Jump to content
O nouă casă pentru FORUMUL DESPRECOPII ×

O singura biserica? (5)


qsar

Recommended Posts

  • Răspunsuri 179
  • Creat
  • Ultimul răspuns
quote:
Originally posted by cataghe Mi-ar fi rusine...
eu chiar ma intreb cand o sa inceapa sa iti fie, ca ai ramas paralizata cu mainile in sold si cu mahalaua-n maniere, pe urmele mele.
quote:
Plus ca informatiile sunt, ca de obicei, in genul "stiu si io cate ceva despre... ca am facut un reportaj".
probabil ca daca m-as da si eu in barci pe forum cu declaratii de genul "am luat+am luat mita, bravo mie" si "am executat enj'de avorturi ca medic ce ma pretind" as fi castigat automat dreptul sa scriu pe un forum. nu ca ai avea vreun drept sa-mi dai acest drept. sa tac eu despre catolici, ca sa scrii tu tampenii ca deobicei despre ortodocsi, mai sa fie logica de ferentari! iti fac un pustiu de bine si-ti raspund, ca mi-e ca faci vreun atac cerebral cersind cu isterie un oscior de raspuns de la mine. dar sfatul meu ex-prietenesc este sa te calmezi, sa inveti nitica decenta si sa ma uiti. nu mai vorbi de una singura imaginandu-ti ca vei mai avea vreodata privilegiul sa vorbesti cu mine, ca asta e ultima data cand iti raspund- poftim declaratie publica, tu ai cerut-o. scuze de off topic, sa continuam discutia.
Link to comment
Distribuie pe alte site-uri

quote:
Originally posted by conchita
quote:
Originally posted by cataghe Mi-ar fi rusine...
eu chiar ma intreb cand o sa inceapa sa iti fie, ca ai ramas paralizata cu mainile in sold si cu mahalaua-n maniere, pe urmele mele.
quote:
Plus ca informatiile sunt, ca de obicei, in genul "stiu si io cate ceva despre... ca am facut un reportaj".
probabil ca daca m-as da si eu in barci pe forum cu declaratii de genul "am luat+am luat mita, bravo mie" si "am executat enj'de avorturi ca medic ce ma pretind" as fi castigat automat dreptul sa scriu pe un forum. nu ca ai avea vreun drept sa-mi dai acest drept. sa tac eu despre catolici, ca sa scrii tu tampenii ca deobicei despre ortodocsi, mai sa fie logica de ferentari! iti fac un pustiu de bine si-ti raspund, ca mi-e ca faci vreun atac cerebral cersind cu isterie un oscior de raspuns de la mine. dar sfatul meu ex-prietenesc este sa te calmezi, sa inveti nitica decenta si sa ma uiti. nu mai vorbi de una singura imaginandu-ti ca vei mai avea vreodata privilegiul sa vorbesti cu mine, ca asta e ultima data cand iti raspund- poftim declaratie publica, tu ai cerut-o. scuze de off topic, sa continuam discutia.
[bum][xx(] La subiect ai ceva de spus? Io n-am fost niciodata in Ferentari, tu?[:D] Sint sigura ca ai facut macar un reportaj - doua pe acolo... _________________________________ In God we trust, all others bring data.
Link to comment
Distribuie pe alte site-uri

quote:
Originally posted by cataghe La subiect ai ceva de spus?
tu vorbesti serios? :))
quote:
Io n-am fost niciodata in Ferentari, tu?[:D] Sint sigura ca ai facut macar un reportaj - doua pe acolo...
bineinteles ca am facut, te doare asa de tare ca am facut reportaje si in ferentari si sunt, deci, capabila sa recunosc manifestarile gen ferentari? :-) vad ca nu merge nicicum cu tine, Cata. daca nu te bag in seama, nu e bine, daca iti raspund, e si mai rau. haide, te rog eu omeneste sa te calmezi, daca nu de dragul tau ca te faci de ras in public, macar de dragul celorlalte fete care asista la circoteca ta si care nu ti-au gresit cu nimic si pe care, garantez, nu le intereseaza ce frustrari personale ai tu cu mine. gata, a aflat toata lumea despre ele, asta voiai? esti multumita acum? uite, eu imi cer scuze pentru raspunsul dinainte, nu vreau sa te ranesc, vreau doar sa te calmezi. nu ar fi trebuit sa iti raspund cu aceeasi moneda, imi pare sincer rau, acum o sa incetezi, te rog eu frumos? ocoleste-ma, ignora-ma, nu ma mai citi, pentru binele tau te rog.
Link to comment
Distribuie pe alte site-uri

quote:
Originally posted by conchita
quote:
Originally posted by cataghe La subiect ai ceva de spus?
tu vorbesti serios? :))
quote:
Io n-am fost niciodata in Ferentari, tu?[:D] Sint sigura ca ai facut macar un reportaj - doua pe acolo...
bineinteles ca am facut, te doare asa de tare ca am facut reportaje si in ferentari si sunt, deci, capabila sa recunosc manifestarile gen ferentari? :-) vad ca nu merge nicicum cu tine, Cata. daca nu te bag in seama, nu e bine, daca iti raspund, e si mai rau. haide, te rog eu omeneste sa te calmezi, daca nu de dragul tau ca te faci de ras in public, macar de dragul celorlalte fete care asista la circoteca ta si care nu ti-au gresit cu nimic si pe care, garantez, nu le intereseaza ce frustrari personale ai tu cu mine. gata, a aflat toata lumea despre ele, asta voiai? esti multumita acum? uite, eu imi cer scuze pentru raspunsul dinainte, nu vreau sa te ranesc, vreau doar sa te calmezi. nu ar fi trebuit sa iti raspund cu aceeasi moneda, imi pare sincer rau, acum o sa incetezi, te rog eu frumos? ocoleste-ma, ignora-ma, nu ma mai citi, pentru binele tau te rog.
Atunci cand o sa am ceva de spus o sa spun, faza in care m-am abtinut sa comentez ca sa iti menajez tie sensibilitatea s-a terminat. Si o sa spun ce am de spus la subiect, bineinteles, balacarerile de ordin personal nu ma intereseaza pentru ca tu ca persoana nu ma interesezi. Iar scuzele tale, cu atat mai putin - nu de alta dar stiu exact ce valoare au. _________________________________ In God we trust, all others bring data.
Link to comment
Distribuie pe alte site-uri

quote:
Originally posted by cataghe Atunci cand o sa am ceva de spus o sa spun, faza in care m-am abtinut sa comentez ca sa iti menajez tie sensibilitatea s-a terminat. Si o sa spun ce am de spus la subiect, bineinteles, balacarerile de ordin personal nu ma intereseaza pentru ca tu ca persoana nu ma interesezi. Iar scuzele tale, cu atat mai putin - nu de alta dar stiu exact ce valoare au.
ma declar multumita si cu asemenea promisiune, e super okay daca o sa faci efortul sa discuti la subiect, ideea, nu persoana, si daca te vei chinui sa renunti la balacareli. si eu stiu cat reprezinta o promisiune din partea ta, dar sansele oferite cuiva n-au omorat pe nimeni. cand e materialul bun, o sansa la timp face minuni. sa speram ca si in cazul tau. okay, gata cu off topicul.
Link to comment
Distribuie pe alte site-uri

Doamne, elena, dar nu cunosti Sf. Scriptura!
quote:
NIMENI NU POATE ADAUGA CEVA PESTE CE A SPUS HRISTOSUL! iar cine vine cu "noutati" care zice ca le-a transmis Acela prin el..."logic" chiar vorbind,nu are cum sa vina de la Acest Dumnezeu,ci poate de la altul ,caci HRISTOS S-A COMUNICAT PE SINE TOTAL CAND A VENIT SA SE JERTFEASCA,iar nu partial,urmand ca mai apoi sa Se mai comunice cu tiraita,asa incat noi azi am avea mai mult decat crestinii dintai!
cum se "potriveste" cu:
quote:
7. Dar Eu vã spun adevãrul: Vã este de folos ca sã mã duc Eu. Cãci dacã nu Mã voi duce, Mângâietorul nu va veni la voi, iar dacã Mã voi duce, Îl voi trimite la voi. 8. ªi El, venind, va vãdi lumea de pãcat ºi de dreptate ºi de judecatã. 9. De pãcat, pentru cã ei nu cred în Mine; 10. De dreptate, pentru cã Mã duc la Tatãl Meu ºi nu Mã veþi mai vedea; 11. ªi de judecatã, pentru cã stãpânitorul acestei lumi a fost judecat. 12. Încã multe am a vã spune, dar acum nu puteþi sã le purtaþi. 13. Iar când va veni Acela, Duhul Adevãrului, vã va cãlãuzi la tot adevãrul; cãci nu va vorbi de la Sine, ci toate câte va auzi va vorbi ºi cele viitoare vã va vesti. 14. Acela Mã va slãvi, pentru cã din al Meu va lua ºi vã va vesti. 15. Toate câte are Tatãl ale Mele sunt; de aceea am zis cã din al Meu ia ºi vã vesteºte vouã. (Ioan 16)
asadar, Hristos adevresete ca nu a rostit toata invatatura in Evanghelie, si ca o va continua prin Duhul Sfant, dupa ce se va duce El la Tatal - cum o va continua? prin oameni (ca si prorocii din VT, nu?!) Elena, tu stii cate pacate potiu sa faci, si inca mari, si inca si cele ale ereziei, interpretand Scriptura dupa urechea ta?! Sfintii Parinti nu au spus nimic impotriva Evangheliei, ei doar au revelat invataura Evangheliei, au facut-o pe intelesul nostru, si asta s-a adeverit prin sinoade tocmai pentru ca invataura sa fie una (atunci cand nu a fost invatatura gresita) nu sa apara 1000 de interpretari, ca la protestanti, deci 1000 de ramuri Biserica Ortodoxa a incercat sa pastreze unitatea de credinta as vrea sa nu mai scriu nu imi vine sa cred cate aberatii am citit in ultima vreme, pur si simplu NU IMI VINE SA CRED ca unii indraznesc sa spouna ca mintea lor e mai "adanca" decat a Sfintilor PArinti daca ei afirma asta, si continua si continua, treaba lor, la urma urmei si apostolii spun ca, dupa trei aversimente, sa iti fie tie ca un pagan si ca un vames nu se merita nu se merita sa vad aici cum se terfelesc aceleasi valori sfinte si dragi ale sufletului meu!
Frumusetea va mantui lumea. (Dostoievski)

mami de ileana (4 iulie 2002) si ioachim (25 nov. 2004) - [url="http://photobucket.com/albums/v359/a_lustanciu/fratii%20-%207%20iulie%2005/"]i-am tuns![/url]
[url="http://www.desprecopii.com/forum/topic.asp?TOPIC_ID=41659"]ajutati-l pe mihaita![/url]
Link to comment
Distribuie pe alte site-uri

quote:
cum se "potriveste" cu:
pai se potriveste foarte bine, pentru ca in pasajul citat de tine, Domnul Iisus spune clar cum Duhul Sfant a fost trimis pentru calauzire !!!
quote:
13. Iar când va veni Acela, Duhul Adevãrului, vã va cãlãuzi la tot adevãrul;
nu ca sa schimbe sau sa adauge ceva la Cuvantul Sau !!!! E clar ! Duhul Sfant nu a adaugat nimic nou la Evanghelie (Vestea cea Buna), ci doar a calauzit pe alesii Lui sa-si traiasca viata in credinta. La fel si proorocii trimisi in VT nu au spus niciodata altceva, vreo noutate,ci in fel si chip, ei au spus practic acelasi lucru: DUMNEZEU EXISTA ! DUMNEZEU E SFANT SI EL URASTE PACATUL !EXISTA O JUDECATA SI FIECARE VA FI JUDECAT DUPA ADEVAR!
quote:
Sfintii Parinti nu au spus nimic impotriva Evangheliei, ei doar au revelat invataura Evangheliei, au facut-o pe intelesul nostru, si asta s-a adeverit prin sinoade tocmai pentru ca invataura sa fie una (atunci cand nu a fost invatatura gresita)
Mai, Anca, sincera sa fiu si eu cred acelasi lucru ca si tine !! d-aia eu tare mult as vrea ce ti-am cerut in mesajul precedent, sa imi spui si mie cine/unde/cand, in ce sinod s-a hotarit ceea ce susti tu. Pana atunci chiar nu vad rostul sa mai discutam !
quote:
nu se merita sa vad aici cum se terfelesc aceleasi valori sfinte si dragi ale sufletului meu!
Draga Anca, dar te intreb eu: oare se cuvine pentru un credincios crestin sa-i fie draga sufletului mai mult DOGMA decat Dreptatea si Sfintenia DOMNULUI DUMNEZEULUI SAU ? [:(][:(][:(][:(] Oare nu au facut la fel si evreii, fiind super-ultragiati ca "cineva" le calca sabatul lor sfant si dogmele lor dragi sufletelor lor ? ca Cineva a indraznit sa vindece orbi si indraciti in ziua lor sfanta de sabat ? nu au facut ei la fel ca si tine, pretuituind mai mult dogma decat pe Domnul Dumnezeul lor ??? Domnul sa iti dea Lumina, pace si liniste sufleteasca, Anca !!!! _________________________ "Mare pacoste sa nu ai destul duh ca sa vorbesti frumos, nici destula judecata ca sa taci cand trebuie." (La Bruyere)
Link to comment
Distribuie pe alte site-uri

uite cum se potriveste:
quote:
12. Încã multe am a vã spune, dar acum nu puteþi sã le purtaþi. 13. Iar când va veni Acela, Duhul Adevãrului, vã va cãlãuzi la tot adevãrul
adica Hristos mai avea sa le spuna, dar erau inca "prunci" si pruncii mananca lapte, nu carne tare (Sf. Pavel) - de aceea va veni Duhul Adevarului sa ii calauzeasca, sa reveleze adevarul in continuare nu stiu exact in ce sinoade, doar ca am citit despre asta cu preotii pacatosi intr-o multime de carti, in pateric, in proloage, adica in cartile de baza... daca vrei neaparat, ma interesez si vin cu litera scrisa de ce nu iti intrebi duhovnicul, asta nu inteleg?! el are pregatire teologica si iti poate explica mai bine ca mine dogma nu mi-e mai draga decat Hristos deloc, dar vad ca tie ti-e mai draga mintea ta decat Hristos de aia suntem in Biserica! altfel am interpreta dupa mintea noastra, si am fi 1000 de biserici, ca protestantii tu imi vii cu niste citate care nu spun nimic la subiect, decat ca pacatul e rau, asta stim cu totii, noi vorbeam despre harul duhovniciei care nu se "evapora" instant imi pare rau elena, tocmai de aia am zis ca esti fata buna, nu ca sa-ti gadil orgoliul, ci pentru ca tu, din prea multa bunatate (tu ai vrea sa fie "dreptate") poti cadea in pacat asa a facut si origen care a zis ca Dumnezeu e bun si ca ne va mantui pe toti - origen asta voia, din prea multa bunatate, dar a fost anatemizat pentru asta exista si ispite de dreapta, care ne indeamna sa fim mai buni, mai drepti, decat Insusi Dumnezeu (si asta e pacatul fariseilor!) fara sa ne dam seama ca ne rupem chiar de Dumnezeu prin asta! daca tu nu ne crezi pe toate care iti spunem ca asa spune Biserica, iti vin cu litera legii (nu prea am timp, mai degraba vorbesti tu cu parintele tau si ne spui si noua!) daca tu crezi insa ca Biserica spune asa dar nu esti de acord, te autoexcluzi din Biserica sa ne lumineze Domnul pe toti!
Frumusetea va mantui lumea. (Dostoievski)

mami de ileana (4 iulie 2002) si ioachim (25 nov. 2004) - [url="http://photobucket.com/albums/v359/a_lustanciu/fratii%20-%207%20iulie%2005/"]i-am tuns![/url]
[url="http://www.desprecopii.com/forum/topic.asp?TOPIC_ID=41659"]ajutati-l pe mihaita![/url]
Link to comment
Distribuie pe alte site-uri

"Despre Rolul Laicilor in Cadrul Bisericii Ortodoxe Iubiti credinciosi si credincioase, Asa cum am spus Duminica trecuta, astazi o sa vorbesc pe scurt despre rolul laicilor in cadrul Bisericii Ortodoxe. Dupa cum stiti, cuvantul "laic" provine din grecescul "laos", care se traduce "popor", si este folosit pentru a desemna masele de credinciosi. Un sinonim pentru "laic" este cuvantul "mirean". In intelegerea rolului laicilor in cadrul Bisericii, este bine sa incepem cu cea dintai Epistola a Sf. Petru (2.9): "Iar voi sunteti semintie aleasa, preotie imparateasca, neam sfant, popor agonisit de Dumnezeu, ca sa vestiti in lume bunatatile Celui ce v-a chemat din intuneric, la lumina Sa cea minunata". Dupa cum se poate vedea, Sf. Petru se adreseaza laicilor, numindu-i "preotie imparateasca" si le da in continuare sfaturi asupra rolului si misiunii lor. La randul sau, Sf. Pavel a subliniat importanta rolului laicilor si a vorbit despre harurile pe care ei le pot avea si despre felul in care ei trebuie sa le foloseasca spre binele Bisericii. Se vede deci ca in cadrul bisericii noastre, atat preotii hirotoniti cat si credinciosii, sunt preoti. Parintele Dumitru Staniloaie foloseste termenii de "preotie generala" pentru laici si de "preotie slujitoare" pentru preotii hirotoniti. Iata ce spune D. Staniloaie despre laici sau "preotia generala": "In felul acesta toti sunt preoti si jertfe in Biserica, toti sunt invatatori si calauzitori spre mantuire ai lor si ai altor credinciosi apropiati, sau si ai altor oameni". Termenul de "preotie harica" pe care unii il folosesc in loc de "preotie slujitoare" este incorect, intrucat insinueaza ca numai clerul poate dobandi harul (prin hirotonire), cand in realitate harul poate fi dobandit si de laici, iar formele de transmitere a harului sunt multiple (vezi D. Staniloaie - Teologia Dogmatica Ortodoxa) si nu se limiteaza numai la punerea mainilor, prin care episcopii hirotonesc pe preoti. De asemenea, dupa cum spune Sf. Ioan Gura de Aur, Sfantul Duh nu S-a pogorat numai asupra apostolilor, ci si asupra intregii mase de credinciosi ce se aflau impreuna cu ei; aceasta teorie este larg imbratisata de teologii moderni, printre care si Timothy Ware (episcopul Kallistos), care spune: "Duhul Sfant pogoara asupra tuturor oamenilor lui Dumnezeu. Exista o categorie de preoti hirotoniti, formata din episcopi, preoti si diaconi, dar in acelasi timp, tot poporul lui Dumnezeu este preot si profet". Inca din cele mai vechi timpuri, a existat o profunda diferenta intre Biserica de Rasarit si cea Romano-Catolica, in ceea ce priveste rolul laicilor, pe care aceasta din urma l-a minimalizat. Patriarhii ortodocsi si-au reafirmat pozitia si in anul 1848, intr-o scrisoare trimisa papei Pius al IX-lea, in care se spunea: "Printre noi, nici patriarhii, nici sinoadele, nu vor putea introduce noi invataturi, pentru ca pazitorul religiei este chiar trupul Bisericii, adica laicii insisi". Se vede deci, ca nu preotimea slujitoare, ci laicii sunt pastratorii si aparatorii credintei. In acelasi sens, trebuie sa-l citam si pe teologul laic Khomaikov, care spunea: "Papa se insala amarnic cand crede ca noi consideram ierarhia eclesiasta a fi pazitoarea religiei; credinta este pazita de o entitate completa, de intregul popor al Bisericii, care este Trupul lui Hristos". Dar laicii ortodocsi nu sunt numai pastratori ai credintei, ci pot fi si invatatori, sau teologi. Astfel, Sf. Vasile cel Mare a predicat si a convertit populatia din Pont, inca dinainte sa se preoteasca, iar tatal sau a fost canonizat sfant pentru munca sa evanghelica, desi a fost laic si nu s-a preotit niciodata, la fel ca si sora Sfantului Vasile, Sfanta Macrina. Un stralucit exemplu de teolog laic, il reprezinta Nicolae Cabasila, ale carui scrieri au influentat gandirea ortodoxa de peste 600 de ani, si care au fost in totalitate acceptate si insusite de biserica noastra. Iata ce spune Mircea Eliade despre Nicolae Cabasila: "Unul dintre cei mai indrazneti teologi dupa Palama a fost un laic, Nicolae Cabasila (1320-1371), inalt functionar in administratia bizantina. Cabasila ilustreaza in mod stralucit o traditie care s-a perpetuat la toate popoarele ortodoxe. El considera laicul drept superior calugarului; modelul acestuia din urma este viata ingereasca, in vreme ce laicul este un om total". In mod straniu, desi il citeaza adesea, Arhidioceaza Greaca din America, il numeste pe Cabasila "un calugar din secolul XII", in totala contradictie cu adevarul istoric. Dintre teologii laici care au urmat, il voi aminti pe Khomaikov, din care am si citat mai sus. Desi Patriarhia Rusa nu i-a acceptat ideile in totalitate, datorita incercarilor sale de a democratiza biserica, care prin definitie este ierarhica, totusi scrierile sale sunt acceptate si apreciate de majoritatea teologilor contemporani. In zilele noastre, in cadrul seminarelor ortodoxe din America (OCA) exista multi profesori laici, printre care si femei. Este important de stiut ca laicii ortodocsi au dreptul de a boteza, asa dupa cum subliniaza si Bulgakov: "Botezul este taina care, in lipsa unui preot, poate fi administrata de un laic (barbat sau femeie), in virtutea sacerdotiului crestin universal. Dar el nu poate sa fie administrat decat de un crestin, si numai prin puterea Bisericii, al carui instrument este crestinul; botezul este un act de har al Bisericii si nu un act magic". Trebuie sa mentionam aici, ca si multe dintre primele traduceri ale scripturii in romaneste, au fost facute de laici, ceea ce a contribuit la mai buna raspandire si intelegere a invataturilor crestine, si prin care, ortodoxia a devansat catolicismul cu cateva sute de ani. De asemenea, nu putem sa trecem cu vederea operele lui Hurmuzaki si mai ales Nicolae Iorga, care ne-au dat valoroase istorii ale bisericii romanesti. Un alt aspect pe care nu trebuie sa-l uitam, este ca biserica din tarile romanesti, a avut un puternic caracter popular, care s-a mentinut in parte si dupa intemeierea mitropoliilor Ungro-Vlahiei si Moldo-Vlahiei, in secolul XIV. Nicolae Iorga spune urmatoarele: "Episcopii, al caror nume e nou - cei vechi ziceau piscup si, slavoneste vladica (stapan) - se alegeau, cum se stie de cetatenii unui oras, de poporanii unei biserici, si ei puteau fi ridicati oricand din randurile mirenilor, fara a fi sfintiti macar in forme canonice". In zilele noastre, desi biserica este condusa de episcopi, a devenit tot mai acceptata ideea ca laicii trebuie sa confirme hotararile ierarhiei. In sprijinul acestei idei, se aduce adesea argumentul ca multe sinoade, care se considerau la vremea lor ecumenice, au fost ulterior anulate de Biserica Ortodoxa, iar patriarhii si episcopii respectivi au fost declarati eretici (Efes 449, Hieria 754 sau Florenta 1438-1439). Teoria lui Khomaikov, ca un sinod nu poate fi considerat ecumenic, daca nu este acceptat de intreaga Biserica (inclusiv de catre laici), desi a fost respinsa in secolul XIX, este larg acceptata in ziua de azi. Mai mult decat atat, dupa cum afirma G. Florovski (teolog si preot in acelasi timp), "datoria de supunere a laicilor fata de episcop, inceteaza in momentul in care acesta din urma deviaza de la linia Bisericii. In asemenea situatii, laicii au dreptul sa ceara socoteala episcopului si chiar sa il demita", ceea ce in America s-a si intamplat de cateva ori. In ultima vreme, laicii ortodocsi se arata tot mai hotarati sa participe activ in viata Bisericii. Astfel, au aparut organizatii laice, dintre care cea mai activa si cunoscuta este OCL, initiata de laicii din cadrul Arhidiocezei Grecesti din America si care isi propun urmatoarele scopuri: educarea laicilor asupra rolului lor canonic in cadrul bisericii, reinstaurarea rolului laicilor in alegerea si confirmarea episcopilor, sprijinirea activa a preotilor de parohie, in cazul in care sunt persecutati pe nedrept de ierarhia bisericeasca, reinstaurarea diaconatului femeilor, participarea activa a laicilor in rezolvarea unitatii canonice a Bisericii, promovarea de actiuni pentru reinnoire spirituala precum si a muncii misionare. Este de asteptat ca toate aceste initiative, precum si intensificarea conlucrarii dintre "preotimea generala" si cea "slujitoare", sa intareasca Ortodoxia si sa o ridice pe noi culmi, in anii care vor urma. In numele Tatalui, al Fiului si al Sfantului Duh, Amin. " Dupa o predica a Pr. Alecsandru [url="http://www.plasticsusa.com/ortho/laici.html"]sursa[/url] Pr. Alecsandru spune "Dupa cum stiti, cuvantul "laic" provine din grecescul "laos", care se traduce "popor", si este folosit pentru a desemna masele de credinciosi. Un sinonim pentru "laic" este cuvantul "mirean". " aici sunt un pic confuzata, eu stiam ca laic nu tine de biserica, este independent de biserica ... si ca mirean e un credincios care nu are ca sa zic asa functii in biserica (preot, samd) ... dupa mine laici is toti, credinciosi sau necredinciosi ... in textul de mai sus am subliniat pasajele care mi-au dat de gandit ... ca de pilda: "Printre noi, nici patriarhii, nici sinoadele, nu vor putea introduce noi invataturi, pentru ca pazitorul religiei este chiar trupul Bisericii, adica laicii insisi". sau cea cu botezul ... chiar asa e? ... sau peste ce am dat eu cu ajutorul lui gogu ? (ca doar pe el si pe voi va am la indemana, deocamdata) deci ortodocsii respecta traditia, hotaririle sinoadelor, dar totodata contribuie la formarea traditiei si pot confirma/infirma hotararile sinoadelor? ... dar totodata am inteles ca traditia a stagnat dupa cel de al saptelea sinod ... ca tot am scris un mesaj luung (sper sa aveti rabdare sa-l cititi), mai adaug ca daca vreti sa vedeti si partea pozitiva a contradictiilor sau argumetatiilor voastre, una din ele e, ca unii (ca mine) au invatat si invata mult din ele [flo]
Link to comment
Distribuie pe alte site-uri

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Adaugă...