Jump to content
O nouă casă pentru FORUMUL DESPRECOPII ×

🎉 Alătură-te Comunității Noastre! 🎉

🔹 Membrii înregistrați beneficiază de:

  • ✨ Funcționalități suplimentare
  • 💬 Participare la discuții active
  • 🏆 Puncte pentru tombole lunare cu premii atractive
  • 🗣️ Oportunitatea de a-ți exprima opinia
  • 🤝 Ajutor reciproc între părinți
  • 🎁 Șansa de a câștiga premii

🚀 Ce te oprește?

uneori 2+2=4 si alteori 2+2=5!


Recommended Posts

salut, eu imi scrisesm parerea la topicul cu adolescenti, insa adaug si aici parti din ea. Nota: desi am fost buna la gramatica, dupa 23 de ani de activitate tehnica, nu pot sa ma "bat de la egal la egal" cu cei din domeniul limbii romane. So, nu pot decide eu acum raspunsul corect dar, zilele astea am luat in considerare parerea unor profesori de romana si acea afirmatie OFICIALA ca desi 90% din profesori considera subiectul dificil, 100% din ei raspund subiectiva. Parerea mea, un parinte: *********** Legat de faza cu romana, ce ma deranjeaza este nu atat faptul ca se schimba o decizie [a unui minister, nu al unui vanzator in piata], ci motivatia acestei schimbari. Daca un barem ar fi fost gresit, era ok sa se modifice, spre a fi corect, dar cand un barem este corect, nu e normal sa-l modifici spre semi-corect, doar pentru ca e deranjant un anume procent de elevi cu raspunsuri gresite. Cand eu am dat la facultate, in 89, pe timpul lui Ceausescu, la mate analiza, a fost gresit COMPLET un subiect intreg si deci, nota maxima era de 7,80 sau 8, nu mai retin. Cu toate astea, desi 100% din elevi "nu aveau cum sa rezolve corect totul", si notele de admitere au fost evident mai mici decat in anii trecuti, nu s-a modificat baremul. Doar a fost sanctionat prof Boboc, cel care gresise subiectul. In cazul nostru de acum, schimbarea baremului aduce 2 mari consecinte f negative: 1. Ca parinte, am incercat sa fac o statistica privind modul de raspuns al elevilor, fiind atenta la ce povesteau cand au iesit din examen si am constatat: - Dintre elevii care au raspuns subectiva, prin proprie gandire, majoritatea au cheltuit un anume timp [5-10 min] pentru a da rapsunsul corect. Povesteau ca au stat si s-au tot gandit, pe TOATE PARTILE SI INTREBARILE posibile, minim 5-10 minute. Ceea ce era normal, subiectul fiind discutabil, acest subiect chiar necesita profunzime. - Cei care au bifat predicativa, au zis ca au bifat instant, au vazut cuvantul "este", gata, au bifat predicativa, nu au mai stat pe ganduri, si au trecut mai departe, la alte subiecte. Prin urmare, majoritatea celor cu subiectiva si-au consumat niste minute bune pt a da raspunsul corect, iar cei cu predicativa au bifat mult mai in graba si au avut astfel, acele 5-10 minute, IN PLUS, pt alte subiecte, unde, la literatura de ex, au avut un timp mai relaxat pt a scrie ingrijit, nu in graba, si deci, a obtine puncte SI pt aspectul frumos al scrisului. In schimb, cei su subiectiva, consumand acele minute de profunzime, poate au scris mai in graba la restul subiectelor, putand pierde puncte la aspectul scrisului. Din acest motiv, schimbarea baremului dezavantajeaza clar pe cei care s-au IMPLICAT mai profund ca sa rezolve corect subiectul disputat, si ii avantajeaza pe cei mai putin profunzi, si mai grabiti. Astfel, este DESCURAJATA profunzimea si este incurajata superficialitatea si expresia "las' ca merge si asa". 2. Increderea in invantamantul romanesc scade dramatic. Si pentru ca profesorii se contrazic intre ei, si pentru ca decizia ministerului de schimba de la o zi la alta, dar nu pt a promova corectitudinea, ci doar pentru "a proteja" anumiti elevi cu raspuns gresit sau semi-gresit... Eu, daca as fi elev in clasa a 7-a si as trece in clasa a 8-a, in ACEST prezent, as fi descumpanita, nu as mai stii in ce profesor sa am incredere, pt ca iata, oricand, un barem se poate schimba cum vrea x si y, ignorand complet nspe manuale si reguli. Daca literatura e normal a fie punctata mai "artistic", mai putin constrans de reguli, gramatica este cea care ar fi trebuit sa beneficieze de concretetea matematicii, raspunsurule ar fi trebuit sa fie clare, fara nuante. Astfel, acei elevi inclinati spre matematica, se bazau clar pe gramatica, sunt putini elevi fff buni la mate si sa fie ff buni si la literatura [mai ales printre baieti]. Deci, din start, aceasta schimbare a baremului dezavantajeaza pe acei copii mai talentati spre tehnic, si nu ii dezavantajeaza cu 1-2 sutimi, ci cu mai mult de juma de punct. Pt acei copii "mai tehnici" ce visau la licee de top, un Sava, un Vianu, acest 0,6 poate atarna ffff mult. Nedrept. [url="http://picasaweb.google.com/AncaNicolae2002/PozeCuNoi#"]Poze cu noi[/url] [zana]Veronica-Elena 14 ani, [bascket]Tudor-Iulian 11 ani, [auto]Robert-Adrian 3 anisori [pup]
Link to comment
Distribuie pe alte site-uri

  • Răspunsuri 173
  • Creat
  • Ultimul răspuns

Cei mai activi membri în acest subiect

Cei mai activi membri în acest subiect

Citat:
citat din mesajul lui viviana Copiii nu sunt academicieni si nici la facultatea de litere. Deci e subiectiva pentru ca asa au invatat la scoala. La nivel de 8 clase asa se stie. Fara niciun dubiu.
Viviana, daca la scoala au invatat ca aia e subiectiva, de ce 50% din copiii au scris "predicativa" ... inseamna ca e ceva in fraza aia, care pe 50% din copii i-a pacalit spre "predicativa", tot dupa niste reguli invatate in clasa a 8 a. Teoria mea ar fi falsa daca 50% ar si scris corect "subiectiva" si in ceilalti 50% ar fi fost un amalgam de alte propozitii subordonate (predicativa, circumstantiala, completiva ...etc). Dar logica ma determina sa spun ca daca confuzia la copiii de clasa a 8 a este 50%-50% intre subiectiva si predicativa, atunci toti au folosit cunostintele predate in clasa a 8 a si fraza de pornire este una "tricky". Daca se dovdeste ca acea fraza poate fi si una si alta, atunci toata lumea merita punctaj maxim. Care este fraza asta controversata ? stiu ca am citit-o pe undeva dar puteti sa o scrieti cu rosu pe subiectul asta ?
Link to comment
Distribuie pe alte site-uri

buflea, textul este "Ceea ce ma jeneaza este dificultatea rasfoirii." Argumentul cu proportia celor care au raspuns "predicativa" nu sta in picioare, din doua motive: - Raspunsurile erau grila, puteai bifa doar una dintre variante: subiectiva, predicativa, atributiva. - La orice examen o parte din cei care sunt examinati gresesc. Asta nu inseamna ca raspunsul gresit e justificat de ceva ce au invatat in scoala. Ci pur si simplu au gresit.
Link to comment
Distribuie pe alte site-uri

Buflea, pana acum nu e stabilit concret procentul. Cel mult fuse 42 la 40 si restul o pusera atributiva. Ca daca ii mai schimbi topica putintel iese si asa. Copiii s-au incurcat si cei mai putini siguri pe ei au gresit. Am auzit acum la televizor ca exista o lege (din pacate nu am retinut care) prin care este interzis schimbarea baremului sau existenta unui raspuns cu mai multe optiuni, in timpul unui examen. Stii si fii-mea s-a incurcat la mate si a fost neatenta si va pierde niste puncte. A gresit. Atata a putut, atata a facut. Si e impacata cu asta. Pur si simplu si-a asumat greseala si neatentia. Si sa-ti mai spun un lucru daca raspunsul la aceasta propozitie era cotata cu 10 sutimi nimeni nu ar fi zis nimc. Dar cu 60 de sutimi... se schimba problema. Si ca sa mai zic si altceva capitolul cu sintaxa frazei nu ar trebui inclus in materia de examen. Cel mult sa treaca peste la scoala. Acest capitol este inutil si nu ajuta cu nimic. Cu absolut nimic. -------------------------------------------------------------------------------------------------- Daca privesti in sus si nu simti invidie, daca privesti in jos si nu simti dispret, atunci esti un om deosebit vivi
Link to comment
Distribuie pe alte site-uri

buflea, problema nu tine de lingvistica ci de faptul ca, sub presiunea opiniei publice, ministrul decide sa schimbe baremul de corectare. Sperind sa faca pe toata lumea fericita si, evident, sa cistige niste voturi la alegerile ce urmeaza. Pb e ca din cauza jocurilor astora politice niste copii nevinovati cum e cazul fetitei vivianei isi vad viitorul periclitat. Ce poate viviana sa ii spuna fetitei ei, da, ai facut bine, nu ai fost tu de vina, dar uite, sint alegeri in toamna si usl-ul vrea sa cistige niste voturi in plus? A avut ghinion sa aiba examenul de capacitate in acelasi an in care sint alegerile si, in consecinta, in anul in care nu mai functioneaza regulile.
Link to comment
Distribuie pe alte site-uri

Un var de-al meu spunea ca a avut un profesor, care le-a spus ca el nu noteaza lucrarile decat la final. Daca o erore apare sistemtic, inseamna ca el nu a explicat suficient de bine si vinovatia este a lui, si nu ia in considerare raspunsul la problema respectiva. Noteaza lucrarea ca si cum subiectul nu a existat. Daca subiectul era cu raspuns interpretabil, trebuie sa fie scos din barem sa se noteze tezele ca si cum intrebarea nu ar fi existat. Mintile ilustre discuta idei; Inteligentele medii discuta evenimente; Mintile reduse discuta persoane. (Eleanor Roosevelt )
Link to comment
Distribuie pe alte site-uri

Citat:
citat din mesajul lui danielag
buflea, textul este "Ceea ce ma jeneaza este dificultatea rasfoirii." Argumentul cu proportia celor care au raspuns "predicativa" nu sta in picioare, din doua motive: - Raspunsurile erau grila, puteai bifa doar una dintre variante: subiectiva, predicativa, atributiva. - La orice examen o parte din cei care sunt examinati gresesc. Asta nu inseamna ca raspunsul gresit e justificat de ceva ce au invatat in scoala. Ci pur si simplu au gresit.
Ok, inteleg primul argument. Al doilea insa demoleaza teoria care spune ca desi fraza asta are si o interpretare "predicativa", la nivelul clasei a 8 a, nu au invatat sa o judece asa. Daca propozitia aia poate fi si subiectiva si predicativa, in contextul acelei fraze, dupa mine, ambele rezultate ar trebui punctate in mod egal SAU depunctata la toata lumea pentru ca raspunsul corect era "si subiectiva si predicativa". Deci ori li se scade la toti, ori li se da la toti. Pe de alta parte, daca exista o lege care spune ca nu e voie sa existe in concurs un subiect cu doua raspunsuri corecte, atunci subiectul in sine este eronat si trebuie anulat complet din examen. Realizez acum ca in toate variantele mele, subiectivii si predicativii sunt notati la fel, deci practic acest subiect controversat nu va fi criteriul de departajare al copiilor. P.S. Nu stiu daca am dreptate - incerc doar sa urmaresc o logica
Link to comment
Distribuie pe alte site-uri

Citat:
citat din mesajul lui turturica
buflea, problema nu tine de lingvistica ci de faptul ca, sub presiunea opiniei publice, ministrul decide sa schimbe baremul de corectare. Sperind sa faca pe toata lumea fericita si, evident, sa cistige niste voturi la alegerile ce urmeaza.
Tocmai ... presiunea sociala nu ar trebui sa fie definitorie ci adevarul lingvistic. Din cate inteleg de la voi, din punct de vedere tehnic, propozitia aia poate fi si subiectiva si predicativa. Nu stiu cat se ia in considerare "interpretarea" intr-o decizie tehnica, dupa mine nu ar trebui sa se ia ... daca aceasta problema de gramatica are 2 solutii, atunci exista 2 raspunsuri corecte si ambele, indiferent de calea de gandire prin care s-a ajuns la ele, trebuie considerate ca fiind corecte.
Link to comment
Distribuie pe alte site-uri

Inainte sa plec spre casa, mai propun un banc [din amintiri], poate ajuta la gasirea solutiei corecte. ********* In inchisoarea comunista, intr-un salon, Ion vazu un coleg nou, si-l intreba pentru ce este el in inchisoare. Acela raspunse: - Nu stiu domnule... sunt nevinovat. - Cum asa? intreba Ion. - Pai uite asa, cand am iesit din magazinul alimentar, cu o sticla de vin in mana, fericit, am strigat cat am putut de tare: ASTA-i viata, asta-i trai...... Si pac, 2 securisti din coltul strazii m-au saltat pt exprimarea nemultumirii fata de regimul comunist [:D] ************ Nota de subsol: Noul coleg era evreu [:D], si intonatia lui fusese cam asa [pentru cine nu stie cum vorbesc evreii]: Asta-i viata? Asta-i trai? [:D] Revenind la serios, intreb si eu daca ar fi normal sa inversam propozitia de mai jos ca sa putem fi in stare sa o analizam? Floarea este rosie. in Rosie este floarea. Eu cred ca orice elev poate analiza aceasta propozite, FARA a o inversa, nu? Mai mult, ia sa vedem intrebarile: Floarea este rosie. Intrebarea normala: cine este rosie? floarea. Corect :) Daca insa inversam [spargand fortat si INUTIL cuvantul "este" de cuvantul "rosie", asa cum s-a spart fortat cuvantul "este" de textul "dificultatea rasfoirii" ] obtinem: Rosie este floarea. Mai putem intreba: cine este floarea? Rosie [:-)))] Eu zic ca nu... prin urmare, inversarea e utila, dar nu in orice conditii, si nu partial... cred ca de aici deriva "dificultatea subiectului", unii nu au inteles cand ar trebui inversat si cand nu. O seara buna si succes maine tuturor copiilor sa ajunga, totusi, unde isi doresc :) anca . [url="http://picasaweb.google.com/AncaNicolae2002/PozeCuNoi#"]Poze cu noi[/url] [zana]Veronica-Elena 14 ani, [bascket]Tudor-Iulian 11 ani, [auto]Robert-Adrian 3 anisori [pup]
Link to comment
Distribuie pe alte site-uri

Participă la discuție

Poți posta acum și te poți înregistra mai târziu. Dacă ai un cont, autentifică-te acum pentru a posta cu contul tău.
Notă: postarea ta va necesita aprobarea moderatorului înainte de a fi vizibilă.

Oaspete
Răspunde la acest subiect...

×   Lipire ca text formatat.   Lipește ca text simplu în schimb

  Sunt permise doar 75 de emoji.

×   Linkul tău a fost încorporat automat..   Afișează în schimb ca link

×   Conținutul tău anterior a fost restaurat.   Șterge editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini dintr-un URL.

Se încarcă...

×
×
  • Adaugă...