Jump to content
O nouă casă pentru FORUMUL DESPRECOPII ×

🎉 Alătură-te Comunității Noastre! 🎉

🔹 Membrii înregistrați beneficiază de:

  • ✨ Funcționalități suplimentare
  • 💬 Participare la discuții active
  • 🏆 Puncte pentru tombole lunare cu premii atractive
  • 🗣️ Oportunitatea de a-ți exprima opinia
  • 🤝 Ajutor reciproc între părinți
  • 🎁 Șansa de a câștiga premii

🚀 Ce te oprește?

Scuzati va rog pentru deranj......


Recommended Posts

Dragilor, a fii ca client respectuos cu vinzatorii, sau cu cei cu care ne intilnim ca funtionarit de stat, etc. este una, si a le spune "va rog sa scuzati pentru deranj" sau "Nu va suparati, dar asa dori..." este cu totul alta. Prin va rog, sau scuzati dam dovada de respect, si prin celelalte expresii enumerate mai sus dam dovada de injosire... Asta sigur isi avea rostul pe timpul lui Ceausescu, cind trebuia sa te injosesti doarece vinzatorii erau ca niste mici dumnezei.. Azi insa sint platiti din ceea ce cheltuim noi... Iar noi suntem unici ca clienti. Dar este in puterea noastra de clienti de ai educa, si se va intimpla asta cu timpul.. prin selectia pietei... Dar trebuie sa avem si curajul civil de a spune ceva... Multi sunt atit de incuiati la cap incit nici nu isi da seama ca de fapt este locul lor de munca... Am fost la mare la Eforie... Acolo parca au picat vinzatorii (cel putin de regula ) din pom, direct dupa tejghea.. Ei te intimpina ori privindu-te ca niste blegi, ori spunind "Spune" sau in cel mai bun caz "Ce vrei". Din pacate nu prea ai nici macar possibilitatea sa spui ca mergi in alt magazin deoarece sint la fel de amabili... La Hotel Europa insa am intilnit personal de regula foarte politicos. Si in mod sigur s-a meritat. Nu cred ca multi sa isi fii luat rest mai mic decit 100 mii... Insa daca nu sunt multumit imi iau si ultimul ban.. Si asta e valabil si aici in Germania, desi aici de regula exista un altfel de comportament vinzator -> client. Va salut Cu drag Rici
Link to comment
Distribuie pe alte site-uri

  • Răspunsuri 38
  • Creat
  • Ultimul răspuns
Hehe...Dupa o zi de munca din greu vreti sa vi se mai spuna si cu placere. Eu una am ajuns la concluzia ca degeaba ma port frumos cu vanzatoarele ca tot in sila imi raspund. Asta in cazul fericit cand imi raspund. Nu stiu daca tine de orele de lucru, de salariul pe care il iau...Cred ca tine de bunul simt pe care toti am vrea sa il aem. Eu lucrez cu oamenii (agentie de turism) si am parte de toate categoriile: directori, consilieri judeteni, secretara, tigani si "dansatoare". Cu fiecare in parte m-am purtat la fel. Chiar daca ei ma luau cu papusa sau draguta. Am continuat sa vorbesc cu dvs. Si daca eu ma port frumos cu clientii (care uneori sunt imposibili) de ce nu s-ar purta frumos si o vanzatoare la chiosc. Mi-a fost chiar rusine intr-o seara (pe la 12) cand am coborat la chiosc sa cumpar ceva si s-a uitat cu cea mai mare greata la mine (cred ca studiase inainte privirea)...Imi venea sa imi cer scuze ca am deranjat-o... E greu sa gasesti oameni cu bun simt...
Link to comment
Distribuie pe alte site-uri

Vina nu este a vinzatorului ci a angajatorului, parerea mea, vorba lu' nea Nicu'. Probabil ca multi ati facut cumparaturi in Metro de ex., ati remarcat greata cu care este tratat cumparatorul... Ieri am cumparat un hodrofor (un fel de pompa), modelul pe care il doream nu mai era in cutiile de sub raft (oricum, nu am gasit pe nimeni sa ma lamureasca asa ca a trebuit sa desfac senin fiecare cutie, una cite una ca sa constat ca modelul respectiv nu mai era). M-am dus la asa zisele birouri si am reusit sa conving un functionar sa vina cu mine. Mi-a zis in sila ca daca nu mai e n-am decit sa-l iau pe cel din raft. Cind l-ar rugat sa-mi dea cutia si instructiunile de folosire, mi-a raspuns ca ei nu tin cutiile goale si ca n-am decit sa-mi fac rost singur de instructiuni ca ei nu mai au. Acum citeva zile am vazut un documentar despre Metro la Paris. Acolo, fiecare dintre aia care se fitziie printre rafturi are obligatia sa convinga un numar de clienti. Daca nu o face si daca situatia se prelungeste o saptamana, angajatul respectiv este dat afara. Nici nu putem avea pretentia la zimbete si politeturi cind ei nici macar ce vind nu prea cunosc, in general.
Link to comment
Distribuie pe alte site-uri

Ai dreptate Sinaia, profesionalismul unui vanzator trebuie sa inceapa prin cunoasterea marfii, restul - politete si bun simt, trebuie sa vina de la sine. Faptul ca "afara" vanzatorii si cei care se "fitiie printre rafturi" cum ai zis tu, se comporta altfel cu clientii se datoreaza in mare masura si faptului ca lucreaza pe comision si pe o cota minima de vanzari. Rici, restaurantele in Ro, ca tot ai pomenit de ele, imi lasa intotdeauna un gust amar, nu prin calitatea mancarii ci prin felul in care esti tratat si prin ceea ce cu atata nesimtire ti se pune pe nota de plata. Adela http://community.webshots.com/user/adela23_1999
Link to comment
Distribuie pe alte site-uri

Ca veni vorba la Metro din Roamania... Pai magazinul asta este o catastrofa in cea ce priveste servirea... Prost ca la Metro in Timisoara nu esti tratat nici macar in buticurile de cartier... Eu am fost o data si pur si simplu vinzatoarea refuza sa imi spuna poftim si multumesc. Si cind am terminat de cumparat, am luat-o tare si i-am explicat ca eu sunt obisnuit sa mi se spuna poftim si multumesc la un magazin, si ca o rog ca data viitoare daca mai vin pe acolo sa se tine de asta. Urmatoarea zii, la aceasi casa, aceasi vinzatoare, aceasi faza, ii atrag atentia ca deja ieri i-am spus ca astept sa mi se multumeasca... la care cu un zimbet straniu imi spune... "Scuzati dumneavoastra erati.. nu mi-am dat seama". I-am atras ca data viitoare o sa ma duc nu numai la seful ei, dar si ma voi plinge de persoana ei si la centrala Metro din Germania... Si referitor la profesionalizmul din magazinul acwesta.. ce sa mai spun, am facut o data greseala sa il rog pe un vinzator sa ma sfatuiasca ce carne se potriveste pt gratar.. La inceput a spus ca pot lua ce vreau, si cind am mai insistat mi-a dat o carne faina rosie data cu boia... Dar ce credeti ce era.. carne pusa in pastrama..... Asa ca s-a facut neagra la gratar.... si nu era de mincat.... Oricum de pot, evit Metro din Ro... Noi intre timp cumparam in Szeged, Ungaria la Cora.. Rici
Link to comment
Distribuie pe alte site-uri

Salutare, Mai rici35, poate ar trebui sa-ti schimbi nickul in spaima vanzatorilor![:D] Sunt de acord cu rici35 doar intr-o anumita masura, iar parerea mea personala este ca vanzatoarele DIN ROMANIA au in primul rand o problema de educatie (cei 7 ani etc), mai apoi o problema de training (cineva spunea mai sus ca nu sunt instruite, supravegheate si ca o mare parte din vina o au managerii de mangazin, si sunt perfect de acord cu asta), si nu in ultimul rand au o problema financiara: la noi vanzatoarele sunt platite foarte prost (cunosc cazuri care lucreaza pentru un pic mai mult de 50 de USD lunar)si nu sunt platite decat in prea putine cazuri la procentul realizat - cel mai des salar+procent - (ca sa nu mai zic despre faptul ca nu sunt stimulate nici daca afacerea se dezvolta )astfel ca le cam doare in basca daca le intorci spatele si cumperi din alta parte. In ce ma priveste zic de fiecare data "va rog" si "multumesc" indiferent de loc si de cheful vanzatoarei si ca fiu sincera pana acum nu am avut probleme grave pe nicaieri si pot sa spun ca am colindat si inca mai colind magazine de tot soiul si buticuri de cartier si magazine de lux. Mai mult decat nepasrea sau atitudinea obraznica a vanzatoarelor ma deranjeaza sa cumpar produse stricate, iesite din garantie, botite sau mai stiu eu cum. Ma refer la mancare si in general la produse care iti sunt varate in sacosa fara sa ai posibilitatea sa le inspectezi si te trezesti acasa cu te miri ce balauri in sacosa. Asta mi se pare un motiv serios de facut scandal sau, dupa firea fiecaruia, sa nu mai pui piciorul in respectivul magazin (de cele mai multe ori un magazin mic de cartier)si apoi sa te uiti cum moare incet si peste sase luni acolo se renoveaza iar si se deschide o cofetarie care are gandaci in spate la laborator si totul se repeta ciclic din 6 in 6 luni... Cat despre functionarii publici la mana carora stam co totzii parerea mea sincera este ca atata vreme cat vor mai exista oameni in Romania care sunt absolut convisi ca "nu se poate face nimic fara o atentzie", atunci intr-adevar nu se poate face nimic fara o atentzie. Eu, spre exemplu, nici la doctor cand ma duc nu dau nimic si nu am remarcat sa se poarte mai rau cu mine decat cei la care am dat. Sau prefer sa ma duc la o clinica particulara unde platesc o singura data. Asa ca ar trebui sa recunostem ca aici si noi suntem de vina. Rici35, mai cred ca poate ai uitat dar "va rog sa scuzati pentru deranj" sau "Nu va suparati, dar asa dori..." raman in continuare niste simple expresii de introducere care tin de politete si prea putini dintre noi le inteleg si le aplica cuvant cu cuvant asa cum faci tu. Una peste alta problema pe care ai ridicat-o trebuie rezolvata, dar nu cred ca asa cum ai incercat tu pe la Metro ca ai vazut bine ca n-a avut nici un efect ci intr-adevar prin educarea consumatorului si prin manifestarea mai pregnanta a gusturilor si a pretentiilor consumatorilor. Asta atunci cand majoritatea consumatorilor DIN ROMANIA vor avea si bani sa-si plateasca pretentiile. Sper din tot sufletul sa nu fi jignit pe nimeni neimpartasind opinia majoritatii, repet: a expus o opinie personala pe care nu doresc s-o impun nimanui. Asa ca va pup [pup] pe totzi, si sa auzim vesti bune Andreea[:)]
Link to comment
Distribuie pe alte site-uri

Mai fetelor, am fost de curand in Romania, si binenteles ca am mai mers si prin ceva magazine. Am intalnit in general vanzatoare dragute dar si niste innacrituri de-ti venea sa le dai si o palma. Dar una mi-a pus capacul! Am mers intr-un magazin, care mai mult semana a muzeu, deci nu se prea inghesuiau cumparatorii din cauza preturilor mari, si ma uitam eu cu cumnata mea la raionul cu sutiene, si tot mai admiram modelele. La 2 metri de noi erau 2 vanzatoare care stateau ghemuite sub tejghea si mancau ceva sau in fine nu stiu ce faceau, dar oricum nu s-au sinchisit de prezenta noastra acolo. Noi vorbind ca ne-ar place unul sau altul, sare deodata una dintre vanzatoare si ne zice scurt: Hai nu mai stati si va uitati pentru ca raionul este inchis, si ne pune in fata o placuta cu 'INCHIS" scoasa din spatele casei de marcat. Atat de tare m-am enervat si m-am luat in gura cu aia de nu ma recunosteam . Si nu va zic ca au sarit si celelate colege de la alte raioane, ca raionul este inchis si nu se serveste, ca stam degeaba si de astea de credeam ca am intrat intre niste tiganci in piata. Eram asa de indignata incat am zis ca vreau sa vorbesc cu seful magazinului! Si cea care m-a apostrafat prima m-a intrebat : cum iti permiti sa-mi faci probleme aici??? Cred ca de pe undeva totusi se zarise si seful magazinului ca dintr-o data toate au tacut, au placat la locul lor . Dar nu am mai stat sa vad cine este si sa vorbesc cu el. Si cand ma gandec ca nici nu le-am deranjat cu vreo intrebare pe nesimtitele alea!!! Si ne intrebam cum sa mearga ceva bine in Romania???Acuma nu zic ca din cauza vanzatoarelor nu merge nimic in Romania, dar daca fiecare si-ar face treaba cum trebuie, unde trebuie, poate , poate s-ar urni ceva din loc. Nu mai zis de inncacreala functionarilor de pe la diferite birouri publice. Se uita la tine in scarba, si se lumineaza daca vad ceva si anume numai la spaga. Si eu am lucrat mult cu publicul in Romania, facand servici la o banca, se prin rotatie imi venea randul la serviciul depozitele populatiei, si acolo veneau fel de fel de oameni, unii care stiau cum merg treburile , altii vindeau outele si cartofii in piata si veneau sa puna banii la banca, si cu toti am vorbit frumos, chiar daca dupa 7-8 ore de vorbit in continuu, poate esti obosit si nu mai ai nici vlaga in tine. Si de asta nu pot suporta indolenta unora care stau si enerveaza doar pe altii. La toti numai bine!
Link to comment
Distribuie pe alte site-uri

Sa mai vorbim despre functionarii ( in cazul meu cei de la primarie) care te tin in fata ghiseului cam 10 min.(caz fericit) ca sa stampileze ei nu stiu ce hirtii dupa care iti trintesc in nas o tablita, iti comunica sec ca e ora 3 si ghiseul s-a inchis?! Asta fara ca macar in cele 10 min de asteptare sa te lase sa deschizi gura sa le spui ca iti trebuie "nepretuita" lor semnatura...Sper sa nu mai am de-a face cu ei in veci si pururi. Incerc sa ii inteleg ca sunt acri pentru ca au salarii foarte mici, dar asta nu e din vina mea sau a altor clienti...Nu le cer zimbete si amabilitati, doar sa isi faca meseria. Anca
Link to comment
Distribuie pe alte site-uri

Eu unu, nu ma las, asa pentru informare, daca vreti sa reclamati serviciile din Metro, va dau 2 adrese de e-mail: prima : Block Eva Maria, Block@metro.de, de une mi s-a raspuns imediat, foarte politicos, civilizat si de la care am fost indrumat catre "managerul resurse umane Metro Romania" Manuela Dragomir, adresa de e-mail Manuela.Dragomir@METRO.ro de la care nu am primit nici un raspuns. Asta nu m-a mirat absolut de loc pentru ca o persoana care angajeaza oameni de calitatea angajatilor Metro nu poate fi cu nimic mai presus. V-am semnalat-o asa, ca fapt divers. Ce-i de-a dreptul de neinteles este ca, in conditiile unei dezvoltari puternice ale concurentei in domeniu (Sellgross, Cora, Carrefour,XXL,Bila,Gima), Metro Romania nu intelege sa-si imbunatateasca prin absolut nimic oferta (la marfa sa zicem ca nu ai ce face ca toti vind aceleashi chestii la preturi asemanatoare, dar la calitatea serviciului ar fi destule de facut). Daca trimiteti f'o "lacrimatie" acestei doamne Dragomir, va rog sa-mi semnalati si mie faptul ca taare curios sunt daca stie sa-si foloseasca mailul. [bruta]
Link to comment
Distribuie pe alte site-uri

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Adaugă...