Jump to content
O nouă casă pentru FORUMUL DESPRECOPII ×

Scoala Europeana Bucuresti


Recommended Posts

Scoala unde si parintii si copii sunt mintiti constant. La inscrierea la scola ti se prezinta o serie de cercuri si optionale minunate. Apoi, dupa inscriere, ti se spune ca nu se mai fac.

Tot la inscriere ti se prezinta programa - de la 08 la 16 si ti se explica ce sistem minunat de lucru au, cum vor face copii temele in scolala, in ora de teme, si ca nu vor avea teme pentru acasa., Fals, desi termina la ora 16, sau la ora 18 daca este inscris la cercuri, copilul vine acasa cu multe teme pentru a doua zi! Volumul de teme este atat de mare incat copilul nu mai are timp efectiv sa invete.

 Copiilor nu le se respecta pauzele, si pentru ca in scoala se foloseste sistemul american (copii nu au o clasa, ci la fiecare ora merg la alta clasa, unde e profesorul), copii trebuie sa alerge pe holuri si in cateva minute sa isi schimbe sala.  Si a-pro-pos de schimbari, profesorii schimba programul copiilor dupa ccum ii taie capul: marti, de ex, stii ca are copilul doua cercuri, dar profesorul respectiv vine sau nu vine.

 

Masa e slaba si servita in graba. In sala de mese copii mai mari ii imbrancesc pe cei mai mici, si daca unui elev ii este varsata mancarea, sau o scapa pe jos, nu primeste alta portie!! Bucataresele in schimb pleaca cu sacosele pline seara! Daca copilul se duce si cere inca o portie, e repezit de cantiniera.

 

Profesorii sunt prost platiti, tineri si neexperimentati, ne reusind sa mentina disciplina la ora decat cu tipete si amenintari. Chestia asta are doar rezultate negative, mai mult, daca un copil cuminte ridica mana si vrea sa intrebe ceva, primeste instant pedeapsa (care de regula e o teme in plus).

 

Copii primesc teme stupide: la clasa V, VI, au ca teme sa coloreze!!! La georgrafie, biologie, istorie, li se da sa copieze din carte o imagine si sa o coloreze. Tot la aceste obiecte li se dau "proiecte". Sunt pusi sa faca planse diferite, vulcani din carton, etc. Profesorul respectiv face poza proiectului, il pune pe siteul scolii sa prosteasca parintii cu ce activitati fac ei, si gata! Nu sunt expuse proiectele, copii nu le prezinta nicaieri, se pune praful pe ele. In general procesul de invatamant este caracterizat de faptul ca profesorii isi “fac mana” iar scoala isi “face numele” pe spatele copiilor.

 

Daca vrei sa discuti toate problemele de mai sus nu ai cu cine. Directoarea, mereu zambitoare, vorbeste cu tine, dar nu se schimba nimic. Patroana, Ileana Bivolaru, este un personaj grobian, nesimtit, incult care promoveaza spaga. Astfel, la inceputul anului te oblige sa cumperi anumite uniforme pentru copii, evident de la “firma casei”. Uniformele sunt facute din material proaste si ieftine, ceea ce nu le impiedica insa sa fie foarte scumpe si sa se deterioreze repede, deci trebuie sa cumperi altele. La fel si cu cartile, culegerile, excursiile, etc.

Si mai rau este ca marketingul este bun, parinti bogati sunt atrasi, la SEB sunt adusi copii de bani gata, iar parintele nu se mai intereseaza de copil. Nu ai cum sa faci un comitet al parintilor, nu ai cum sa te organizezi, deoarece majoritatea parintilor nu se intereseaza.

 

Pentru toate astea aveti privilegiul sa platiti peste 8000 euro pe an!

Link to comment
Distribuie pe alte site-uri

  • Răspunsuri 22
  • Creat
  • Ultimul răspuns

Cei mai activi membri în acest subiect

Cei mai activi membri în acest subiect

Capcaunule, da si  nu, depinde. Sunt mai multe aspecte de care trebuie tinut cont, important este sa nu avem asteptari nerealiste:

 

1. Sistemul privat romanesc, desi pe o curba ascendenta, mai are mult de imbunatatit si dezvoltat (ceea ce nu e neaparat o problema, vorbim de instituii infiintate doar de cativa ani, important este sa se faca eforturile necesare, sa se vada un progres in directia dorita)

 

2. Omul sfinteste locul (similar cu sistemul public). Nu am auzit sa existe vreun sistem alternativ de pregatire a cadrelor didactice, in afara celui de stat.

 

3. Este importanta atitudinea celorlati parinti referitoare la ce inseamna invatare / educatie / valori care sa fie transmise copiilor (similar cu sistemul public)

 

Pe langa 2-3 materii studiate extra sau in regim intensiv si o organizare mai eficienta a timpului, o scoala privata ar trebui sa ofere un sistem de invatare dinamic si interactiv, precum si posibilitatea de a-ti spune punctul de vedere intr-o maniera mult mai deschisa decat se intampla (in multe cazuri) in sistemul public. In opinia mea, atunci cand facem o alegere (intre sistemul public si cel privat, sau intre doua scoli din sistemul privat) sunt lucruri care cantaresc decisiv si altele mai putin importante.

 

Noi nu avem teme de pe o zi pe alta, profesorii nu folosesc (Doamne fereste!) tipete si amenintari, copiii sunt incurajati sa-si exprime punctul de vedere, parintii din clasa noastra sunt interesati si implicati. Nu a depins doar de alegerea noastra, ci si de noroc (asta e situatia, din pacate depinde si de noroc, am spus mai sus de ce), insa daca nu ar fi fost asa, am fi cautat o varianta care sa corespunda asteptarilor noastre. Eu cred ca scolile private care nu reusesc sa-si formuleze o strategie pe termen lung, vor disparea, concurenta pe piata isi va spune treptat cuvantul.

Editat de
Link to comment
Distribuie pe alte site-uri

Am doi copii la Scoala Europeana Bucuresti pe care i-am mutat in urma cu 2 ani de la o scoala de stat considerata buna. Nu sunt de acord cu parerea domnului Popescu, chiar ma intriga. Spun asta, pentru ca eu sunt destul de multumita de serviciile acestei scoli. Am mutat copiii din considerente legate de distanta, dar am descoperit ca aceasta mutare ne-a adus o gramada de alte beneficii.

Copii au tema doar pentru week-end (care se rezolva in 2-3 ore pentru ciclul primar si ceva mai mult timp pentru ciclul gimnazial), orele speciale de teme din timpul saptamanii fiind suficiente pentru temele din cursul saptamanii. Copii mei nu mai invata dupa ce vin de la scoala (sunt copii seriosi, cu rezultate bune la invatatura).

Au fost cazuri izolate in care profesorii nu au putut participa la vreo ora, dar intotdeauna au fost inlocuiti.

Fuga printre salile de curs se intampla la cursul gimnazial, in sediul nou unde sunt laboratoare pentru fizica, chimie. Copii s-au obisnuit cu orarul si, la data aceasta, ar trebui sa stie la ce etaj si ce sala se tine ora de matematica (spre exemplu). Iar faptul ca nu cara in fiecare zi un ghiozdan de cateva kile, ci isi pastreaza cartile si caietele in dulapul de la scoala, ar trebui sa fie un avantaj.

Uniforma inseamna acel tricou din bumbac 100% pe care copiii mei le poarta de 2 ani zilnic si care nu s-au deteriorat/decolorat/strambat. Sunt copii in scoala care au aceleasi tricouri de 4 ani, cred ca asta spune ceva despre calitatea lor. Nu stiu de cine sunt confectionate si, sincer, nici nu ma intereseaza.

In ceea ce priveste servirea mesei, copiii au la dispozitie aproape 1 ora. In doi ani, fetele mele nu s-au plans ca mancarea nu ar fi suficienta. Zilnic, au o ciorba/supa, felul doi si ceva desert pentru masa de pranz. Plus gustarile. Acum, fiecare cu gusturile lui: sunt copii care spun ca mancarea este foarte buna si mananca tot, sunt copii mofturosi (cum sunt si ale mele) care nu prea mananca. Recunosc, nu am urmarit femeile de serviciu sa vad cu ce sacose pleaca (mancarea este adusa de la o firma specializata, deci nu exista bucatarese).

Copiii sunt incurajati sa intrebe!!!! A fost un atuu al scolii pentru noi, pentru ca fetele mele sunt introvertite si parca-parca au mai prins curaj sa intrebe si sa-si spuna parerea (lucru care le este amintit la fiecare ora).

Nu stiu, sunt foarte multe lucruri bune la aceasta scoala, nu vreau sa fac reclama, nu am nici un interes. Sunt doar o mama linistita si multumita cu ceea ce li se intampla copiilor ei.

Link to comment
Distribuie pe alte site-uri

Capcaunule, da si  nu, depinde. Sunt mai multe aspecte de care trebuie tinut cont, important este sa nu avem asteptari nerealiste:

 

Mai mult da decat nu.

N-am scris insa tuturor ci multor altora.

 

Din experienta proprie, a altora care s-au plans sau au laudat, a unora care au trecut prin mai multe scoli, ca si noi, analizand in timp sau comparativ, de sus, de jos din dreapta si din stanga, una din concluziile care mi se tot confirma de ani de zile este urmatoarea:

 

Ca multe alte domenii social-economice, invatamantul privat sufera de aceeasi boala:

multe initiative pornesc bine, apoi se corup incet incet.

 

In cazul gradinitelor private parcursul este aproape standard: o familie bogata cu copil mic infiinteaza o gradinita pe placul lor; cat timp copilul lor este acolo toate bune si frumoase. Dupa ce odorul creste si paraseste institutia, lucrurile degenereaza intr-o afacere strict orientata spre profit cu costuri minime.

 

In cazul scolilor private, parcursul general este: un inceput promitator, numai lapte si miere in cei cativa ani pana la acreditare. Odata stocul de parinti platitori formati si renumele scolii propagat, lucrurile merg din inertie pe fondul unei degradari lente dar continue a procesului educational.

 

Toate acestea posibile datorita coruptiei generalizate din minister si inspectorate, organisme care teoretic ar trebui sa monitorizeze cu strictete ceea ce se intampla in institutiile scolare, dar practic sunt cuplate strans in angrenajul corupt care mentine starea de lucruri aducatoare de profituri ilicite.

Link to comment
Distribuie pe alte site-uri

Da, cunosc problemele acestei scoli le urmaresc de vreo 3-4 ani si se pare ca sunt din ce in ce mai naspa. Oare cei care sunt pro sa fie chiar atat de orbi sa nu vada ce se intampla sau e vorba de altceva? Si oricum orice scoala are si + si - si trebuie sa fii complet partinitor sa vorbesti numai de bine.

Link to comment
Distribuie pe alte site-uri

Da, tricoul ramane mic. [:)]  Asa mi-am dat seama ca este acelasi.

Capcaunule, nu vad legatura intre o haina si bagajul de cunostiinte.

Am comentat pentru ca nu vad de ce sa improsti cu noroi ceva care merge bine. Cei sapte ani de experienta cu cei doi copii din scoala de stat si doi din aceasta scoala privata imi permit sa imi dau cu parerea despre subiect. Nu stiu cum este la alte scoli, nu pot sa vorbesc despre asta, dar daca eu si majoritatea parintilor din cele doua clase suntem multumiti nu vad de ce sa nu-mi exprim opinia. Bineinteles ca sunt si lucruri care ar putea fi imbunatatite, dar numarul si importanta lor sunt nesemnificative comparativ cu ce este ok.

Cred ca ne-am obisnuit sa cautam "raul si uratul" peste tot si sa nu observam ca se intampla lucruri frumoase chiar langa noi.

Link to comment
Distribuie pe alte site-uri

Participă la discuție

Poți posta acum și te poți înregistra mai târziu. Dacă ai un cont, autentifică-te acum pentru a posta cu contul tău.
Notă: postarea ta va necesita aprobarea moderatorului înainte de a fi vizibilă.

Oaspete
Răspunde la acest subiect...

×   Lipire ca text formatat.   Lipește ca text simplu în schimb

  Sunt permise doar 75 de emoji.

×   Linkul tău a fost încorporat automat..   Afișează în schimb ca link

×   Conținutul tău anterior a fost restaurat.   Șterge editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini dintr-un URL.

Se încarcă...

×
×
  • Adaugă...