Jump to content
O nouă casă pentru FORUMUL DESPRECOPII ×

O singura biserica? (5)


qsar

Recommended Posts

  • Răspunsuri 179
  • Creat
  • Ultimul răspuns
quote:
Originally posted by lily
A venit un moment in viata mea in care cautam Adevarul,dupa 3 ani de facultate economica, asa ca am inceput sa caut o Biblie pt a ma lumina! Cum anume de imi doream exact Biblia, eu fiind de religie ortodoxa si in ortodoxie nicicum nu mi s-ar fi dat un asemenea sfat...ca simpla credincioasa...iar ca fata nici atit? Insa aceasta dorinta a fost insuflata de Duhul lui Dumnezeu ca urmare a unei rugaciune f simple de a-mi preda viata lui Isus Cristos! Si au trecut citeva luni de cind uitasem acest lucru insa un suflu nou ma facea sa caut...
Draga Lily,sincer,e tare enervanta minciuna asta sfruntata a np precum ca in ortodoxie nu esti sfatuit sau indemnat sa citesti Biblia.Draga mea :ORICE CREDINCIOS ORTODOX,INDIFERENT DE SEX,MIREAN SAU CLERIC ARE VOIE SA CITEASCA BIBLIA,SI II ESTE RECOMANDAT SA O FACA.TOATE SLUJBELE BISERICII CONTIN O BOGATIE DE LECTURI BIBLICE,IN BO SE CITESTE ZILNIC BIBLIA ,ATAT VECHIUL CAT SI NOUL TESTAMENT.(caps-ul nu indica niste urlete,l-am folosit ca sa-mi subliniez mai bine ideea).Toti Sfintii Parinti recomanda citirea zilnica a Bibliei de catre orisice credincios,dar nu recomanda interpretarea dupa mintea fiecaruia.Fiindca mintea noastra e intunecata de pacate si [drac] ne poate insela.Si realitatea le da dreptate:miile de secte,fiecare interpretand Biblia dupa dorinta ,asta e roada mintii proprii,inselate de [drac]. Decat sa fi cautat o Biblie si s-o interpretezi dupa mintea ta,cazand in inselare,ar fi fost mai bine sa te smeresti si sa mergi sa-ti marturisesti pacatele,inaintea lui Dumnezeu,sa primesti dezlegare si sa te imparatasesti cu Sfintele Taine.Nici acum nu e prea tarziu.Dumnezeu sa te lumineze![ruga] Irina si bb Ilinca(26apr04) Traiesc in Romania si asta imi ocupa tot timpul http://photobucket.com/albums/a146/ireneme/Ilinca/
Link to comment
Distribuie pe alte site-uri

Catalina, cum nu sunt catolica, nu m-am spovedit niciodata la catolici. M-am gandit ca vei reactiona, cu siguranta, la partea referitoare la spovedania catolicilor, si am vrut sa o scot. Dar, am mentionat ca nu este parerea mea, ci a lui Jean Claude Larchet, teolog francez, care fara indoiala stie ce spune, mai ales ca provine dintr-un spatiu eminamente catolic. Iar, despre canon, citez, din nou, aceeasi sursa: Ca si medicul, duhovnicul trebuie sa dea fiecarei boli leacul care i se potri­veste. Am vazut deja ca in Constitutiile apostolice se spune: „Pentru ca esti doc­tor al Bisericii Domnului, da fiecarui bolnavingrijirea care i se potriveste". Acest lucru este foarte important, pentru ca, asa cum arata Sfantul loan Scararul, „uneori se intampla ca ceea ce pentru unul este leac, pentru altul este otrava. Si se intampla alteori ca una si aceeasi data unuia la timp potrivit ii este leac, si la timp nepotrivit ii este osanda". Si continuã, spunand: „Am vazut doctor nepriceput, care, defaimand pe cel zdrobit, nu i-a pricinuit nimic altceva decat deznadejdea. Si am vazut doctor iscusit care, operand prin ocarare inima umflata, a golit-o de tot puroiul". Pentru ca „aceeasi cadere pricinuieste unuia o osanda insutita fata de cea savarsita de altul", este deci necesar sa se tina seama de „felul celui ce sa­varseste (pacatul), de loc, de inaintare si de multe altele". Sinodul din Trullo (692) accentueaza importanta aplicarii unui tratament duhovnicesc potrivit, utili­zand chiar in formularile sale termeni apartinand domeniului medical, ceea ce arata ca socotirea pacatului drept boala si a duhovnicului drept doctor nu este o simpla figura de stil folosita de unii dintre Sfintii Parinti, ci ca ea este confirmata de intreaga Biserica si tine in mod esential de modul in care ea concepe natura acestor realitati: „Se cuvine ca acela care a primit de la Dumnezeu puterea de a lega si de a dezlega pacatele sa tina seama de natura pacatului si hotararea cu care cel care a pacatuit se intoarce de la pacatul sau, si astfel sa dea bolii leacul potri­vit, pentru ca nu cumva sa intreaca masura, fie in blandete, fie in asprime, primej­duind astfel sanatatea celui bolnav, intr-adevar, boala pacatului nu este o boala usoara, ci grea si de multe feluri, si care scoate multi lastari ai raului, prin care rautatea se intinde peste masura si se raspandeste tot mai mult daca nu este oprita prin priceperea doctorului. De aceea cel care se indeletniceste cu vindecarea su­fletului trebuie mai intai sa cerceteze starea si intentiile celui care a pacatuit si sa vada daca se indreapta spre vindecare sau daca, dimpotriva, prin felul sau de a vietui isi pricinuieste propria imbolnavire; sa cerceteze, de asemenea, traiul si randuiala vietii de dinainte si de dupa pacat, si daca arata o purtare inteleapta si se caieste cu adevarat; si daca nu se impotriveste doctorului si daca nu cumva, prin leacurile date, rana sufletului nu s-a marit; si astfel sa i se dea iertarea pe cat me­rita. Si dupa cum Dumnezeu face totul pentru om, la fel se cuvine sa faca si cel caruia i s-a incredintat sarcina de pastor, pentru ca sa aduca in staul oaia rataciata, iar pe cea muscata de sarpe s-o ingrijeasca cu blandete si sa n-o duca la deznadej­de, dar nici, slabind fraiele, s-o faca sa-si piarda ori sa-si nesocoteasca viata; ci sa lupte impotriva raului fie prin leacuri usturatoare, fie prin doctorii alinatoare si linistitoare si sa se straduiasca sa vindece rana, cercetand roadele caintei, indru­mand si conducandu-1 cu pricepere pe crestinul chemat la o asemenea slavã. Cu adevarat, trebuiesc bine cunoscute si cele ce tin strict de drept, si cele care tin de obicei; or, in cazul celor care nu primesc masurile riguroase de indreptare, trebuie urmata traditia, dupa cum ne invata Sfantul Vasile".
Link to comment
Distribuie pe alte site-uri

quote:
Originally posted by cataghe
Inteleg ca de iertat pacatele le poate ierta si primul si al doilea, insa ce te faci daca simti nevoia sa te spovedesti, te duci la un preot pe care nu il cunosti, iti dai seama ca nu rezonezi cu el dar pana una alta el iti da un canon peste puterile tale... si tu, cu judecata ta sesizezi acest lucru. (ai voie sa faci asta, a propos, in lumina celor spuse de Amuleta ca Dumnezeu ti-a dat minte?) Ei, ce faci atunci, cauti un preot "mai bland" si mai incerci o data? Ca nimeni nu se naste de-a gata cu duhovnic, si chiar voi aici spuneati ca trebuie sa iti cauti duhovnicul potrivit pana il gasesti. Unde se gaseste inspiratia Duhului Sfant in toata povestea asta?
Episcopul locului te poate dezlega de canon. Poate nu ar strica sa te documentezi intai pe site-uri ortodoxe, sau cu un manual de dogmatica, care sa fixeze notiuni simple ca "traditie" "revelatie", "Sfinte Taine" si altele. Infailibilitatea papala o legasem de felul in care se schimba traditia sau se iau hotarari importante in cele doua Biserici. Papa nu are nevoie decat de sfatul conciliului, in timp ce la ortodocsi toti episcopii in sinod sunt egali. Exista si asa zisele vechi biserici catolice care sunt sub autoritatea conciliului, nu a Papei. Ele au refuzat primatul si infailibiliatea papala.
Link to comment
Distribuie pe alte site-uri

------------ Ca nimeni nu se naste de-a gata cu duhovnic, si chiar voi aici spuneati ca trebuie sa iti cauti duhovnicul potrivit pana il gasesti. Unde se gaseste inspiratia Duhului Sfant in toata povestea asta? ------------- Crestinul care se spovedeste are potentialul de a-si indeplini canonul cel sever. Daca ar vrea, ar putea. Pentru insanatosirea deplina, este nevoie de har si lucrare a omului. Duhul Sfant stie ca omul are putinta de a indeplini ce i se cere, spre folosul sau. Dar omul are libertate deplina. Daca nu vrea sa se straduiasca, nu vrea si gata. Si in situatia asta, Dumnezeu nu il lasa, nu ii inoarce spatele, nu ii spune, ori faci canonul, ori sa nu te vad. Ci il asteapta sa ii spuna ca nu poate, la alta spovedanie. Pana se indura si omul sa incerce, daca se indura.
Link to comment
Distribuie pe alte site-uri

quote:
Originally posted by casandra
--------- Pentru ca daca consideri ca e inspirat, atunci nu mai poti contesta atat de vehement infailibilitatea papala. --------- Eu am spus ca nu contest dreptul papei de a se considera infailibil, sau pe al catolicilor de a avea aceasta siguranta. E dreptul lor sa creada ce vor. Dar imi rezerv dreptul de a avea alta opinie, fara a incerca sa conving pe cineva (cu atat mai putin pe papa sau pe catolici). Se cheama asta ca ii contest infailibilitatea? Cat timp nu incearca sa mi-o impuna, ma lasa rece. Infailibilitatea papei si inspiratia preotului de catre Duhul Sfant, mi se par lucruri distincte. Pentru ca spovedania este o Taina. Si asa a hotarat Duhul Sfant, sa inspire preotul in momentul spovedanie. Ce ai tu cu El, daca asta ii este voia? Si preotia este o Taina, nimic de zis. Dar papa nu este singurul preot. De ce ar fi doar papa infailibil? Pentru ca e episcop? Nu e singurul episcop. Pentru ca e patriarh? Nu e singurul patriarh. Pentru ca il mosteneste, pe linie apostolica, pe Sf Petru? Dar Sf Petru nu a fost infailibil. Sunt sigura ca Duhul Sfant ii inspira pe preoti. Dar cand, pe cine, cum, cred ca e la latitudinea Lui sa decida, nu a oamenilor. Pocainta ii este placuta Lui, si vine in intampinarea pacatosului. A oricarui pacatos, pentru ca mare bucurie e in Rai, cand un pacatos se pocaieste.
Sfantul Petru nu a fost infailibil, insa corpul episcopilor este infailibil, iar Papa este infailibil cand exprima pozitia Bisericii Catolice in probleme de credinta sau morala. Uite mai mult aici: http://www.catholic.com/library/Papal_Infallibility.asp cred ca este explicat mult mai bine decat pot eu sa o fac. _________________________________ In God we trust, all others bring data.
Link to comment
Distribuie pe alte site-uri

Casandra, o fi Larchet teolog francez care vine din sanul catolicismului pe principiul ca Franta e o tara catolica, insa nu mai putin adevarat e ca el e teolog ortodox si vorbeste pentru ortodocsi. Daca eu iti citez dintr-un preot catolic roman, nu o sa am pretentia ca el stie totul despre ortodoxie pentru ca e roman, nu?[:D] E foarte frumoasa insa partea in care se spune ca fiecaruia trebuie sa i se dea leacul care i se potriveste... tocmai aici e problema mea. Se poate gresi la leacul asta sau nu? Si daca nu, de ce sunt atat de diverse opiniile preotilor referitor la canoane? Chiar aici pe forum erau citate din preoti care spuneau "daaa, unii dau la acest pacat 7 ani oprire de la Sfanta Impartasanie, dar eu nu cred ca e bine, eu nu dau decat 2 ani, maxim 3..." Asta este ceea ce nu inteleg. _________________________________ In God we trust, all others bring data.
Link to comment
Distribuie pe alte site-uri

quote:
Originally posted by mariuta Episcopul locului te poate dezlega de canon. Poate nu ar strica sa te documentezi intai pe site-uri ortodoxe, sau cu un manual de dogmatica, care sa fixeze notiuni simple ca "traditie" "revelatie", "Sfinte Taine" si altele.
Pai speram sa ma lamuresti tu cu unele din ele, mai ales ca daca bine tin minte ti-am pus niste intrebari destul de clare... dar deh, daca nu vrei...
quote:
Infailibilitatea papala o legasem de felul in care se schimba traditia sau se iau hotarari importante in cele doua Biserici. Papa nu are nevoie decat de sfatul conciliului, in timp ce la ortodocsi toti episcopii in sinod sunt egali.
Heh! Adica patriarhul e egal cu ceilalti episcopi? Intreb in realitate, nu in teorie, ca in teorie si in comunism eram cu totii egali.
quote:
Exista si asa zisele vechi biserici catolice care sunt sub autoritatea conciliului, nu a Papei. Ele au refuzat primatul si infailibiliatea papala.
Despre asta chiar te rog sa detaliezi, pentru ca eu nu am auzit despre asa ceva. Dar, tot ce e posibil... Chiar ti-as fi recunoscatoare daca ai da detalii despre bisericile astea. _________________________________ In God we trust, all others bring data.
Link to comment
Distribuie pe alte site-uri

Am citit articolul de pe link-ul referitor la infailibilitate. Am vazut ca baza infailibilitatii se afla in interpretarea unor versete din Nout Testament. Unul din versete este Luca 22:32. Dar, ia uite ce e la Luca 22:34: --------- Iar Iisus i-a zis: Zic tie, Petre, nu va canta astazi cocosul, pana ce de trei ori te vei lepada de Mine, ca nu Ma cunosti. --------- ----------- Daca eu iti citez dintr-un preot catolic roman, nu o sa am pretentia ca el stie totul despre ortodoxie pentru ca e roman, nu? ----------- Daca e teolog serios, as fi foarte atenta la ce spune. Pentru ca, fara indoiala, traind in mediu ortodox, a vazut-o din apropiere, iar fiind teolog, a "stiut" la ce sa se uite.
Link to comment
Distribuie pe alte site-uri

Exista aici o discutie interesanta insa exista si unele persoane complexate care la fiecare subiect in care exista cuvantul"ortodox" bat fierul numai si numai pe obiectul complexarii proprii. Sa ma explic:doamna Cataghe(sau care va este adevaratul nume-daca nu este asta) de ce nu incercati o convertire, din moment ce sunteti asa de suparata si de atenta cand este vorba de ortodoxie si sunteti asa de draguta si superioara cand este vorba despre catolicism? va este rusine sa va botezati la catolici? Ca eu alt motiv nu vad. Oricum ortodoxia nu o agreati. Asa poate va linistiti. In ortodoxie nu este tinut nimeni cu forta si va asigur ca nici nu va plange nimeni(cu exceptia lui Dumnezeu probabil-dar asta oricum nu va deranjeaza cred)
Link to comment
Distribuie pe alte site-uri

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Adaugă...