Pepco Publicat Octombrie 17, 2016 Raport Distribuie Publicat Octombrie 17, 2016 Suntem in clasa a II-a si o ora de limba si literatura romana pe saptamana este ora de Lectura. Pentru aceasta ora de Lectura, avem un caiet special, cumparat de noi, parintii. Copiii au primit ca tema sa memoreze o poezie de Goga. Poezia mi s-a parut greoaie ca limbaj si, in plus, vorbeste despre moarte, motiv pentru care am ales de capul meu sa nu o invatam. V-ati confruntat cu asemenea situatii, cum ati procedat? Nu vad rostul in a rezolva teme pe care copilul nu le intelege. E ca si cum i le-as face eu. Citează Link to comment Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
BlackCat4evR Postat Octombrie 17, 2016 Raport Distribuie Postat Octombrie 17, 2016 Da, dar fi atenta sa nu priceapa ca ce nu-i place / i se pare greoi nu trebuie sa invete... Nu stiu, sincer cum as proceda in atare situatie... Citează Link to comment Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Pepco Postat Octombrie 17, 2016 Autor Raport Distribuie Postat Octombrie 17, 2016 Pai mie mi se pare greoi, sunt cuvinte pe care un copil de 8 ani nu le foloseste in mod normal in limbajul uzual. Parca sunt mai multe discutii pe DC despre impactul ideii de moarte asupra copiilor, acu' le dam sa memoreze poezii despre asta, da-o-ncolo. Citează Link to comment Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
BlackCat4evR Postat Octombrie 17, 2016 Raport Distribuie Postat Octombrie 17, 2016 Da, dar vezi cum pui problema, sa nu priceapa domnul altceva...In fine, mie-mi da mana sa vorbesc, mai am un ana pana acolo... Citează Link to comment Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
andaghe Postat Octombrie 17, 2016 Raport Distribuie Postat Octombrie 17, 2016 Da, urâtă situație. Întreabă la școală dacă poate memora alta poezie, ca să nu rămână totuși fără tema Citează Link to comment Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Pepco Postat Octombrie 17, 2016 Autor Raport Distribuie Postat Octombrie 17, 2016 O a doua poezie era alta bucata de tema. :D Sunt pregatita pentru a da explicatii invatatoarei, daca va fi cazul. Am mai avut poezii de memorat, dar erau normale, simpatice, una avea vreo 6 strofe si a invatat-o in juma' de ora, pentru ca era pe mintea lor. Si al meu vede lucrurile interesant, eu intreb "cum ti se pare poezia asta?" si el imi raspunde "mi se pare grasa". :D Citează Link to comment Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Collins20 Postat Octombrie 17, 2016 Raport Distribuie Postat Octombrie 17, 2016 Despre ce poezie e vorba? Citează Link to comment Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
mamica11 Postat Octombrie 18, 2016 Raport Distribuie Postat Octombrie 18, 2016 (editat) Pune poezia sa stim si noi despre ce se vorbeste:) Cat despre raspunsul la intrebarea in sine eu nici prin gand nu as fi avut vreodata sa nu o memoreze . Asta e tema, asta face. Si ce daca e " greoaie" ? 22 de copii o pot invata si doar al meu al 23 lea nu? Deci, daca nu sunt motive de sanatate ce sa il diferentieze fata de restul nu inteleg de ce nu l-ai pus sa memoreze. Editat de Octombrie 18, 2016 Citează Link to comment Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
mamica11 Postat Octombrie 18, 2016 Raport Distribuie Postat Octombrie 18, 2016 Pai mie mi se pare greoi, sunt cuvinte pe care un copil de 8 ani nu le foloseste in mod normal in limbajul uzual. Parca sunt mai multe discutii pe DC despre impactul ideii de moarte asupra copiilor, acu' le dam sa memoreze poezii despre asta, da-o-ncolo. E bine sa invete cuvinte noi prin poezie."Impactul ideii de moarte" asupra copilului este altul atunci cand citeste impersonal despre asta o poezie, altul cand exista in familie un deces, altul cand cineva ii explica despre asta,etc.Nu te teme, nu e acelasi lucru. Citează Link to comment Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Adriana mica Postat Octombrie 18, 2016 Raport Distribuie Postat Octombrie 18, 2016 (editat) Cel mai potrivit ar fi sa discute la scoala textele mai dificile, sa le explice dna invatatoare cuvintele necunoscute si mesajul poeziei. S-a facut un obicei din a se presupune ca parintii au resursele necesare (de timp, logistice, intelectuale) sa-si ajute copiii, ceea ce nu este ok. Si asta nu e valabil doar la stat (in cazul nostru, la scoala particulara, aportul parintilor este solicitat mai ales la proiecte pe care copilul le primeste pt acasa, unele prea complexe pt a se descurca singur). Noi nu l-am scuzat pe copil de la nicio tema, chiar daca au fost unele mai dificile. Eventual, am solicitat o extensie de timp (daca era vreun proiect pe care nu reuseam sa-l terminam) insa nu am riscat sa-i oferim alternativa de a nu le face. Discutia despe relevanta / necesitatea anumitor teme o discutam separat, cu dna. invatatoare (in general, este flexibila si, cel mai important, este deschisa la dialog cu parintii). Editat de Octombrie 18, 2016 Citează Link to comment Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Recommended Posts
Participă la discuție
Poți posta acum și te poți înregistra mai târziu. Dacă ai un cont, autentifică-te acum pentru a posta cu contul tău.
Notă: postarea ta va necesita aprobarea moderatorului înainte de a fi vizibilă.