mami de shtrumphi gemeni: Bianca Andreea si Rares Mihai (13.06.2005) [url="http://forum.desprecopii.com/forum/topic.asp?TOPIC_ID=114871"]Cugetari gemene[/url], [url="http://forum.desprecopii.com/forum/topic.asp?TOPIC_ID=77878"]Poveste cu shtrumphi [/url] 'Cos what I feel is the only truth for me
Link to comment
Distribuie pe alte site-uri

Buna dimineata! Eu faza cu plictisitu,o stiu de la practica din liceu.Faceam practica la scoala de langa piata Darmanesti,nu mai stiu ce numar este,si nimerisem la clasaI,a domnului Nicolau despre care se vorbea ca ar fi fost printre cei mai buni.Era pus intro situatie foarte jenanta in momentul in care preda o litera si mai bine de juma de clasa spunea ca e usor si ca stiu sa o faca.La scoala se merge dupa o programa,o planificare.Fiecare varsta are cunostintele ei.Aveam o colega pensionara anul trecut care,in momentul in care vedea ca noi,astea mai tinere depaseam limita grupei,ne spunea:Nu unflati un balon mai mult decat trebuie ca explodeaza[:D].Adica nu stiu,mie nu mi se pare normal.[pup] Ma apuc de [cit]din urma si de baut cafeaua.[pup][pup]la toata lumea. http://picasaweb.google.com/sanora2013/DropBox?authkey=Gv1sRgCMPa6s-ByszSZw#5421756930342221410] Adina[mamica]de[copil]Razvan(14.08.2009)
Link to comment
Distribuie pe alte site-uri

Laura25-nu se poate trece mai departe.Daca toti stiu literaM de exemplu,invatatorul tot trebuie sa o predea,daca in acea zi,la acea ora are inspectie de sus si vede ca nu se respecta planificarea,el o incurca.[pup] http://picasaweb.google.com/sanora2013/DropBox?authkey=Gv1sRgCMPa6s-ByszSZw#5421756930342221410] Adina[mamica]de[copil]Razvan(14.08.2009)
Link to comment
Distribuie pe alte site-uri

Eiiiiiiiiiiii[:D]Pana la urma ne intalnim sau nu la Galleria??[q][:-@][alcool] Am inteles ca vine:Loredana,Cristina,Eu,Dana,Laura si Criss(?).Poate vine si Carmen dar vad ca azi lipseste de pe DC.Aurorra tu? [:-@] [colegi][colegi][colegi][colegi][cool] Eu intreb:La Cip Savin nu v-ar placea??Nu se plateste locul de joaca daca sunt copilasi[pup]
Link to comment
Distribuie pe alte site-uri

Eu va dau raspunsul mai pe seara sau maine dimineata. Loredana imi place tare mult cum scrii, e o placere sa te citesc [pup]. Lora si Laura de la mine o [flo] pentru alt subiect. Am dat aici ploricica ca prea ne strangeam multe din neamt facnd front comun [:D] . Si eu nici nu scriu asa frumos ca voi. Criss [mamica] de [copil] Alessia si [zana] Andrada
Link to comment
Distribuie pe alte site-uri

Acuma, mai e o chestie. Daca vezi ca un copil sau, ma rog, un grup de copii poate mai mult, nu il ajuti sa se dezvolte dandu-i ceva de nivel mai inalt pentru ca programa nu prevede ? Programa prevede un minimum necesar, niste standarde minime, in functie de care sa se poata evalua la scara mare copii din acelasi nivel scolar (clasa I, VII, etc.). Daca ai copii care depasesc acest nivel - si de regula in clasele primare se intampla asta, caci generatiile noi sunt din ce in ce mai agere la minte si cu un nivel de instruire tot mai ridicat - atunci e si pacat sa nu ridici putin nivelul asteptarilor. Da, mi se pare normal sa punctezi dupa standardele programei, deci sa nu-l "arzi" pe cel care nu depaseste nivelul programei, dar la fel de normal mi se pare ca acolo unde vezi - ma refer la cadrul didactic aici -un potential mai ridicat sa sugerezi ceva de nivel mai inalt (exercitii suplimentare, culegeri, sau mai stiu eu ce). Mai rau e cand se exagereaza si se considera ca asta trebuie sa fie nivelul tuturor si se ajunge la teme supra incarcate, la zeci de pagini de lucru suplimentar, sau mai stiu eu ce nebunii care suprasolicita copiii. A mea a dat niste teste - la romana si matematica - la final de semestru I care mi s-au parut extrem de simple si mult sub nivelul catorva teme pentru acasa. Vazandu-ma surprinsa, doamna mi-a replicat: "Pregatisem unele mai dificile, dar apoi m-am gandit sa le dau exact ceea ce le cere programa. Exercitii mai grele facem acasa." Se referea la faptul ca noi acasa lucram suplimentar - cand avem timp si dispozitie -exercitii mai dificile, dictari cu cuvinte mai complicate sau operatii matematice ceva mai complexe. Nu din vanitate sau din ambitia mea de parinte, ci pentru ca ne place sa ne testam limitele si pentru ca avem ocazia sa iesim din tiparul exercitiilor/lucrarilor din clasa si sa incercam si altceva, mai diferit, mai putin monoton. Insa replica doamnei mi s-a parut corecta. Si cel mai probabil 90% din clasa va avea calificativul maxim, lucru de care ma preoup cel mai putin, spre deloc, dar, pe mine ca parinte, ma multumeste sa stiu ca am un copil care va stapani bine limba romana, ca nu va face greseli de ortografie sau de exprimare, ca va sti sa lucreze cu cifrele exercitii de diverse tipuri si complexitati, lucruri care pe termen lung vor face diferenta. "Unii oameni vãd lucruri care existã si întreabã "De ce?". Alti oameni viseazã la lucruri care nu au fost niciodatã si întreabã "De ce nu?". Unii oameni se duc la serviciu si nu au timp de toate astea." http://loredanadinu.wordpress.com/
Link to comment
Distribuie pe alte site-uri

Citat:
citat din mesajul lui crissandrada Am dat aici ploricica ca prea ne strangeam multe din neamt facnd front comun [:D] Criss [mamica] de [copil] Alessia si [zana] Andrada
[pup] Sa fi vazut apoi avalansa de comentarii ca scriem asa ca doar se stie ca toate moldovencele sunt ....[alcool]
[url="http://forum.desprecopii.com/forum/topic.asp?TOPIC_ID=146490"] Bazar pentru Robi[/url]
Laura, mami de shtrumphi gemeni: Bianca Andreea si Rares Mihai (13.06.2005) [url="http://forum.desprecopii.com/forum/topic.asp?TOPIC_ID=114871"]Cugetari gemene[/url], [url="http://forum.desprecopii.com/forum/topic.asp?TOPIC_ID=77878"]Poveste cu shtrumphi [/url] 'Cos what I feel is the only truth for me
Link to comment
Distribuie pe alte site-uri

neata fetele!!!!!la amiazaaa sunt si eu pe aci dar avusei multa treba de dimineata,asa ca stau la o cafea abia acu si aud ceva??o intalnealaaaa,dar mult ati mai scris azi[pk]asa ca eu ce sa zic...ar fi frumos si la pizza 66 ca este spatiu mult si pt nefumatori si aici se poate servi mai de toate,nu zic ca la galerie ar fi rau dar e mult pana acolo si o sa ajung tarziu si nici nu stiu ce e de beut pe acolo[alcool][:D][:D],asa ca va decideti si ajungem noi la un acord eu zic pizza 66[pk],mai sunt si alte locatii dar stiu ca se fumeaza mult,tot asa cu stef sau fara inca nu stiu dar nu sunt prb la noi ,dupa cum stiti[olala] mai revin..... carmen si stefii[pup][pup]
Link to comment
Distribuie pe alte site-uri

Oaspete
Acest subiect este acum închis pentru alte răspunsuri.

×
×
  • Adaugă...