Jump to content
O nouă casă pentru FORUMUL DESPRECOPII ×

Recommended Posts

Depinde unde vorbesti de notiunea de "inaltime"!

La comunicare(Limba Romana) la clasele mici, antonimul lui "inalt" e "scund" sau "pitic"(un om e inalt sau, daca nu e inalt, e scund), antonimul lui "lung" e "scurt"!(si, tot la clasele mici, antonimele se mai numesc si "cuvinte cu sens opus", ca sa ii ajute sa inteleaga ce e ala antonim. Sau, in clasele 0, 1, le mai punea intrebarea auxiliara: "daca nu e inalt cum e?", "Daca nu e lung, cum e?" etc).

Daca vorbesti de inaltime la geometrie, nu exista un antonim pentru inaltime!

subiectul este despre geometrie.

 

Inaltime nu are antonim indiferent ca sade in cartea de literatura, gramatica sau geometrie.

Link to comment
Distribuie pe alte site-uri

  • Răspunsuri 37
  • Creat
  • Ultimul răspuns

Cei mai activi membri în acest subiect

Cei mai activi membri în acest subiect

ah, si pe mine m-au frustrat la maxim metodele de rezolvare la matematica, ba cea figurativa, ba cea prin substitutie, pentru ca eu ca adult stiam sa rezolv problema mult mai usor sau mai simplu, dar printr-o metoda care nu le fusese predata la clasa pana atunci.

 

hai sa va pun, just for fun, o problema la care mi-am incins neuronii incercand s-o rezolv ca pentru clasa a IV-a si mai apoi sa-i si explic copilei mele rationamentul sau mai degraba cum trebuie sa gandeasca, pentru a transpune datele problemei in relatii/ecuatii :

 

"Cartofii de pe o tarla se asaza in lazi. Daca se pun cate 25 kg cartofi intr-o lada, atunci 160 kg cartofi raman pe pamant. Daca se pun cate 30 kg intr-o lada, atunci raman 61 lazi goale si o lada cu numai 20 kg. Cate lazi si cate kg de cartofi sunt ?"

Link to comment
Distribuie pe alte site-uri

Punctul, linia, punctul in spatiu, linia in plan toate le-am invatat la geometrie in clasa 6-a. Stiu clar fiindca sorbeam cuvintele si informatia venita de la profesorul de matematica din gimnaziu!

Nu am avut nevoie de nimic predat in clasele 2-4 ca pregatire, pentru a le intelege la momentul potrivit dpdv cognitiv, de la un profesor dedicat!

Da, dar tu nu esti copilul tau.

s-au schimbat multe in metodele de rezolvare la matematica, foarte multe, insa schimbarile astea noi au un mare avantaj: dezvoltarea gradata a logicii si a concretului.

 

La varsta asta, despre care vorbim aici, copilul are gandire logica, concreta. Nu are gandire abstracta (pe la 11 -12 ani intervine), nu va intelege ideile abstracte, notiunile abstracte de aceea definitiile astea sunt facute pe concret.

 

Asta e o linie, o frangi, o rupi, unesti capetele si uite iti iese o chestie cu 4 laturi! Oau ce misto!  Cand liniile astea de se cheama laturi sunt egale doua cate doua, uite ai facut un dreptunghi (daca nu cumva ii spune poligon cu 4 laturi egale 2 cate 2 sau patrulater). Fii-mea l-a invatat poligon.

 

Nu-i poate spune ca dreptunghiul e un paralelogram cu unghiuri drepte.

Link to comment
Distribuie pe alte site-uri

Pepco, baiatul tau are dificultati in a intelege ce e cu lungimea asta? 

 

Eu cred ca subiectul e mai degraba de cum sa invatam de la copiii nostri sa fim flexibili  [flo2] 

Recunosc, si eu am avut asemenea dileme la un moment dat, dar timpul mi-a demonstrat ca erau false probleme.

E important sa intelegem ca totul e in continua evolutie, chiar si geomentria. [:)]

Link to comment
Distribuie pe alte site-uri

Si eu gasesc/gaseam definitiile astea trase de par pentru a folosi termeni de linie franta/inchisa .... Adica au invatat despre astfel de linii dar nu inseamna ca asa arata definitia unei forme geometrice chiar daca sunt spuse numai lucruri adevarate acolo.

 

As prefera sa le descrie/invete simplu si de la inceput cum arata partratul, folosind termenii de paralel respectiv de unchi drept explicati in limba lor, cum ar fi: II - ca malurile unui rau, 90 - stai drept, nu indoit - nu pe spate.

 

Sa le dea notiunea de paralel sau unghi drept inainte dar nu sub forma de teza de doctorat. Nu de alta dar pentru ambele notiuni poti scrie adevarate referate avand impresia ca e nevoie de multe notiuni preliminare.

 

Dar: nevoia asta de definitii care sa mai fie si retinute/redate fix/exact sunt ceva cu care sa nu va bateti capul aku'. si nici pe al lor.

Link to comment
Distribuie pe alte site-uri

Unghiul este un colt. Casa e plina de colturi si se pot folosi ca exemplu. La clasele mici nu mi s-a parut ca e nevoie de mai mult ca sa poata pune mana pe o forma geometrica specifica.

 

De asemenea, liniile respective se vor numi mereu laturi. Acest cuvant e folosit destul de des; de exemplu cand intreb: pe ce latura vrei sa stai (la masa).

 

Una peste alta nu mi se pare ca definitiile de la clasele mici sunt chiar definitii pe care copilul sa le invete pe de rost sau ca sa localizeze o forma geometrica. Eu nu m-am folosit de ele ca baza de discutie cu copilu'.

Link to comment
Distribuie pe alte site-uri

Participă la discuție

Poți posta acum și te poți înregistra mai târziu. Dacă ai un cont, autentifică-te acum pentru a posta cu contul tău.
Notă: postarea ta va necesita aprobarea moderatorului înainte de a fi vizibilă.

Oaspete
Răspunde la acest subiect...

×   Lipire ca text formatat.   Lipește ca text simplu în schimb

  Sunt permise doar 75 de emoji.

×   Linkul tău a fost încorporat automat..   Afișează în schimb ca link

×   Conținutul tău anterior a fost restaurat.   Șterge editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini dintr-un URL.

Se încarcă...

×
×
  • Adaugă...