Jump to content
O nouă casă pentru FORUMUL DESPRECOPII ×

Cum abordati temele pe care le considerati nepotrivite?


Recommended Posts

Suntem in clasa a II-a si o ora de limba si literatura romana pe saptamana este ora de Lectura. Pentru aceasta ora de Lectura, avem un caiet special, cumparat de noi, parintii. Copiii au primit ca tema sa memoreze o poezie de Goga. Poezia mi s-a parut greoaie ca limbaj si, in plus, vorbeste despre moarte, motiv pentru care am ales de capul meu sa nu o invatam.

 

V-ati confruntat cu asemenea situatii, cum ati procedat?

 

Nu vad rostul in a rezolva teme pe care copilul nu le intelege. E ca si cum i le-as face eu.

Link to comment
Distribuie pe alte site-uri

  • Răspunsuri 34
  • Creat
  • Ultimul răspuns

Cei mai activi membri în acest subiect

Cei mai activi membri în acest subiect

O a doua poezie era alta bucata de tema. :D

 

Sunt pregatita pentru a da explicatii invatatoarei, daca va fi cazul. Am mai avut poezii de memorat, dar erau normale, simpatice, una avea vreo 6 strofe si a invatat-o in juma' de ora, pentru ca era pe mintea lor.

 

Si al meu vede lucrurile interesant, eu intreb "cum ti se pare poezia asta?" si el imi raspunde "mi se pare grasa". :D

Link to comment
Distribuie pe alte site-uri

Pune poezia sa  stim si noi despre ce se vorbeste:)

 

Cat despre raspunsul la intrebarea  in sine eu nici prin gand nu as fi avut vreodata sa  nu o memoreze . Asta e tema, asta face.  

Si ce daca e " greoaie" ? 22 de copii o pot invata si doar al meu al 23 lea nu? Deci, daca nu sunt motive de sanatate ce sa il diferentieze fata de restul nu inteleg de ce nu l-ai pus sa memoreze.

Editat de
Link to comment
Distribuie pe alte site-uri

Pai mie mi se pare greoi, sunt cuvinte pe care un copil de 8 ani nu le foloseste in mod normal in limbajul uzual. Parca sunt mai multe discutii pe DC despre impactul ideii de moarte asupra copiilor, acu' le dam sa memoreze poezii despre asta, da-o-ncolo.

 

 

E bine sa invete cuvinte noi prin poezie.

"Impactul ideii de moarte" asupra copilului este altul atunci cand citeste impersonal despre asta o poezie, altul cand exista in familie un deces, altul cand cineva ii explica  despre asta,etc.

Nu te teme, nu e acelasi lucru.

Link to comment
Distribuie pe alte site-uri

Cel mai potrivit ar fi sa discute la scoala textele mai dificile, sa le explice dna invatatoare cuvintele necunoscute si mesajul poeziei. S-a facut un obicei din a se presupune ca parintii au resursele necesare (de timp, logistice, intelectuale) sa-si ajute copiii, ceea ce nu este ok. Si asta nu e valabil doar la stat (in cazul nostru, la scoala particulara, aportul parintilor este solicitat mai ales la proiecte pe care copilul le primeste pt acasa, unele prea complexe pt a se descurca singur).

 

Noi nu l-am scuzat pe copil de la nicio tema, chiar daca au fost unele mai dificile. Eventual, am solicitat o extensie de timp (daca era vreun proiect pe care nu reuseam sa-l terminam) insa nu am riscat sa-i oferim alternativa de a nu le face. Discutia despe relevanta / necesitatea anumitor teme o discutam separat, cu dna. invatatoare (in general, este flexibila si, cel mai important, este deschisa la dialog cu parintii). 

Editat de
Link to comment
Distribuie pe alte site-uri

Participă la discuție

Poți posta acum și te poți înregistra mai târziu. Dacă ai un cont, autentifică-te acum pentru a posta cu contul tău.
Notă: postarea ta va necesita aprobarea moderatorului înainte de a fi vizibilă.

Oaspete
Răspunde la acest subiect...

×   Lipire ca text formatat.   Lipește ca text simplu în schimb

  Sunt permise doar 75 de emoji.

×   Linkul tău a fost încorporat automat..   Afișează în schimb ca link

×   Conținutul tău anterior a fost restaurat.   Șterge editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini dintr-un URL.

Se încarcă...

×
×
  • Adaugă...