Jump to content
O nouă casă pentru FORUMUL DESPRECOPII ×

Schimbari pentru climat


Recommended Posts

 

Laura, cred că Norvegia are cele mai multe Tesla pe cap de locuitor

Stiu ca tarile nordine sunt campioane la ponderea de masini electrice aflate in circulatie.

In Romania Tesla e o masina de lux, nu si-o prea permite multa lume. Dar sunt din ce in ce mai multe masini hiberide pe strazi si masini electrice, dar alte marci mai ieftine (Dacii Spring de ex). 

Link to comment
Distribuie pe alte site-uri

  • Răspunsuri 312
  • Creat
  • Ultimul răspuns

Cei mai activi membri în acest subiect

Cei mai activi membri în acest subiect

Posted Images

 

Laura, cred că Norvegia are cele mai multe Tesla pe cap de locuitor

Hmmm...ma intreb cum se descurca cu temperaturile voastre, ca acumulatorul la Tesla este foarte influientat de temperaturile scazute.

 

Noua ni s-a intimplat sa se descarce peste noapte -cind temperaturile se apropiau de inghet- de a trebuit sa alimentam a doua zi sa ajungem la servici(desi seara aveam destul pentru a doua ti).

Link to comment
Distribuie pe alte site-uri

Parerea mea e ca guvernantii ne-au impins sa luam masini electrice, prin diverse finantari, oferte de incarcare gratuita...insa infrastructura nu e inca dezvolatat pentru un numar mare de masini electrice.

 

Lasind la o parte ca inca nu se stie ce se intimpla cu un acumulator dupa ce trebuie inlocuit-ceea ce clar duce la poluare, plus ca producerea unui aucmulator este extrem de poluanta(prin materialele care se folosesc), insa a produce atita energie pentru masini electrice, este extrem de costisitor si nu cred ca e chiar lipsit de poluare.

 

Masinile hibrid sunt rentabile(sa spun asa...) doar daca ai retea proprie de alimentare acasa, panouri solare de exemplu.

 

Panourile solar iar sunt extrem de costisitoare, daca nu ai si -cred ca acumulator se numeste, care sa depoziteze energia produsa, economia facuta este destul de mica.

 

Sigur ca suntem pionieri in ce priveste acest tip de energie, sigur ca mai avem multe d einvatat si descoperit, insa in acest moment suntem in faza in care folosirea masinilor electrice, a surselor de enerfie neconventionala, sunt inca poluante, poate la fel d epoluante ca si sursele conventionale.

Link to comment
Distribuie pe alte site-uri

Hmmm...ma intreb cum se descurca cu temperaturile voastre, ca acumulatorul la Tesla este foarte influientat de temperaturile scazute.

 

Noua ni s-a intimplat sa se descarce peste noapte -cind temperaturile se apropiau de inghet- de a trebuit sa alimentam a doua zi sa ajungem la servici(desi seara aveam destul pentru a doua ti).

Da asa e, asa a fost si la noi, dar nu numai cu Tesla, cu toate masinile electrice. Apoi ce se intimpla iarna cind esti prins in trafic pe autostrada si nu te misti cu orele. Stai si ingheti in masina, ca sa nu ramii fara baterie? 

 

La noi nu sint destule surse de incarcare, si multe din cele care sint s-au stricat (las deoparte faptul ca dureaza ore sa faci un plin), plus electricitatea la aceste surse e mult mai scumpa decit daca incarci acasa (care e si ea scumpa oricum). In UK apetitul pentru masini electrice a scazut dupa ce pretul la electricitate a crescut iar performanta acestor masini iarna a lasat de dorit exact asa cum povesteste Dana. 

Editat de
Link to comment
Distribuie pe alte site-uri

 

 

La noi nu sint destule surse de incarcare, si multe din cele care sint s-au stricat (las deoparte faptul ca dureaza ore sa faci un plin), plus electricitatea la aceste surse e mult mai scumpa decit daca incarci acasa (care e si ea scumpa oricum). In UK apetitul pentru masini electrice a scazut dupa ce pretul la electricitate a crescut iar performanta acestor masini iarna a lasat de dorit exact asa cum povesteste Dana. 

Sa conduci o masina electrica, nu mai este absolut deloc economicos.

 

Cum spuneam, la inceput guvernul a facut tot felul de facilitati, inclusiv alimentare gratis, acum insa diferenta lunara intrre a alimenta cu benzina si a alimenta electric, este nesemnificativa.

 

Tinind cont de timpul de alimentare(la sursa electrica), capacitatea acumulatoarelor( majoritatea nu ajung la 500 de km cu un acumulator) este o lupta cu nervii sa conduci o masina electrica pe distante mari.

 

Eu daca merg la sora mea, cam 150 km , automat la intoarcere trebuie sa alimentam, daca mergi la statii Tesla, merge mai repede, insa daca nu e pe traseul tau, trebuie sa ocolesti, deci nu mai faci 1,5 ore , faci cel putin 2,5 ore un drum.

Link to comment
Distribuie pe alte site-uri

Sa conduci o masina electrica, nu mai este absolut deloc economicos.

 

Cum spuneam, la inceput guvernul a facut tot felul de facilitati, inclusiv alimentare gratis, acum insa diferenta lunara intrre a alimenta cu benzina si a alimenta electric, este nesemnificativa.

 

Tinind cont de timpul de alimentare(la sursa electrica), capacitatea acumulatoarelor( majoritatea nu ajung la 500 de km cu un acumulator) este o lupta cu nervii sa conduci o masina electrica pe distante mari.

 

Eu daca merg la sora mea, cam 150 km , automat la intoarcere trebuie sa alimentam, daca mergi la statii Tesla, merge mai repede, insa daca nu e pe traseul tau, trebuie sa ocolesti, deci nu mai faci 1,5 ore , faci cel putin 2,5 ore un drum.

Exact, tot felul de promisiuni facute, gratuitati, ca acum sa le bage si lor taxe, asta peste costul piparat al electricitatii. Foarte curind va fi mai scump sa ai o masina electrica, nu mai spun de stresul de a ramine fara baterie la drum lung si multe alte neajunsuri.

Link to comment
Distribuie pe alte site-uri

citeam azi aici. Este un articol dpdv al bancilor si problematica lor de acordare a  creditelor pentru solutiile verzi.

--------------------------

Dupa mine trecerea la solutii non-gaz/petrol este generata de ideea (masurabila cat de  cat) ca se vor termina si de a deveni mai independenti de sursele respective intr-un mod cat mai PC fara sa ti se taie sursa respectiva.

 

Acestea ar fi niste argumente bune, clare, dar lumea nu reactioneaza la ele deoarece nu   genereaza suficienta motivatie (ma gandesc la sentimente de vina sau frica).

Pentru a fi motivati sa facem asta, avem nevoie de o .... nevoie apropiata sau ... un ideal.

 

Personal eu fac click mai degraba la noutate, sa fim si noi in trend cu tehnologia/noutatea (masini electrice, panouri solare). Ideea de a salva planeta nu ma motiveaza suficent ca sa strang cureaua si sa nu mai am bani pana la sfarsitul lunii - ca si stil de viata.

Mi se pare ca sloganul de trecere la "tehnologii verzi" este ca sa motiveze lumea.

Zic ca in afara sacrificiului pentru rudele noastre apropiate (ma gandesc la copii, nepotii de la proprii copii); oamenii, la general, fac click mai repede sa se sacrifice pentru un ideal deosebit/inaltator/de neatins, nu pentru vecinu'.

 

De asemenea, nu cred ca producerea de energie verde si mentenanta ei este nepoluanta.

Mai direct, ideea e sa ne mutam cortul spre altceva unde se va produce gunoi cu carul si acolo.

 

Si conform experientei de la serviciu , tehnologiile vechi vor "trai"/se vor folosi in

continuare cu cele noi pana nu se va mai merita intr-un fel sau altul.

Link to comment
Distribuie pe alte site-uri

La noi politicienii au hotarit ca din 2030 nu se mai vind masini pe benzina/motorina si nici boilere pe gaz (parca centrale se chama in romania). Vor fi numai electrice, desi sint ineficiente si extrem de scumpe. Doar nu costa bani sa dai din gura, ce conteaza ca nu exista alternative viabile si eficiente....Lasa sa facem experimente pe buzunarului contribuabilului.

Link to comment
Distribuie pe alte site-uri

Pietonii pe unde merg, printre masini? 

Pietonii merg pe dreapta/stânga drumului. Casa noastră e chiar la căpătul străzii așa că merg cu grijă. Acum vrei 2-3 ani au pus panou cu viteza de 30km/h dar se știa că fiind stradă rezidențială e viteza sub 50km/h.

Dar străzile acestea rezidențiale sunt circulate în general de rezidenți. Nu se poate ieși pe la ambele capete. Deci traficul e limitat. Altfel nu ar funcționa sistemul acesta. 

După casa noastră în dreapta sunt alei asfaltate pentru pietoni, bicicliști și urmează autostrada. Dar nu se poate circula mai departe cu mașina. Trebuie să ies din cartier pe stânga, pe unde am intrat. Cartierul e ca un copac cu ramuri. Se intră/iese pe la rădăcină. E și împrejmuit cu gard pe 3 laturi pentru a reduce nivelul de zgomot. Se aude puțin autostrada sau drumul principal care trece prin spatele casei.

Link to comment
Distribuie pe alte site-uri

edit:  "La noi politicienii au hotarit ca din 2030 nu se mai vind masini pe benzina/motorina si nici boilere pe gaz"

 

Adica pun biciul pe noi sa genereze un consum emotional si de disperare .... sa aiba loc ... la careva ... o sclipire (tehnica) ce va rezolva problemele.

Editat de
Link to comment
Distribuie pe alte site-uri

Participă la discuție

Poți posta acum și te poți înregistra mai târziu. Dacă ai un cont, autentifică-te acum pentru a posta cu contul tău.
Notă: postarea ta va necesita aprobarea moderatorului înainte de a fi vizibilă.

Oaspete
Răspunde la acest subiect...

×   Lipire ca text formatat.   Lipește ca text simplu în schimb

  Sunt permise doar 75 de emoji.

×   Linkul tău a fost încorporat automat..   Afișează în schimb ca link

×   Conținutul tău anterior a fost restaurat.   Șterge editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini dintr-un URL.

Se încarcă...

×
×
  • Adaugă...