Jump to content
O nouă casă pentru FORUMUL DESPRECOPII ×

🎉 Alătură-te Comunității Noastre! 🎉

🔹 Membrii înregistrați beneficiază de:

  • ✨ Funcționalități suplimentare
  • 💬 Participare la discuții active
  • 🏆 Puncte pentru tombole lunare cu premii atractive
  • 🗣️ Oportunitatea de a-ți exprima opinia
  • 🤝 Ajutor reciproc între părinți
  • 🎁 Șansa de a câștiga premii

🚀 Ce te oprește?

Atributiile unui asistent manager


Recommended Posts

Depinde mult si de dimensiunile, profilul/domeniul de activitate al firmei. Ca studii, poate avea incepand de la un curs de secretariat (pentru firmele mai mici),pana la Drept Administrativ, Limbi straine (daca e vorba de o organizatie internationala sau cu relatii contractuale pe plan extern, Marketing, Management, Relatii Economice, Jurnalistica...
Link to comment
Distribuie pe alte site-uri

  • Răspunsuri 20
  • Creat
  • Ultimul răspuns
tz tz tz. Din cate jtiu io...secretara e aia care face cafele si raspunde la telefon, atat. Asistentu manager face toate kestiile nespecializate ca sa nu aiba managerul tot felul de tampenii in plus pe cap. Adica...se ocupa de "aprovizionare", relatia cu clientii, mai face cate un fax, oferte, se ocupa de contracte, sa fie semnate si indosariate, eventual contabilitate primara, ii aduce aminte shefului de tot felul de kestii (pe care el..fiind extrem de ocupat hi hi le mai uita). Pe scurt, se ocupa de organizarea biroului. Si stie tot :o) Luizax - karkotash shef!
Link to comment
Distribuie pe alte site-uri

Eu shtiu ca este corect "Manager Assistant" adica Asistent de manager, in timp ce "Assistant Manager" inseamna un fel de "director -asistent/director adjunct" E corect sau nu ? [?] Iar despre ce face un Manager Assistant - mi se pare corect ce zis Luiza (daca vorbim de o firma mare, cu pozitzii clar definite, nu strutzo-camile) [pup] [flo]
Link to comment
Distribuie pe alte site-uri

quote:
Originally posted by Jasmine
Daca e vorba de Romania iti spun eu ce face "assistent manager".E o denumire pompoasa pt clasica secretara (apropos,daca-i zici "secretara" ia foc,se simte jignita).
Aici tin sa fiu de acord cu tine, DAR si tu trebuie sa fii de acord cu mine cand spun ca exista si exceptii: adica mie poti sa-mi zici "secretara" ca imi place mai mult decat "asistent manager", desi chiar sunt mana dreapta a sefului meu si ma ocup cu ceva mai mult decat cafele si telefoane! Chiar dimpotriva, eu personal nu gasesc ca aceasta diferentiere ar fi izvorata din alte motive decat unele deloc intemeiate. Adica ce sa-ti zic, daca mi-e rusine ca sunt secretara mai bine zic ca sunt assistent manager ca suna mai important. Nu, frate: EU SUNT SECRETARA![hot]. Si fac urmatoarele lucruri: tin agenda zilnica a sefului meu, ii aduc aminte ce intalniri are in ziua respectiva; ma ocup de tot ce inseamna birocratie la mine in departament si aici intra: referate, adeverinte, cereri, foi de inventar(pt. aprovizionare); distribui si organizez corespondenta postala sau electronica (asta inseana ca uneori sunt autorizata sa si raspund la corespondenta. aici intra: scrisori, faxuri, e-mailuri); fac pontajele angajatilor de la mine din departament (pt. asta tin si evidenta concediilor si liberelor de tot soiul) pe care le predau la departamentul personal de doua ori pe luna; raspund si triez apelurile telfonice iar atunci cand se iveste o problema iar persoana in masura sa rezolve lipseste rezolv eu in locul ei, preiau mesaje etc; ma ocup de tot ce inseamna protocol (adicatelea cafelele zilnice); si nu in ultimul rand rezolv orice problema administrativa pe care o poate avea orice angajat din departamentul meu (aici intra carti de vizita, telefoane mobile, legitimatii, cartele de acces, acum la sfarsit de an procurarea de la dept. marketing si "imparteala" materialelor promotionale, etc) Recunosc ca eu sunt una din putinele norocoase careia nu i s-a cerut sa nu aiba obligatii, sa fie frumoasa si dedicata 1000% firmei. Asta unde lucrez acum. Caci eu sunt secretara cu state vechi si in alte parti mi s-a cerut si asta si mi s-au dat salarii mizere, am fost ciupita de fund, tratata ca ultimul om etc. Dupa opinia mea secretarele se impart in doua mari categorii, iar criteriul de clasificare este dupa firma angajatoare. Si avem: 1. Firmele mici: secretara = o fata buna la toate, frumoasa, fara obligatii, dispusa la program prelungit, pe bani putini. 2. Firmele mari: secretara = (astea sunt alea care iau foc daca le zici secretare! [:D]) o doamna/domnisoara cu studii superioare in cele mai multe cazuri, care se ocupa cu lucruri precise si importante (cum ar fi relatia cu clientii sau contractele), ceea ce inseamna ca trebuie sa fie o persoana de incredere, cu un salariu pe masura muncii , a pregatirii sau a inspiratiei cu care si l-a negociat.[:D] [pup] Andreea
Link to comment
Distribuie pe alte site-uri

Doamne, ce polemici am creat. multumesc Andreea ca ai lamurit problema. In viziunea mea asistentul manager,SECRETARA, trebuie sa fie un om deosebit de competent. De altfel de aceea am diploma in asa ceva, cu studii facute de adevarat, nu gluma, pentru ca mi-a placut,si anume pe diploma mea scrie SECRETAR SUPERIOR. Nu ca nu stiam ce face un asistent manager, adevarul e ca ma asteptam la pareri pro si contra tocmai de aceea subiectul. In Romania de azi inca se mai priveste secretara ca pe o incompetenta care ia bani degeaba, de fapt in Romania intotdeauna ce face altul e mai putin important decat ceea ce fac eu, nu-i asa? Problema e ca daca sotul meu vede lucrurile asa cum le vad unii dintre voi, ma asteptam la cuvinte de genul:"Tine evidenta pixurilor,o data pe luna imparte bonurile de masa,mai raspunde/nu raspunde la telefon,bea multe cafele,sta mai mult pe Internet,pleaca in pauza de masa 2-3 ore (la cumparaturi in Mall),se fataie peste tot cu un aer important." Sa nu spun chiar mai urate. Adevarul e ca eu mi-as dori un astfel de post pentru ca sunt convinsa ca as fi competenta si nu numai sa ma fatzai de colo, colo. Mai puteti discuta pe aceasta tema chiar va rog, poate clarificam o data ca o secretara nu e chiar de loc de aruncat. DanaR
Link to comment
Distribuie pe alte site-uri

dana, ma bucur ca ai deschis subiectul. eu sunt din categoria "fitzoaselor" care nu suporta apelativul secretara. de mai bine de un an si jumatate nu mai lucrez ca asistent manager, dar cativa ani buni mi-am petrecut in domeniu, mai intai ca asistenta a unui director de import-export al unei mari companii, iar apoi ca asistenta a directorului general al unui grup de firme romanesti. eu vad cateva diferente clare intre atributiile secretarei si cele ale asistentei si o sa iti scriu mai jos trei dintre ele: - Responsabilitatea - Nivelul decizional - Pregatirea profesionala. Pentru ca discutam despre situatia din Romania, cred ca principala distinctie ar trebui facuta intre firmele mari si firmele mici. Intr-o firma mica, cu numar redus de angajati si volum mic de activitate, o singura persoana se ocupa de munca de secretariat (descrisa de androix) si asistenta manageriala. Intr-o companie mare, responsabilitatile sunt impartite. Exista una sau mai multe secretare si cateva asistente. Si asistenta raspunde la telefon (de obicei apeluri scanate in prealabil de secretara), face la nevoie cafele si serveste invitatii... Dar, in functie de cerintele managerului respectiv, de dimensiunile firmei si de complexitatea activitatilor ei, asistenta ia decizii (si raspunde pentru ele) pentru rezolvarea diverselor probleme care apar fie in interiorul companiei, fie in relatiile cu partenerii de afaceri, este responsabila pentru anumite proiecte pe care trebuie sa le urmareasca pas cu pas, verifica rapoartele si contractele. Este o munca stresanta, mai ales atunci cand seful are incredere sa te lase sa rezolvi probleme in locul lui, dar rasplata e pe masura, atat profesional cat si material. Si ca sa raspund la intrebarea ta initiala - pentru postul de asistent manager ai nevoie de studii universitare (de obicei se cere profil umanist, juridic sau economic), iar atributiile depind foarte mult de firma la care te angajezi. mult succes! m [gravi] 8 saptamani
Link to comment
Distribuie pe alte site-uri

quote:
Originally posted by DanaR
In Romania de azi inca se mai priveste secretara ca pe o incompetenta care ia bani degeaba, DanaR
Sorry,n-am vrut sa supar pe nimeni.Fiecare se refera la experienta personala.Asta vad eu ca face la noi d-soara respectiva.Si crede-ma ca nu lucrez la o firma mica.E una din firmele cele mai bine vazute in tara asta. Androix,ai dreptate. Asa e.Sau asa ar trebui sa fie.
Link to comment
Distribuie pe alte site-uri

Reusita caracterizare - am intilnit un specimen de acest gen, care mi-a "mincat" ceva timp, nervi si energie...era o exceptie, desi nu e suficient un asemenea "exemplar" pt a caracteriza responsabilitatile unui post . Persoana fusese nu <secretara>, a "luat foc" cind a auzit cuvintul, ci...asistenta de ministru ... scuzele mele doamnelor ! dar nu am vazut persoana mai ingimfata de importanta muncii ei, dar in acelasi timp sa nu stie sa stabileasca o intilnire oficiala fara a da cite 7,8 telefoane sau sa faca o rezervare de bilet ...avind inclusiv studii superioare ...iar de tras cu urechea , nu stiu cit tragea, insa nu ii dadea EA voie sefului mare sa plece acasa, atita timp cit EA lipsea (pleca acasa)... si pastrind pt ea pixurile, dar sarind ca arsa daca o intrebam ce face cu atitea in dulap- ca ea nu ea e <hoata>... chestie de educatie ? de bun simt ? de studii ? e un post frumos cel de secretara -indiferent cum il denumim, mie mi-a placut cit timp am ocupat un asemnea loc... Fetelor [flo]
quote:
Originally posted by Jasmine
Daca e vorba de Romania iti spun eu ce face "assistent manager".E o denumire pompoasa pt clasica secretara (apropos,daca-i zici "secretara" ia foc,se simte jignita). Tine evidenta pixurilor,o data pe luna imparte bonurile de masa,mai raspunde/nu raspunde la telefon,bea multe cafele,sta mai mult pe Internet,pleaca in pauza de masa 2-3 ore (la cumparaturi in Mall),se fataie peste tot cu un aer important.Nimeni nu poate spune cu ce se ocupa,ce face concret. Foarte important : trage cu urechea sau se baga in vorba (aparent prietenoasa) ca sa stie ce se mai discuta,care mai e atmosfera.Evident il informeaza pe sefu' despre tot ce misca.Nu are cine stie ce studii,mai ales daca arata bine. E un post bun,cald,fara multa treaba si cu salariu bun.
Link to comment
Distribuie pe alte site-uri

Gabi nu am mai aflat ce fusese inainte , cind avea o super-sefa...[:D] ca dupa ce a trebuit sa <donez> pixu` meu celui cu care isi <permitea> - mai bine zis profita (fiind un om f bun) - am parasit scena [box] , respectiv postul cu tot ce presupunea el [greutati] iar la modul cum se prezenta nu cred ca vre-un sef ar fi "cutezat" ...[ups][bang] insa sper ca alte fete aspirante la asa posturi sa fie ceva mai norocoase [:)]
Link to comment
Distribuie pe alte site-uri

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Adaugă...