Jump to content
O nouă casă pentru FORUMUL DESPRECOPII ×

🎉 Alătură-te Comunității Noastre! 🎉

🔹 Membrii înregistrați beneficiază de:

  • ✨ Funcționalități suplimentare
  • 💬 Participare la discuții active
  • 🏆 Puncte pentru tombole lunare cu premii atractive
  • 🗣️ Oportunitatea de a-ți exprima opinia
  • 🤝 Ajutor reciproc între părinți
  • 🎁 Șansa de a câștiga premii

🚀 Ce te oprește?

limbi straine la 4 ani


Recommended Posts

rufus,andacos,degeaba veti spune ca nu e ok sa inveti limbi straine in avans.acum un an era un topic cu limbi straine de la 2 ani. stiti cati cunosc care au invatat germana de la 3 la 10 ani si acum,pt ca nu au mai vb ,au uitat-o complet? cel putin 3 oameni. obositi-va creierul copiilor ca doar nu e al vostru. ce le trebuie copilarie,jocuri,alergare, mers la munte? la carte. cum,despre logaritmi nimic? naspa. ce o sa faca in clasa intai fara logaritmi si limite? nici nu vreau sa imi imaginez. la 5 ani se considera ca sunt consolidate structurile lingvistice materne.exceptie fac copii din familii bilinge care vb nativ acele limbi si cu care se vb permanent asa. altfel, din lucrul de 8 ani cu copii,nu este decat o incarcare inutila a creierasului lor.in clasa a Va nu va mai fi nicio diferenta intre un vorbitor de engleza de la 3 ani si un elev silitor care a inceput engleza la 6 ani.cum la 6 ani?asa batran?? ei da,chiar nu e nicio diferenta. ba da, una esentiala:cel care a invatat engleza de la 6 ani a avut 3 ani in plus de joc,de libertate.pai de ce?pai ca sa isi dezvolte personalitatea,sa nu cresti un depresiv de mic.creierul ala al lui e pt toata viata si nu e pentru ca parintii sa isi verse frustrarile pe el. o prietena de la o gradi privata imi spunea ca cei mai obositi copii sunt cei cu a 3 a limba straina bagata de la 6 ani.sunt copii cu lb straine de la 2 ani,copii care au la 6 ani nevoie de psihoterapie in cautarea copilariei pierdute. imi spunea psiholoaga acelei gradinite ca isi da seama de complexele si frustrarile parintilor dupa nr de optionale pe care il fac copilasii fara copilarie......... http://forum.desprecopii.com/forum/topic.asp?TOPIC_ID=167651&nm=Sebastian-Minunea-mea
Link to comment
Distribuie pe alte site-uri

  • Răspunsuri 87
  • Creat
  • Ultimul răspuns

Cei mai activi membri în acest subiect

Cei mai activi membri în acest subiect

Histamina, generalizezi cam mult, sincer, doar din spusele unor prietene. Cum am mai spus, exista multe metode de invatare, printre care si cele fara presiune care nu duc la pierderea copilariei. Baiatul meu nu a stiut ce-s acelea fise, poezii invatate pe de rost, stat smirna la lectie sau alte asemenea in gradinita. Ba chiar aveam neamuri obisnuite sa spuna baiatul o poezie sau un cantecel care nu intelegeau de ce al meu nu e campion la asta, ca doar il duce capul...Si cu toate astea vorbeste germana foarte bine. Exista copii care fac multe lectii in gradinitele in care se face doar in limba romana si sunt deja obositi la scoala. Nu confunda metodele cu cunostintele insusite. Deasemenea exista activitati optionale care sunt percepute ca joaca, ca ceva foarte interesant. Eu am incercat sa reduc optionalele cand am intrat la scoala si am avut negocieri mari cu pustiul, pentru ca efectiv ii place ceea ce face.
Link to comment
Distribuie pe alte site-uri

lali,daca ai citit mesajul meu ai vazut ca am scris ca-s observatii facute de mine in 8 ani de lucru cu copii.apoi am dat ex cu gradinita.indiferent de metodele folosite,copilului i se ia un timp in care,la aceasta varsta,trebui sa faca altceva;joc,sport. toate aceste activitati percepute ca joaca obosesc in timp.programa de la gradi e ea insasi incarcata,mai ales cea de la gradi particulare,pt ca ele obtin aviz pe programa generala,insa baga o mie de optionale,iar unii parintii inconstienti opteaza in nestire,asa ca, de la 3 ani duci copilul la gradi si are program pana la ora 20,doar cu 2 ore pauza. sunt multe gradi care justifica asa banii aprintilor. te asigur ca majoritatea folosesc jocul ca metoda de invatare,numai ca neuronul de 2-3-4 ani nu e pregatit inca,il maturizezi fortat si asta se va vedea in timp,indiferent de metoda folosita initial. http://forum.desprecopii.com/forum/topic.asp?TOPIC_ID=167651&nm=Sebastian-Minunea-mea
Link to comment
Distribuie pe alte site-uri

Histamina, am citit si celalat topic si m-a impresionat f tare. Avem uneori impresia in viata ca cel mai important lucru este cate limbi straine stie copilul nostru, cate FB-uri ia la scoala, la cate activitati extra-scolare e inscris, cate culegeri a lucrat la matematica si la cate concursuri participa, etc., si le tratam pe celelate precum sanatatea, ca si cum ni se cuvin si nimeni nu ni le poate lua. Ii compatimim pe cei cu probleme dar "Slava Domnului ca nu ni se intampla noua!" Cred ca numai cand treci prin asa ceva reusesti sa realizezi ce e cel mai important in viata. Eu de exemplu am invatat limba engleza dupa ce primul an am picat la facultate. Din lipsa de ocupatie mi-am luat o carte de engleza si am lucrat zilnic cate 2-3 ore pe zi. Dupa 1 an de zile mi-am luat si un atestat si am lucrat chiar 2 ani ca si translator pina am terminat facultatea. Deci niciodata nu e prea tarziu. Fetita mea are si ea o inclinatie spre engleza dar nu am pus-o acasa sa faca nimic mai mult decat faceau la gradi. La clasa 1 nu se fac limbi straine deci pina intr-a 2-a sau a 3-3 o sa uite cam tot ce a invatat. Dar nu-i nimic o sa o luam de la capat.
Link to comment
Distribuie pe alte site-uri

Citat:
citat din mesajul lui mcoca
Andacos, tu vorbesti din carti, eu iti vorbesc din practica. Este ff greu si la parinti vorbitori de limbi diferita ca unul sa-i vorbeasca 100% intr-o limba. ____________________________ Vicky si Printzesone
Pai tocmai,ca nu vorbesc din cartzi,vorbesc din experientza proprie! Sotzul meu care nu stie romaneste(sau ma rog la momentul respectiv nu stia,ca acum mai rupe citeva cuvinte[:D])e clar ca a vorbit 100% germana cu copilul!Ma intreb de altfel,cum ar fi putut sa-i fie greu sotzului meu sa vorbeasca altfel deict germana. [:D]De asta spun ca situatzia e alta cind sunt parintzi d enatzionalitazi diferite! La nepoata mea e la fel,maica sa vorbeste romana(si chiar am raas uimita cit de fluenta este si ce vocabular dezvoltata are),taica sau vorbeste germana! Dana
Link to comment
Distribuie pe alte site-uri

Da, Histamina, nu vazusem asta, scuze. [flo] Insa sa stii ca se poate si altfel, cu copii care alearga zilnic in curte, care se joaca mult si pentru care programa aceea incarcata e mai aerisita. Carora nu li se cere sa performeze ci sa se joace. Noi am vazut prima data stilou la scoala, in trimestul doi daca nu ma insel, la gradinita au invatat sa scrie cifrele cu creta colorata in curte. Iar daca eu spuneam la gradi ca baiatul meu nu tine creionul bine tot timpul sau ca il scrie pe 6 invers mi se raspundea ca este vreme si va veni si timpul in care le va face bine. Asa a fost. De exemplu "reteta" pentru ca celor mici sa nu le oboseasca degetele la scoala a fost sa-i indemnam sa se joace cat mai mult cu plastilina tare (adica o marca de plastilina, mai tarisoara, sa nu intelegeti altceva) sau cu lego... Nu spun ca nu exista fenomenul de care scrii tu, ti-am spus ca m-am lovit si eu de ochi dati peste cap cu "vaiii, dar nu stie si el mai multe poezii...". Am prietene ai caror copii au avut caiete, fise, teme de casa, stilouri inca de la gradinita. Dar sa stii ca exista si oameni cu drag de copii care incearca sa faca altfel.
Link to comment
Distribuie pe alte site-uri

exact lali. pregateste-l cum se cuvine pt scoala,ca de invatat,invata cand va fi timpul.echilibrat,vesel,optimist sa fie el. am avut fetita de la 5 ani cu 3 meditatii.la 9 ani o aveam la recuperare.e incredibil de greu de recuperat anii peirduti doar ca parintele sa dea bine in societate,sa investeasca in copil,de parca ,daca termina 12 clase in 10 castiga.................doi ani de inceput munca mai devreme. http://forum.desprecopii.com/forum/topic.asp?TOPIC_ID=167651&nm=Sebastian-Minunea-mea
Link to comment
Distribuie pe alte site-uri

Nici eu nu sunt de acord cu suprasolicitarea. Insa depinde mult de cum sunt facute activitatile, pentru ca poti suprasolicita un copil in 2 ore sau il poti avea vesel dupa 4. Iar meditatiile ca ore in care se invata nu sunt nici macar eficiente la aceasta varsta. Eu trebuie sa recunosc ca am un copil inclinat pentru limbi straine si am avut si noroc de un sistem educational relativ lejer. Anul acesta, vazand ca inceputul clasei a II-a e mai serios si mai greu decat clasa I, am renuntat la optionalul de engleza. Baiatul meu a perceput-o ca o pedeapsa, s-a suparat si o cere insistent acum din semestrul 2.
Link to comment
Distribuie pe alte site-uri

Ei, ce sa zic, bine ca n-am vazut topicul cu limba straina de la 2 ani, ca mai ziceam vreo prostie...[:D] Cred ca ceea ce conteaza cel mai mult este continuitatea in vorbirea limbii. Adica degeaba inveti cativa ani daca nu ai ocazia sa vorbesti, mai ales cu nativi. Cat despre capacitatea copiilor...fata unor nepoti care s-au stabilit in Spania a inceput, la un moment dat, scoala, destul de repede dupa ce a ajuns acolo. Nu stia o boaba spaniola si a mers intr-o clasa unde nimeni nu putea s-o ajute in romana. Dur, dur de tot...dar intr-un an vorbea mai bine ca parintii, iar dupa trei ani nimeni nu mai stia ca nu-i nativa. [url="http://community.webshots.com/user/tora97"]Rufus, Tora si iadele[/url][foto] "EXPERIENTA este numele pe care-l dam greselilor noastre" Oscar Wilde
Link to comment
Distribuie pe alte site-uri

Participă la discuție

Poți posta acum și te poți înregistra mai târziu. Dacă ai un cont, autentifică-te acum pentru a posta cu contul tău.
Notă: postarea ta va necesita aprobarea moderatorului înainte de a fi vizibilă.

Oaspete
Răspunde la acest subiect...

×   Lipire ca text formatat.   Lipește ca text simplu în schimb

  Sunt permise doar 75 de emoji.

×   Linkul tău a fost încorporat automat..   Afișează în schimb ca link

×   Conținutul tău anterior a fost restaurat.   Șterge editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini dintr-un URL.

Se încarcă...

×
×
  • Adaugă...