Jump to content
O nouă casă pentru FORUMUL DESPRECOPII ×

🎉 Alătură-te Comunității Noastre! 🎉

🔹 Membrii înregistrați beneficiază de:

  • ✨ Funcționalități suplimentare
  • 💬 Participare la discuții active
  • 🏆 Puncte pentru tombole lunare cu premii atractive
  • 🗣️ Oportunitatea de a-ți exprima opinia
  • 🤝 Ajutor reciproc între părinți
  • 🎁 Șansa de a câștiga premii

🚀 Ce te oprește?

unde sunt musulmancele mele?( 7)


Recommended Posts

Ana,paranteza se citeste ca atare,nu se interpreteaza,asa cum ai observat este vorba de casatorie in sensul unanim acceptat si nu de casatorie de placere. Este vorba de femeile cu care se pot/ nu se pot casatori musulmanii si nu ca pe langa casatoria(iile) propriu zise mai poti avea si altele.Este cum am zis o interpretare aberanta,un sistem inuman care ar duce la degradarea umana culmea,legiferata,dar asa ceva Al hamdu ALLAH nu este posibil. Cred ca sunt multe lucruri de stiut despre islam,e adevarat ca in Coran unele chestiuni sunt spuse ca atare:"si nu mancati averea orfanului...","si nu va apropiati de rugaciune...","si stati departe defemei in perioada menstruatiei",de ex. altele au fost explicate de catre teologi,adevarati invatati,care au studiat temeinic Coranul si care au concis pe baza Sunnei(traditia Profetului saaws ) anumite aspecte ca si acesta al casatoriei de plida in are exista posibilitatea interpretarii.Ceea ce s-a explicat ulterior revelarii Coranului si ca o intregire a intelegerii si posibilitatii de aplicare a prescriptiilor coranice inseamna hadisele autentice,adica cele acceptate unanim,care sunt convenite. Numai bine! Once Abu Umamah asked the Prophet about the rights of parents over their children. The Prophet replied, “They are your Paradise and they are your Hell.”
Link to comment
Distribuie pe alte site-uri

  • Răspunsuri 140
  • Creat
  • Ultimul răspuns
Prescriptii referitoare la citirea Coranului: Este de dorit ca cel care citeste Coranul sa-si fi facut in prealabil ablutiunea, sa stea intr-un loc curat - din respect pentru maretia Coranului, sa citeasca plin de smerenie, pace si sobrietate, sa-si curete dintii, sa ceara protectie impotriva lui satana cel blestemat inainte de inceperea lecturii, sa rosteasca basmala (formula "In numele lui Allah Cel Milostiv, Indurator") la inceputul fiecarei sure, cu exceptia Surat At-Tawba, numita si Bara'a, care a fost revelata fara basmala, sa psalmodieze in timpul lecturii, sa rosteasca sunetele corect, sa se gandeasca la ceea ce citeste si sa inteleaga sensul celor citite, caci acesta este telul cel mai inalt care se urmareste, concentrandu-se cu toata fiinta asupra sensului celor citite si modulandu-si vocea in modul cel mai frumos cu putinta. Traducerea Coranului cel sfant: Sensul traducerii: Traducerea are doua moduri: 1. Traducerea literala, care consta in redarea cuvintelor prin corespondentele lor exacte dintr-o alta limba, cu respectarea ordinii lor intocmai. 2. Traducerea explicativa sau traducerea sensurilor, care consta in redarea sensurilor cuvintelor dintr-o limba intr-o alta limba, fara sa fie obligatorie traducerea prin aceleasi cuvinte si cu respectarea stricta a ordinii acestora. Realitatea este ca expresia araba contine in sine subtilitati ale limbii ce nu pot fi redate cu exactitate deplina intr-o alta limba. Cuvintele nu pot reda toate conotatiile in limba in care se traduce, ca sa nu mai vorbim de imbinari si expresii frazeologice. Coranul cel sfant reprezinta culmea elocventei limbii arabe; el contine expresii foarte specifice, cu numeroase conotatii si subtilitati, precum si celelalte trasaturi care fac stilul sau de neimitat ('i'jaz). 1. Traducerea literala: Coranul cel sfant nu poate fi tradus, din aceste motive, literal, iar teologii musulmani au interzis o astfel de tentativa. Coranul este cuvantul lui Allah, revelat trimisului Sau, ale carui cuvinte si sensuri sunt imposibil de imitat, considerat sacru. Nimeni nu mai poate pretinde ca un cuvant care a fost tradus mai este cuvantul lui Allah; traducerea in limbile straine nu mai poate fi numita Coran, iar ceea ce este inimitabil va fi cu atat mai greu de redat intr-o alta limba, caci aceasta face parte din natura revelatiei in limba araba. 2. Traducerea explicativa: Coranul cel sfant, ca si orice alta exprimare araba elocventa, contine pe langa sensurile de baza si o serie de sensuri secundare. Sensurile de baza sunt intelese de oameni, in general, in vreme ce sensurile secundare rezulta din conotatiile particulare si din imbinarile unice care inalta valoarea cuvintelor si tocmai datorita acestor sensuri si conotatii Coranul a fost o minune (mu'jiza), inimitabilitatea sa ('i'jaz) provenind tocmai din aceste imbinari unice si din claritatea si elocventa sa minunata. Cand vorbim despre traducerea explicativa sau traducerea sensurilor Coranului cel sfant, avem in vedere traducerea acelor sensuri de baza, caci doar acestea pot fi redate intr-o alta limba. Dar cu toate acestea, chiar si traducerea sensurilor de baza nu este lipsita de riscul greselilor, caci un cuvant din Coran poate sa aiba doua sau mai multe sensuri pe care le exprima versetul, iar traducatorul poate folosi un cuvant care exprima un singur sens, neexistand un cuvant in limba sa similar cu cel arab, care sa redea numeroasele sensuri exprimate de cel din limba araba. Sau in Coran un cuvant poate fi folosit in sens metaforic, in vreme ce traducatorul nu sesizeaza acesta nuanta si foloseste cuvantul din limba in care traduce cu sensul sau propriu, din aceasta cauza si din alte motive s-au comis numeroase greseli la redarea sensurilor Coranului in celelalte limbi. Ceea ce facem noi in aceasta talmacire in limba romana este de fapt o traducere a sensurilor sau o traducere explicativa, adica o explicare a cuvintelor si a sensurilor lor intr-o alta limba. Allah Preainaltul l-a trimis pe profetul Muhammad cu mesajul Islamului pentru a-l transmite intregii omeniri, cu diferitele ei natii si rase. Intr-un hadis se spune: "Un profet trimis inainte de mine era trimis numai neamului sau, in vreme ce eu am fost trimis pentru toti oamenii". Iar conditia urmarii mesajului este transmiterea lui. Prin faptul ca a fost trimis in limba araba, Coranul a devenit obligatoriu pentru natiunea araba, dar pentru natiunile care nu stiu bine limba araba, sau nu o cunosc deloc, se impune traducerea sensurilor lui in limbile lor. Insa traducerea literala este imposibila, ca si traducerea sensurilor secundare si conotatiilor, dar chiar si redarea sensurilor de baza este destul de dificila. In consecinta, nu ramane decat sa se intreprinda o traducere explicativa a Coranului, care sa contina principiile de baza ale propavaduirii, in conformitate cu textul Coranului si cel al Sunnei, in limba fiecarei comunitati, pentru ca in felul acesta sa ajunga chemarea la ea, iar argumentele sa devina clare. Comentarea si interpretarea Coranului sfant: Comentariul (tafsir) inseamna in limba araba redarea, exprimarea si dezvaluirea sensului adevarat. Az-Zarkasi spune ca ea este "o stiinta cu ajutorul careia se intelege Cartea lui Allah trimisa profetului Muhammad, in scopul clarificarii sensurilor sale si extragerii preceptelor si intelepciunii sale". Interpretarea (ta'wil) deriva in limba araba de la cuvantul care inseamna "primul" ('awwal). Asadar, ea inseamna recurgerea la original. Comentariul este din cele mai inalte stiinte ale Islamului si, de aceea, el reprezinta stiinta care are cea mai inalta pozitie intre toate acestea, atat prin obiectul sau, cat si prin scopul sau si prin nevoia de ea, avand in vedere ca obiectul sau este reprezentat de cuvantul lui Allah, care este izvorul intregii intelepciuni si al tuturor virtutilor, intrucat scopul sau este prinderea de veriga cea mai trainica si ajungerea la adevarata fericire. Conditiile pe care trebuie sa le intruneasca un comentator: Savantii teologi au mentionat o serie de conditii pe care trebuie sa le indeplineasca un comentator. Ele pot fi rezumate in urmatoarele: 1. crezul corect, adevarat; 2. eliberarea de orice pasiune sau pofta, caci poftele sau pasiunile il imping pe om sa fie partinitor si sa sprijine parerea sa; 3. sa inceapa comentarea Coranului prin Coran; 4. sa caute interpretarea cu ajutorul Traditiei (Sunna) despre profetul Muhammad, caci ea explica si ajuta intelegerea corecta a Coranului. Allah Preainaltul a mentionat ca Traditia face Cartea sa fie limpede. Allah Preainaltul a grait: "Iar tie ti-am pogorat Coranul pentru ca tu sa le talcuiesti oamenilor deslusit ceea ce a fost pogorat pentru ei - poate ca ei vor chibzui!" (16, Surat An-Nahl: 44). Companionii (sahaba), care au trait in epoca profetului Muhammad, se adresau lui, daca intelegerea vreunui verset li se parea dificila; 5. daca in Traditie (Sunna) nu se gaseste explicatia pentru cele cautate, atunci se recurge la spusele companionilor care au fost contemporani mesajului profetului Muhammad si pogorarii revelatiei; 6. dupa aceea se recurge la spusele epigonilor (tabi'un) care au trait in vremea companionilor, dar nu l-au prins pe profetul Muhammad in viata; 7. cunoasterea limbii arabe, caci Coranul a fost revelat in limba araba, iar intelegerea lui depinde de explicarea cuvintelor si a sensurilor lor in limba araba; 8. cunoasterea fundamentelor stiintelor legate de Coran; 9. intelegerea exacta si buna a textului. Bunele moravuri ale comentatorului sunt: buna-credinta, intentia corecta, moralitatea, ascultarea si supunerea in fata lui Allah, investigarea adevarului, acuratetei si calea transmiterii, modestia, sentimentul demnitatii, rostirea adevarului cu glas tare, rabdarea, reflectia, buna pregatire si indeplinire. http://www.islam.ro/C-cap3.htm Once Abu Umamah asked the Prophet about the rights of parents over their children. The Prophet replied, “They are your Paradise and they are your Hell.”
Link to comment
Distribuie pe alte site-uri

Beyyyy, iar s-a'ncins taritza-n voi???? Am trait s-o vaz si pe-asta: sa ne luam la cearta ca, iote, eu stiu asa:....Sa va intre bine-n cap: Atita timp cit nu cunosti limba araba decit "dupa ureche"(adika nu stii sa scrii si sa citesti), nu poti spune ca "asa scrie in Coran", ceea ce stim este ceea ce citim intr-o traducere si de la soti/cunoscuti, deci este subiectiv, tine de traducerea fiecaruia care ofera explicatiile, necum ceea ce citesti cu okii tai, asa ca...doucement, cum zice neamtul[:D]! Voi kiar vreti sa rida de noi cei ce ne citesc-iote, bey, ca astea citesc si habar n-au ce citesc, halal religie! La ce va foloseste sa va scoateti okii??? Hai ca m-ati suparatara si nu va mai spun cum a fost prima zi de KinderGarden a lu' fi-miu[zz]. Iar fetele care au pus si ele intrebari, n-au dat cu parul, asa ca nu saritzi aku la ele![neand] Revin cind oi vedea ca ati facut pace pe bune, nu cu destele ascunse pe la spate[flo]
Link to comment
Distribuie pe alte site-uri

beyy eu de la 23.00 citesc despre shia si suniii pe net si acum e deja 4.30 am si ochii mei sunt ca cepele. m-am ingrozit ce poze am vazut. corina toate am vazut la televizor cum se taie in cap si le curge sangele pe fata. am vazut si eu cum isi taie si copiii, cum se bat cu lanturile. daca il iubesc atat de mult pe Ali(pacea fie asupra lui) atunci de ce l-au ucis? si acelasi lucru au facut si cu fiul lui Ali, Hussein. si legat de Saddam. pai Saddam si-a ucis pana si membrii familiei, d-apoi membrii shia`. uite aici un link in care poti vedea mii de poze cum sunt taiati si barbati si copii. nu cred ca-si mai au loc comentariile.eu una sunt ingrozita.eu am inteles ca tu esti shiaa dar vreau sa te intreb daca vei avea curajul sa-ti tai copilul asa???? http://www.d-sunnah.net/rafedhah-act-child.htm http://www.d-sunnah.net/rafedhah-act-mixed.htm http://www.d-sunnah.net/rafedhah-act-arbeeneyah.htm cu ocazia asta poate ne explici si noua care e rostul taierii pielii capului, ca eu una chiar sunt curioasa. va rog sa ma scuzati dar eu una dupa ce am revazut iar si iar pozele astea am ajuns la concluzia ca sunt nebuni. corina parerea mea e ca daca esti noua in shia , ar trebui sa te mai gandesti la decizia ta.asta nu e deloc uman ceea ce fac ei. nu aruncati cu pietre dar sunt foarte tulburata la ce am vazut acolo. am un baiat de 3 luni, si am plans eu mai mult ca el la primul la vaccin si prima data cand i-au luat sange din piciorus pentru analize. nu stiu cum au mamele alea inima sa-si taie pruncii in cap. cat despre istorie, daca ne intoarcem in timp vei descoperi ca shia au fost inselatori tot timpul. exact cum cineva spunea: CRESTII AU LUPTAT CONTRA ISLAMULUI FACE TO FACE, SHIA AU LUPTAT CONTRA ISLAMULUI PE LA SPATE.(NUMAI INSELATORII SI MINCIUNI). http://www.d-sunnah.net/rafedhah-act-metting.htm - dovada a inselaciunii shia allahu akbar, ya allah ya karim va mai scriu maine ca acum nu am mintea limpede. Cu respect, Teo
Link to comment
Distribuie pe alte site-uri

aaaa si mi-am mai amintit ceva. spuneai ca shia nu au putere nicaieri. uita ca in syria sunt Alaui la putere si sunt tot o forma shia si majoritatea in syria sunt sunii. in 1981 au bombardat orasele ALEPO si HAMA si au murit in jur de 80 000 oameni doar pentru faptul ca presedintelui ii era frica pentru scaun. si in Iran sunt in jur de 20 % suniii si nu au dreptul sa se roage in moschee (salatul el jimaa), nu au drept de vot, iar imamii lor sunt omorati. daca in festivalele lor shia sunt ata de sangerosi ma intreb ce vor face cand vor avea puterea. Cu respect, Teo
Link to comment
Distribuie pe alte site-uri

salamaleikum, mai fetelor,nu am mai intrat de 2-3zile si mamaaa ce-ati mai scris. recunosc ca stiu de existenta sunni si siia,dar habar nu am de diferentele astea.stiam doar ca siia ''respecta si practica''moharamul.adica,nu vreau sa contrazic pe nimeni dar am mers cateva luni in pakistan(acolo am vazut prima si ultima data ce inseamna moharam si nu spune decat-no comment),si am cunoscut multe familii siia-sunni,am cateva prietene care spun ca-s siia ,dar mergeam toti la jumma prayer,se roaga la fel,si toti credem in profetul mohammed(saaw), citesc sunna si hadise,intr-adevar practicarea moharamului are leg cu povestea lui ali-perfect adevarat:dar asta a fost si inclin sa cred in continuare sa astai singura diferenta. ca sa nu mai spun ca de 5 ani ,merg in emirate in fiecare an,si iar niciodata nu am auzit nici o discutie cum ca ala e siia sau sunni,care sa implice diferente asa majore.nici nu stiam ca are vreo importanta,sincer.ei,sunt curioasa daca pe www.islam.ro,s--a deschis subiectul ,ca acolo sigur oameni mai cu stiinta,sigur stiu mai multe. acum sincer--fetelor ptr mine nu are nici dar absolut nici o imp cine-i siia sau cine-i sunni.adica am cunoscut multi oameni de ambele parti,dar Allahu akbar,nu as putea sa spun niciodata ca vreun MUSULMAN e mai bun sau mai rau,sau responsabil de terorism,sau mai mult sau mai putin musulman.ati scris afirmatii care mi se par prea dure si nu stiu daca...ma rog fiecare cu ce stie. stiu ca exista inainte :casatoria temporara,dar nu cred sa se mai practice si iar spun ca din calatoriile mele,nu am vazut si nici macar auzit de practica asta.dar fetele care locuiesc in tari musulmane,ne pot confirma ori infirma cu siguranta.dar si aici ma indoiesc ca chestia asta este ''aprobata''ptr musulmani.stiu o sa-mi dati ex. cazurile din romania...ok,dar e mult de comentat...stiu fete carora li sa spus de la inceput ca nu va fi nimic de viitor si accepta sa locuiasca cu ei,sau ei sunt logoditi(asta insemnand ca si casatoriti)si iar accepta...dar cel mai rau imi pare ca a aparut moda asta(si sigur imi dati dreptate) stau cu fetele noastre ani buni si se ''casatoresc''la moschee si atat.sunt aici cazuri si cu copii care au ramas cu atat.sigur ca are semnificatia si imp ei,dar daca nu e acceptata si ''binecuvantata''de parintii lui(care in majoritatea cazurilor spun ultimul cuvant,0..si apoi de ce nu merg si la starea civila,doar asa sa fie totul ok. nu stiu ce parere aveti voi,dar mie nu mi se pare deloc roz ce se intampla.si ca sa spun doar asa--toti baietii straini(musulmani),au relatii cu fete romance si poate nu doar cu una de-a lungul anilor,ceea ce nu caracterizeaza comportamentul unui bun musulman.poate cineva sa dea vina ca-i siia sau sunni-cu siguranta nu!si asa ca o stattistica cate casatorii in final???????? si inca un lucru care ma impiedica sa fac marea diferenta intre sunni-siia: o prietena buna este plecata de 7ani in sudan,ei bine acolo se practica ''circumcizia si la fete'',procedeu aplicat majoritatii fetelor...care inseamna efectiv inlaturarea clitorisului,fapt care duce la o viata sexuala dureroasa si deviata pe veci,nastere cu un mare surplus de durere,etc...in concluzie nimic benefic!si totusi e practicat si de siia si de sunni so orice altceva mai exista si pe acolo.alhamdullillah ca are 2baieti! oricum am subiect ptr data viitoare cand merg la ai mei peste mari si tari---sunt curioasa ce o sa aflu!sa va spun o mica diferenta care am observat-o la fetele siia de aici,nu le lipseste niciodata hijab-ul si burka,si se roaga constant,si nici nu au vreo urma da macel de la parinti.iar fetele sunni la fel de bune,doar putin mai moderne ca vestimentaie.si ce e dubios,sunt f bune prietene,ne-am rugat de n ori impreuna mai ales -magrib-in ramadan si rugaciunea a fost facuta la fel. deci,eu nu stiu ce sa mai cred-oricum comentariile mi s-au parut exagerate si cineva non-muslim care citeste ramane masca si fuge impuscat.nu stiu exact cine a spus ca siia sunt mai rai si periculosi,ca-si taie copiii-atunci cum de nu am vazut fete macelarite nici in pakistan nici in emirate,nici nu am stiut ca teroristii sunt siia si-s periculosi----ma simt cazuta din luna.dar tot tratez omul dupa cum este ca persoana,daca mi--a pune siia vreo bomba moi destepta eu..dar momentan nu ma pot alatura voua celor care credeti ca siia sunt mai rai... este prima data cand am simtit sa--mi spun umila parere,de cand va vizitez-drept urmare continutul exagerat al replicii. numai bine, allah hafiz sper sa apara aisha sa-si spuna si ea parerea,ca locuind de ceva vreme in emirate o fi vazut si ea ceva.. gulshan
Link to comment
Distribuie pe alte site-uri

sallam, hai ca imi mai trece o prostie prin minte:daca diferentele sunt asa mari(ca ritual de rugaciune)exista si moschei separate???????????sper din tot sufletul ca aud un raspuns negativ... si cu siguranta ati auzit din partea celorlalti ca felul nostru de-a tine''ramadanul''e un mod nefiresc,barbar de osanda(eu cel putin alaptand si postind-multa lume mi-a zis ca-s fifi).dar daca eu asa am simtit si asa am vrut...si felul nostru de a ne imbraca(sigur ati auzit si vorbe rele si afirmatii care ptr noi nu au nici o valoare).dar eu nu spun decat 'allhamdulillah''ca sunt musulman,ma simt multumita sufleteste pe deplin,si nu as schimba islamul si invataturile pofetului mohammed(saaw) cu nimic altceva-inshallah! chiar daca mai aud pe la spate ca sunt ''strigata''osama sau bin-laden.chiar vi s-a intamplat?hai sa va povestesc repede,eram la timisoara in spatele troleului si tot se uita un barbat spre mine,iar la coborare se uita mai frate cu o ura si striga tare:toate relele se intampla din cauza voastra!!!!ei si,asa m-am facut vazuta i tot troleul... hai pupici la toate,ca toate imi sunteti asa de dragi,si puteti fi orice vreti voi--ptr mine veti fi la fel mereu-ca doar ce faceti ptr sufletul vostru faceti. allah hafiz gulshan
Link to comment
Distribuie pe alte site-uri

Nu vreau sa mai spun decat atat referitor la disputa noua care s-a creat si care din pacate a fost gresiyt interpretata. Tocmai pentru a explica de ce e gresit sa interpretezi tu ca simplu om (deci neposedand studii teologice) am postat ceva extrem de semnificativ de pe islam.ro,nu este o parere proprie ci una extrem de avizata. Daca s-a inteles aiurea o spun mai raspicat:nu am nimic cu nici un musulman,ALLAH Subhanna Hua wa taala esteUnicul care are puterea de a judeca,eu vreau sa spun ca nu sunt de acord cu acele practici inumane practicate de siiti,de felul in care se interpreteaza uneori aspecte din Coran,in rest salam!Repet,este ceea ce cred eu despre aceste lucruri,nu am denigrat pe nimeni si de fapt,imaginile vorbesc singure. Cine suntem noi ca sa zicem ca asa sau asa trebuie ,eu am invatat doar ca un bun musulamn trebuie sa urmeze Coranul si pentru orice nelemurire asa cum scrie in Coran "mergeti la ALLAH si mergeti la Trimis". Asa ca personal,nu vad unde am deviat. In rest,numai bine tuturor! Once Abu Umamah asked the Prophet about the rights of parents over their children. The Prophet replied, “They are your Paradise and they are your Hell.”
Link to comment
Distribuie pe alte site-uri

draga ea gulshan, nc eu nu puteam sa le zic mai bine. ai perfecta dreptate in tot ceea ce ai zis, sunt de acord cu tine. nu stiu daca tu esti siita sau sunita, dar ai expus problemele in adevarata lor valoare. eu va spun sincer despre mine ca nici siita nici sunita nu sunt daca vreti voi sa stiti, am sa va spun, sunt coranist, adica o alta bransa a musulmanilor mai putin cunoscuta. am avuns la ea prin aprofundare , prin citirea si studierea Coranului si a faptelor. nu am nici in clin nici in maneca cu siiti nici cu suniti, din acest punct de vedere. ca voi aati tras concluzii pripite sau eronate, poate ca e vina mea, pt ca tocmai din cauza ca sunt o asa mica minoritate nu am vrut sa atrag atentia asupra mea. dar acum v-am spus ca sa nu mai avem nici un fel de dubii. maryam, drag mea, iti multumesc ca ai pastrat decenta si politetea in expunerea ta, chiar daca avem pareri atat de diferite cred ca suntem atat de intelepte incat sa ne acceptam reciproc si sa ne tratam cu respect. in final, toti suntem musulmani. nici eu nu inteleg de ce fac siiti lucrurile acelea, sunt oribile, eu stiu ca pentru ei e o metoda de autopedepsire pe fond religios. chiar daca e gresit, eu nu am sa-i pot schimba. doar civilizatia va face acest lucru. incet , incet. multe carente ale istoriei au fost rezolvate in timp. sper ca Allah sa faca cu ei o minune si sa-i astampere de autopedepse. cat despre casatorie, gulshan a explicat in locul meu foarte clar prin exemple de aici de la noi, ce se inatampla. si eu sufar pentru aceste fete romance care se casatoresc pentru un timp limitat cu musulmani siiti sau suniti, pt ca la noi i tara, datorita faptului ca nu prea am stiut multe despre aceste treaditii, fetele au picat ca musca in plasa paianjenului care si-a tesut plasa in jurul lor. atat ele cat si copii lor au avut de suferit de pe urma acestor relatii considerate casatorii. multe dintre ele au ramas si fara nici o zestre care le-ar fi putut ajuta cat de cat in viitor la cresterea copiilor rezultati din aceste casatorii, ce sa mai vorbim de viitorul copiilor insusi cand multi dintre tati au luat drumul inapoi catre tarile lor natale unde-i asteptau alte sotii si alti copii. multe dintre ele nici nu stiau ca sotii lor veniti sa faca afaceri in romania vor lua aceasta cale si se vor pricopsi cu alta cumatra langa. socul a fost de multe ori mare si de o parte si de alta si stiti bine cine a suferit: romanca care nu avea in spate o familie care sa-si prtejeze fiica, asa cum fac familiile de musulmani in tarile arabe. in tarile arabe drepturile femeilor sunt protejate de familiile lor cu strasnicie, inainte de casatorie se fac contracte clare la care parintii au un cuvand greu de spus, ei nu mizeaza pe dragostea cea mare cumfac fetele romance, ei stiu ca dragoste vine si trece si ce ramane poate fii bucurie sau tristete si copii cu viitor asigurat sau nu. de aceea ei, barbatii acestia rai, vin si se recasatoresc cu a doua, a treia... sotie aici, pt ca romancele stiu ca dragostea e totul in casnicie, dar nu e tocmai asa. unele din ele invata asta pe pielicica lor. nu ma intelegeti gresit, din nou, desigur ca sunt si soti ai nostri care au o deosebita grija de casa, de familie, de educatia copiilor, de viitorul lor alaturi de mama si de tata care le-au dat fiinta. acestia sunt oamenii cu care nemandrim, suntem bucrosi ca sunt oamnei de caracter. problema vine de la "uscaturile paduri nostre " "Nu vezi?.../ Sau-ce-auzi si vezi-nu crezi?.../ N-auzi tu cum suna ora /Fericirii-amandurora?..." Minulescu cu drag de forum, corina
Link to comment
Distribuie pe alte site-uri

[quote]Originally posted by dodo
Beyyyy, iar s-a'ncins taritza-n voi???? Am trait s-o vaz si pe-asta: sa ne luam la cearta ca, iote, eu stiu asa:....Sa va intre bine-n cap: Atita timp cit nu cunosti limba araba decit "dupa ureche"(adika nu stii sa scrii si sa citesti), nu poti spune ca "asa scrie in Coran", ceea ce stim este ceea ce citim intr-o traducere si de la soti/cunoscuti, deci este subiectiv, tine de traducerea fiecaruia care ofera explicatiile, necum ceea ce citesti cu okii tai, asa ca...doucement, cum zice neamtul[:D]! Cred ca exact asta scrie deasupra mesajului postat de tine,nu-i asa? Si aici si mai sus am spus acelasi lucru fara sa-mi atribui nimic,ca doar trebuie sa fi exact informat,sa stii,nu sa interpretezi! Once Abu Umamah asked the Prophet about the rights of parents over their children. The Prophet replied, “They are your Paradise and they are your Hell.”
Link to comment
Distribuie pe alte site-uri

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Adaugă...