Jump to content
O nouă casă pentru FORUMUL DESPRECOPII ×

Recommended Posts

Inainte de a minimaliza importanta acestui semnal de alarma al parlamentarului nostru, sa ne intrebam daca numai elevii sunt vinovati pt esecurile la examene.

 

Eu vad in manualele fie-mii cat de grele sunt materiile si cat de greoi si alambicat sunt explicate. Langa mine nu a stat niciunul dintre parinti sa ma ajute sa inteleg abecedarul sau problemele de matematica, pt simplul fapt ca erau explicate la nivelul varstei.

Se trece pe repede inainte peste lectii, se preda mult si prost. Cine nu isi permite sa plateasca meditatori, se multumeste cu atat cat poate copilul sa inteleaga din ciorba predata de profesori.

Sunt alaturi de fie-mea zi de zi, explicandu-i acolo unde nu intelege si, din ce imi povesteste, este o diferenta intre nivelul ei de cunostinte si al celor al caror parinti nu au timp.

 

Faptul ca fiecare materie in parte a devenit atat de greu de asimilat de elevi, nu inseamna ca ei sunt prosti sau nu invata, ci cca invatamantul romanesc se duce de rapa. Oare in ce scop ?  De ce se hotaraste numai in defavoarea elevilor si cine sunt responsabilii pt tot acest dezastru ?

Link to comment
Distribuie pe alte site-uri

  • Răspunsuri 23
  • Creat
  • Ultimul răspuns

Cei mai activi membri în acest subiect

Cei mai activi membri în acest subiect

Înainte de a teoretiza, nu vrei totuși să vezi cu ochii tăi subiectele respective? Domnul în cauză zice că dacă masteranzi la mate și română n-au putut face subiectele alea, e grav. E grav, adevărat, însă doar pentru masteranzii respectivi, pentru că subiectele nu sunt grele. Deloc.

 

Nu neg că materia e stufoasă și prezentată aiurea. Dar subiectele sunt abordabile pentru nivelul clasei a VIII-a, eu așa le văd.

Link to comment
Distribuie pe alte site-uri

Invatamantul romanesc se duce de rapa. Nu e o conspiratie si nici un scop in sine.

E prostie curata.

Prostie in forma cea mai pura.

Ministri prosti. Consilieri slab pregatiti. Secretari de stat sub  nivelul minim admis.

Toti alesi politic. Toti doctori.

Toti urcati acolo sarind peste etapele normale ale studiului. Asta este exemplul pe care acesti martafoi ai invatamantului romanesc il dau copiilor nostri.

Link to comment
Distribuie pe alte site-uri

Înainte de a teoretiza, nu vrei totuși să vezi cu ochii tăi subiectele respective? Domnul în cauză zice că dacă masteranzi la mate și română n-au putut face subiectele alea, e grav. E grav, adevărat, însă doar pentru masteranzii respectivi, pentru că subiectele nu sunt grele. Deloc.

 

Nu neg că materia e stufoasă și prezentată aiurea. Dar subiectele sunt abordabile pentru nivelul clasei a VIII-a, eu așa le văd.

 

M-am uitat, cat de cat, si nu par grele. Daaar, problema este urmatoarea : de ce elevii nu sunt capabili sa rezolve aceste probleme sau exercitii ? Cine se face vinovat de faptul ca un numar atat de mare de elevi nu le pot rezolva ? Aruncati vina pe elevi si, atat. Cine scrie manualele, cine le aproba si cine le preda ? 

Link to comment
Distribuie pe alte site-uri

Invatamantul romanesc se duce de rapa. Nu e o conspiratie si nici un scop in sine.

E prostie curata.

Prostie in forma cea mai pura.

Ministri prosti. Consilieri slab pregatiti. Secretari de stat sub  nivelul minim admis.

Toti alesi politic. Toti doctori.

Toti urcati acolo sarind peste etapele normale ale studiului. Asta este exemplul pe care acesti martafoi ai invatamantului romanesc il dau copiilor nostri.

 

Intrebarea este : de ce se alege pe asemenea principii gresite, pe termen lung ? De ce nu se gandeste nimeni ca acesti copii sunt viitorul tarii ? Ce se urmareste cu toata aceasta suprasolicitare peste nivelul de varsta al copiilor, la toate materiile ? E clar ca geniile sunt putine, majoritatea avand inteligenta medie.

Link to comment
Distribuie pe alte site-uri

Recunosc, nu am incercat sa rezolv subiectele. Insa obisnuiesc sa urmesc dezbaterile din emisiunile TV, dupa ce se anunta rezultatele. Parerea profesorilor este ca sunt prea usoare (eg. matematica la capacitate), ca asta ii dezavantajeaza pe elevii buni. In conditiile astea, daca notele obtinute sunt mici, e grav. Si nu-i greu de dedus cauza... 

 

Vestea proasta e ca, si acolo unde se incearca sa se schimbe cate ceva, lucrurile nu par sa mearga in directia buna. Ori cel putin astea sunt primele impresii (o spun invatatorii, o resimt copiii si parintii). Programele noi (pana la clasa a II-a) nu au rezolvat problema timpului alocat pt consolidarea cunostintelor (ba dimpotriva, informatiile se succed mult mai rapid). Se merge probabil pe ideea ca unele dintre ele se vor relua in anii urmatori. Nu stim inca cum va arata programa pt gimnaziu (nu pare sa exista o strategie, de abia au reusit sa le publice pe cele pt clasa a III-a si a IV-a) si daca pe termen lung se va vedea o schimbare in bine.

Editat de
Link to comment
Distribuie pe alte site-uri

Recunosc, nu am incercat sa rezolv subiectele. Insa obisnuiesc sa urmesc dezbaterile din emisiunile TV, dupa ce se anunta rezultatele. Parerea profesorilor este ca sunt prea usoare (eg. matematica la capacitate), ca asta ii dezavantajeaza pe elevii buni. In conditiile astea, daca notele obtinute sunt mici, e grav. Si nu-i greu de dedus cauza... 

Nu cunsoc detalii...ins ava rog s ava hotariti...ori sunt prea usoare-conform acestui mesaj,ori sunt prea dificile si se atenteaza la viitorul tarii?????? [fri]

Link to comment
Distribuie pe alte site-uri

Andacos, banuiesc ca depinde de an si de materie, nici eu nu am detalii concrete (de aceea am mentionat ca sunt impresii desprinse din mass-media).

 

Aproape de fiecare data, mi s-au parut mai aprinse dezbaterile referitoare la limba romana (pe marginea unor subiecte ce s-ar fi putut interpreta diferit), in schimb pt matematica am auzit mai degraba reactii de genul celor mentionate de mine.

Editat de
Link to comment
Distribuie pe alte site-uri

Paragraful in care spune ca  "Am trimis aceleaşi subiecte de matematică unor şcoli din Statele Unite, Austria şi Germania, unde au fost folosite ca examene extracuriculare pentru elevi de aceeaşi vârstă"

 arata clar cat de obiectiv e omul. [:)]

Cum mai, chiar asa? Fara sa iei n aprobari de la reprezentantii ce urmaresc programa si desfasuratorul in functie cu ea in statele respective  a orelor la clasa ai gasit tu, domnul X din Romania peste tot in  tarile astea profesori dispusi sa-si riste postul punand copiii sa piarda 4 ore de curs pentru a rezolva  subiectele romanesti? Ma indoiesc sincer.

Le-a si trimis in  germana si engleza presupun  omul sau oare le-o fi trimis in romana  ca doar e matematica :)

Si "de aceeasi varsta " oare pe unde i-o fi gasit impreuna ca prin tarile respective la varsta asta ar cam fi prin universitar copiii dar poate a vrut sa spuna " de acelasi grad".

O fi aruncat omul un ochi pe la subiecte de grade 12 mathematics macar pe internet sa vada cam despre ce vorbim? Nu cred,  dar oricum da bine daca bagi in discutie si cateva "strainataturi".

Editat de
Link to comment
Distribuie pe alte site-uri

Subiectele de la evaluare sunt facute in asa fel incat un copil care invata, este atent la ore, fara meditatii poate obtine nota 7. Si la mate si la romana.

==

La clasele V-VIII materiile sunt concepute greoi, materia e stufoasa, au materii inutile, da' inutile! Educatia tehnologica e una dintre ele.

Fizica la V-VIII e mai grea decat matematica. In clasa VII fii-mea studia ce am facut eu in clasa IX. 

Chimia asijderea. 

Biologia si ea e grea, partea de anatomie si fiziologie a sistemul nervos este incredibil de bine facuta si cine da la medicina si invata dupa manualul asta gimnazial nu greseste.

 

si exemplele pot continua...

 

Daca acuma publicam  un sondaj in care punem o singura intrebare: vreti sa se schimbe invatamantul romanesc? O sa fie 100% de da.

Dar daca acuma in momentul asta noi facem aici un plan de invatamant si  din fiecare manual propunem punctual sa se scoata chestiile inutile, fara rost cel putin 60% dintre parinti nu or sa fie de acord pentru ca le e frica sa nu ramana copiii lor neinvatati. Vor despica firu-n 4, daca chestiile inuttile nu sunt chiar asa de inutile?

 

Daca eu vin cu propunerea ca elevii I-IV sa stea la scoala pana la ora 14.30, cu pazua de masa, o jumatate de ora, si dupa ora 12, munca independenta, invatat poezii in cor, recitat in cor tabla inmultirii, diverse concursuri, teme. Si cand ajunge acasa NIMIC. 

Pai stai ca nu se poate, ca nu e loc, ca e greu, ca invatatorii ca .....

 

A doua chestiune: un plan pe termen lung in invatamant nu inseamna 15-20 ani cum tot s-a facut la noi. Inseamna 40-60 de ani de proiectie in viitor.

 

Niciodata nu am avut un ministru cu destule c....e, siguranta si profesional f. bun care sa fie de neclintit care sa nu se mai uite in gura sindicatelor si a parintilor.

Copilul cu multe moase ramane cu buricul netaiat.

 

Link to comment
Distribuie pe alte site-uri

Participă la discuție

Poți posta acum și te poți înregistra mai târziu. Dacă ai un cont, autentifică-te acum pentru a posta cu contul tău.
Notă: postarea ta va necesita aprobarea moderatorului înainte de a fi vizibilă.

Oaspete
Răspunde la acest subiect...

×   Lipire ca text formatat.   Lipește ca text simplu în schimb

  Sunt permise doar 75 de emoji.

×   Linkul tău a fost încorporat automat..   Afișează în schimb ca link

×   Conținutul tău anterior a fost restaurat.   Șterge editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini dintr-un URL.

Se încarcă...

×
×
  • Adaugă...